Fórum - Téma


N16 1,8 b.114k - nepravidelný chod motor


Fórum Almera Tino N16 1,8 b.114k - nepravidelný chod motor

Informace o modelu: Nissan Almera Tino


1  2  3  4

2010-04-12 23:55:03

Trápi ma trhanie motora pri volnobehu a takisto pri rozbiehaní a na nižších otáčkach až do 3500 ot/min. potom motor vystrelí jak raketa. Naj.210000km. Palivo tankujem poctivo na Shell, V power 99. Menil som sviečky pred týždňom a čaká ma výmena m.oleja a filtrov olej. a vzd., ako pri posednej výmene. Na diagnostike som ešte nebol ale sa modlím aby to nebola rozv. reťaz. Vďaka za radu.

2010-04-13 07:00:33

podla mna keby to boli rozvody,tak by ti urcite svietila check motora, ale asi sa to uplne vylucit neda aj ked nesvieti (dedukujem ze ti nezasvietila, kedze si to nespomenul). Skus na mieste na neutrale vytocit motor na konstantnych 2000 otacok, drz to na nich a sleduj ci nejak nezakolisu otacky, ak nie tak skus to tak isto na 3000 otackach. Ak zakolisu alebo budu kolisat mala by to byt vytahana rozvodova retaz.

2010-04-13 11:05:57

Vďaka za názor Kornel. Tak kontrolka mi nezasvietila,resp.zasvietila, ale z iného dôvodu(hral som sa z váhou vzduchu pred týždňom-vytiahol som konektor pri volnobehu, ale už nesvieti). Ono to cuká skôr v tých nižších otáčkach a zakaždým keď zatlačím na plyn, tak len do cca3500n/min,až potom výkon doslova vystrelí. Nádejam sa, že by to mohlo byť nejaké čidlo, vôbec niečo s elektrikou.

2010-04-13 16:50:49

ak nemas zaznamenanu ziadnu chybu v ECU co sa tyka snimacov otacok kluky a vacky, tak to rozvody urcite nebudu, to by som bol sokovany ak by napriek tomu bol problem s rozvodmi. Skus preverit aj skrtiacu klapku a mozny je aj nejaky falosny vzduch niekde.

2010-04-13 23:05:40

to si ma potešil, ináč na tú šk. klapku ma upozornili už na emisnej v lete a chystám sa ju vyčistiť ako som čistil sekciu s váhou vzduchu čističom bŕzd, ako mi bolo doporučené, ale nepripisoval som tomu takú váhu pri tomto probléme(tú klapku som si dával do súvisu s chovaním motora iba pri voľnobehu). A ten falošný vzduch predpokladám treba hľadať až za šk.kl. ak sa nemýlim? A ešte jedna vec, na ktorú ma na EK upozornili bola netesnosť výfukového potrubia v mieste príruby spojenia poslednej sekcie výf.potr., lenže vtedy sa to prejavovalo tým, že som mal vyššie otáčky voľnobehu, čo im nedovolovalo nájsť správne hodnoty emisií, ktoré by mohli hodiť do protokolu. Tiež ma prekvapilo, keď som si tu minule u kohosi prečítal priem. spotrebu 7,5l/100km, ja mám takmer vždy okolo 8,2+-0,3 čo som doteraz považoval za primeranú kubatúre. Iba raz som nameral výnimočných 7,38 pred dvomi rokmi a to boli výlučne dlhé trasy.

2010-04-14 21:00:51

Ak poskakuje rucicka otackomeru je to retaz...

2010-04-14 21:13:08

bohužial, to teda poskakuje

2010-04-14 21:35:50

luka ved som ti pisal, ze vyskusaj ten test na tych 2000 a 3000 otackach konstantnych na neutrale a to by malo spolahlivo odhalit vytahanu retaz. Ak tam budu kolisat otacky (co sa prejavi prave poskakovanim rucicky otackomera) tak je to jasne. Ak to robit nebude, tak je chyba inde.

2010-04-14 21:36:04

ak to ozaj bude reťaz, tak tak to ma štve, že pri výbere vozidla som sa nechal uniesť mýtom o doživotných rozv. reťaziach v porovnaní k remeňom. Japonec s reťazou bola pre mňa vízia nekonečných km bez nadbytočných prevádzkových nákladov. Ako veľmi som sa mýlil.......

2010-04-14 21:40:37

prepáč Kornel, ale ešte som to nemal čas vyskúšať(teraz ma vysmeješ), som rád keď sa dostanem k internetu po 22hod. ale hneď dám vedieť, keď bude result..

2010-04-14 22:04:57

ale ved preco by som ta mal vysmiat ked budes mat cas vyskusas. Ja som mal problem s rozvodmi nedavno tiez, len s tym rozdielom, ze mne okrem pocukavania v nizsich otackach obcas aj zdochol motor na volnobehu (hlavne na krizovatkach, co bolo dost neprijemne) a svietila mi aj check motora.

2010-04-15 05:36:08

u mňa to nie je zatiaľ v tomto štádiu, ale možno to len príde..A koľko si mal na tacho keď sa ti to prvý krát prejavilo a aký to malo priebeh? Ako si to potom poriešil? A posledná otázka koľko ťa to vyšlo.

2010-04-15 14:01:57

projevuje se vytahana retaz i tim ,ze na volnobeh lehce poskakuje rucicka otackomeru ? ale motor se nijak nedusi ...

2010-04-15 14:13:27

ano poskakuje aj na volnobehu, ale to môže byť aj ako som počul zanesená škr.klapka

2010-04-15 18:15:46

problem sa u mna prejavil pri cca 84tkm..zacalo to prave pocukavanim pocas jazdy ale len pri ustalenych otackach,,ked som zrychloval tak to nerobilo. Check sa mi rozsvietila hned potom co mi prvykrat zdochol motor na krizovatke a odvtedy sa to dialo pravidelne. Mal som hned podozrenie na vytahanu retaz kedze som spravil ten zmienovany test a rucicka otackomera jemne zakolisala obcas. Dal som menit komplet sadu plus preventivne mi vymenili aj snimace otacok vacky a kluky..original cena by bola 700e

P.S ak mas vytahanu a check ti nesvieti, tak to zrejme este nieje natolko vazne, mne totiz na zaciatku zhruba dva dni cukalo s autom check mi tiez nesvietila, ale az od momentu co mi zdochol prvykrat motor. Pories tu skrtiacu klapku, nech to mozes vylucit ak je v poriadku.

2010-04-15 19:10:01

práve som vyskúšal tvoj test a pri 2000 sa ešte trochu chvela ručička, potom chvíľu nie, tak som to dal na 3000 a čuduj sa svete ručička držala, ale vcelku bolo velmi ťažké nastaviť presné otáčky, hral som sa s plynom hadam na stotiny mm a otáčky buď prestrelili a keď som ubral o "stotinku" tak príliž klesli, dosť dlho trvalo ich naštelovať presne na konkr. rysku, akoby ECU nevedela v akej polohe je škr. klapka(môj pocit). Aj by som to nahral a dal na youtube, keby som mal čas(ešte som nezavesil na jutub nič). Zajtra idem meniť olej, vzduch. a ol.filtre a ak mi zvýši čas, pozriem sa na tú klapku. Ozaj dúfam, že to môžem odpojiť, trčí tam akési tesnenie, aby som potom po zmontovaní nechytal falošný vzduch. Nuž zajtra budem múdrejší....

2010-04-17 12:13:02

tak som vymenil olej aj s filtrami a včistil klapku(ináč ten bordel z toho nechcel ísť dole, minul som celý spray čističa bŕzd)- žiadna zmena motor sa chová bezozmeny. Keby to robilo len pri voľnobehu tak ma to až tak netrápi, ale to trhanie počas jazdy ma znervózňuje.

2010-04-17 12:33:03

nuz toto vyzera ozaj na rozvodovu retaz , najma z toho cukania pocas jazdy to vyzera tak,,len stale trochu nerozumiem, preco ti ECU nehlasi chybu skrz kontrolku check, kedze dostava rozporuplne informacie, ktore nevie spravne vyhodnotit (samozrejme pokial to je ozaj vytahana retaz).

2010-04-17 16:43:52

tak mi napadlo, že by som zhodil veko ventilov. Predpokladám, že by som mohol uvidieť reťaz aj s ozub.kolesami a keby som otáčal klukovkou možno by bolo vidieť opozdené pootočenie vač.hriadelov no a potom by bolo všetko jasné. Ty si už mal dole veko ventilov?

2010-04-17 17:01:45

ten check motora možno zasvieti až pri určitých hodnotách(si myslím). Tebe sa to stalo príliš skoro na to aby si mal vyťahanú reťaz, predpokladám, že ti to tak náhle spôsobil ten napínač reťaze, ale u mňa zrejme dochádza k postupnému naťahovaniu a možno už o pár dní tá žltá zasvieti aj u mňa. Ozaj vieš akú funkciu majú tie dve el.ovládané súčiastky na klapke? Jedna z nich predpokladám je ten ACC ventil a jedna na opačnej strane osky šk.klapky, tú nepoznám.


Odpovědět

1  2  3  4