Fórum - Téma


N16 lepší bubny nebo náhrada


Fórum Almera N16 N16 lepší bubny nebo náhrada

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

N16
Honza 23
2011-04-12 14:57:19

Samozřejmě že nebudu zachraňovat nějaký křivý mrtvoly ,to ne ale pokud nepřekročím min. tloušťku u kotouče nebo max. průměr u bubnu tak tím nic nepokazím ani neohrozím. Samozřejmě pokud to někdo stáčí jak říkáš na žiletky nebo přes přípustnou mez tak je to vůl a sebevrah

2011-04-12 15:06:10

Ahoj,

jen mě zarazilo - proč brzděj na zadku líp bubny než kotouče??? Mám teda stejnou zkušenost - N15 s bubnama brzdí přes ručku daleko líp než P11 s kotoučema - u tý je hodně velkej problém zaseknout zadní kola přes ručku (když nejedu na sněhu :D )

2011-04-12 15:14:06

Je to dano samotnou konstrukci asi i vetsi plochou . A taky pakna je setrvacnostni bubnu vtahovana jako do bubnu takze se ta sila z rucni se jakoby i zesili . .

2011-04-12 16:44:11

ale obecně je přeci kotoučovka daleko účinější než buben (proč by jí taky všude cpali kdyby nebyla...)

2011-04-13 07:18:33

a jak jste přišli na to, že na zadku brzdílíp bubny než kotouče, kotouče brzdí vždy lépe!! Jsou ale složitější na výrobu a navíc u N16 a primer jsou poruchový!!

Svobi zase špatně, jakou má pakna setrvačnou sílu kterou s epřitlačuje na buben, když se netočí, Já yslel že nás ve fyzice učili, že setrvačná síla vzniká ejn při otáčení, kdyby jsi ěml pravdu, tak auto se na dálnici samo zsataví při velké rychlosti

2011-04-13 09:57:22

1) Nerekl jsem ze bubnova brzda je ucinejsi , jen ze rucni brzda je ucinejsi nez ta vtom brzdici . A za tim si stojim

2) No nas ve skole ucili zase toto : tady to mas z ucebnice : samozesílení – tření vytváří točivý moment, který náběžnou čelist vtahuje do bubnu a zesiluje brzdný účinek.

kniha cislo 2 - Brzda se spřaženými čelistmi má zvlášť velký zesilující účinek. S jednočinným brzdovým válečkem ovšem působí tento účinek jen v jednom smyslu otáčení kola. Dvojčinný váleček tento nedostatek odstraňuje

2011-04-13 14:39:58

honza:

jezdím s N15 (vzadu bubny) a P11 (vzadu kotouče) a prostě se mi zdá, že ta N15 brzdí přes ručku líp - ale je možný že to je subjektivní pocit a že díky širším pneu na P11 ani účinnější kotoučovky to kolo nezaseknou tak lehce jako bubny to užší kolo na almeře ??? co jsem byl s P11 na kontrole brzd v servisu, tak mi řekli že je to ok a že je to i seřízený správně, tak nevím, ale nedovedu si představit jet přes ručku na asfaltu dveřma napřed...

jinak s tím vtahováním jedný čelistě do bubnu má svobi pravdu (na druhou stranu tu druhou čelist to zase odtlačuje...) teda aspoň si na něco takovýho vzpomínám ze školy a je to i logický...

2011-04-13 15:28:30

Z vlastní zkušenosti bubnová RUČNÍ BRZDA brzdí lépe.Mám N 15-bubny,N 16 Sport-kotouče,P 11-kotouče.Nejhůř brzdí Primerka,ale v ostatní ch věcech je nejlepší

2011-04-14 08:04:22

já neříkám že nevtahuje, ale přesně jak píše, určitě to není odstředivou silou ale je to třením Já reagoval pouze na tu odstředivou sílu. Na principu odstředivé síly pokud vím funguje automatická spojka a řazení u babety, kde se čelisti otáčí. Jinak se druhým vysvětlením souhlasím, ale tam už není slovo "ODSTŘEDIVÁ SÍLA". Pokud by to bylo odstředivou silou, tak je to na nobelovku, že jste vymysleli nový objev a budeme přepisovat učebnice fyziky!!

2011-04-14 16:36:14

to mi ale nikdo nevysvětlil jaktože v praxi brzdí líp ty bubny ?! nebo je to jen těmi širšími koly u primery, že se zdá že to brzdí hůř?!

2011-04-14 18:27:26

Tak sem je mám rozdělaný a pravej brzdi perfekt, ale levej ne pakny jsou téměř nový, to je vidět. Tan levej si nějak pohvizduje, takže až budu mít víc času tak ho shodim dolu a pořádně promažu a když mě naštvě tak....


Odpovědět

1  2