Fórum - Téma


N16 1.8 - spotřeba oleje


Fórum Almera N16 N16 1.8 - spotřeba oleje

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3  4  5 ......... 12

2008-10-06 08:30:02

No to je pěkné, ale pokud vím tak sedany N16 se dělali v Japonsku a všechny Tina a všechny 5 dvěrové se dělali v Evropě. V Evropě se dělají i Primery. Na japonských se problémy opravdu neobjevují, ale na evropských ano a to jen na některých, takže bychto viděl podle těch roků! Takže ten problém není určitě v tom jestli je to Japonec nebo evropan, ale je v tom Ano evropan, ale v jakých měsících a letech?? Je to problém i u P11 ale v podstatně menší míře - proč??

2008-10-06 10:19:58

Bubo. K vyřešení problému aplikací "zázračných" přípravků jsem dost pesimistický.Ve specifikaci RVS je uváděn nárůst materialu od několika mikronů až po 1,5 mm !! No to snad je trochu moc. Já sám jsem kdysi použil podobný přípravek ( a ne zrovna levný ) do motoru na VW LT 35 , který také bral dost olej a stejně to nakonec vyřešila až GO motoru. Naproti tomu se mi docela osvědčila přísada do oleje, která ztišila hučící diferencial ale to je něco jiného.

2008-10-06 10:51:13

Já měl QG18DE, r. v. 2001, najeto 150 000 km a olej žral skoro jako Trabant - kolem 0,5 l na 1.000 km. Takže jsem při každým tankování plné nádrže musel i cmrndnout olej.

Zaplaťpánbůh už Almeru nemám.

2008-10-06 11:00:08

Ja mam bohuzial VINko co zacina na SJN, ale problem s olejom nemam. Takze je nezmysel, ze vsetky N16ky vyrobene v Europe zeru vela oleja. Ja nemusim pocas 15000km doliat ani kvapku oleja a motor nejak extra nesetrim

2008-10-06 13:49:39

Prepáčte, že sa vám pletiem do diskusie o almerách. Mám primeru 1.8, r.v.2001, 112tkm. Spotreba oleja od výmeny po výmenu nula. Žiaden olej mi to nežerie a to používam "riedky" olej 5W-30.

A aby som nezabudol. VIN kód mi začína SJN...

2008-10-06 16:16:42

DuFFi a kdo tu píše že všechny evropský žerou oleje?? To jsi naopsal jen ty teď v posledním příspěvku!!

2008-10-06 17:39:47

Jinak já mám taky sedan ( XXII / 2001) nepapá ani kapku a začíná SJN, tak nevím kde jste na tom byli, že sedan je Japonec

2008-10-06 18:55:54

HonzaBK: bubo vo svojom prispevku ma uvedene, ze "Vozy vyrobené v evropě mají zmíněný problém se spotřebou oleje."

2008-10-06 19:16:37

no ja mam sjnfba"n16" olej mi nezere vela kolko to sa urcite dozviete ked budem mat presne

cislo. nakolko som teraz menil a pred tym som nedolial urcite viac ako 0.5 litra ale asi na 7500 km.

150t (tisicka uz za sebou tak dam vediet)

2008-10-07 07:12:08

Dufi ale Bubo nenapsal že všechny a to jsi napsal ty a to není pravda. je to jen u některých!! u japonců JN1 to není nikdy , u evropanů bych já osobně typnul tak 50/50 a u primer jen minimálně do 10-15 %. Ale nechápu proč??

2008-10-07 10:14:49

HonzaBK: Ja som to z bubovho posledneho prispevku pochopil tak, ze vsetky europske by mali zrat vela oleja. V mojom prispevku som napisal, ze NIE vsetky europske verzie zeru vela oleja.....ale nechajme to tak Snad tomu porozumel kazdy....

2008-10-07 11:11:11

jasný ale to nic nemění na tom proč některý žerou ě některý ne? Kdo zná vysvětlení tak ať to sem napíše!!

2008-10-07 11:24:17

Proto že jsem taky uvažoval o Tinu celkem mě to zajímá. Tedy dotaz: Co se vlastně zjistí při rozebrání motoru (žeroucího olej) ? Je chyba v kroužcích, materialu válců (jak se tady píše), nebo těsnění vodítek ventilů ? Nic jiného co by to mohlo způsobovat mě nenapadá.

2008-10-07 12:01:22

Pro : Pavel53 -

To o těch vácích mě odepsal jeden majitel tina ze západních Čech , po konzultaci s jeho servisákem - viz. předešlá stránka .

Obratem jsem se na to optal tady ,,našeho,, sevisáka z Nissanu ,,Serzina,, a odepsal mě toto :

,,Valce nie su vadne.Problem je v tom ,ze pokial je valec poskodeny tj.su na nom ryhy ,tak prekruzkovanie pomoze ,len na chvilu.Cely postup nissanu bol -motor otvorit ,skontrolovat stav valcov.Pokial niesu poskodene ,tak prekruzkovat.Ak su poskodene ,tak vymenit motor.Pokial je auto po zaruke,tak najlepsie riesenie je valce prebrusit a vymenit piesty aj kruzky.Robili sme uz takto par motorova a zranie oleja neexisuje.,,

BUBO : Budu pořizovat také Tino 1.8 a proto díky všem za ochotu odpovídat i na laické dotazy . Tino mě učarovalo a tak do něho půjdu , i když bych narazil na olejožrouta ( ale podle této disk. by můj nákup posledního ročníku měl být s olejem OK ) Přinejhorším bych aplikoval ten RVS http://www.rvs-tec.cz/start.htm ( Poznatky těch majitelů jsou až neuvěřitelné )

Ještě by mě zajímalo vyjádření majitelů Tina 1.8 z těch posledních sérií ( konec 2005 - 2006 ) jestli tady ovšem takoví jsou , nebo jestli některé někdo někde znáte , jestli fakt je ta nadspotřeba oleje u jejich modelu vyřešená .

A ještě dodatek k vodítku na možné rozpoznání olejožrouta :

Opět mě informoval náš Sezino :

,, Ked,chces mat istotu treba auto dat na emisnu kontrolu a skontrolovat mnozstvo HC.,,

U vadného motoru by tedy mělo být HC zvýšené . Hodnoty si bohužel nepamatoval , ale jako vodítko to stojí za vzetí v potaz .

2008-10-07 19:22:04

Bubo, dík za info. Také jsem si přečetl hodnocení uživatelů na ten přípravek RVS. Toho člověka který má dílnu na motory do ultralajtů ( do kterých RVS aplikovali) z dřívějška znám, až bude příležitost zeptám se jaké jsou jeho názory.

2008-10-07 21:49:48

odporucam pri go motor rovno menit co najviac veci a dat si pozor uz ked menim tak by som sa pozrel aj na voditka

vybrus valcov atd atd.

2008-10-08 07:37:52

Jedna taková filozofická otázka? A čemu to vadí že to žere olej? No tak to žere no a co, pokud vyhoví emisím tak ať si žere třeba trávu ze země nebo asfalt. Ne ale fakt čemu tovadí. Tos e enmise zhorší takmoc že to neprojde? To snadne. Možná vbych věřil tomu že se dřív zanese katalyzátor. nebo čemu to vlastně vadí??

2008-10-08 08:25:33

Ja mám Almeru N16 s motorom QG15DE 1,5 rok výroby 2003, nabehaných 170.000 km, WIN začína SJN čiže vyrobené v Európe a žerie olej, na 4.000 km musím doliať 1 liter. Prešiel som z oleja Shell 5W-30 na Shell Helix Plus 10W-40, vraj to pomôže a tiež boli vymenené simeringy na ventiloch a nepomohlo nič, olej žerie ďalej. Cez emisnú prešlo v pohode, Všetky hodnoty v normále. Bol som vo viacerých servisoch, prekrúžkovanie by vraj mohlo pomôcť, ale zaručiť to nechcú. Investovať cca 30 litrov bez záruky že to niečo pomôže sa mi nechce. Tak neviem čo ďalej, asi sa na to vybodnem, keď liter oleja je 330,-Sk. Rozmýšlal som aj nad zázračným RVS-om, ale rád by som počul názor toho, čo to už použil. Tí ľudia v ich reklame, tím neverím, sú to vôbec reálne osoby?

2008-10-08 09:30:44

Pokud si motor bere olej v rozumné míře a spotřeba se nezvyšuje taky nevidím důvod k nákladné opravě. Původní dotaz zněl tuším jak poznat, který motor by mohl mít tuto vadu a vyvarovat se koupě auta v kterém je. Přípravkům typu RVS také příliš nedůvěruji ale pokusím se, spíš pro zajímavost zjistit názor člověka který je v odkazu uveden.

2008-10-08 09:55:06

Jestli, že Ti auto bere na 4tisíce 1l oleje tak je to 0.0825.Sk na km To neni přece takový průšvih To je asi jako spotřeba benzínu zvýšená o 2deci na sto km. Možná blbě počítám, ale pro mne by to rozhodně nebyl důvod k experimentům s nějakým driakem!!


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 12