Fórum - Téma


N16 - 1,5 teplý start


Fórum Almera N16 N16 - 1,5 teplý start

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2009-03-17 08:45:01

Krásný den všem, ráda bych se zeptala, jestli někdo netuší ...

.. při startování teplého motoru musím ťuknout na plyn, jinak sice chytne, ale hned zase chcípne (moje bývalá N15, která měla nalítáno 2x tolik mi startovala normálně bez plynu) ... má najeto přes 70 tis. .. čim by to mohlo být? .. při studeném startu musím předtím 3x šlápnut na plyn a pak chytne normálně bez plynu ... díky

2009-03-18 20:21:41

Ahoj, ten studený start je divný, sešlapování plynu při neběžícím motoru je zcela bez efektu, zhasnutí teplého motoru hned po startu mi způsoboval zanesený IACV ventil, po vyčištění a provedení Idle Air Volume Learning podle servisního manuálu je vše OK.

Michal

2009-03-19 06:08:32

u starších nissanů co jsem měla (micru , 2x sunny ročníky 90-93) to fungovalo, ale to byly jiné motory, tak jsem to prostě u toho zkusila taky, když to nechtělo chytat ani studené a prostě bez výjimky to funguje, i když vím, že logiku to nemá .. o zaneseném ventilu jsem tu četla, ale je divné, že studené to chytá .... juknu do manálu, díky, chtěla jsem jen slyšet názor někoho, kdo má stejné tůtů

2009-03-19 15:07:06

Ahoj, studené to chytá, protože je to obohacené a volnoběh je vyšší, tedy i více vzduchu. Teplé to naopak chcípá proto, že IACV se nastaví před startem do nějaké polohy, která byla v rámci učení volnoběhu uložena při čistém ventilu a tento ventil se posléze zanesl a tím se zmenšil jeho průtok vzduchu, který nyní nestačí pro běh motoru. Pokud se mírným přidáním překlene doba krátce po startu, stabilizace volnoběhu přidá trochu vzduchu a již je vše OK. Pokud motor jinak jde dobře, bude to velmi pravděpodobně ten IACV. Vyčištění (i s klapkou) je práce na max. 30 minut.

Michal

2009-03-20 06:08:48

díky moc, zkusím to zvládnout sama

.... tak hotovo .. pomohl mi sice přítel, ale příště to zvládnu hravě sama a vypadá to, že to pomohlo, autíčko začlo do druhého dne startovat v pohodě i teplé :o)

2009-03-25 12:39:01

kde najdem ten IACV ventil?

2014-11-03 16:22:26

IACV ventil se nachází na tělese škrtící klapky.

Bohužel ani tato výměna mi nevyřešila to, že teplý motor nestartuje. Už je vyměněná celá klapka, vstřiky, svíčky, zapalovací kabely a stále teplý motor nastartuje, udrží se 2 vteřiny a chcípne.

Jinde jsem se dočetl, že by to mohlo být palivovým čerpadlem, nebo dokonce netěsností mezi klapkou a sacím potrubím, která vznikne právě při velkém zahřátí motoru.

Mohl by někdo poradit?

díky

2014-11-03 17:53:39

Doporučil bych zkontrolovat plastovou hadici od filtrboxu ke škrtící klapce, měl jsem v ní těsně u klapky vedle spony malou trhlinku a motor při dojezdu ke křižovatce a vyřazení chcípal zcela běžně. Pokud je trhlinka za váhou vzduchu, je to problém. Poznalo se to i na volnoběh, když se hadicí hýbalo, volnoběh si podle aktuálního množství přisávaného falešného vzduchu hezky coural. Hadici jsem natěsno olepil elektrikářskou páskou a už to tak 4 roky jezdí V servisech běžně zjišťují místo, kde to přisává falešný vzduch tak, že po sacím potrubí stříkají čistič brzd ve spreji, když se dostane na netěsnost, než se odpaří, na chvíli ji ucpe a motor zvýší volnoběh. Čistič je hořlavý, tak toto nedělat s horkým výfukem.


Odpovědět