Fórum - Téma


N16 - napnutí řemene alternátorem


Fórum Almera Tino N16 - napnutí řemene alternátorem

Informace o modelu: Nissan Almera Tino


1  2

2010-11-01 11:34:46

Zdravím,

měl bych prosbu....

Před 14 dny mi v servisu měnili oba dva řemeny, jenže teď jak se udělala zima, tak mi začal jeden pískat (je to ten od alternátoru). Tak jsem byl v servisu aby mi ho vyšponovali. Řekli mi, že ho naschvál moc nenatahovali kvuli nějkejm ložiskům, či co. No ale že teď mi ho stejně nedošponují, bo nemají čas - mění gumy. On je to penuservis a ve chvilkách volna opravují auta. Teď mají ale plno práce s přezouváním, takže mám prej 14 dní počkat. Mě už to ale docela se***, tak jsem si řekl, že si ho napnu sám. Jenže nevím jak

Najde se prosím dobrá duše, která mi napíše jak vypnout řemen alternátorem (co vše oddělat abych se tam vešel a jak hodně ho napnout).

Díky moc

2010-11-01 13:10:03

špatnej přístup. pokud máš klimu, tak mezi altíkema klimou je umístěná napínací kladka, která se na čepu kladky povolí (14ka klíč) a pak otáčením šroubu zepředu od chladiče (12ka klíč) se na jednu stranu napínáa na druhou povoluje řemen. Následně dotáhnout čep kladky

2010-11-01 14:00:06

Díky za popis. Klimu mám, no. Takže nemusím nic vymontovávat?

Vypadá to jednoduše (dle toho jak to popisuješ ), ale uvidím jestli najdu ty správné šrouby. Pak bych to snad mohl zvládnout. Průhyb by měl být cca 0,5cm?

2010-11-01 14:04:35

Mám stejný problém, ale nějak nechápu, jak by se dalo hvízdání za studena odstranit napnutím řemene. Hvízdá, když je chladno - přestane po zahřátí. Z fyziky je známo, že se teplem látky (s výjimkou vody ) roztahují a ochlazováním smršťují. Nebo jsou klínové řemeny výjimkou? Nebude problém v tom, že materiál řemene v chladnu ztvrdne a má tím pádem nižší třecí odpor, čímž snadněji proklouzne? (viz např. charakteristika letních pneu v zimě). Vím, že se tady o tomto problému prodiskutovalo hodně, ale nenarazil jsem na konečné řešení. Ozve se někdo, kdo ví, jak na to?

2010-11-01 14:21:32

nejsem fyzik takže to nevypočítám, ale když to beru pocitově tak napnutí s hvízdáním přeci může souviset právě tak jak popisuješ - pokud není napnutý má menší přilnavost ke kladkám protože prostě na kladku působí menší síla a tím spíš proklouzne - pak už je to jak píšeš po zahřátí se zvýší přilnavost, to, že by se zahřátím řemen jako takový moc roztáhnul a začal proto víc klouzat bude asi zanedbatelný (i zahřátím od motoru se navíc s řemenem roztáhnou taky i všechny kladky - tam už by se musela počítat roztažnost materiálu, obvod kladek, atd. atd.), jestli to někdo dokáže narvat do vzorečků .... klobouk dolu

a ještě poznámka jenom proto bych ale určitě nedoporučoval řemen zbytečně přepínat - jak ti řekli v servisu - ložiska pak zbytečně trpí určitě bych "nešel" za doporučenej průvěs - já s tim nikdy problém neměl a neřešil jsem to - kluci to co vím patlali třeba mýdlem.

2010-11-01 17:33:06

hosi souvisi to hlavne s tím že olej je studený tedy "hustější" a dá víc práce hp čerpat do serva (vetsi odpor) proto piští (prokluzuje),.... dotahnes a mas to v klidu...

2010-11-01 18:09:12

Prípadne opatrne namaž styčnú plochu remeňa školskou kriedou alebo kolofóniou, ako "mastia" huslisti sláčik.

2010-11-01 20:50:33

Tak mám dotáhnuto a je klid.

2010-11-01 21:56:07

silmar:

kravina stejne se to otře zadny rozdil to nebude... proc to mazat kdyz to muzes utahnout.

2010-11-01 22:05:36

Jak píše Fizz.: Dotáhnou a je klid.Žádný mazání křídou a pod. A jednoduše řečeno,píská,protože prokluzuje.Když natáhneš,neprokluzuje a nepíská.

2010-11-02 09:37:58

Fizz: tá "kravina" sa mi osvedčila, vydrží cca rok. Podotýkam, že remeň je napntý, viac to nejde, lebo by odišli nejaké ložiská! Robím to síce na inom aute (Almera zatiaľ nepíska), ale princíp je rovnaký. Ešte doplním, že za rok najazdím 12-13tis (ja viem, že to nie je svetový rekord) a auto behá takmer denne.

 sjaro
2010-11-07 11:04:36

Dahadujete sa o nezmysloch k tomu co zalozil tuto temu remen mu piska preto lebo mu nedali orginal a bezi len po hranach alebo ma baterku vcudu a po nastartovani ju alternator nevladze nabijat

2010-11-08 08:21:05

sjaro , to jsem se zase nasmál tvé odpovědi - souhlasím s předchozíma. Guma tvrdne, je méně pružná a ohebná, takže než se zahřeje, píská. Pomůže výměna řemene a napnutí. Podívejte se každý na svůj řemena uvidíte v něm mnoho trhlin ze strany drážek!

 sjaro
2010-11-10 09:31:24

HonzoBk Safpet podla profilu ma motor 2,2 diesel a ty si mu napisal ze ma napinaciu kladku medzi altikom a klimou rad by som vedel kde pokial viem tak remen na alternator sa sponuje alternatorom a klimovy kladkou medzi kompresorom a remenicou na kluke.. A po druhe pise ze remen ma novy takze neviem preco by mal byt stvrdnuty.A na 2,2 motore som este remen piskat nepocul jedine nahrady ktore nesedia profilom. Vacsinou ked su stvrdnute -stare tak za studena vydavaju zvlastne kovove zvuky

2010-11-10 09:59:49

odpovídám na dotazy, profily neprohlížím, na to nemám čas, je potřeba tu tedy dávat knkrétní dotazy, je pravd aže já odpověděl na benzínovej motor (čehož je většina). bohužel už jsem tu několikrát psal do různých témat, ab ylidi psaly své dotazy konkrétně, že nikdo z nás není jasnovidec.

2010-11-10 10:15:04

pro mě za mě si to maž třeba... (víš čem) chapu ze je hrozna investice dát 124korun za remen a pak ho behen 10minut vymenit protoze clovek musi vytahnout ruce z kapes a je potreba vedet na kterou stranu se šroubky utahují...

až se bude nkědo příště ptát co s prorezlou dírou v kastli nebo rozbitym oknem napišu mu at prez to da nalepku...

a nebo napisu at se zepta tebe a ty mu urcite dobře a rád poradíš...

jo a k tvýmu nájezdu 12-12t za rok... když mam kalup najezdim to klidne za mesic,... to abych sebou vozil krabicu křídy když nejsem houslista...

2010-11-10 12:33:48

přesně tak plně souhlasim s Fizzbakerem

2010-11-10 12:46:45

to Fizzbiker: s tou cenou jsi nějak ulítl. Za 124 Kč nekoupíš ani řemen do kalhot Origo Nissan jeden za cca 900 (na altenátor), druhý cca 650 Kč.

2010-11-10 15:11:43

no nebudu vam hledat ceny dilů ale vim ze nejlevnejsi na moje (N13) stal 110 korun, nevim proc bych bral originalkdyz stoji 9x tolik jak rikas a pochybuju ze ma 9x mensi zivotnost. potreba uvazovat o tom co je adekvatni a co ne... nebo snad chodis do nissanu kupovat zarovky a sterače?

nebudu tu OTčkovat, uzavrel bych to tím ze zadavatel tematu si řemen utáhl a problem vyřešil.

 Svobi
2010-11-10 15:20:43

Jo fizz ma pravdu ty remeny stoji jak rika . JE fakt ze treba ten origo mam na aute uz skoro 190 000tkm ,ale i kdyby ten za 120 kč (vetsinou Dayco coz je pohoda ) vydrzel 80 000km tak mi to je fuk a je to ok .A i ten origo sezenes za polovinu


Odpovědět

1  2