Fórum - Téma


N16-cukání motoru po ubrání plynu


Fórum Almera N16 N16-cukání motoru po ubrání plynu

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2011-08-20 10:57:03

Zdarec všem mám problém s Almerou 1.5kou ,auto na 1.a 2.kvalt po rozjezdu a následném ubrání plynu škube.Četl jsem tady nějaké komentáře ,ale většinou se jednalo o tento problém u N15ky u N16 jsem nic takové nenašel.Doufám jen ,že to není něco s řeťez.emDíky za nějaké info čím by to mohlo být.

2011-08-20 18:49:03

Čus napiš kolik máš najeto. Může to být váha vzduchu, svíčky, vzduch filtr.

2011-08-24 20:25:56

No na tachometru je 74 tis.,ale pocitam ,ze cca.160tis mit nalitano bude urcite.

2011-08-25 21:24:37

A zkoušel jsi tu váhu vyčistit ?

2011-09-11 08:52:46

Váhu jsem zkouknul byla čistá,takže jsem s ní nic nedělal.Tkže dál nevím co s tím a ještě k tomu se rozsvítila kontrolka diagnostiky

2011-09-11 09:16:39

Z největší pravděpodobností se jedná o vytahaný řetěz rozvodu , je vydět po sundání výka ventilů . Pokud je šponovák

vylezlí o výce jak jeden centymetr je to jasné a jeto nejčastější závada na těchto motorech . nový stojí 1500 a ještě necelí den práce můžu i zařídit . A v podstatě je jedno jestli má najeto 75 nebo 175 záleží na předešlém majiteli ,

olej a také prkování na kvalt není doblé . Stejný problém je i na Škodovkách a jiných autech s rozvodem řetězem .

2011-09-11 09:16:40

Z největší pravděpodobností se jedná o vytahaný řetěz rozvodu , je vydět po sundání výka ventilů . Pokud je šponovák

vylezlí o výce jak jeden centymetr je to jasné a jeto nejčastější závada na těchto motorech . nový stojí 1500 a ještě necelí den práce můžu i zařídit . A v podstatě je jedno jestli má najeto 75 nebo 175 záleží na předešlém majiteli ,

olej a také prkování na kvalt není dobré . Stejný problém je i na Škodovkách a jiných autech s rozvodem řetězem .

2011-09-24 11:31:44

Diky za info ,ale porad premylsim co s tim jelikoz ani spotreba pri klidne jizde neni dobra.Po spocitani vysla na 10l/100km coz se mi zda trochu hodne na 1.5ku.Tak nevim jestli by nebylo lepsi sehnat cely motro jiny,tenhle se mi zda nejaky nacaty(kontrolka diagnistiky sviti+vytahany retez+spotreba -celkove nic moc dobra vyhlidka)

2011-09-25 19:45:02

Nevím, ale asi bych se bál koupit motor z vrakáče. Já bych navštívil v první řadě Nissan servis a nechal udělat kontrolu. To rozhodně není drahé a je to lepší než dělat několik věcí a přitom nevědět že to jsou ty pravé. Někdy se asi opravdu nevyplatí za každou cenu šetřit.

2011-09-28 22:58:43

Cau.Hele a tam se meni retez a ten hydro napinak.?Nebo jeste neco?

2011-10-15 20:25:24

Takže první závada odstraněna byla vadná lambda sonda,teď přemýšlím co bude dělat s tím cukáním,řekl bych ,že je to horší a horší

2011-10-15 20:32:06

Díky za nabídku určitě o ní pouvažuju ve značkovém servise už jsem byl a dlouho mě tam neuvidí.A co vše se teda mění při vytahaném rozvoďáku?Stačí jen řetěz?

2011-10-23 16:25:42

i já jsem měl ten problém, bohužel to byla váha vzduchu, myslím to cukání při ubrání plynu, zkoušel jsem tam dát i nějakou repliku za 2.500,-Kč, ale ta se nechytla, za Bosch , která tam byla jsem dal 5.000,-Kč

2016-10-10 18:49:37

Myslíte, že může cukání při ubrání nebo přidání plynu způsobovat i nějaká mechanická část auta? Na jiných fórech jsem se dočetl, že za to často může silentblok motoru, setrvačník na motoru od převodovky nebo silentblok převodovky (reakční vzpěra).

Katalyzátor to asi nebude, když jde auto plynule do tahu v celém rozsahu otáček...

Pomohla někomu při projevech cukání při ubrání nebo přidání plynu třeba výměna kompletní sady spojky?

Z elektronických částí už mám skoro vše vyměněno nebo ověřeno, že vše funguje jak má, ale cukání mě rozčtiluje pořád. Jediné, co ještě plánuju vyměnit je druhá lambda ve výfuku, ale tou to nejspíš nebude.

Díky předem za názory a tipy...

djmj  
Michal
2016-10-10 21:02:25

almera123: Podľa toho čo myslíš pod tým cukáním. Ja si pod tým predstavujem prejav motoru, ako nejaké mini výpadky ťahu. Silentbloky na motore a prevodovke to môžu byť, ale neopisoval by som to ako cukanie. Skôr ako kopnutie. Skús pohýbať motorom či nemá vôľu a či je pevný.

2016-10-11 18:47:26

Mne najprv začali jemne kolísať otáčky, či už pri voľnobehu alebo pri jazde. Neskôr pri jazde, pri akcelerácií -pri rozbehu alebo aj po preradení, občas pri ubratí plynu, tiež išlo auto trhano. Nakoniec som s tým bol v origoš Nissane dať zdiagnostikovať a zistili že treba vymeniť rozvody. Tak idem zháňať, určite to nedám vymeniť tam za tú sumu...

2016-10-11 18:56:38

djmj: Vím, že se takovéto závady hledají blbě. Možná to bude i tou lambdou ve výfuku. Jak už jsem psal, vyměnil jsem z těch hlavních věcí, které ovlivňují výkon skoro vše. Rozvody samozřejmě taky. Svíčky tam mám taky jiné a dělalo to i s těmi předchozími NGK, takže fakt mě už napadá jen ta mechanická záležitost...

Já si nemyslím, že mně vynechává motor, protože to bych určitě slyšel z hlediska kolísání otáček. Ale i když vytočím motor třeba do 6,5 tisíc, tak pak když padají otáčky pozvolna na volnoběh, tak tam není ani náznak nějakého nepravidelného chodu. Prostě plynule ručička na otáčkoměru padá a hotovo. To samé, když jde nahoru za plynem. Prostě to jen cuká, nevím, jak to líp nebo detailněji popsat. Cukání se projevuje jako 3 až 5 cuknutí hned po sobě. Jak při ubrání, tak při přidání plynu. Jo a ještě to přidání nebo ubrání plynu musí být rapidní, třeba z minima do maxima, nebo opačně.

djmj  
Michal
2016-10-12 01:23:25

almera123: aké rozvody si dal? Kedy? Čítal som aj tvoj príspevok v poradne. Ak cítiť vibrácie tak to môže byť aj silentblok alebo dva či všetky. Pozri v akom sú stave. Lambdu by som skúsil s niekým prehodiť, požičať. Ako hneď kupovať.

2016-10-12 06:59:42

djmj: Tuším, že na krabici bylo Jokudo - je to druhovýroba a jen přebalují. Tím to ale určitě nebude, protože jsem laboroval i s čidlama otáček, jak na klice, tak na vačce (obě mám nové) a chování je pořád stejné. Zajímavé ale je, že ty nové čidla otáček jsou daleko citlivější, než ty původní a almera s těmi starými rozvody a novými čidly byla defakto nepoužitelná (naprosto neplynulá jízda = odezva na plyn). V kombinaci starých rozvodů a původních čidel byla jízda bezproblémová.

Teď tam mám obě čidla nové a mírně (nepatrně) kmitá ručička otáček. Asi tam dám zpátky ty původní (s těmi ručička nekmitá). Na nové rozvody jsem ujel cca 4 tisíce km a navíc tam je napínák s aretací, takže vadnýma rozvodama to určitě nebude. Navíc almera jela stejně "líně" i po výměně rozvodů. Dynamiku mně vyřešila až výměna regulační lambdy a doladila to k "dokonalosti" i výměna váhy vzduchu.

Toto mě právě velice překvapilo, protože jsem vůbec nečekal, že bude daleko přínosnější vyměnit lambdu, jak váhu vzduchu.

Přiznám se, že s těmi silentbloky dost tápu. Nevím kam se konkrétně dívat a na jaké projevy. Něco jsem o tom četl. Např., že zatáhnout ručku a snažit se rozjet na jedničku a druhý se dívá na motor, jestli s sebou "neškube".

Asi by neškodilo trochu více detailních popisů, jak ověřit "všechny" ty silentbloky a případně i ten setrvák (ten to cukání prý umí také způsobovat)...

djmj  
Michal
2016-10-12 07:06:56

almera123: každý kto robí , Nissanmi tvrdí, že do jedine . Tak či snímače tak aj rozvody. Je zaujímavé aké poznatky máš. Tipujem, že aj snímače nie sú originál. Možno staré sú originál, preto to má lepší prejav.


Odpovědět

1  2