Fórum - Téma


N16 1.5 66 kw - seřízení ventilů


Fórum Almera N16 N16 1.5 66 kw - seřízení ventilů

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2009-12-23 19:28:42

Otázka pro zkušené mechaniky,ventily u almary se seřizují nebo se čeká až se podpálí?

2009-12-23 20:25:32

Zkušenej mechanik teda rozhodně nejsem, ale neumím si dost dobře představit, jak by se to dělalo, když vůli mezi vačkou a ventilem vymezí pod tlakem oleje hydralické zdvihátko. Muselo by se to provést jedině zasucha a to předpokládám, že je z výroby už nastavené a pokud nedojde k opotřebení vačky, tak by se po natočení měly ventily ztišit nebo pokud není zaneseno zdvihátko. Podpálil by se snad jen kdyby zůstával viset, ale to asi nehrozí, vůle je nastavena. Kdysi jsem měl Fiata 128 a tam hydroštely nebyly a to byl porod to nastavit pomocí podložek tak, aby vačka kvůli velké vůli necvakala a zároveň nezůstal ventil hodně natěsno. A taky jsem tady ještě takovou diskuzi nezaznamenal, že by se někdo pídil po vůlích sacích nebo výfukových ventilů. Sám jsem zvědavej, co se dovím.

2009-12-23 20:34:37

no myslím že jsem technicky celkem znalej a neřekl bych že N16 má hydroštely a jestli jo tak jsou super tichý

2009-12-23 21:22:05

Podložkama vymezovanou ventilovou vůli má každej starší Fiat a je to bezproblémová operace, co desetina milimetru, to podložka a nemění se na všech ventilech, většinou na jdnom, či dvou. Ale k Almeře. N15 ani N16 nemá hdydroštely, čili automatocky seřizovatelnou ventilovou vůli tlakem oleje, ventily se dají seřizovat, resp. jejich vůle. Doporučená kontrola je u různých značek různá, někdy je to po 40tis.km, jindy po 60tis.km, v ojedinělých případech klidně po 90tis.km, způsob provádění je taky různý, např. u Hondy Civic model 97-01 se kontrola provádí výhradně u zahřátého motoru, nikoli u studeného, či při teplotě 20°C, u Nissanu si nejsem 100% jist, zda je postup stejný, ale nedivil bych se, kdyby byl.

To Kozejk: neřeš to a jezdi. Neznám dosud situaci, kdy bych věděl, že to někdo musel dělat, kontrola je ale doporučená, takže by nestálo alespoň shodit ventilové víko, vzít měrky a proměřit. A neboj sa, motorů mám dost, od 47tis.km ročníky 00-03 až po 150tis.km a spousta dalšího...

2009-12-23 21:55:49

U mojí Micruše jsou takový podložky jakoby penízky , ale nikdy jsem neslyšel že by to někdo dělal a taky že by to někde v servisu dělali tak se to asi nedělá

2009-12-23 22:57:32

tiež som ešte nepočul o nikom žeby mal na N15ke alebo N16ke problémi s ventilovou volou.

2009-12-23 22:59:15

U nissana motory GA sa ventily sa kontroluje najprv za studena,potom za tepla.Šteluje sa to podložkami rôznej hrubky.sú odstupňovane po 0,05 mm napr.2,60-2,65 atd.Mám aj hodnoty za tepla aj za studena.

2009-12-25 15:39:35

N16 nema hydrostely.A nema ani podlozky.U n 16 sa menia cele zdvihatka ktore su odstupnovane podla hrubky.Ale mozem potvrdit ,ze okrem jednej hlavy co mala problem z uvolnenym ventilovym sedlom sa ventily nikdy nemuseli u n16 nastavovat.Co sa tyka hlavy n 16 je neznicitelna.

2009-12-25 15:51:40

naprostý souhlas

2014-09-03 10:11:30

Zdar pánové, řeším také vůli ventilů (sice P12 QR20DE). Podle toho co tady píšete je to na stejném principu. Vačka otevírá ventil přes zdvihátko.

Měl jsem zaklepaný výfukový ventil, hlava byla na repasi. Ale neudělali mi vůle ( chtěli abych dovezl jen hlavu s ventily, bez vačkových hřídelů).

Teď řeším, jak dobře určit správnou tloušťku nových zdvihátek. Mám změřené vůle na studeném motoru. V manuálu ale vychází z vůlí změřených při zahřátém motoru ( to teď nejsem schopný). Máte někdo zkušenost, že když tloušťku nových zdvihátek dopočítám z vůlí na studeném motoru, že to sedne i po zahřátí, nebo je třeba dělat nějaké korekce?

Dík za rady.


Odpovědět