Fórum - Téma


N16 - ECU resp. lambda2


Fórum Almera N16 N16 - ECU resp. lambda2

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2010-01-30 01:50:58

Zdravim,

riesim teraz taky problem, pomocou diagnostiky som zistil, ze lambda sonda2, ktora je za katalyzatorom skoro vobec nechodi....proste je na nej pri chode motora takmer konstantne napatie cca 0,7V ak prudko zoslapnem a pustim tak to skoci skoro na nulu a potom zase sa drzi 0,7V....ale to musi byt motor dobre zahriaty inac nehrozi......no najlepsie je to, ze ked vypnem potom motor tak je stale na tej lambde2 napatie cca 0,3V ....to nieje tusim normalne....lebo na lambde1 je okamzite nulove napatie.

Chcem sa teda spytat ci ma nejaky vplyv na spotrebu tato lambda sonda2, ktora je za katalyzatorom? Lambda sondu1 som uz vymenil....ta nebola az v takom hroznom stave ako teraz tato ale tiez uz nebola najlepsia, na osciloskope mala uz oble priebehy a bola spomalena.......ale spotreba sa po vymene nejak vyrazne nezlepsila mozno 0,5l az 1l (teraz mesto/dialka 50/50 % - 9,42L na 100km).....tazko povedat.

Preto sa pytam lebo v diagnostickom programe pise pri merani lambda sondy2 stale V +99,2% co je kratkodobe prisposobenie mnozstva paliva. Tato hodnota je tam stale konstantna. Pri prvej lambda sonde sa tato hodnota stale pohybuje a to priblizne V 0 az +/-10%....v zavislosti od teploty motora a ci pridavam alebo uberam plyn.

A este jedna otazka mozem na skusku pouzit moju staru lambdu, ktora je 3 vodicova za tu lambdu2, ktora je 4 vodicova? Myslim ze ten 4-ty vodic navyse je prave kostra pre signal....tak by som jednoducho pripevnil nejakym sposobom ten 4-ty vodic na kostru tej 3 vodicovej lambdy.

Este pridam skusenost....mal som napojene kamaratove Fiat Seicento, ktore ma tiez dve lambdy a tam sa ta lambda2 sprava kus inak......castejsie strieda hodnoty ako moja....ale tiez sa mi to zdalo divne oproti lambda sonde1......ale podstatne je to co som zistil, kamaratovi sa pohybuje aj ta hodnota kratkodobeho prisposobenia mnozstva paliva pre lambdu2 a to v rozsahu cca od V 0 az +/-30%.....a na mojej lambda sonde2 je tato hodnota stale konstantna 99,2% co je podla mna zle.

Viete mi povedat kde je chyba? a preco je tam ta hodnota pevna ? Moze to byt chyba ECU?

Ak budem mat cas tak tu zavesim graf priebehu diagnostiky pre lambdu 1 a 2

Poprosil by som niekoho kto ma Almeru N16, 1.5 benzin, 2001, sedan (riadiaca jednotka umiestnena vedla volantu na pravo pod palubovkou) a ma moznost si spravit diagnostiku ako ja ci by sa nepozrel konkretne na tu lambdu 2 ako sa to sprava jemu, zaujima ma hlavne to kratkodobe prisposobenie mnozstva paliva pre lambdu 2. Odporucam soft ScanMaster-ELM alebo moDiag.

Vopred diky

moDiag s krekom:

http://rapidshare.com/fil.../337497254/MDP20119MS.rar

ScanMaster-ELM v1.7 s krekom +v2.0Demo:

http://rapidshare.com/fil...497861/ScanMaster-ELM.rar

2010-02-07 10:52:13

Konecne som si nasiel cas a v piatok som zrobil diagnostiku, ktoru som aj zaznamenal do videa, tam mozte pekne vidiet ako sa mi to sprava.

cast 1/2:

http://www.youtube.com/watch?v=7S8cJMT94A8

cast 2/2:

http://www.youtube.com/watch?v=Dc47ZR00Km4

2010-03-25 11:33:49

Zdravim, zistil som v com je problem, to napatie cca 0,3V, ktore je akoze na lambde2 v skutocnosti pochadza z ECU, mal som odpojenu lambdu2 a toto napatie je na signalovom vodici, ktory ide od ECU.

Skusal som aj na radu od serzina prekontrolovat ukostrenie na motore ale nepomohlo to. Pritom tie ukostrenia boli uz fak v hroznom stave, vsetky kable v motorovom priestore, ktore viedli na kostru karoserie alebo motora som rozobral, prebrusil, vycistil a poriadne dotiahol. Ale vysledok ziaden, stale tam je to napatie cca 0,3V, ziadna zmena.

Pustil by som sa aj do opravy ECU ale neviem kde to hladat, vie mi niekto povedat na ktorom pine u konektora na ECU je ten signalny kabel z lambda2? Ja mam ECU Siemens, ktora je vedla volantu pod palubovkou (QG15DE, 2001, Sedan, N16). Nasiel som v AutoData tieto informacie ale ocislovanie a konektor je uplne iny tak mi je to na dve veci.

Za hocijaku radu budem vdacny

Nevlad  
Vladimír
2011-01-09 14:50:53

Koukal jsem do schematu ridici jednotky ECM, sice nevim co je to za typ, ale ty sondy jsou pripojeny (tedy krome napajeni) do ridici jednotky takto: front na piny 4 a 62, rear na 3 a 63

Vladimir

2011-01-10 07:56:53

většinou bývá problém v drátech, ucvaknout u lambdy a u řídící jednotky a natáhnout kus jiného drátu a oprav je hotová. Už jsem to dělali několikrát. U N16 je elktřina velmi poruchová - dráty úplně zrezaví a rozpadnous e na prach!

2011-01-10 10:18:38

Dakujem velmi pekne obom za rady, ten kabel asi natiahnem novy lebo tam lezie nejake napatie ktovie s kade, nakoniec som nasiel RJ bo do vtedy som si myslel ze je to niekde inde a zmiatlo ma to kus, cize oznacenie pinov uz sedi.

2011-01-10 13:58:51

Cobalco - tato tema je uz skoro rok stara. Nepodarilo sa ti to este vyriesit? Co spotreba?

2011-01-10 16:09:46

takto to napatie co tam mam na druhej lambde sa mi nepodarilo poriesit, pritom som presiel vsetky ukostrenia, po vymene druhej lambde a vymene sviecok mi prestalo vyhazdzovat chybu P0420, ale spotreba sa neupravila,,,stale to zerie ako prasa,,, mimo mesta sa nedostanem pod 8l na 100km. Mam zvysene emisie, rozpraval som s jednim znamim a povedal mi ze to vidi na repas hlavy pravdepodobne podpalene ventili resp vybite sedla ventilov...s toho by sa dala odvodit aj spotreba oleja cca 1l na 5000km, mam tam 5W50.


Odpovědět