Fórum - Téma


N16 - diesel


Fórum Almera N16 N16 - diesel

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3  4

2008-12-28 18:58:45

Ahojte, rozmyslam nad kupou N16ky a neviem si rady.. Mozno vam to bude pripadat ako hlupa otazka, ale neviem ake su rozdiely v dieslovych motoroch u almerky N16...

Totiz v bazaroch vidim oznacenie ako 2.2dti, 2.2di a 2.2dci a dokonca co si myslim ze to len niekto poplietol 2.2tdi :)) nasilnejsi viem ze je ten 100kw tekna, ale tie dva DI a Dti su 81kw, tu ale neviem jeden ma turbo a druhy ho nema?? ktory je lepsi bez alebo z turbom? Zaujima ma spotreba, krutak atd.. Mate niekto prosim stym skusenosti..

dik

2008-12-28 20:26:25

Di a Dti je jedno a to samy podle me pokazdy je oznaceni jinak a DCi ten ma system vstrikovani comonrail a byli vykonejsi myslim 111PS a 136Ps ,ale byli az po faceliftu (ty svetla kulaty) a podle nekterych sla kvalita dolu vyrabeli se uz ve Fancii (od roku 2003). A do roku 2003 byla prave ta 2.2Di,Dti ty meli 81kw a nebyl to comonrail vyroba Anglie. Hele spotreba brachovo je sice nachipovana kdyz jede klidanko da se cca za 5.2 kdyz jezdi s vyuzitim dynamiky auta tak kolem 6 a to na to docela slape. Turbo nam zabira az vejs ,ale to nevime zda to je tim chipem nebo jejich vlastnost ,ale jak se dostane nad 2500 otacek tak raketa . JE to ta co mam v profilu mozna by byla i na prodej

2008-12-28 23:11:43

Doplnim SVOBIHO 111 a 136 sa lisi aj prevodovkami 5 rychlostna a 6 rychlostna a 81kw tdi mala len 5 rychlostnu ale tiez su dva druhy starsia ma dlhsie kvalty a je lepsia na spotrebu,maju aj rozdielne softvery.

SVOBI co sa tyka toho chipu asi ho nemas dobry mne to ide uz od 1500 a spotrebu mam do 5

2008-12-28 23:26:13

Jj je to mozny je to chiply uz z rakouska . Jo tu spotrebu mas stejnou jen bracha na to vic slape i on rikal ze by slo pod 5 ,ale to by nesmeli jezdit oktavky to pak se jede do kopce na plnej plyn sice z malo otackama ,ale i tak ono to na ty potvory staci.

2008-12-29 10:23:17

dikes chalani, podla testu je najlepsia ale aj najdrahsia ta 136HP verzia a pozeral som po nacipovani 160HP aj krutak cez 300 a to by mi asi stacilo :))) Ozaj co by sa stalo keby som kupil tu 110hp bez turba a dal tam to turbo ztej verzie Dti? tych 50by pridalo, teoreticky ci nie...a este aj chiptuning

2008-12-29 12:05:08

Di je taky z turbem DTi a DI je to samy obe s turbem. Mi mame nachipovanou tu 110 konovou r.v 2001 tlaci nam 0,9baru vykon odhadujem tak 130 koni a co jsme koukali na youtube tak to jede lip nez ta 136 konova s rozdilem ze jim to tahne od spoda. Ale fakt to jede krasne ,ale kdyz chipovat auto tak jedine ,aby nebyla uz cipla mi jsem ji sli cipovat nevedeli jsme ze uz je to cipli no a vprubehu cipu jsme to zjistili ,ale stejne to dal na 1.1 to byla teprve raketa ve 180 to zase zaclo zrychlovat ,ale problem byl ze nam po 80 km odeslo vstrikova cerpadlo bud bylo uz spatny ,nebo uz to bylo zkratka moc a taky to mohlo byt tim ze se neupravovali seriovy hodnoty . A ta sranda nas vysla na 20 tisic za opravu cerpadlo z vrakace + prace a nahrali jsem tam zas puvodni. Kdyz bych si chipoval tedka auto tak jedine u firmy co mi da zaruku na vstrikovaci cerpadlo. Treba tyhle vypadaj dobre http://autochip.cz/?p=p_222&sName=na%9Ae-z%E1ruky

2008-12-29 13:24:50

Svobi cerpadlo ti neodislo kvoli cipu a zadna firma ti neda po nacipovani zaruku na cerpadlo

2008-12-29 19:26:11

Ale odeslo kvuli cipu jinak si nedokazu vysvetlit proc odeslo po 80 kilometrech po vetsim nachipovani a poslednich 40km byla jeste klidna jizda

929
2008-12-30 15:08:07

Opravdu to nemá s chipem nic společnýho, ten to nemá jak ovlivnit, je tam pouze pozměněné dávkování paliva, případně zvýšený plnící talk turba, šlo spíš o schodu náhod. Měl jsem dvě Almery N16 2,2Di, obě po chipu a nic.. To že odešlo neni nic neobvyklého, u těchto modelů čerpadla kukaj jak na běžícim páse...

2008-12-30 18:21:05

929 a na kolik so mel tlak turba ? Mi to jeste zvysovali z neoriginalnich map takze na pi... . Jinak prej kdyz je vetsi tlak turba vetsi podtlak takovy blbosti ze mu to vadi vic paliva... U nas byla prekrocena mez asi kdy to vydrzi ono to vydrzi plus nejakych 10% ,ale jestli jsme to meli zvedly 2x tak to je jasny

2008-12-30 20:16:51

Hele já mám tu starší "Di" 81kW a můj tchán má tu novější (po faceliftu) "DCi" (commonrail) 100kW má 6-ti rychlostní převodovku, žere mu to stejně jako mě 6,5l/100km - těm menším spotřebám moc nevěřím - když už mám auto, který jede, tak jedu a neplazim se .

Moje auto má (a myslím, že všechny s tímto motorem - motory se dávali i do Tina a dalších typů) hroznou díru ve výkonu do cca 2000 otáček. trochu už to jede od 1500, ale ve 2000 zabere turbo a auto vyletí dopředu jak raketa.

Ten nový motor má takovéto zrychlení v celém rozsahu. A navíc má lepší převodovku - moje už má asi opotřebované synchrony a rychlosti tam nejdou moc snadno. Převodovky bych porovnal asi jako převodovky z Felicie a Fabie (jestli ty auta znáš)

Rozhodně ber tu novější verzi.

2008-12-30 20:32:51

ta 81kw je fakt leniva.ale uz som si na nu zvykol.ved co uz ne? ale keby som si mal teraz znova kupovat auto,tak by som si uz almeru nevybral.mam ju rok a pol,ale zda sa mi ze na tomto aute je az privela veci odflaknutych.spotreba je ok len tie poruchy mi uz dost vadia a najnovsie je to ta strata vykonu.pokusim sa vycistit tu vahu vzduchu a dufam,ze to pomoze lebo inak neviem co dalej.asi budem jazdit tak,az pokial nestrati vykon celkom hm smiech.ani sam neviem,preco sa vlastne smejem ked sa mi z toho auta uz chce plakat

929
2008-12-30 20:46:11

Tlak turba jsme zvyšovaly o 14%, nástup -200 ot./min proti originálu (ale nebyl znatelnej dřívější nástup...), palivo jsme přidávali (a dokonce i ubírali) v celim rozsahu otáček různě, takže od -8 do + 34%.

Výsledek byl 107kW (z 81kW origo), krouťák 305Nm (měřeno na brzdě), dál podstatně příjemnější průběh výkonu a spotrřeba +0,5l/100km - žádná úspora kterou se všichni ladiči oháněji se nekonala...

2008-12-30 20:52:07

a kolko ta to stalo? ja som si myslel ze take vyrazne zvysenie vykonu sa deje len u tdi

2008-12-30 21:06:03

A kolik seriove tlaci turbo nevis ? Jinak nam zatahne a to poradne od 2500 ve 2000 minimalne. Jinak nevim lenivej nam ten nas nepride poruchy u Almery taky ne jen to cerpadlo ktery si myslim ze je tim cipem . Jinak bracha jezdi za 6-6.5 a nechtel jsem to psat ,ale slape na to poradne hlavne do kopcu nebo kdyz se chce honit oktavka. Umi to jezdit i za tich 5 ,ale to se musi jezdit jinak a na dalku. Jinak maximalka 220 a jeste by asi sla. Jinak prevodovka no problemo zalezi na tom kto to mel predtim jen ctyrka tam nejde tak ze to nekdo chyti jako spalek a rve to tam strojky jen ji chytit dlani ze predu a zatlacit dozadu a de tam krasne . Bracho to pujcil kamosovi a ten tam soupl neco mezi prave ji tak dovne chytil a nacpal tam.

2008-12-30 21:10:02

lenivy je len ten moj a neviem preco.vykon mi spadol tak rapidne,ze teraz ma maximalku len kolo tych 150 no ale vobec nechapem preco

929
2008-12-30 21:15:59

Zvýšit by to ještě bez problému šlo, ale už by to skoro vyžadovalo montáž chladiče stlačenýho vzduchu, ale do toho se mi moc nechtělo...

Stálo mě to cca 8000,- , lahev Jim Beama, hromadu nervů a asi 15 hodin volného času.

Vždyť to v podstatě tdi je (turbo, dvoustupňový přímý vstřik), akorát to Nissan značí jako Di a dokonce má 16 ventilů ovládané dvěma vačkovými hřídely které jsou poháněny řetězem, narozdíl od agregátu 1.9tdi z konceru VW (1 vačka + 8 ventilů + řemen = pravěk )

2008-12-30 21:16:33

To bych videl na nejakou lamda sondu, vahu vzduchu a nebo privrena klapka . A nebo jeste turbo v haji ,ale to snad ne. Taky by mohlo byt neco s cerpadlem. Nebo me napadla vec ktera je pravdepodobna a to ze ti nejaka svine ukousala podtlakovou hadicku na ovladani turba uz jsme u skodovky meli dost pripadu ,ale nevim zda by to u almery neukazala chyba. A co palivovej filtr menil si ?

15 hodin to cipoval nejak peclive ne ? To upravil asi komplet mapy. Nevim zda by ti to slo jeste zvecit kazdy turbo ma svoji hranici nevim kde tohle. Jj 1.9Tdi je akorad kourivej zastaralej srac

2008-12-30 21:24:20

noo tak 8000,- je podla mna v pohode aha tak diky za to vysvetlenie.velmi sa tomu nerozumiem a zo zaciatku som si dokonca myslel,ze moje auto ani nema turbo a ze je to hladky diesel to tdi je fakt na hovno oproti Di

2008-12-30 21:26:49

nam jak to cipoval by to vyslo na 2000kč ,ale posralo se cerpadlo , stalo nas to 20 000kč. Bylo to ,ale od komara mel to jako poukaz do tomboli . Asi od ktery firmy bych si to nechal udelat je autochip.cz.

Jinak 929 nechces nam nechat stahnout ty tvoje mapy ze by jsme si je soupli do nasich nebo nemas je nekde ulozeny vcetne tich origo map tu bych taky chtel . Sabli by jsme se o tohle http://www.webareal.cz/lv...iagnostika/eshop/5/0/5/13 a mohli to tam nahrad i kdyz ktomuhle by jsme dostali i CD s upravenyma mapama . Nebo toto http://www.kupnet.cz/auto...chiptuningmapy-112353.htm


Odpovědět

1  2  3  4