Fórum - Téma


N16 lepší bubny nebo náhrada


Fórum Almera N16 N16 lepší bubny nebo náhrada

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2011-04-07 20:27:21

Mám na N16 poměrně zánovní bubny, avšak brzdí jako když nebrzdí z hodně strmýho kopce prostě auto stěží udrží. Nejsou nějaké lepší než OEM pakny nebo jdou tam dát kotouče? Dík za rady

 Svobi
2011-04-07 20:44:29

Bubny rucni brzdi vzdy lip nez kotoucova. Ale hold tam mas neco spatne. ZAtuhlej lanovod,samostav (mozno i ho malo vystelovanej ) , Nebo proste tu paku na ovladani rucni .

Na kolik ti jde zubu rucka ?

2011-04-07 21:11:41

pomale až nahoru jak u Micry, ale tam to aspon brzdí...

 Svobi
2011-04-07 21:20:32

Tak ji zkus dotahnout

2011-04-07 21:29:12

presne tak sestelovana rucka ma brzdit cca na 3tim zubu a na 4tym nebo 5tym ubrzdit v podstate jakykoliv kopec.

 Svobi
2011-04-07 22:00:49

Na 5 se sni musi litat zatacky pres rukav . Presne ta taky to steluju ta 4 zoubky pokud nepribrzduje

2011-04-09 17:48:34

Tak sem zkoušel.. 3. zub neudrží auto z menšího kopce, 4. už někdy jo, 5. zub začíná brzdit a 6. už do kopce(z kopce) drží.. ale při jízdě teda "přez rukáv" brát zatáčku nejde

 Svobi
2011-04-09 17:51:47

Ale vsak ti to nema jit na 6 zunu

2011-04-09 18:02:47

Jak píše Fizz. je správné seřízení ručky.

2011-04-09 18:53:56

tak jsem to dotahl a na víc než 5 zubů už nejde, ale stejně nic moc brzdný učinek když sem byl měnit olej atd tak mi mechanik říkal, že jsou ty bubny nějaky maly oproti 1.8čce co k němu jezdí, mohl to někdo zaměnit za jiný?

2011-04-09 19:05:43

A máš zánovní bubny a nebo pakny?

2011-04-09 19:19:57

no bubny celkově vypadaj zánovně (rozdělany jsem je ještě neměl) a přední kotouče jsou taky měněný, takže někdo dělal komplet brzdy asi. Auto sem kupoval v unoru, takže co se dělo před tím ví jen předchozí majitelka

2011-04-09 19:23:18

Třeba máš sjetý pakny a víc z toho prostě nedostaneš.

2011-04-09 20:07:30

pokial si nemal zhodene bubny, tak ako mozes povedat, ze vyzeraju zanovne. z vonka mozu byt krasne a vnutry mozu byt zodrate, pripadne rozsypane oblozenie ak niekto isiel s pritiahnutou rucnou.

2011-04-09 20:14:28

Asi tak.

N16
Honza 23
2011-04-11 07:41:37

Zdravím já na mé N16 dělal zadní brzdy před týdnem, nechal jsem srovnat bubny na soustruhu, dal nové pakny ,staré byly tak 1mm původní,najeto 120 000km a teď lítám dveřma napřed na 4tej zub a brzdí to perfektně :D:D:D:D:D:D:D

2011-04-11 23:30:14

kotouče do zadu se dělali jen u 2,2? To mě překvapuje...

2011-04-11 23:55:43

to rovnání na soustruhu je snad nemoc... pokud to neni jak zorane pole je to zbytecne akorat tim uburas materialu a zeslabujes at kotouc nebo buben....

a kdyz je tak křivy zase uberes tolik materialu ze bych to radsi vyhodil... brzdy sou to spravne misto kde šetřit

N16
Honza 23
2011-04-12 12:10:22

Tak to rovnání na soustruhu není určitě nemoc ale naprosto běžná,nezávadná věc která se provádí již pěknou řádku let ve většině servisů a navíc i výrobce brzdových bubnů uvádí maximální hodnotu stočení bubnu. A zbytečné to určitě není protože např. v mém případě po najetí 120 000 km jsou na brzdné ploše uvnitř bubnu malé drážky a hrana způsobené opotřebením,to vše se srovná a buben je jako nový a když do něj dám nové pakny tak sedají na rovnou,novou plochu,brzdný ůčinek 100%. Stočením sem ubral 0,6mm takže mám ještě značnou rezervu...............

Tady př. nového bubnu : rozměr bubnu: 203,0

maximální hodnota stočení bubnu [mm]: 205,2

Vyska brzdoveho bubnu vnitrni [mm]: 43

Počet otvorů: 4

průměr kruhového otvoru [mm]: 114,3

průměr otvoru [mm]: 12,5

Vyska brzdoveho bubnu celkova [mm]: 61

vnější průměr brzdového bubnu [mm]: 244

Prumer ulozeni [mm]: 68

do roku výroby: [11/06]

Použití: pro vozidla bez ABS

montovací strana: zadní náprava

2011-04-12 13:23:19

vyborne ale taky bys mohl chápat ze ta "hmota" tam neni pro nic za nic sou veco jako tepelna setrvačnost atd. ja nez bych zachranoval nejaky krivy mrdky tak je dam do šrotu a koupim novy. pises ze jsi mel uvnit male drazky ktere nicemu nevadi leda ve tvem pripade ze jsi musel davat nove pakny... kazde ubrani materialu zvysuje rychlost tepelnych zmen kotouce - od toho je odvisla spousta jinych veci praskani kroucení... blby je ze takove veco poznas az parkrat opravdu potrebujes poradne zabrzdit....

maximální hodnota stočení bubnu chaou jako rozmer pouzitelnosti nikoliv takovy na ktery to stocím a pak dam na auto... nehlede na to ze jedna vec je to mirne zarovnat. kdyz davas ty novy pakny a vec druha jak to casto vidívam kde si nejaky debil udela z kotouče žiletku a jeste si chvali jak je to super...

ze zivota:

jestli pojedu ke klukum na bazar a vzpomenu si vyfotim co tam maji na zdi boreček dojel ze mu auto pri bzdeni tahne doleva napravo mu z plneho kotouče zustalo 1,8mm tloustky a samouzrejme se to ustrihlo levej mel 2,5mm... na dotaz co to tam ku*va ma za kotouce rikal ze sou skoro jak novy protoze si je nechal zrepasovat na soustruhu....


Odpovědět

1  2