Fórum - Téma


N16 - chladící kapalina teče ven


Fórum Almera Tino N16 - chladící kapalina teče ven

Informace o modelu: Nissan Almera Tino



2009-06-24 21:23:40

Nazdar, Mam problem na chladiacom okruhu. Vytlača mi chladiacu kvapalinu von cez prepad na nadržke. Mam Tino 2,2D ročnik 2000. Vymenil som vodu 2x kvôli sajrajtu ktorý tam bol, dal som nove vičko na chladič. Serzino z Autopolisu mi vypojil vymennik a aj tak stále bublinkuje.... Teraz je to už len tak 2 až 3 bublinky za 5-10sekund, kdežto zo začiatku mi vytlačilo cca aj pol litra v priebehu 10min. po naštartovaní na voľnobeh. V chladiči mám potom prázdno. Bol zistený slabý únik výfukových plynov (tej kvapaline sa nechcelo veľmi zafarbiť) ešte ale pred vypojením výmenníka. Práve keď som mal ísť do servisu to bublinkovanie sa zredukovalo o 90% . Má niekto podobné skúsenosti? žiaľ vyzerá to asi na prasknutú hlavu, nakoľko tesnenie pod hlavou je kovové a podľa servismenov by len tak nemalo odísť. V Nissane v Autopolise ešte nemali rozobratý tento motor, lebo sú vraj veľmi spoľahlivé..... Voda mi nikdy nevyvrela a ani nestúpla teplota nad normál. Pri krátkych jazdách do 20km mi vodu nevytláča len bublinkuje.(okrem prirodzenej rozpínavosti a ta sa potom vráti späť keď vychladne) No pri 500km jazde mi vytlačilo 1L vody cez prepad a v chladiči ten liter chýbal.... čo všetko by to mohlo ešte spôsibiť? Pumpa, vyfukové tesnenie,..... ? Stretotol sa už niekto s niečím takým?

2009-06-24 22:25:39

pumpa ani výfuk to určitě není jediná možnost prasklá hlava nebo to těsněni

2009-06-25 06:36:37

Stanley. Naprost stejný problém mi způsobovala malá prasklina v hlavě válců ( VW LT-35 ). Občas se ztrácela voda ale nešla do oleje ani olej do vody. Navíc závada se neprojevovala vždy (asi podle pnutí materialu) a ani se výrazně nezhoršovala. Na prasklinu jsme přišli vlastně při jiné opravě motoru. Jezdil jsem s tím dost km, skoro rok a kromě občasného dolití kapaliny to nedělalo problémy. Takže jsme tenkrát dali jinou hlavu a O.K.

2009-06-25 08:30:36

Ono je to vážne podľa tepla, lebo na dlhších tratiach sa to prejavuje najviac, lebo cely priestor pod kapotou je poriadne nahriaty a vtedy to vytlaca najviac. Krátke trate skoro vôbec, jedine pekne bublinkuje.... No a ja auto potrebujem na dlhe trate.....

2009-06-25 09:13:43

muže bejt teplo jaké chce pokud tam jdou bublinky navíc je to cítit jako výfuk tak je ta hlava nebo těsnění jediná možnost je pravda že teplem se i malinká prasklinka roztáhne a více se to projevuje.

2009-06-25 21:21:23

Mozno blba otazka ale odvzdusnoval si to , kamarat mal kedysi podobny problem na citroene , ked sme naliali vodu hodne jej vytlacilo ale islo , varili sme do kopca a s kopca klesla teplota na min, problem bol ze tam nebol termostat ale iba nejaky kus plechu nakrivo,,, spravili sme na tom dovolenku 4000 ked som to zistil ked sme prisli skoro som zinfarktoval, zavzdusnene a bez termostatu stale to varilo.. a vytlacalo malo to svoju hladinu .. .

2009-07-06 11:29:16

Tak je to tesnenenie pod hlavou..... Dakujem všetkým za pomoc. Auto este nemam, potom uvidime. Snad to bude na dalsich 5 rokov všetko.


Odpovědět