Fórum - Téma


N16 - kolísanie otáčok


Fórum Almera N16 N16 - kolísanie otáčok

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2010-01-13 00:25:51

Nissan Almera 1,5 2003 98HP QG15R(to je v papieroch ale neviem preco R), 200 000 km, kupil som to 03/2009, menený olej 2x, vzduch filter 1x, sviecky mnou NEMENENé a ani palivový filter.

v nedelu auto islo, v pondelok som len preparkoval a v utorok už nestartovalo, par týždnov predtým mi spravilo par krat zakolisanie otacok ale nezdochlo.parkujem vonku tak som dal auto k mechanikovi do garaže 3 dni bolo v teple , musel odpojit riadiacu od napajania lebo sa nevedel napojit s diagnostikou. po pripojeni zistil zavadu "lambda sonda"- myslim 0132.auto naskocilo a pregehol ho, pohravalo sa s otáčkami pri volnobehu až kým nestlacil spojku a vtedy zhaslo.nastartovat nebol problem.Ked som auto zobral(11.1.) za studena nic vazneho ale akonahle sa zahrial skapinal jedna radost(alebo plac).Samozrejme len pri volnobehu. ja som si stiahol diagnosický program ale ten mi lambdu nevypisal.teraz neviem ci je možne aby necitalo vsetky chyby.Kedže som odpajal nejake cidla tak mi nabehli aj dalsie chyby, vymazal som ich a auto som prbehol a chyby žiadne.Problem ale ostal.Otacky kolisu, ale dnes nezdochlo.Neviem kde hladat chybu. už som cistil vahu vzduchu, skrtiacu klapku.Lambdu mal vybratu mechanik.kamos meral suciastku ktorej nazov neviem je v mojom profile http://www.nissanclub.cz/member_detail.php?id=8205. v tejto suciastke je prud ale nieje napatie, teraz neviem ci tam ma alebo nema byt permenantne.

Ako vidite som z toho auta mierne v prdeli.

Aj ked viem že nevidite do mojho auta a chyba može byt možno aj "v kufri" skuste napisat vase skusenosti.

moje otazky:

1. može sposobovat lambda taketo kolisanie??

2. ako sa presne vola ta suciastka a ci nemože byt ona na chybe?

3. je možne aby sa nevedel pripojit pocitac s licencovanou diagnostikou(nie Nissan program) po predchadzajucom diagnostikovani s nelegalnou? dnes sa jeden skusal pripojit a vraj mu to nejde zato že som mal plagiat a riadiaca si to pamata a .... Hladam len pravdu

Dakujem za každú radu

2010-01-13 19:17:20

Moj tip skrtiaca klapka alebo retaz.Ak ma auto vykon tak skrtiaca klapka ak vykon nema tak retaz

2010-01-13 19:38:22

Zdravim,

ja som mal podobny problem ale to mi zdochinal motor po nastartovani ked bol uz motor teply, stacilo vycistit AAC ventil....je to zboku na klapke...tiez sa to vola ventil volnobeznych otacok....ak ti skapina na volnobehu mohlo by to byt ono...pravdepodobne zanesene spinou.......ja som to len vycistil, namazal a od vtedy mam pokoj

edit: myslim ze aj keby si mal lambdu zlu tak motor by isiel normalne....ma to vplyv len na upravu zmesi....cize by si mal asi vacsiu spotrebu........neviem ako sa vola ta suciastka ale je to tusim nejaky ventil co robi podtlak v nadrzi obcas sa to zopne aby odsalo z nadrze vypary...aspon sa mi zda ze je to na to....neviem presne ako to funguje.......no a podla mna s tou diagnostikou je to blbost aby si RJ pamatala ci mas plagiat alebo nie :).....ja pouzivam kabel s ELM327 a software ScanMaster ELM (v1.7 kreknuta) a zatial som nemal vacsi problem s nacitanim niecoho.....treba len najprv dat klucik do polohy ON ..pripojit kabel....spustit program a dat citat hodnoty....a az potom nastartovat...a malo by to ist.....mozno mas nejaku zblbnutu RJ

2010-01-14 13:16:18

zajtra skusim najst ten AAC ventil,ale ja som mal skrtiacu dole a nic som tam nevidel , ale hned rano nabehnem. mne kolisu pri zahriati , je jedno ci po studenom starte alebo po opetovnom pri zohriatom motore, ale na volnobezných. dnes som znova robil diagnostiku : P0171 ale možno len preto že som ho nechal trapit pri udrziavani "behu". Padalo to pod 400 otacok, nezdochlo ale trapilo sa chvilu potom naspet nabeh.

Dakujem zatial za radu. urcite napisem co som zistil.

takže bol som to pozriet. na tej klapke je naozaj konektor ale ci je to akurat AAC neviem, ale viem to že je kryt zanitovaný a nemam ho ako otvorit. skusim to dnes odfotit aby ste videli.

2010-01-14 13:32:36

ten AAC ventil je taky maly cierny servomotorcek na boku klapky....je prichyteny dvoma srubkami a ide do neho myslim az 6 vodicov.....tiez to najdes v servisnom manuale ktory je tu v sekcii manualy.

Skus pozriet na toto:

DTC P0171 FUEL INJECTION SYSTEM FUNCTION (LEAN SIDE)

Malfunction is detected when ...

+ Fuel injection system does not operate properly.

+ The amount of mixture ratio compensation is too large.

(The mixture ratio is too lean.)

Check Items (Possible Cause)

+ Intake air leaks

+ Heated oxygen sensor 1 (front)

+ Injectors

+ Exhaust gas leaks

+ Incorrect fuel pressure

+ Lack of fuel

+ Mass air flow sensor

tu som vybral zo servisneho manualu nejake veci o tejto chybe........skus si stiahnut zo sekcie manualy....servisny manual a tam najdes uplny popis tejto chyby....ked si to stiahnes tak to najdes v "ec.pdf".....a hladaj podla chybovych kodov....je tam cely postup ako co premerat.

2010-01-14 13:38:45

dakujem idem nato

2010-01-14 14:54:20

neni za co, nasiel som na fore nejake foto toho AAC ventilu....skus pozriet:

https://www.nissanclub.cz...ull/8631_1077_foto080.jpg

https://www.nissanclub.cz...ull/8630_1077_foto074.jpg

https://www.nissanclub.cz...ull/8629_1077_foto013.jpg

2010-01-14 16:01:22

ak možes pozri sa do mojho profilu, davam tam fotky AAC. ale su tam nity a neviem ci ich vobec mam vyrvat

2010-01-14 17:56:47

ty mas otvararanie klapky riadene lankom alebo elektronicky ?........no vyzera to tak ze to bude vsetko skryte pod tym ciernym plastom....ja mam klapku a ten AAC ventil rieseny tak ako je na tych linkoch co som poslal...a som myslel ze to mas aj ty tak.....v tom pripadne ti neviem povedat ci je to dobry napad davat dole tie nity.......snad sa vyjadri niekto kto ma s tym skusenost a ma tak isto riesenu klapku....resp. to uz rozoberal.

2010-01-14 18:29:07

Diky Cobalco. ja sa nevyznam do aut vobec, a ked som pisal že su tam nity no nebol som si istý kym som to neodfotil.asi nebude dobrý napad davat to dole. diky

2010-01-15 22:10:41

NZ, ja tiez niesom ziaden odbornik :). Inac ak by si mal odvahu a si aspon trochu technicky typ....tak by nebol problem zbrusit tie nity, potom ich nahradit vhodnymi srubami...a pozriet sa pod vyko....a mozno by si uz vedel co s tim....mozno niekto este poradi ako na to. Ale tiez je mozne ze je problem uplne inde.


Odpovědět