Fórum - Téma


N16 - kontrolka rozmrazení okna


Fórum Almera N16 N16 - kontrolka rozmrazení okna

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2010-02-06 17:59:37

Cauko nissanaci.Chcem sa len spytat ci na spinaci rozmrazenia okna ma svietit kontrolka-dioda.Pocujem len cvakanie akoby relatko.Prisiel som na to az teraz takze neviem ci to funguje.Dik za odpoved.........

2010-02-06 18:41:46

pri zapnuti to ma svietit

2010-02-10 16:31:36

Skontroluj pojistky, raději obvodem např. žárovka - baterka, než vizuelně - pojistka okem vypadá někdy OK, ale není tomu tak. Bude to nejspíše silová poj. s označením REAR WINDOW DEFOGGER s hodnotou 20A. Kontrolka je zapojená za relé v silové části, co jde už přímo na výhřívání. Proto Ti cvaká relé, ale kontrolka nesvítí a nejde napětí ani do vyhřívání.

2010-02-10 18:59:00

Ziarovky v tlacitkach nie su vecne.Ak vyhrievanie funguje,co teraz neni problem zistit,jeho vypnutie nemusis riesit je tam timer co sa o to stara

2010-02-10 21:44:07

RS955i - neměl jsem tlačítka u N16 rozebrané, ale co jsem se teď díval do schema, tak je tam kreslená schematická značka LED diody. Tak nevím.

sano13 - V každém případě jestli okno máš i po zamačknutém tlačítku sdudené, bude asi ta poj. o které jsem psal výše OUT Poj. by měla být v poj. boxu vlevo od volantu. Ale toto nevím jistě, v každém případě to pohledej podle názvu výše napsaném.

2010-02-11 08:36:25

Na vyhřívání okna se žádný tlačítko nezamačkává - není to vypínač, tlačítko se jen zmáčkne a je pořád nahoře. sepne relátko. je to jako tlačítko an zvonek u dveří a ne jako vypínač na světla v obyváku!!

2010-02-11 08:50:17

oprava pro orla - nemělo tam být napsáno ...... ZAMAčknutém tlačítku,....... ale ...i po ZMAčknutém .......ať to máš tedy přesně. Vím, že to není spínač s aretací a chceš-li to uplně přesně, je to tedy spínač bez aretace, čili tlačítko a to zůstává vždy v horní, NEzamačknuté poloze. Neuč starýho orla lítat.

2010-02-11 14:39:05

Cau Almerko.Pred chvilkou som bol vonku Poistky pri autobaterke su vsetky OK,ale porad ako sa dostat k tym pri volante.Vsimol som si ako mas ten maly odkladaci kaslik ,tak podnim akoby boli poistky ,ci ten kaslik treba vybrat .Aj som ho skusal ale nesiel.Porad nejaku taktiku ako sa k tomu dostat.Chybu vykazuje stale tu istu,cvakot relatka,ale kontrolka nic.Dik za kazdu odpoved...............

2010-02-11 14:52:35

Zaber on povolí a je venku. Je to jen nasazený kus plastu..

2010-02-11 14:57:54

Tak jak říká Santi, trošku víc zaber a ty vrchní packy vyjedou a jsi tam a na tom šuplíku máš popis jednotlivých pojistek !

2010-02-11 15:04:03

Honziku nazdarek. Je mi uplne jasne ze to je tlacitko vzdy a stale vtej istej polohe.Sluzi len na zopnutie.Na rozdiel vapinac ostava zacvaknuty.Myslel som to tak ako to teraz pisem,ale podstata problemu bola ina.Cauko..........

2010-02-11 15:47:23

Jasně já to pro jistotu upřesnil, protože plno lidí včetně mechaniků si ymslí že je to vypínač a že se musí zamačkávat a už po mě chtěli abych ho rozebral že jim nejde zamáčknout a že tam asi něco bude špatné. Tak aby to náhodou někdo nerozebíral a pak nemusel vyhazovat protože to třeba nedokáže složit, nebo mu vyskákají pružinkya kontakty a už je nenjade. V tlačítku nebývá problém.

2010-02-11 16:20:48

Honziku je to OK.Pred chvilku som dosiel z vonku.Premeral som vsetky poistky a nic.Stale to iste cvakanie.Keby na tom supliku to bolo zrozumitelne,ze pod akou skratkou-znackou to vyhrievanie zadneho skla je.Almerka by mohol pozistovat.dik dik dik..............

2010-02-11 17:12:59

Mrknu se Ti na to ráno, až půjdu k Almuši, pod jakou zkratkou to je.

Problém může být i u samotného vyhřívání - kostra nebo přívodní + kabel. Ale když říkáš´, že se Ti NErozsvítí kontrolka, tak bude nejspíše pojistka venku a nebo vadné kontakty na relé. Nic víc to nebude. Zítra Ti ofotím pojistkovou skříňku.

2010-02-11 18:52:15

Almerko zdarek.

poistky premerane pristrojom,vsetky mi ukazali ze su v poriadku.Lenze"na tom paneli mam este dost volnych miest pre poistky.Preto viac konkretne,lebo vsetko funguje a to ma myli.Inak tych poistiek tam je statecne.Almerka skus ak by sa ti podarilo nieco viac pozistovat.Viem ze bude to makacka ale aj tak mas hodne skusenosti a preto ti pisem...........Dik za pochopenie.......

2010-02-12 08:00:07

a co relátko? cvaká??

2010-02-12 10:08:32

Zdravim ta HonzaBK.Prave ze relatko cvaka-akoby spinalo ,a to ma dava do omylu.Dnes rano ked som isiel do roboty som zapol ohrev skla a nic-studene ako psi cumacek. Zas stara klasika/skrabka/a jedem.Ale aj tak sa tesim na kazdu odpoved. Možná jsou tam 2 ks pojistek. jedna pojistka na vypínací + tro ej to co cvaká a druhá na silový +. takže ti relátko třeba sepne, ale když do silového plusu nejde gajz, tak nemá co jít z něj.vyndat relátko, změřit a zkusit propojit kusem drátu silové kontakty přímo na relýátku zda tobude fungovat.

2010-02-12 12:03:30

tak zkus zkoušečkou jestli jde na kontakt + půl. Může být přežvýkanyý dráty v ohybu mezi dveřma a karoserii. Jinak vyzkoušet zda jde silový + do relátka, zda jde z relátk a apak už jedině odplastovata zkoučet vždy napíchnout příslušnej drát jestli je v něm gais a kam až.

Postup odstranění závady:

1. Najdu relátko, vapínač a pojistky (1 nebo 2 ks)

2. Zkontroluju pojsitky

3. Zjistím zda při zmáčknutí tlačítka sepne relétko.

4. Pokud sepne vyndám relátko a změřím na patici relátka zda jde silové napětí (tlustý kabel) do relátka.

5. Pokud jde napětí do relátka, nasadím zpět relátkoa vyzkouší zda jde napětí i na výstupu z relátka - např špendlíkem propíchnu izolaci druhého tlustého drátu (některý zkoušečky mají přímo hrot na propíchnutí).

4. Pokud je v něm napětí, jdu na koncovku na skle a měřím stejně.

5. Pokud je v ní napětí, tak musí být vadný drát uzemění. Vezmu kus drátu a zkusím ho uzemnit třeba ke kotvě zámku dveří zda začne hřát (nebo proměřím přístrojem vodivost)

6. Pokud nebude na konektorou u skla napětína levým zadním sloupku ej většinou konektro velký, tak zkusím zda jde napětí tam. Pokud není konektor, drát opět propíchnua zkusím napětí. Pokud tam e napětí, tak je na 99,9 % vadný drát v harmonice mezi dveřma a karoserii. J epotřeba to rozebrat a dráty nahradit. Nelze to jen sletovat, spoje musí být mimo harmoniku. Současně zkontrolovat i ostatní dráty v harmonice.

7. Pokud za relátkem je gajs a vzadu a podběhu gajz není, je nutno odplatovat a odhrnout koberec od levého prahu a postupně v několika intenralech zkoušet kam až jde gajz a kde je přerušenej drát a opravit ho.

Toto bylo když relátko spíná. Teď když nespíná:

1 Zkusit vyměnit relátko. V autě je více stejných relátek, na vyzkoušení můžete vyndat nějaké jiné stejné barvy. 2. Na patici relátka zkusit zda na jeden ze slabých drátů jde gajz. Pokud nejde, je závada někde mezi pojistkou a paticí relátka - zkoušet postupně drát kde je přerušenej.

3. Pokud jde do patice galz na slabém drátu, nasadit relátko, vzít kousek drátu a druhej tenkej drát někd uzemnit. Při uzemnění to musí sepmout pokud je relátko OK a na relátku jsou v jednom tlustýma jednom tenkým drátu gajz a dozadu k oknu je to taky OK.

4. Pokud nesepne problém jednoznačně ve vadném relátku

5. Pokud to funguje. vyndat tlačítko a zkusit drát kteráý vede od relátka zase uzemnit přímo na onektoru tlačítka.

6. Pokud funguje je buˇˇd spatnej drát uzemnění tlačítka - najít vyzkoušet, nebo je vadné tlačitko.

7. To zda je vadné zjistím tak, že propojím drát který vede od relátka s uzemňovacím drátem tlačítka. Když se sepne relé, drát je OK a tlačítko je vadné. Když se besepne je drát vadný a tlačítko OK:

To ej popis odstranění závady na každém autě a nejen Nissanu Nic jiného v tom nehledejte žádnou velkou vědu. Z mých zkušeností je nejhorší najít kde je umístěno to relátko a kde jsou ta správný pojistky.

Je to dlouhý ale snad vyčerpávající.

2010-02-12 13:09:34

Zdravim Ta HonzaBK.Najprv ti dakujem za potesujucu odpoved.Budem sa riadit navodu od prveho pismenka,teraz naozaj ten tvrdy oriesok najst poistky a relatko.Snad na to pridem.Honziku je to cenna rada.Este raz velke dik.

2010-02-12 15:24:30

Takže tady máš slíbené obrázky pojistek, tu co hledáš máš v kroužku, vytáhni ji, a musí být na ní napětí po otočení klíčku do polohy ON. Relé jestli je vadné ( může cvakat, ale může mít opálené kontakty ) najdeš pod krytem hned dole nalevo pod pojistkama - vedle dveří, skoro u podlahy. Pokud máš poj. OK, bude asi v prdeli to relé Nevím proč Ti Honza píše takovej dlouhej popis. Pokud ne, běž dozadu ke sklu a jednoduše to zapni a změř to přímo vzadu u skla.


Odpovědět

1  2