Fórum - Téma


N16 - Horší řazení rychlostí


Fórum Almera N16 N16 - Horší řazení rychlostí

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2013-07-18 08:42:51

Ahojky, poradí mi někdo, co mám dělat? Mám občas problém se zařazením rychlostí, většinou se jedná a stupeň 1, 3 a zpátečky. Prostříkal jsem to zespodu sprayem WD 40, ale je to vždy jen na chvíli. Je nějaký jinýzpůsob trvalejší nápravy této závady? Díííky.

2013-08-07 21:20:05

vlptacek: ja som mal podobny problem ale na N16 a po vymene komplet spojky sa to o nieco zlepsilo ale nebolo to ono,tak som vymenil zadne ulozenie za predne v tiahlach salpaky ale este to neni ono bolo by dobre tie silenbloky vymenit aby to tak nelietalo!tebe sa paka netrasie pri starte alebo nieje volna ked s bou pohybes?

TERAZ SOM TO POZERAL A TIAHLA MAS AKO JA ALE SPOJKU NEMAS HYDRAULIKU ALE LANKO TAK POZRI CI NEMAS NIEKDE UVOLNENY BOLDEN ALEBO CI NETREBA DOTIAHNUT LANKO!

2013-08-08 10:00:38

anonym022: díky za info, šaltpáku mám volnější, taky mrknu na to táhlo spojky, jestli to pomůže. Jestli budu muset měnit celou spojku nebo táhla a silenbloky, tak se ozvu. dík

2013-08-08 10:02:43

vlptacek: kdyby to byla 1 a zpátečka, tak bych to typl na spojku, ale když i trojka tak to spojkou určitě nebude.

2013-08-08 10:06:05

honzabk: trojka to dělá jen někdy, tak snad se mi to podaří opravit výměnou spojky a uvidím. Nevím, jak dlouho ta spojka tam je , možná je ještě originál , koupil jsem auto z druhé ruky a má najeto nějakých 170000. dík za info

2016-03-25 08:32:18

Po výmene remeňa pohonu príslušenstva (Ten užší, poháňa servo,... Nie ten, čo poháňa alternátor) (stál ma 7€) sa mi ťažšie radia rýchlosti, napr. vybrať páku z 2-ky vyžaduje odrazu silu a zaradiť do 3-ky tiež trochu (predtým mi išli rýchlosti ľahúčko). Volant mi občas akoby zadrhol, ide ťažšie (pričom vždy a v celom rozsahu išiel super ľahko). A na chvíľu som cítil tlejúcu gumu (v kabíne).

Toto všetko po prvých jazdách po meste, hneď po výmene. Mám sa báť jazdiť, či ako...?

Otázka: čím to je ? Náhoda, či mechanik bol "šikovný" (Ja vidím 2 významy toho slova: 1. Posral to, je to diletant. 2. Naschvál niečo pototo..., aby som ho zas musel vyhľadať? )

(nechcem ovplyvňovať vašu mienku, ale moje postrehy z minulých jeho opráv:

1. Hneď po kúpe mi opravil dvere (viseli), no aj poškrabal na nich lak.

2. Po pretesnení, čo ma stálo 600€ mi začalo od výfuku/bloku motora dymiť pri otáčkach nad 3000. 620 Km som točil iba do 3 000. Hneď pri prvom vytáčaní - začalo dymiť. Taktiež pri cúvaní sa začali ozývať rany. Vraj je to výfukom, ktorý je na výmenu (Info: On nemá ani jamu, ani zdvihák).

3. Vytiekol mi olej za jazdy. Príčina - vypúšťacia šruba zmizla z olejovej vane. Povedal mi, že vraj mi ju niekto povolil na parkovisku, vraj sa to už stalo v našom meste.

4. Keď som mu dal preveriť, odkiaľ to dymí a čím to je, povedal, že nič nedymí. A je to naozaj pravda. Od tej doby nič nedymí a to vytáčam aj 4 000 a - nič... Žeby náhoda ?

Bol som s ním spokojný, ale od kedy mám Almeru, tak neviem...či mám taký nevydarený kus, alebo sa mi mechanik zbláznil, spanštel,...a pod. ...

Cena za prácu - výmena remeňa pohonu príslušenstva 10 € - Aký je váš názor na túto sumu ?

Ďakujem, vážim si každého, kto to dočítal až sem.

2016-03-25 08:41:45

Řemen nemá s řazením nic společného.Možná už po zásahu mechanika hledáš chyby.Po výměně jakéhokoliv těsnění na motoru se vždy motor zašpiní(olej,vaselina a pod.) a chvilku trvá než se to teplým motorem vypálí.Zrovnatak nové těsnění je chvilku cítit.A to právě tím,že když točíš motor do otáček rychleji a víc se zahřívá.A co se týká řemenu,může chvilku po výměně zasmrdět.Otázka je jestli je našponovaný jak má být.A cena za výměnu řemenu je pro mě drahá,protože tyto práce si dělám sám.V servisu jsem žádné auto nikdy neměl a ceny za práce neznám.

 NO_HITS  
Laďa
2016-03-25 11:48:01

1) vyměň mechanika - toto není mechanik ale prase / garážník, k němu max starou škodovku a kdo ví jestli.

2) nikdo Ti šroub na parkovišti nepovolil, to ti ho jen on zapomněl dotáhnout

3) to dýmení byl zřejmě kapající olej na výfuk, asi něco nedotáhnul

Zkontroluj nastavení táhel (lanek) od převodovky k páce a taky uchycení páky jestli Ti něco nepovolil nebo nezdrbal , manuál na N16 by tu měl být

2016-03-25 17:35:55

Ahojte,

dnes som trochu jazdil po meste, trochu bolo ešte cítiť gumu (remeň Contitech, made in Romania. Dúfam, že bude OK). Inak sa mi zdalo všetko relatívne vpohode, no boli to krátke jazdy, budem to sledovať, uvidíme.

Na lanovody sa budem pozerať, vďaka za tip.

Nerád sa vyjadrujem o niekom zle, no Brouček si myslí, že hľadám chyby na mechanikovi.

Spomenul som si, že už na predchádzajúcom aute mi po jeho oprave chýbali šruby držiace dekeľ vrchný na motore, najprv jedna (boli tam 3). Ale to som si nebol istý, či tam boli 3, či 2. Potom keď už ho prichytil iba jednou - už som si bol istý, že tam boli min. 2. Tak ju pohľadal a dal mi ju tam, s tým, že to je aj tak zbytočné...kecy (A ja čo ? Mal som auto predávať inému ako nejaký diletant...? )

A teraz na Almere, keď mi dal auto po testovaní na dymivosť, deklík bol vzadu na podlahe (ale šrubky nie). Na požiadanie mi ho tam dal, šrubky pohľadal medzi svojimi v garáži a dal mi dve, ktoré môžete vidieť na fotke.

Dnes som si všimol 2 šrubky rôzne v motorovom priestore. Neviem z čoho sú, iba sa domnievam, že z toho dekľa (krytu výfuku).

Názor nech si vytvorí každý sám.

Ďakujem všetkým za čas a cenné rady.

 NO_HITS  
Laďa
2016-03-25 20:43:08

slaninamichalis: já si to nemyslím, podle mě je ten mechanik velkej lempl a já bych na tvým místě už dávno chodil za jiným slušnějším ; -)

2016-03-25 23:54:02

slaninamichalis: Hlavne si pozri,či maš dost oleja v prevodovke.

2016-03-26 11:45:02

slaninamichalis: Mechanik zlatej, Michale - já když dával poprvé a naposledy auto do servisu (doporučeného známým a dobrým) na výměnu motoru, po převzetí nešel otáčkoměr, motor se přehříval a z 5l kanystru oleje, co jsem měl na dolívání předchozího vyšlehaného motoru, mi zbylo cca litr, přičemž mi ovšem naúčtovali náplň svého BP za pětikilo. Při pátrání po příčině nefunkčního otáčkoměru jsem zjistil, že chlapci nezapojili náhon a motor se přehříval proto, jelikož cvaknutou hadicí (ale fest! asi při nasazování motoru) chcala voda ven ze systému. Byla to stará škodovka 120 a je to už fůru let, ale to bylo poprvé a naposledy, co jsem někomu svěřil opravu svého auta.

To řazení fakt nesouvisí s řemenama, jak píše Brouča - lanovody, olej, zkřížený vodící tyče v převodovce, synchrony, atd.

djmj  
Michal
2016-03-27 15:57:18

Chlapci chlapci. Komu niet rady tomu niet pomoci. Keď dotyčný kúpil N16 a začal chodiť na club som mu povedal aby obetoval benzín a išiel 40 km do KE za Chrenerom. Vraj on má svojho mechanika. Tak teraz má čo chcel. Nemám čo dodať.

2016-03-27 17:39:10

djmj: Kukni na google maps, koľko je HE - KE kilometrov (78 Km). Nie som milionár, aby som s každou maličkosťou jazdil do KE... Ale určite za ním budem chodiť, lebo našťastie už toto moje auto nebude potrebovať extra časté návštevy opravára...

P.S.: Tiež mi to chvíľu trvalo, kým som sa na 100 % utvrdil, že tento môj kedysi výborný mechanik je dnes už len tieň toho, čoho býval...

2016-03-28 10:50:24

slaninamichalis: Ještě - u těch 1,5 si majitelé poměrně stěžovali na problematické převodovky (myslím, že se sypala ložiska). Chrener nebo sjaro, HonzaBK nebo Rs by ti mohli povědět víc, určitě s tím mají zkušenosti.

djmj  
Michal
2016-03-28 13:52:13

slaninamichalis: vieš čo sa hovorí? Nie sme taký bohatý aby sme si kupovali lacné vec. Nechcel si obetovať 200 km aby ti to niekto spravil poriadne. Či by ťa stále oprava 600 alebo 650€ je už asi jedno. S tým rozdielom, že za 650 € by si to mal urobené človekom, ktorý ten motor a auto pozná. Nuž učíme sa na vlastných chybách

2016-03-28 16:30:08

djmj: máš pravdu.


Odpovědět