Fórum - Téma


N16 1.5 - Euro 3 ci Euro 4??


Fórum Almera N16 N16 1.5 - Euro 3 ci Euro 4??

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2014-01-11 17:53:52

Ahojte,

potrebuji koupit nove výfuky a koukam, ze jsou rozdily mezi Euro 3 a Euro 4. Poradite, jak a kde zjistit, jakou verzi motoru mam?

Predem diky!

HjM
2014-01-11 18:33:05

Zdravím,

koukni ve velkém technickém průkazu, v kolonce pod zdvihovým objemem, je číslo směrnice EHS/ES, a podle toho dohledat na netu, jestli to je EURO 3 nebo 4.

Třeba tady:

http://www.pojistenec.cz/emisni_limity.htm

Já tam mám 2001/100B a to je EURO 4 (mám ročník 2004, dovoz z Německa)

HjM
2014-01-11 18:41:49

A taky podle toho, že EURO 4 má na předním dílu ještě nějaký "druhý katalyzátor" či co to přesně je, EURO 3 má jen "trubku" bez toho

viz

první obrázek EURO 3:

druhý obrázek EURO 4:

jinak pokud bereš jen zadní díl, tak ten je stejný na obě verze

2014-01-12 09:41:35

Ahojte,

diky za odpovedi, potrebuji krome zadniho i stredovej vyfuk. Jak podle vyfuku, tak podle technicaku je to Euro 3...

Paradoxne mam taky rocnik 2004, vyroba v rijnu. Ale byl urcen pro cesky trh, tak mozna proto jen Euro 3..

Ještě jednou diky!

HjM
2014-01-12 10:11:21

Není vůbec zač určitě to bude tím trhem, hold to mají v Německu přísnější. Ten můj byl vyrobený možná ještě dřív než tvůj, protože šel v říjnu už do provozu.

Btw. jakou jsi vybral značku těch výfuků? Já jsem měnil teď v létě akorát zadní díl, najeto bylo 132 000 Km, a zvolil jsem značku MTS, co jsem tak hledal, tak by měla vydržet dýl, než Walker nebo Bosal. Samozřejmě nejlepší by byl originál, ale ten je cenově trošku jinde...

2014-01-12 11:28:37

Vzal jsem nakonec Walkra, o kvalite Bosalu je toho všude napsano dost. MTS (Tyll) znam, ale mam s nim spatnou zkušenost na jednickove octavce, kde zadni vyfuk brucel.. Navíc MTS nedela stredovej dil, pouze koncovej.. Ja musim vymenit bohužel i ten stred, protože ta příruba, co vede k zadnimu vyfuku je naprosto shnila a zadni vufuk by tak nebylo k cemu pridelat. Stred a zadek mne nakonec vyjde na 3 tisice, coz je porad v norme..

Jinak moje auto ma ted najeto 107 tisíc a když vezmu v potaz, ze první výfuky vydrzely vice nez 9 let, tak maximalni spokojenost.. Si pamatuju tatovo Mondeo, kdy mu v prvním roce provozu (auto kupoval nove!) upadl vyfuk na dalnici a výfuky pravidelne menil kazde tri roky a bylo jedno, jestli to byl Bosal nebo Walkr..

Stejne to vidim tak, ze Almous bude ještě slouzit rok ci dva a pak pujde dal do světa..

HjM
2014-01-12 12:08:51

Noo přesně, Bosalu jsem se vyhýbal :D jinak to MTS je italská výroba, Tyll je česká firma, to podle mě nemá nic společného, akorát Tyll je prodejcem a distributorem výfuků MTS u nás.

Ten zadní díl mě vyšel na nějakých 1200 Kč, takže si myslím, že dobré. Jo no, ten střední díl nedělají nebo se aspoň tady nedá sehnat.

Mě se na tom zadním dílu udělala dírka zvrchu a bylo to malinko slyšet, zespodu vypadal pořád dobře.

2014-01-12 20:37:11

almera2004: Ta příruba se běžně řeší tak,že se oba konce uřežou a navaří se kousek trubky.Já už to mám tak 4 roky a pořád původní oba díly.

HjM
2014-01-12 20:39:22

Jojo pravda, já to tam mám vlastně taky nějakou chvíli už tímto způsobem opravované.

2014-01-12 20:56:52

vi nekdo proc jsou tam 2 katalyzatory? zrejme asi aby splnovali tu euro 4ku :D ale myslim tim jakou maji presne funkci, kdyz se odstrani ten zadni a da se jen trubka, jestli je to znat na vykonu? a jestli nebude ecu hazet chybu?

ma to nekdo vyzkousene, ze ma kvuli vykonu misto KATu jen trubku? díky

2014-01-12 21:42:11

miroslav: JJ, vim.. HonzaBK to tady nekde na foru popisoval, ze to tak delaji a ze je to X-krat levnejsi.. Jenze ja mam ten zadni kus uz jak reseto.. No a ze bych koupil novy zadni vyfuk a nechal z nej hned uříznout prirubu, to mi prijde jako slusny porno..

Nechapu proc Nissan spojuje výfuky přes priruby, do kterých ještě musíš davat tesneni + srouby.. Spojeni zasunutim + kovova objímka mi prijde mnohem elegantnejsi..

PS Kazdopadne respekt, jestli mas na aute ještě puvodni výfuky!

HjM
2014-01-13 00:49:42

Já to třeba mám upravované no, protože ta trubka středového už byla opravovaná, tak se to muselo předělat trošku, aby to tam šlo napasovat ten nový zadní díl, akorát teda teď si nejsem úplně jistý, jestli se upravoval jen ten starý středový nebo i ten nový zadní...


Odpovědět