Fórum - Téma


N16 - 7/2000 - hází řemenice servočerpadla


Fórum Almera N16 N16 - 7/2000 - hází řemenice servočerpadla

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2011-07-25 10:00:34

Dobrý den,

mám Almeru už chvilku po opravě ( rána zleva před kolo na kruháči ), všechno je OK, jen jsem si všiml, že mi hází řemenice na servočerpadlu a tím pádem občas po startu na volnoběh popiskuje řemen. Chci se zeptat, jestli se dá řemenice sundat, vyrovnat, nebo se ohla oska, případně co s tím, protože to asi nebude mít moc dobrý vliv na životnost řemene...Doufám, že to není jako v tomto příspěvku: http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=164341, protože nové čerpadlo je " mastné "...

Díky - broncek

2011-07-26 06:53:58

zcela normální závada po každé menší havárii, protože se řemenice čerpadla opře o nosník podběhu a ohne se. Nikdy jsme to nespravovlai, řemenice nejde sehnat jiná, zkoušeli jsme ji usndat taky nejde, takže už jsme těchto čerpadel několik desítek vyhodili do šrotu. Takže ti nezbyde nic jiního než vrakoviště.

2011-07-26 08:57:24

Tak to jsi mne nepotěšil, ale tak nějak jsem to čekal... A ještě k tomu čerpadlu, jak se demontuje, jde to bez nějakého většího odstrojování ?

b.

2011-07-26 12:19:23

čerpadlo drží na dvou šroubkách,

Napřed odšroubuješ od nádobky serva hadicu co vede olej do serva - pozor ať ti z toho šroubku nespadne ta malinká podložka. Vytáhneš hadicu a vyteče ti olej z nádobky (já si uříznu spodek petflašky a nacpu ju pod ten spoj, vypustím kus, nasadím hadicu zpět, přeliju do nádoby a strčím to tam znovu a vyndám hadicu a vypustím úplně - když to uděláš naráz, tak při vyndávání toho spodku od petky toho půlku rozliješ). Pak ráčnou a 24 kou ořechem zespodu z pod auta, ale je to nahoře na čerpadle povolím velký šroub co vede druhá hadice do čerpadla a vypustím do nádobky zbytek oleje. Stejně ti vždycky část vyteče na ruce, do rukávu a na zem. Teď přijde na řadu vlastní demontáž čerpadla. Nahoře je matice M8 na 12 klíč (novější 13 klíč) tu povolíš dole je 14 klíč, závit M10 a pérovka tak ten taky povolíš. Pak 12 klíčem otáčíš napínacím šroubem tak, aby se ti čerpadlo přibližovalo k motorua tím uvoníš řemen a sundáš ho z řemenice čerpadla. pak odšroubuješ obě ty matice, vyklopíš horní šroub i s napínacím šroubem a spodní šroub vysuneš ven doprava - řemenicu natočíš tak, aby ten šroub se dal vysunot dírou v řemenici. No a čerpadlo vyndáš spodem ven. Montáž provádíš opačným způsobem, pokud necháš originál řemen, tak já to napínám do stejnýho místa podle lesklých a matných závitů na napínacím šroubu. Pak si koupíš olej do serva - speciální červenej, aby jsi mohl dolít ten co ti natekl do rukávu a na zem a různě po pravém podběhu.

To je asi tak vše. Pokud ti tam druhé servo nepujde nasadit, tak ve spodním držáku jak je ten dlouhej šroub tak je tam ocelové pouzdro, na který kladívkem poklepeš směrem ke středu auta a ono se kousek posune a servo jde nasadit lehce a ono se při dotažení zase posune zpět k servu- to tam slouží k vymezení vůle.

2011-07-26 15:33:32

Díky za odpověď,

nechám si to projít hlavou, něco zkusím poshánět po známých a jak se do toho pustím, tak pak poreferuju o výsledku.

Zatím nashle - broncek


Odpovědět