Fórum - Téma


N16 - Almera 2.2Di strata výkonu


Fórum Almera N16 N16 - Almera 2.2Di strata výkonu

Informace o modelu: Nissan Almera N16



MbO
2016-06-08 00:18:05

Zdravím, viem, že sa to tu rozoberalo niekoľkokrát, no aj tak by som chcel vedieť vaše názory. Almerku som kupoval ako rodinné auto pre mňa a rodičov cca pred rokom s 288tis. km. Momentálny stav tachometra je 306tis. km. Almerka sa správa v podstate rovnako od kúpy, ale aj tak sa mi nepáči jej chod. Na tých 81kw čo má by mohla byť svižnejšia. Ide o to, že pri výjazde do kopca ju musím buď na spodku roztiahnuť a potom horkoťažko vybehnem hore na tej 5, alebo podradím a idem si 90 na 4ke. Tiež niekedy naštartuje s tým, že sa jej chce ťahať, inokedy zase ani za pána ju rozbehnúť na normálnu rýchlosť. Do toho kopca fakt rada púšťa otáčky nižšie a nižšie. Pred pár týždňami bola v servise, menené filtre (palivo, vzduch, olej), menené oleje (motor, prevodovka), zadné ložiská (rozpadnuté, problémy s ABS), tyčky stabilizátora . Motor by potreboval kompletne pretesniť, ale snáď sa dostanem niekedy aj k tomu, cca po 7 mesiacoch od kúpy sa objavili prvé kvapky oleja v garáži, momentálne je motor vyčistený, ale pred umytím bol zatečený kompletne z každej strany (po tých km..) Výkon cítiť v aute najmä po 3. prevodový stupeň, potom sa nejak stráca, 4 a 5 sú dosť lenivé, na diaľnici v kopci aby som si udržal 130 musím držať pod krkom 4, čo mi veľmi nie je po srsti. Turbo počuť (relatívne), aj cítiť, nastupuje po 2000ot. ako má, aspoň sa to celé tak tvári . Takže, zhrniem to, ide mi o to, že chcem vedieť názory čo môže spôsobovať tú citeľnú stratu otáčok, tiež stratu výkonu. Myslel som na podtlaky, váhu vzduchu poprípade turbo. Ešte nejaké návrhy? Almerku som roztiahol najviac na tachometrových 170km/h čo bolo tak 3500ot, potom prestala ťahať a nechcelo sa jej viac. Obutá je na 195/55 R16, takže ešte nejaká odchýlka. Dlhodobá spotreba 6 litrov (rátaná). Tiež mám problémy s rádiom: ide ale nehrá, respektíve hrá,nehrá,hrá, potom zase prestane a buď prestane hrať nadlho, alebo na dlho hrá. Rádio je originál vstavené zabudované s klímou, repro sú v poriadku. :)

djmj  
Michal
2016-06-08 00:39:46

mbo: v prvom rade by m zaujímalo aký olej sa ta dal. A na druhom rade treba pozrieť z kade to tlačí. Ak to je na viacerých miestach tak ozaj pretesniť. A na tie km by som poslal Turbo pozrieť. Aj keď sa správa v poriadku. A k tomu, že to neťahá to fakt môže byť to čo si písal. Plus aj niektorá tryska. Mne napríklad jedna nejde na voľnobeh ale potom sa schytí a ide.

MbO
2016-06-08 00:48:12

djmj: motorový 10W40, aký tam bol aj predtým. Tlačí to doslova zovšadiaľ, no nie je to nič strašné (zatiaľ), asi len okolo turba netečie. Treba trošku našetriť a počkať kým bude auto treba minimálne aby mohlo ísť do servisu, tiež chcem počkať aspoň po ďalšiu výmenu oleja keď je tam teraz "čerstvý". Bola napichnutá na diagnostike, tá neukázala nič, okrem abs, ktoré je vyriešené tak na polovicu. Tiež mám pocit, že nedopaľuje naftu, nedymí, ani v zime nedymí, ale proste cítiť mierne nedopálenú naftu. V podstate je toto môj predbežný prieskum na čo sa mám vlastne pripraviť, keď to chcem dať spraviť.

djmj  
Michal
2016-06-08 01:03:06

mbo: to že to bolo na diagnostike neznamená, že j všetko v poriadku. Bola to originál diagnostika? Alebo univerzálna? Niektoré chyby uni neukáže. Ak nedopaľuje bude asi problém s tryskami. Najväčší bôľ toho motora.

MbO
2016-06-08 01:06:38

djmj: Jasné, že nemusí byť všetko v poriadku, preto tá váha vzduchu.. Bola skôr univerzálna. Tak trysky treba pod ultrazvuk?

djmj  
Michal
2016-06-08 01:12:53

mbo: ak sa im dá pomôcť tak iba ultrazvuk. Nádherné diely na ne originál nekúpiš. Denso ich nedodáva. Ak ti ich aj urobia niekde, dajú tam neoriginálne náhradné diely. Momentálne ich idem dať pod ultrazvuk a uvidím...

djmj  
Michal
2016-06-08 01:20:20

Mbo:http://www.agat.sk/sk/znacka/denso/

2016-06-08 08:27:08

81kw nejak problem s tryskami nema (DARUJEM) čo sa tyka štartovania,problem može byt so spetnymi ventilkami čerpadla,čo sa tyka vykonu,vaha vzduchu (treba taušovu od Boschu)tiež može robit problem PNP spinač alebo nahon tachometru.(prevodovka)

MbO
2016-06-08 11:59:26

djmj: Myslím, že by sa im dalo pomôcť, asi pôjdu do Zvolena na ultrazvuk, niekedy..

sjaro: Štarty sú dobré, aj v zime. Uvidím čo mi ešte povedia keď sa dostaví do servisu, poprípade čo sa ešte ukáže.

S tým rádiom neviete čo môže byť? Boli tu už aj o tom témy, ale riešenie som nejak nenašiel.

MbO
2016-06-08 13:13:57

Tak odpojil som váhu vzduchu, rozhodne sa auto správalo lepšie, no stále to nie je ono. Skúšal som ísť do toho najväčšieho a najdlhšieho kopca v okolí, ktorý som bežne vychádzal na 4, lebo 5 nevládala...Teraz som vyšiel na 5, ale 90 to aj tak nebolo, púšťala otáčky dole, ale nie toľko ako so zapojenou váhou. Keď som prišiel domov a zapojil som váhu, všimol som si, že mám z jednej strany odpojený kábel, čo ide do poistky, nemal ani koncovku, bol okolo niečoho obtočený, no vôbec netuším okolo čoho, nejaké typy? Keď som odpojil váhu, tak držal, muselo ho striasť, sranda, že ho nestriaslo skôr... Tu sú foto, nie je to len kostrenie?

2016-06-08 15:29:15

mbo: ty vole, no čítat by sa mi to nechcelo :D Sjaro, už chápem že to máš s nami tažké :D

MbO
2016-06-08 15:37:43

brianbbalm: Ani mne by sa to nechcelo čítať :D Len mi toho napadá naraz strašne veľa a píšem a píšem a zrazu ej, je toho veľa :D

2016-06-08 20:05:16

mbo: Ten drat to je nejaka dorabka,možno ohrev nafty pred filtrom,Vahu si kup novu Bosch.

MbO
2016-06-08 20:58:54

sjaro: Tak drôt pichnem tak aby nerobil neplechu a nebudem si ho všímať. :) Keď budem riešiť váhu, tak kúpim bošku teda. :)


Odpovědět