Fórum - Téma


N16 - dojezd oken


Fórum Almera N16 N16 - dojezd oken

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2009-08-04 17:41:43

Zdravím, řešil se tu dojez oken N15. V teto souvislosti bych se rad zeptal zda-li N16 náhodou nemá skrytou funkci o které nevím nebo zda-li se musi doinstalovat modul. Popř. máte s tím někdo zkušenosti? :)

2009-08-05 07:40:40

na n16 jsem to ještě nikd yneviděl a to ani v super výbavě s vyhřívanýma sedadlama, ostřikovačema světel, samočinným pouštěním světel atd.

2009-08-05 13:47:25

a nezkouseli ste to montovat? Uvazoval jsem o tomhle

http://www.levnealarmy.cz...n/dojezd-oken-pw-460.html

jeste se dodavala verze 260 pro dve okna. Za ty penizky mi to prijde vcelku pekne. Spise resim jednu vec: dojezd oken se zapne pri impulzu z centralu, kdyz clovek zamkne. Tak zda-li se to zavre i v pripade, kdyz zamcu zamkem uvnitr na krizovatce :)

2009-08-05 19:00:45

Ja som namontoval na n16 a šlape superhttp://www.autoomega.sk/index.php?form=messageboard&id_sek=491&id_tovar=5041&ukaz=detail&hlzaradenie=1

2009-08-05 22:19:52

jj ten jsem mel vicemene na mysli. Nezaviraji se Ti okna pri zamknuti dveri ze vnitr vozu? Nebo to funguje jen pres dalkovy ovladac?

2009-08-11 21:43:04

zamiká ale ked tam dáš diodu tak nazamkne

2009-08-11 22:27:50

Nemůžu se nezeptat Kam jako dát diodu aby se při zamykání zevnitř neaktivoval dojezd, když je daný na vodiče od motorku? U mého dojezdu (viz návod do N15-http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=111731) se okna zvednou při jakémkoliv uzamknutí auta a nezaleží na tom jestli dálkově/mechanicky zevnitř/mechanicky klíčkem. Vždy totiž jednotka centrálu pošle impuls do všech motorků včetně řidičového...

2009-08-12 13:38:05

toz tez si to nejak nedovedu predstavit. Ten modul dostava impuls od centralu cili by to s tim vnitnim zamykanim nemelo souviset, ne? Snad by sla udelat nejaka logika, vyvest paralelne dratek od vnitrniho zamku a zakomponovat jej do toho impulzu. Mno necham se prekvapit, az odpovi. Budu jen rad kdyz to pujde nejak jednoduse poresit.

2009-08-12 18:00:29

modul nedostává impuls od centrálu ale impuls od motorku. Lepe receno kdyz se motorek toci aby zamknul tak je napájenej +12V a techto ktátkodobých +12V slouží jako impuls (samozžejmě invertovaný relátkem). Impuls od centrálu ve dveřích nikde nenajdeš (teda u N15 ne). Nějaká logika by pomocí hradel mohla jít udělat

2009-08-12 20:33:44

spatne jsem se vyjadril, mas pravdu.

2009-08-13 10:39:33

Ja nemám originál dialkový ovládač mám alarm od Jablotronu a tam je vývod impulz na zatvorenie okien

2009-08-13 12:16:54

aha tak to mozna objasnuje to pouziti diody. Ovsem myslenka vyuziti hradel neni spatna, byla by to krabicka od sirek k te krabicce od cigeret (modul dojezdu oken). diky za postrehy

2009-08-23 22:37:12

Ahoj,

dnes jsem se pokousel o instalaci dojezdu a bohuzel neuspesne. Dosel sem ke dvema poznatkum, ktere bych potreboval objasnit:

Do motorku okna vedou dva draty - cerveny a modry. Ty jsem odpojil od konektoru jehoz druhy konec vede do jednotky. Zjistoval jsem, co jednotka posila:

+12V jde okno nahoru, -12V dolu.

Pokusne jsem tedy chtel posunout okno +12V nahoru. Prilozil jsem tedy +12 V na cerveny a zem na modry. Nic. Zkrat. Pipakem jsem zjistil, ze jsou tyto propojeny.

Stejne tak draty z jednotky. Bez klice jsou jen jakoby spojeny. Po zasunuti klice jsou oba pripojeny na zem.

Tak nejak to nechapu. Pritom okna normalne funguji, jak maji.

2009-08-24 09:08:05

Tak to je zajmavy. A odkud jsi vzal těch +12V pro zkoušku "Prilozil jsem tedy +12 V na cerveny a zem na modry" ? Přímo z baterky? A přiložil jsi je na motorek, nebo na vodiče připojené do motorku a kousek odizolované?

Pokud máš v N16 ve dveřích řidiče k dispozici silové vodiče od všech 4 motorků jdoucí přímo až do motorků jednotlivých dveří, tak nemusíš nic řešit. Jednoduše si vem měřák, COM z měřáku si chytni trvale krokodýlkem na kostru a na druhý káblík si přidělej třeba jehlu. Tou jehlou se napíchni na jeden ze silových vodičů (jehla proto abys neodizolovával všech 8 vodičů, když budou potřeba jenom 4) a vyzkoušej všechna 4 okna nahoru a dolů. Ve chvíli kdy se na měřáku objeví +12V a ty jsi jel s nějakým oknem nahoru, tak je toto vodič kterej přeštípneš a vložíš do tohoto vedení vodiče dojezdu. Pokud se na tomto vodiči objeví +12V ve chvíli, kdy jedeš s oknem dolů, tak tě tento vodič vůbec nezajmá a nic s ním nedělej! Takle pozjišťuješ 4 vodiče ketré štípneš a vložíš mezi ně vodiče dojezdu.

Pokud v řidičových dveřích nemáš 8 silových (tlustých) kablíků jdoucích od řidičového panelu ovládání oken, tak máš docela problém, protože dojezd je určen na silové vodiče přímo k motorkům a ne na nějaké signálové drátečky jdoucí ještě před motorkem do nějaké jednotky (vyjímečně to tak je u nových aut). Ale předpokládám, že N16 bude mít všech 8 silových.

2009-08-24 09:29:48

Ahoj,

+12V je defacto primo od baterky, mam jej vyvedeny z konektoru od radia, kde slouzi k napajeni GPS modulu. Cili tech +12V tam je porad.

Bohuzel nemam, alespon si myslim, v ridicovych dverich vsechny vodice vedouci k motorkum (mam jen 2 okna v eletrice). Vzdy vede kabelaz ke konektoru, ktery spojuje silove vodice motorku a teto kabelaze u kazdych dveri zvlast. Jsou to pouze dva draty, kde modry je zem a cerveny silovy. Kdyz davam okno nahoru,pousti se +12V, dolu pak -12V. Proto sem zkusil konektor odpojit a prilozit +12V na silove vodice jdouci k motorku. Jak jsem psal, bez uspechu. Tyto vodice jsou za "mrtva" propojeny a hodilo mi zkrat. Nerozumim tomu. Kdyz pak pripojim konektor zpet normalne okno jede nahoru a dolu.

Totozne to je pak i u spolujezdcovych dveri.

Proste to reknu tak, ze kdybych motorek vzal, vypojil, dal si ho na stul a prilozil +12V netoci se a je ve zkratu. Zkousel sem, vodice nejsou nikde nejak prikostreny. Proto mi to nejde do hlavy. Pritom tech +12V resp. -12V tam pak pousti i auto samo.

2009-08-24 11:06:42

zacinam z toho byt

Když jsi napsal "Proto sem zkusil konektor odpojit a prilozit +12V na silove vodice jdouci k motorku", tak jsi odpojil konektor co spojuje kabeláž a ten panel s páčkama na ovládání oken?

Motorek na okna se chová tak, že když má jet nahoru tak je do něj přivedeno na červenej (ve tvém případě) +12V a modrej je v tu chvíli kostra, a když má jet dolů tak je +12V na modrém a kostra je na červeném. v e chvíli kdy okno nikam nejede tak můžou být klidně v kolíbce na ovládání okna vodiče spojeny a nebýt společné s kastlí-je to i logický- proto jakože zkrat.

  • 12V v autě nikde nemáš-to ti jen měřák ukazuje minusko ve chvili kdy máš na jeho černej kablík připojenej na +12V a červenej na kostru.

Vyzkoušej jednu prostou věc. Vše poskládej do původního stavu (spoj všechny konektory, připoj panel na ovládání okna atd) a nožem odřízni kousek izolace na červeném vodiči, o kterém říkáš že je na něm +12V když jede okno nahoru, a natvrdo do něj drátem přiveď +12V z baterky. Okno by mělo jet nahoru (samozřelmě jej nech kousek stažený ať má kam jet).

2009-08-24 11:48:39

To se Ti nedivim. Omlouvam se, jestli se spatne vyjadruju. Jen mi to nejde do hlavy proste a jsem z toho rozpacity . Jednoduse, kdyz vse poskladam, dle navodu portmana, prestrihnu silovy drat k motorku v kterem je +12V kdyz jede nahoru, pripojim jej pres portmana, tak to proste nejde.

1. nejde to protoze kdyz neni klicek v zapalovani, vodice nejsou ukostreny - chybi tedy zem. Proto po zapnuti test tlacitka slysim jak cvakaj relatka ale okno se nevysune.

2. kdyz tam klicek je a zapnu test tlacitko portmana, poslu +12V do dratu ktery je ukostren a dostanu zkrat - odpalim pojistku na portmanovi.

to cos napsal mohu zkusit, ale ne dnes bohuzel. Bydlim ve meste a blbe se mi to tu dela. :)

2009-08-24 15:30:45

Ja som musel jeden kábel natiahnut od poistkovej skrinky dal som tam poistku do volného miesta a natiahol som do vodičových dverí +12V.Ten som zapojil do Portmana.

2009-08-24 16:48:54

hm tak to zmatene chovani bylo zpusobeno odpojenym ridicim modulem. Asi to bude OK :)

2009-08-31 18:55:56

Cele jsem to rozdelal, abych se dostal k dratum. Vse, podle doporuceni pozapojoval (modul ovladani oken). Dosel sem k nasledujicimu, jiz asi zminemu:

Vzal sem tedy +12V a pripojil jej na drat, na kterym je +12V, kdyz jede okno nahoru. Vysledkem byl zkrat. Oba draty vedouci k motorku jsou bez klice pripojeny na kostru. Okno se mi tedy na "sucho" nepodarilo vysunout. Tak uz nevim :-/ Na ktere draty to mas pripojene Ty v N16?

Jinak zjisteni - ty silove vodice jsou tedy v ridicovych dverich :)


Odpovědět

1  2