Fórum - Téma


N16 1.5 - nemá sílu (krouťák)


Fórum Almera N16 N16 1.5 - nemá sílu (krouťák)

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2014-05-14 20:52:42

Ahoj, chci se zeptat majitelu Almer N16 1.5 72kw facelift(mám rok 2005), jelikož jsem neměl možnost se svézt v jiné.

Zdá se mi že moje Almerka prostě nemá sílu. Jde o to, že v prudkém kopci, to auto nemá jakoby sílu, když jedu sám tak 5ka pri 100km/h je jen tak na udržení té 100kilometrove rychlosti, kdyz bych chtel zrychlit treba na 120km/h, tak v prudcim kopci neni sance. Je temer jedno jestli mam ctvrt plynu nebo trictvrte!

No a kdyz jedu treba ve 3 lidech tak to na tu 5ku normalne pozvolna zpomaluje cca na 80km/h, ze musim dat 4kvalt, a u te 4ky se o nejakym zrychlovani take neda moc mluvit!

Je to normalni? Me se to moc nezda, ze by auto ktere ma 72kw a nejakych 1250-1300kg sotva vyjelo krpal na 5ku, to jsem u jineho auta snad nezazil. Leda u Favorita :)

Popr. prosim o rady co by mohlo byt spatne? Napada me váha vzduchu, výfuk (napr.ucpany katík,praskle svody),lambda?

Díky za rady

2014-05-14 21:09:18

Tohle by mohla dělat váha vzduchu nebo vzduchovej filtr

zkusil bych oboje vyměnit

a pak bych šel po věcech co sám popisuješ...a pokud ani to nepomůže tak pak diagnóza :)

bohužel taková závada má spousty příčin

2014-05-14 21:12:42

Hlavne se chci zeptat majitelů těchto aut jak to v táhlém kopci jede jim, jestli je to normalni?

Nechce se mi jen tak měnit váhu. ktera stoji min. 4000,-, kdyz nemam jistotu ze je to tou vahou. Jde to nejak diagnostikovat? promerit?

Ma nekdo stejny problem?

Auto ma najeto 128000km, troufnu si rict ze poctive. Spotreba normalni 6-7l. Maximalka je nejakych 170-180km/h, coz mi prijde taky celkem v norme, i kdyz od 160 se tomu uz moc nechce

díky

2014-05-14 21:27:37

giocatore:

mám ten stejnej model a zatim nic takovýho

váha vzduchu se dá zjistit na diagnóze :)

ta ti to řekne na 100 % jestli je vadná nebo ne :)

jeden známej měl ten samej problém co popisuješ....auto šlo na diagnózu, zjistila se vadná váha, dala se nová a bylo po problému

2014-05-15 06:48:00

Jde o to taky jaký kopec, 1.5 má dlouhou převodovku a moc síly nepobrala, v 4 lidech jsem taky podřazoval do kopce je třeba držet tak 2700 otáček aby motor nezpomaloval (max. kroutícího momentu)... Do pěkného kopce mi 100Km/h neudrží ani SR20DE v Primeře natož chcípáček v Almuši , sice má Almera variabilní časování ventilů, ale i tak je to prostě maloobjemový 16v a je to potřeba trošku vytáčet... Jinak samozřejmě jak bylo zmíněno do Nissanu a napíchnout na diag..

2014-05-17 09:13:02

Rikam, prudkej kopec, proste krpal :) Kdyz je to normal kopec tak to jde ...

Coze SR20DE to neda?:D

Zkusim vyblikat chybu, jestli to neco ukaze...

2014-05-17 14:50:01

u 1.5 Almery normalka

2014-05-17 15:08:44

Giocatore : pokud chceš zrychlit v kopci, tak rpostě udělej to, co máš u japonského benzínu udělat -> vraž tam 3ku a podrž to k omezovači a ano ani "všemocný" SR20DE neudrží v nízkých točkách rychlost do kopce, on totiž do 4000RPM táhne ještě míň jak ta almera..

2014-05-17 20:03:56

Hráči, podle popisu tvýmu autu nic není,malý obsah s dlouhými kvalty potřebuje řadící páku a nižší kvalty.

Soudím podle toho,že dosáhneš maximální rychlosti,což by si se sníženým výkonem a nezvýšenou průměrnou spotřebou těžko dosáhl.Vyměň vzduch. filtr a svíčky NGK za nový,jen si pomůžeš a hladinu oleje máš snad vpořádku

2014-05-19 10:43:39

Mam tiez Almeru 1.5 r2005 a to, co popisujes v uvodnom prispevku, je uplne normalne - do kopca skratka Almera netaha, hlavne ked je auto zatazene. Vobec by som to neriesil, ak s autom nemas aj iny problem.

Staci sa s tym zmierit, pred kopcom sa viac rozbehnut a prisposobit radenie rychlostnych stupnov. ;)

2014-05-19 10:43:40

Mam tiez Almeru 1.5 r2005 a to, co popisujes v uvodnom prispevku, je uplne normalne - do kopca skratka Almera netaha, hlavne ked je auto zatazene. Vobec by som to neriesil, ak s autom nemas aj iny problem.

Staci sa s tym zmierit, pred kopcom sa viac rozbehnut a prisposobit radenie rychlostnych stupnov. ;)

2014-05-19 15:22:42

Tak to se mi trochu ulevilo. I kdyz opravdu jen trochu :) protoze jsem od te QG15DE cekal vice... Ale asi je to take hodne o zvyku, protoze pred Almerou jsem 4 roky jezdil v Passatu TDI 96kw, takze tam jsem byl zvykly ze to tahne hned odspoda. To je uplne jiny motor...Sice jsem drive mival Hondy 1.5,1.6, ale to byly jeste cistokrevni japonci, takze pila, a nevzpominam si prave ze bych s civicem 1.5 mel takovej podobnej problem :) Ale spis jsem to asi driv kdyz me bylo 18,19 let neresil, to jsem byl v omezovaci porad :D

Co jsem koukal tak navic Almera pofacelift ma nejvyssi kroutak az ve 4000ot, coz je dost vysoko. Starsi almera ma nekde kolem 2800ot. + navic dlouha prevodovka a to bude asi ten problem jak rikate :)

Jinak samozrejme ze mam olej v poradku, na tyhle veci ja davam pozor! A radeji ho menim po 10 nez po 15 tis.

Vymenim filtr, a kouknu na svicky.Pro jistotu jeste zkouknu zespod vejfuk, protoze je tam jeste origo Nissan, takze uz ma neco za sebou,driv nebo pozdeji bude chtit vymenit

díky

2014-05-19 15:45:41

giocatore: smysluplne porovnavat kroutak v nizkych otackach s TDI motorem..

jinak prubeh kroutaku u QG15 je bimodalni, ten rozdil v 2700 a 4000 neni zase tak velky

2014-05-20 10:14:57

protlak: No nevim, ale za me cejtim az od 3000ot. ze ten motor zacina neco delat :D

Premejslim ze bych sem dal video jak to jede treba z 0-120kmh :) treba se nekdo prida a bude moznost porovnani?

2014-05-20 10:32:51

giocatore: Ja s ni jezdil rok a pul a to auto je proste pomaly Pokud chces jezdit rychle tak musis presednout. Mne N16 naprosto vyhovovala.

2014-05-20 16:22:46

0-100 za 13s je prostě auto na přesun z bodu A do bodu B, formule 1 nebo STi z toho nebude..

2014-05-20 17:18:54

giocatore: Na blbnutí sis měl vybrat něco s SR20DE(T), QG15DE je pro vybouřené, zodpovědné řidiče, dodržující rychlostní limity. Ale jinak dík za počtení, s tím wágnem jsi mě dostal - kde už jsem to sakra četl, že "von ten pašík f dechtu, ve stříbrný metle a na hlínách, kuref.ky táhne vocpoda"?

2014-05-20 20:33:50

janis: Tak ja uz se vyblbnul az az :) Nekupoval jsem si to na blbnuti, potreboval jsem levne jezdit. Ale jen jsem byl zaskocenej ze to na 5ku sotva vyjede kopec v uvozovkach, takze jsem si nebyl jistej jestli jeto u tech motoru normalni. Nevim jak to s tim passatem myslis, ale urcite jsem tady nechtel vychvalovat pasika, nebo tak neco, to vubec ne. To se ani neda srovnavat, jsou to naprosto rozdilny motory. prave proto jsem psal ze jde o zvyk

2014-05-20 20:41:57

prostě jednoduše více točit, ono to žere furt stejně když bych netočil primču až k omezovači, tak mi ujede snad i fobie, prostě japonec se MUSÍ točit a jinak max u N16 1.5 je těsně za 200km/h podrž 3-ku na 155km/h, potom 4-ku co to dá a uvidíš, že je to lepší jak roztahovat 5-ku..

2014-05-21 09:30:50

djmicho: Nevím, jak QG15DE, ale starší brácha GA16DE teda stejně nepapá - umí za šest a půl, ale to ho musím uspávat na 3000/min. Když ho probereš z letargie a nepustíš pod 4000, dovede se docela rozhejbat a i se nebojím předjíždět, ale pak má teda hubu dost doširoka otevřenou, takže rafika na palivoměru padá dost rychle - kolem devíti a výš na stovku. Vyjet krpál na pětku chce hodně dlouhou rovinku pod ním a roztáhnout to, což v praxi ne vždy vychází. Jinak jak píšeš - za tři, plnej a u červenýho pole čtyřku - než stihneš pětku, jsi za kopcem .

Giocatore: V pohodě, to neberu jako vychvalování passata, jen že úplně stejně to popisují odpůrci fauvéček, když si z něj dělají legraci. Jasně, že krouťák turbodieselu a benzínové atmosféry s o čtvrtinu nižší kubaturou nelze srovnávat, nemluvě o převodech. Ale jinak je Almucha hodná a poctivá holka, co ti poslouží - jen tu pětku ber zkrátka jako cestovní dálniční převod: v kopcích jí dojde dech.


Odpovědět

1  2