Fórum - Téma


N16 - kolisaní teploty


Fórum Almera N16 N16 - kolisaní teploty

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2010-01-25 11:02:19

Zdravim,

potreboval bych poradit...ted v zime mi kolisa teplota, tim zpusobem, ze nejdriv vyleti skoro k maximu a kdyz pustim topeni na plno, rucicka spadne pod optimal a to tak, ze uz to ani netopi. V chladici voda je a jsem si jistej, ze to nikde netece. Mam 16ku, ale chladic je z Primery dvoulitru, takze je o par cisel vetsi nez original. Nedela to pokazdy, jen kdyz je silnejsi mraz. Fridexu tam mam cca. do -20°C. Rucicka stoupa hlavne na dalnici pri vyssich rychlostech, to si myslim, ze se auta chladi vic nez ve meste. Takze me ani jedno proc nenapada. Budu vdecnej za kazdou radu.

Diky vsem.

2010-01-25 11:16:08

Tohle to dělá když je zamrzlá třeba hadice. Nemusí to být zamrzlé všude. Stačí , aby se udělal někde špunt z ledové tříště a je vystaráno. Dělá Ti to jen v zimě , nebo i v létě .

Fridex do -20 není moc . Dnes bylo u nás -22

2010-01-25 11:22:38

V lete se teplota nepohybuje, drzi se na optimalu. Takze v tom nemuze byt nc jineho nez kus ledu v hadici?

Diky!

2010-01-25 12:01:49

NEMYSLíš VážNE V DNEšNEJ DOBRE DáVAť nemrznúcu do -20 to je jeden problém.Chladič by s tým nemal mať nič spoločného jedine dalšia vec je termostat.

2010-01-25 13:12:19

JJ,při těch pár litrech vody v systému se vyplatí ji míchat 1:1 k Fridexu,je to snad do -40°C pro strýčka Příhodu a máš jistotu,že nebudeš mít v hadicích kaši,když náhodou přiletí sibiřskej expres .

Může to být vadný termostat - nejdřív neotevře,proto ti teplota vylítne do červené a pak se "urve" a je pro změnu pořád "durch",takže voda proudí naplno přes chladič a nestíhá se zahřát.Zkus prohmatat hadice,jak moc jsou teplé a omrkni stav kapaliny v systému,jestli tam nemáš kaši.

2010-01-26 18:32:54

Mám další update.. ted jsem prijel.. teplomer ukazoval optimal, ale auto skoro netopilo. Potvrzuje to vadnej termostat nebo kaši v hadicich?

2010-01-26 18:37:51

no nevím co řešís nejjednodužší je dolít tam litr fridexu a když to nepomuže maš zbrzděný termostat, jinak mohlo se stát že ti kaše "ucpala topení" no nebo se termostat zasekl tak nejak akorát težko řict.... jak rikam dolij a uvidis to je nejjednodužší...

2010-01-26 18:51:36

Podle toho tvého posledního příspěvku bych řekl, že máš termostat asi v pohodě a typoval bych to buď na tu ucpanou hadici nebo na to nejhorší a to je těsnění pod hlavou, což bych ti teda nepřál. Pokud ti teploměr ukazuje provozní teplotu a netopí to, tak je buď něco ucpané a nebo to máš zavzdušněné skrz to těsnění pod hlavou. V první řadě je potřeba vyloučit led v oběhu, to je nejlevnější.

2010-01-26 18:53:20

Jo,kluci,když už jsme u toho.Čím se těsní deklík na termostat u N15 s klimou?Chtěl jsem ho včera měnit ale měl jsem jen novej termostat a klíče na montáž.Koukal jsem že ze spáry vyčuhuje těsnící tmel(silikon) a jiné materiály.Ať si to každý pojmenuje jak chce.Každopádně,nějaké klasické těsnění tam není,což?Budu to dělat asi v pátek,ale auto je ode mě daleko přez 100KM tak abych měl vše potřebné ssebou.Děkuji za odpověď a raději odpovídejte interkou,aby se toto téma kvůli mě nezamklo.Děkuju.

2010-01-26 18:59:10

no najlepsie by bolo orig. tesnenie, ale postaci aj technicky benzin na odmastenie a cerveny silikon na vysoke teploty

2010-01-26 19:05:36

No je tam pěkně blbej přístup na nějaké čištění.Ale vím,udělat se to musí.

2010-01-26 19:07:18

Kdybych měl špatný těsnění pod hlavou...stoupla by i spotřeba a víc by to kouřilo z výfuku. Nbo ne? Hulí to normálně a jezdim za 7,5l /100km.

2010-01-26 19:14:47

mrkni na olejove vícko pokut tam mas suspenzi tesneni je v prachu to same pokud mas mastná oka na chladící směsi. jak sem ale psal než začnes neco řešit dolij fridexu... jinak tu muzem teoretizovat do háleluja.

2010-01-26 19:21:49

Nemusí být v těsnění díra, že bys jí prolezl. Stačí malá netěsnost a tlak z válců ti může jít do chadícího okruhu a zůstává v radiátoru topení a pak to netopí a teplota je přitom na normálu. Většinou se takový stav časem zhoršuje. Ale začni postupně, jak ti tady radí. Nemusí to být, co píšu já, je to jedna z možností. Asi ta nejhorší.

2010-01-26 19:34:09

U formana jsem měl utopenou vložku válce, tlakovalo to do chlazení a zavzdušňoval se radiátor. Tady ta vložka asi nehrozí, ale typoval bych to na to těsnění pod palicí.


Odpovědět