Fórum - Téma


N16 - Nestartuje


Fórum Almera N16 N16 - Nestartuje

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2016-09-23 15:14:33

Dobrý den.

Vlastním Nissan Almera n16 rv.:2001 1,5 benzín.

Mám problém s nastartováním, startér tocí ale motor prostě nechytne.

Auto už je ve druhém servisu a ani tam si neví rady. Před půl rokem se měnily rozvody...

Nějaké zkušenosti nebo rady?

Předem děkuji

2016-09-23 15:23:09

Ahoj, měl jsem již dvakrát problém s uhnilým ukostřením baterie. tak jen jestli to není totéž.

2016-09-23 15:24:28

carrek12: co piše diagnostika?

Imobilizer

čerpadlo v nadrži

ake rozvody,kolko je odvtedy kilometrov,videl som vytahanu retaz druhovyroby po 5 tisic km.

2016-09-23 15:34:17

Najeto máme cca 140t km. Na nových rozvodech cca tich 5t km. Rozvody to nebudou, svítilo by to ,,čidlo´´ hřídele nebo jak se to jmenuje, navíc rozvody byli kvalitní, prodal mi je borec tady na fóru.

Děkuji za tip s ukostřením předám dál.

Diagnostika prý neukázala nic.

Co ten imobilizér? Přijde mi to, že to musí být nějaká pitomost...

2016-09-23 15:55:16

carrek12: Vyšroubovat svíce, podívat se, jestli jde benzín - pokud jsou mokré, zkontrolovat jiskru na svíčkách. Myslím, že immo blokuje zapalování, při nedostatku benzínu zas hledej u čerpadla a v palivovém systému (filtr, přepad, vakuové hadice atd.).

2016-09-23 15:55:22

carrek12: IMOBILIZÉR je důležitá součást k nastartování.

Imobilizér

V současnosti hojně využívaný způsob, jak zabránit krádeži vozidla. Imobilizér je elektronické zařízení, které pracuje s kódem uloženým buď přímo v klíčku nebo na jiném zařízení. V případě, že se mu tohoto kódu nedostane, zabrání odcizení vozidla například odpojením spínací skříňky, odpojením řídící jednotky či odstavením činnosti vstřikovací soustavy.

Imobilizér je elektronické zařízení zabezpečující vozidlo proti odcizení, které se aktivuje vždy po vytažení klíčku zapalování ze spínací skříňky. Imobilizér blokuje řídicí jednotku motoru, a tak velmi účinně brání nastartování vozu nepovolanou osobou. Systém využívá vysílací a přijímací jednotku (transponder) integrovanou v klíčku zapalování. Tato jednotka při každém novém spuštění motoru generuje nový kód pro elektroniku vozidla. Pouze když se kód klíče shoduje s kódem elektronické jednotky vozu, imobilizér je deaktivován a motor lze spustit. Nová technika kódování zajišťuje systém proti nebezpečí elektronického kopírovaní kódu klíče.

2016-09-24 09:22:40

Zdravim. A tusite co s tim, kdyz ho prestane nacitat?

2016-10-02 10:57:18

davidag: http://www.nissanclub.cz/...ema/n16-imobilizer-311862

2016-10-23 15:31:03

Zdravím, měl jsem také problém nastartovat(teda stále nejspíš mám). Točilo ale nenaběhlo. Napadlo mě povolit víko nádrže,jelikož občas se mi stalo, že po povolení to zasyčelo. Nejspíš podtlakem - to jsem ale nějak neřešil, auto jelo normálně. Po povolení víka jsem se opět pokoušel nastartovat, furt točilo a dokonce aj naběhlo ale jen tak že by to mělo tendenci hned zdechnout, tak jsem přidal plyn a naběhlo to pak už normálně. Nechal jsem to zahřát a přeparkoval. Po cestě se to chovalo normálně. Když jsem zastavil nechal jsem to běžet a občas to mělo tendenci zase zdechnout, přidal jsem plyn a zase chvíli v pohodě. Pak jsem to nechal aby si to svévolně zdechlo. Otáčky padly dolů, jakoby to zdechlo, ale pak zase samo naběhlo.

Poraďte prosím v čem by mohl být problém, případně na co se hlavně zaměřit.

Mám podezření na zanešenej palivovej filtr a teda aj tak doufám že to bude jen tím:D

Před tím vším jsem ještě zkoušel tu vyblikávající diagnostiku pomocí sešlápnutí plynu atd..

Vypsalo mě to 10x dlouhá, 10xkrátká,10x krátká, 10x krátká.

Předem děkuji za všechny rady.

(1.5 2004 72kw)

2016-10-23 17:05:06

ifilip: spinava klapka v sani

2016-10-28 18:29:46

Zdravím, tak klapku sání jsem měl rozdělanou a trochu pročistil, ikdyž se zdála být v pořádku. Ještě než jsem startoval tak jsem zas povolil nadrž a zase to zasyčelo.

Auto nastartovalo, když byl motor studený tak měl cca 1200 otáček, postupně se otáčky pravidelně snižovaly. Jak už byla ručička teploty cca v půlce tak to mělo cca 500-600 otáček na volnoběh. Pak se otáčky zase pomalu snižovaly a několikrát se stalo že spadly uplně dolů, motor skoro zdechl, ale zase se probral.Když jsem zkoušel motor vytočit k cca 4000 otáčkám a pustil plyn tak otáčky padly uplně dolů, motor zase jakoby chtěl zdechnout, ale zas se sám vzpamatoval.(to vše jsem zkoušel na neutrál)

Co byste mi doporučili dalšího na voze vyzkoušet? Ještě se mi to nechce dávat do servisu, pořád nějak doufám, že to bude nějaká maličkost co si vyměním sám.

Děkuji

2016-10-29 09:23:23

ifilip: To vypadá na lambda sondu - Heated Oxygen Sensor (Vyhřívaný senzor kyslíku ve výfukových plynech neboli "Lambda sonda") ale asi to bude chtít nějakého toho mechanika a taky udělat diagnostiku.

2016-10-29 13:24:55

Ja si skor myslim že to vyzera na nenadstaveny volnobeh

2016-10-29 15:12:23

Tak jsem se v tom zase vrtal a mám pár nových poznatků. Když zapnu světla nebo klimatizaci tak se otáčky o trochu zvednou a už to běží nejspíš normálně:D. Když motor vypnu tak je slyšet takový písknutí, možná někde u alternátoru.

Chtěl bych se ještě zeptat na tu diagnostiku. Mám v plánu koupit nějakou tu ELM 327 OBD2. Mohl bych přes to zjistit co tomu je nebo jsou to zbytečně vyhozený peníze?

djmj  
Michal
2016-10-29 16:38:10

ifilip: V tvojom aute ide diagnostika cez plynový pedál a tá je presnejšia ako nejaký ELM. Ale za pár korún si objednaj z Číny nejakú bluetooth.

N16
Honza 23
2016-10-30 00:59:42

ifilip: Chce to na diagnostiku a provést základní nastavení,akce na 2 minuty a je po zdechání

2016-11-27 16:56:30

Zdravím,

tak se zdá že můj problém je vyřešen. Znovu jsem (teď už důkladněji) pročistil váhu vzduchu a klapku sání a otáčky už nepadaj. Teď už mě čeká jen nějak odstranit pískání někde z motoru a vyměnit žárovku nad SPZ:D

Všem děkuji za všechny rady co jste mi dali


Odpovědět