Fórum - Téma


N16 - hatchback - relé na zadní stěrač


Fórum Almera N16 N16 - hatchback - relé na zadní stěrač

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2009-09-07 09:51:11

Ahojte, neviete mi poradiť kde nájdem na mojej Almerke relé na zadný stierač? Viem, kde sú relé, ale neviem ktoré je to pravé. Pätica by mala byť označená E193.

2009-09-07 10:25:10

Ahoj, koukam na dokumentaci primery, je tam stranka, v mem pripade EL-365, sekce se jmenuje "location of electrical units" a tam jsou rozkreslene obrazky, kde se nachazi ktere rele, v meme pripade je to v kisne v motorovem prostoru

2009-09-07 10:44:39

Presne toto som hľadal Vďaka.

Ja to mam na strane EL-517. Dúfam, že toto už rozhýbe stierač.

Relé je v poriadku. Chyba bude asi vo vedení medzi poistkou a relé.

2009-09-14 09:55:16

napřed zkus zaení motorek, často bývají zadřené - rozebrat a vyčistit - je to tu popsáno v iném tématu.

2009-09-14 20:12:43

motorček som skúšal hneď po poistke a je v poriadku. Chyba je vo vedení medzi poistkou a relé. Keď som to prepojil káblom tak stierač išiel, ale neviem ako ho vymeniť. Snáď sa niekedy na to odvážim a rozoberiem polku auta

2009-09-15 07:43:46

Zkus to na konektoru, kterej je vzadu na levé straně pod tou dekou. Je potřeba sundat ten plast s reproduktorem a pak odhrnout tu deku a najdeš konektor. Tak to zkus tam. Možná jsou špatný dráty v tom gumovým krku mezi dveřma a karoserií. U starších aut to dělá, u N16 jsem to ale ještě nezažil. Pokud nebudeš mít proud na tom konektoru, tak na 98 % je chybná kabeláž dole pod chladičem - už se to tu řešilo několikrát v jiných tématech při jiných závadách. Značná koroze kabeláže pod chladičem je u N16 známá. Pokaždé odejde něco jiného, někdy se i zastaví auto - podle toho kterej drát zoxiduje dřív.

2009-09-15 22:51:18

tiež som sa zamýšľal nad kabelážou pod chladičom. skúsim ho pohľadať. vďaka za typ.

2009-09-16 07:27:19

Tak zrovna včera jsem řešil tento problém na Tinu (stejné schéma jsem si našel v knížce. Po rozebrání zadních dveří byl motorek tak vřelej, že se na něm nedá udržet ruka. Je zadřená hřídelka co drží stěrač v tom hliníkovým odlitku. Je hrozně dlouhá a není tam žádnej mazací otvor. tak jedině rozebrat - převodovka je zanýtovaná, tak odvrtat nýtky, a pak vyvrtat dírky a dát tam malinký šroubky a ty šroubky doporučuju zalepit loktajtem. Po odvrtání nýtků, rozebrat tu převodovku, varzit hřídelku ven, vše vyčistit, promazat Grafitovou (ne obyčejnou) vazelínoua znovu složit. Tej črnej kryt co je na hřídelce je tam jen nasazenej a tehem ho lze sundat,. Stěrač z hřídelky sundávat buď stahovákem (malinkým dvouramenným) nebo poklepem kladívkem na straně proti druhému kladívku. Při páčení s eulomí stěrač u hřídelky.

2009-09-16 08:03:52

u mňa je našťastie motorček ok. skúšal som ho napojiť na baterku a išiel. ja mám problém v kábli medzi poistkou (na schéme označená ako F3) a relé ( konektor 1) a tu musím nájsť kde je kábel prerušený poprípade ho celý vymeniť.

2009-09-16 12:52:50

Tak pokud to je mezi F3 a relátkem, tak předpokládám že to bude někde pod chladičem - rozborka a zborka celého předku, je to tu nějde posáno co vše se musí vyndat.

2009-09-22 20:59:08

Maxtal - To raději natáhni nový kablík a starý jednoduše na obou spojích odštípni. Ušetříš si tím spousty času.

2009-09-23 11:11:23

aj nad tým som premýšľal, že čo bude jednoduchšie. zatiaľ som sa k tomu nedostal, lebo nemám čas a keď mám čas nemám vhodné miesto. V BA sa mi to nechce rozoberať na parkovisku


Odpovědět