Fórum - Téma


N16 1.8 - spotřeba oleje


Fórum Almera N16 N16 1.8 - spotřeba oleje

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 12

2009-08-21 08:09:48

No tak pokud nebudou chtít výbrus ... a ví se že je to jen kroužky tak je to dobré .... pokud mohu poprosit napiš průběžně nějaké informace pokud možno i s cenama... asi mě to bude čekat taky ...

2009-08-22 19:22:38

nazdarek almeraci,tak ja uz mam po go motoru a jsem velmi zvedav jak se to povedlo,uvidime po case mereni zda se prestane ztracet olej,jinak krouzky,saly,a prelesteni kliky a vlozek jsem si nechal udelat stalo me to 8.000kc,a zbytek jsem si delal sam menil jsem: tes.pod hlavou,tes.na vyfukove potrebi a na saci potrubi a ty me celkem vysli na 1.600kc,pak jsem nechal srovnat hlavu to stalo 600kc,menil jsem i gufera na ventilech cca.300kc,a za dalsi jsem menil rozvody to se mi povedlo dobre protoze jsem na internetu v drazbe koupil kopletni rozvody bez retezu za 3.000kc,(3x ozubene kolo,2x voditka,napinak,) a retez sem si koupil zvlast za 1.200kc, takze me to vyslo na nakej 15.000kc,jako krouzky stiraci byli brutalne zapeceny ze se vubec nehly.ted se jen modlim aby uz to nezralo olej jak predtim 1l az 1.5 l na 1 000km.tak doufam ze Vam tady to napovi zda se do toho dat nebo ne.jinak kdyby si tady nekdo delal krouzky a saly sam a nechal si prebrousit kliku a vlozky tak ho to prijde na 5.800kc aspon tak mi to tvrdil ten chlap co mi delal ty krouzky.Tak mnoho zdaru a mnoho stastnych kilometru

zdravim vsechny tak momentalne mam najeto po go motoru 4 000km a na merce furt stejne oleje,tak to vypada ze to pomohlo doufejme ze uz na porad.

2009-10-28 22:26:12

Teď to mám taky v servisu a stírácí kroužky připečeny a písty zakarbonovaný. A ten řetěz úplně vytahanej. Jsem zvědavej jesli to pomůže. Zatím v tom mám 12.000 za matroš. Rada všem komu to žere olej - vyměnte kroužky než bude pozdě, pak to odnesou i šály a asi víte co se stane dál.

2009-10-29 07:33:42

a na to že to odnesou šály jsi přišel jak? nevím že by to mělo souvislost. jedině tak, že bys to nekontroloval, a zadřel! Jinka to spíš odnese KAT a lambda.

2009-10-29 08:22:36

Samozřejmě když to zapomeneš zkontrolovat tak pak jedeš na sucho a šály jsou v pr... Třeba mě to žralo1-1,5l/1000km a před jízdou jsem to kontroloval bylo to nad spodní ryskou, jel jsem delší trasu a během jízdy broblikla kontrolka mazání a už bylo pozdě. Jinak všechen olej jde jak píšeš do katalizátoru. Ale mechanik mě říkal jak stírací kroužky neplněj svou funkci tak je to jen otázka času kdy se šály vyběhaj.

2012-02-18 21:41:59

Zdravím, tak se chci take zeptat mam almeru n16 1.5 r.v. 2005 a dnes jsem musel dolit cca 0,6 - 0,8 l oleje ( na 6 tis km ) ... bylo to tesne pod spodni ryskou .Je to normalni mebo se zacina neco dit ? .... jo ma to najeto cca 86 tis km.Bohuzel jeste jezdim na olej co tam dal predchozi majitel helix 5w30.Muzeto to byt i tim druhem oleje ( spravne by tam mel byt 10w40 pokud se nepletu ).

Ptam se proto, ze n15 za celou dobu nechtela nic dolevat .... proste jezdit a po 10 tis jen vymenit olej ....

Diky

Marek

2012-02-18 23:04:01

Čus já mám N16 1.8 r.v. 2002 nalítáno přes 90 000 mám tam agip 5w40 a doléval jsem po 8 000 cca 1 litr.

Na jaře tam dám 10w40 a uvidim co to bude dělat. S autem jezdim normálně, občas mu ale dám i do omezovače. To co jsi tam dolil je tak srovnatelné se mnou, zkus tam taky tu 10W40 a měnit po 10 000.

A mám evropskou verzi.

2012-02-19 13:09:36

Caute,

mam n16, 1.8sedan, 1.1.2002, Holandsko.

auto som nejak strasne neriesil, diskusie nesledoval, nemam k nemu zvlast citovu vazbu.

potreboval som to na jazdenie, takze problem s olejom kt. sa vyskytol som riesil tak, ze som to dal znamemu do servisu nech to spravi. zralo to brutalne, nemeral som kolko, ale moc. Mechanik mi poradil, ze treba s tym jazdit a zmerat spotrebu oleja, ze ci je to v norme. Asi po polroku mi odpalilo 2 valce, tak som sa podakoval za radu a nechal si auto spravit.

Som laik a tak to aj napisem - tym ze som olej len dolieval, tak sa odpalily lambdy a katalyzator bol nasiaknuty olejom, ze by sa dal zmykat. Nasledne mi vraj kvoli tomu odpalilo dva valce, takze motor siel na vymenu.

Mechanik mi tam zohnal motor z Almery Tino. Katalyzator mi uz naspat nenamontoval s tym, ze mam sledovat ci to bude zrat olej a co s tym spravime dalej.

Odvtedy som sa na tento problem vykaslal, zobral som to cisto matematicky - s autom jazdi manzelka, cize neviem ako sa motor sprava, olej ale dolievam. (asi 1liter na 8000km). Manzelka s tym spravi asi 30km za tyzden, spotreba paliva 7.6l/100km, takze olej je minimalna polozka. Kazdu zimu (okrem tejto) s tym vybehne do pola, takze tam sa zaplati trochu viac. Za tie roky a problemy s almerou som sa od nej dokonale odosobnil a na telefonat "milacik rozbila som auto" reagujem prirodzene a uprimne "dufam ze si v poriadku a autom sa netrap, nech je v akomkolvek stave"...

kedze nemam kat., tak som v pozicii ako pred vymenou motora akurat bez nejakeho velkeho rizika poskodenia motora. emisna kontrola sa vybavi a to je cele.

ta oprava, co tu popisoval kolega sa mi paci, ale prichadzala by do uvahy pred investiciou do vymeny motoru.

Almera momentalne doziva - zatial jazdi ok, no pri sebemensom dalsom probleme som ochotny ju dat za symbolicku cenu, alebo do srotu. radsej kupim manzelke auto a nie toto cudo. neviem si predstavit, ako moze mat niekto dobry pocit z auta a nebodaj este k nemu silnu vazbu pri takomto zavaznom a zjavne neriesitelnom probleme ako netesnost a nasledna spotreba oleja. Ja sa priznam, ze za tuto n16 sa skor hanbim, ze ju mam...

co sa tyka investicii, tak 1000EUR by som do toho dal, keby to malo nejaky efekt. po mojich skusenostiach a precitani tejto diskusie by som ale skor volil kupu ineho auta. Manzelke treba benzinak, takze rozmyslam nad Mazdou 3 alebo 6.

2012-02-19 13:21:40

este tim ludom, co chcu poradit ohladom almery tino:

neodporucam tuto motorizaciu. vela znamych ma s tym problemy, hlavne prejednavanu spotrebu oleja.

2012-02-20 21:48:51

ja u 1.5 rv 2001 dolevam tak litr na 6000 km

2012-02-20 22:29:06

jako pánové nové n16 jsou pěkné herky .... ještě že nissan ukončil vyrobu almer.Oproti n15 je to hooodně nepovedené a docela tragické auto, bohužel další auto určitě nebude značky nissan , s touto značkou končím ...

litr oleje na 6000 km je jak u staré skody 120 :-D jen rozdíl těch 25 let

pokud jsou spatne krouzky .. vyrobni vada tak by to mel nissan bez reci opravit at je jeste auto v zaruce ci neni jelikoz je to ostuda .... me to prijde skoro stejne jak spatne predni svetlomety u faceliftove verze .

2012-02-21 06:11:12

Zapomínáte na to že honba za výkonem nic jiného nepřinese , rozebíral někdo z vás ten motor ? Odlehčené písty jsou ten problém , oproti staré 1,6 jsou o čvrtinu niší což vede za následek zaklepávání krozžků ,a také si myslím že návrat k olejům 10W40 nikomu nic neřeší . Ze své skušenosti vás upozorním že to neni problém jen Nissanu . Ono mazda taky neni to co bívala známemu když si stěžoval že dolévá 1l na 2000 nejprve že prý jde o noví vůz že si to sedne a před koncem záruky mu vystavily potvrzení že norma je 0,9 l na 1000km . Najděte si normu pro nissan a ptejte se dál

je 0,8 /1000km . A říkám že bude hůř , tak se nato připravte , motory 1,2 nebo 1,4 a podobně s turbem nic dobrého nepřinesou , z hystorie UNO 1,3 turbo žádný zázrak . Snad si nemyslíte že budou i nadále za ty ceny stavět auta co najezdí 400 a více tisíc .

2012-02-21 13:27:46

Janspi problem je hlavne v kružkoch.Su Made in Germany.Kvalita 0 bodov

2012-02-21 20:47:07

Temny: ty píšeš že to žere jak stará škoda, ale zase jak rychle jezdí stará škoda a jak rychle tyhle auta....

Si myslim že to zase neni taková katastrofa, pokud to neni 1litr na 1000 což je samozřejmě extrém.

Dneska i nový moderní auta žerou olej.....

N16
Honza 23
2012-02-21 22:30:36

"temny" Že je Almera N16 herka bych netvrdil, mám teď již druhou ,obě od novoty tu první jsem prodal s nájezdem cca 140 000km a za celou dobu jsem vyměnil jen svíčky,náplně,brzdy a pár žárovek a teď mám faceliftovanou r.v 2004 ,mám najeto 132 000km a opět absolutně bezporuchový vůz takže já jsem spokojenej,olej nežere vůbec a to že některé žerou olej tak neznamená že je budu porovnávat s vozem Š120 ,moderní motory žerou olej normálně,některé víc,některé míň. Příklad BMW M6 které stojí 3 000 000 korun žere cca 1L oleje 10W-60 na 2000km a pokud se s tím vjede na okruh tak si to dá 1L za půl hodinky a to je vůz oproti Š120 značně moderní ))

2012-02-22 08:55:52

nedá se říct že by každá N16 byla špatná, ale bohužel je faktem že ty motory 1.5 a 1.8 oproti původním 1.6 a 2.0 už nejsou tak povedené, resp. už se tam šetřilo a vydrží podstatně méně.

2012-02-22 20:42:57

"N16" srovnavat M6 s n16 ohledne spotreby oleje, ala no tak ( to same kdybych to srovnaval s STI ci Z ) ..... az bude mit almera 370 kW tak potom nereknu ani slovo tam ten olej beru jako normalni vec, ale u klasickeho auta pro denni pouziti je to katastrofa ... pokud jsi mel 140 tis km najeto .. co to je ? dle meho nazoru to ma byt +- polovina zivotnosti motoru, ale jak zde ctu tak je to spise konec zivotnosti motoru u n16 :-D

ps ted mam nove prirovnani pro nova auta ... bere olej jako nissan n16 ( skodu 120 neni pekne prirovnavat ... to si nezaslouzi )

Kdyby tu bylo par zminek o spotrebe oleje, ale ze tato vetev ma uz 6 stranek a neni to jedina tak to asi o necem svedci ...

p.s. fakt nesrovnavej BMW M6 s n16 to se asi moc srovnat neda ...

co se povedlo a vylepsilo na n16 oproti n15 ? ( mozna ta strasna radici paka u n15 :-D, jinak me nic nenapada .... jo jeste posilovac rizeni, ten je lepsi )

2012-02-22 20:49:12

Děkuji za upozornění , no jen vtěch kroužkách bych to nespatřoval . I ty nízké písty nejsou asi to pravé na výdrž , když je zhruba o třetinu niší jak u 1,6 . Ale na druhou stranu vým i o pár autech které mají najeto třez 150 a olej nežerou a když tak max 1l na výměnu což je 15 000 . Ale jinak umíi 1l na 300 km ato už je mazec . Při padá mi že problém je spojený s olejem a jízda na krátké vzdálenosti se studeným motorem ,sistém brzda plyn a to jak se provádějí v některých autorisovaných servisech výměny .

2012-02-22 23:34:35

Zdarec, cca minuly tyden jsem si dovezl Almeru Tino 2003, jeste nevim, jak na tom s olejem budu, cili tohle pisu naprosto nezaujate, na tuhle diskuzi jsem prisel az druhy den, co jsem si to dovezl, i kdyz jsem si tohle vsechno precetl, nevim, jestli by me to od koupe odradilo..TAKZE..

Beru v potaz, ze se pohybujeme v relaci do 100 000 kacek...co kdo od toho ocekava??

Ja velky bezpecny auto, se kterym odvezu maminu, psa, kocar a veci na chatu nebo zajedu na ryby - najezd rocne kolem 12-15000 km. Jestli tam doleju kazdy tri tisice litr oleje je mi u zadku..horsi by byly spatny emise pri technicky nebo motor total kaput..ale zase jsme u toho, je to auto za tyhle penize a tezko cekat, ze nam predchozi majitel nebo servisy pujdou v pripade problemu na ruku..myslim, ze v Nissanu si do svedomi nikdo nesahne, jen me udivuje, ze se tyhle problemy musely zahy objevit(viz. clanek vymena motoru po 33 000 km) a naprava v dalsich rocnicich evidentne nenastala..:(

Je to stejny jako u pracky, komu ted vydrzi deset let v cajku? Proste nemuzu cekat, ze koupim suplik za padesat a najedu v nem bez problemu 300 000 kilaku..obdivuju borce, co se v tom hrabou, hledaj zlepsovaky a vymejsli jak co kde udelat, pouzit a vylepsit, aby to fungovalo lip a pokud mozno za rozumny penize, ja na to nemam cas a hlavne ani zdatnej v tom myslim nejsem, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze jsou nektery lidi nasr...z toho, ze nemaj total bezudrzbovy auto za cenu lepsiho notebooku..to je ten malej kram, kterej Vam lezi doma na stole..:)Je to o stesti, jakej kus se komu dostane do ruky, jako ostatne cokoli jinyho..takze at ho mate i Vy..

2012-02-24 20:19:03

Asi tak, kdybych si koupil káru za míč a žrala by mě olej už od novoty nebo po 100 000 to bych to řešil.

Dneska je to se všim tak, vše je spotřební zboží, už to prostě nebude jako dřív.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 12