Fórum - Téma


n15 zvyseni spotreby, prosim pomoc


Fórum Almera N15 n15 zvyseni spotreby, prosim pomoc

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2012-06-17 21:01:01

zdravim, tak sem zkoumal spotrebu, porad mi to zere prumerne 11,5 litru na 100km. Dneska jsem opet dojel nadrz a tankoval jsem plnou, spotreba za tu vyjetou nadrz byla dokonce 11,7 litru.

Ve meste nejezdim, couraky taky ne, vetsinou. Mam lehkou nohu, motor nevytacim, tak do 3k, vic se snazim neprelizt. Jezdim normalni rychlosti, nesnazim se z toho dostat co nejvic. Nejezdim brzda, pedal.

Menil jsem vzduchovy filtr, palivovay filtr, cistil jsem vahu vzduchu, meril jsem lambda sondu, je ok, vymenil jsem svicky, udelal jsem vymenu oleje a olejoveho filtru, klimozku nezapinam. Benzin beru taky z rozdilnych benzinek, abych se ujistil ze netankuju nejakej sunt benzin, kteryho si to veme vic.

Nepotrebuju jezdit za minima jako nekteri udavaji ( 7litru) ale sami uznate, ze skoro 12l je prasecina.

2012-06-17 21:54:05

Ciao Trilli.

Mě to dělalo u N15 1.6 pitomý čidlo na vodu. Stojí pár stovek,tak ho dej nový i s termostatem.

2012-06-17 22:15:00

diky Ti za blezkovou odpoved.

myslis toto, ze?

http://www.autokelly.cz/#...Ru4jJbAo7m8mEarokXx4803Xa

jiank krasne vymazlena almerka, moc pekny.

... Jinak me napadlo, ze kdyz je to studeny, tak mi litaj otacky, nez se to uklidni, to drive nedelalo, rekl bych ze to zaclo stejne se zvysenou spotrebou. Taky co sem nedodal, je ze almera hur jede, nechce se tolik tocit, kdyz nad tim tak premejslim, pri proslapnuti pedalu se mi zda jako by se mi prechcala :) takze do Tve rady vkladam nadeje ze je to tak a ze po vymene bude as vsechno OKEJ.

2012-06-17 22:56:37

Diky za pochvalu

Je to to čidlo,je na stejný straně jako termostat,který dej taky nový - kup si ale kvalitní, ať ho nemusíš měnit 2x jako já

Já měl to samý,ř. jednotka neví přesně hodnoty tak tam pumpuje moc paliva,pak to žere a nejede a zhoršuje se to.

Tak držím palce

2012-06-22 17:21:55

Cez čitačku pozri akú ukazuje teplotu,,,skús aj Kyslíkovú sondu,,,A ak máš chuť nakoniec emisie,,,CO do max 0,3 zvýšené otáčky.

2012-06-22 17:37:29

mam to nepichli na conzult a o2 senzor mi lita od 0 skoro do 1V

2012-06-23 17:33:18

MIn.rozdiel 0,3Volt,to je OK

Trilli, 2012-06-22 17:37:29 napsal:

mam to nepichli na conzult a o2 senzor mi lita od 0 skoro do 1V

2012-06-24 10:13:15

A to je akože zle?!

http://forum.autobazar.eu...nda-ako-na-to-t43218.html

2012-06-24 14:43:16

to by melo byt prave dobre ....)

2012-06-24 14:44:49

Throttle je stale na nula, takze predpokladam ze je vadne. Kdyz ho odpojim, tak vyleze na stalych 5,1V

to AAC se ma pohybovat jak ?

prikladam dva screene

2012-06-26 22:48:50

tak jsem to dneska rozdelal... cidlo se mi zdalo byt ok, teda kdyz jsem odpojil ten jeden konektor, tak se sice rozebehly ventilatory ale takovy ten problem ze kdyz slapnu vice na plyn, ze se to jakoby udusi pak se to spamatuje a teprve to vyleze nahoru stale trval ....

vycistil jsem skoro co se na to dalo, ze by to bylo nejak extra zaneradene se ovsem rici neda.

2013-04-15 20:39:38

ahoj mam naprosto ten sami problem zere mi to 12 l/100 km almera n15 55kw r.v. 1996 ( neni to facelift) - pomohlo ti vymenit cidlo vody a termostat ? JInak u termostatu nevidim zadne cidlo jedine cidlo ktere jsem nasel je na bloku motoru na strane jak je baterie. Akorat pises ze ti auto nejede tak jak ma ale me jede naprosto "dokonale" neskube,jde za plynem,drzi otacky atd. proste v poradku ale ta spotreba je neunosna. diky za info

2013-04-15 23:17:20

Nooo takže termostat - ten co otvírá velký okruh je asi rozbity, velký okruh je otevřený stále. Mel jsem rozbity EGR ventil, po zaslepení zase auto jede asi jak ma. Ovšem stále mi to cuka a spotřeba tech 12 litru to mám taky. Nevím co s tím. Nevis od jaký události ti to tak moc žere?

2013-04-16 06:34:36

trilli: prosim jak tomu mam , rozumet ? Ty jsi tedy NEvymenil ani termostat ani cidlo teploty vody a jen jsi zaslepil ventil EGR ? A stale to zere 12 l ?

A od kdy to zere no.... ja to popravde nevim protoze je to auto zeny a ja stim moc nejezdim. Zena ale tvrdi ze je to od te doby co kontrolka paliva ukazuje velice nepresne hodnoty tzn. vezme pulku nadrze a ukazuje to tretinu a neviti ani kontrolka rezervy nicmene si myslim ze ta to zavada nema vliv na spotrebu 12 l.

2013-04-16 11:37:43

jukl: Ano termostat, bych potreboval vymenit, ale nedostal jsem se k tomu. Cidlo teploty vody jsem si promerval a je OK. Dále jak jsem psal, mel jsem spatny EGR ventil, tedy spatny vyhodnocovani zatezi motoru a sralo mi to tam maximum vyfukoveho plynu za kazzdych podminek. EGR ventil jsem zaslepil, auto zaclo jed lip. Snimac skrtici klapky jsem vymenil dvakrat, a stale nic. Prave tento snimac skrtici klapky je s EGR ventilem nejak propojeny a naseldne hodnoty jsou do ridici jendotky. Ac na vyslovnou radu uznavaneho a duveryhodneho clena toho fora, Jagyho, ze se spatnou jednotkou se jeste nesetkal, ja si myslim opak. Myslim ze je spatna prave jednotka, protoze jinak uz to neni mozny. Lambda sonda uz tam take neni original, je menena a pri snaze promerit ji, ukazuje relativne spravne hodnoty. Kmita to od 0 az do 1V, coz by mohlo nasvedcovat k tomu, ze funguje spravne.

Dneska zkusim kouknout na jednotku, sice nic vevykoukam, ale ja jsem se tenhle problem snazil vyresit dlouhou dobu a je to zaklety.Mnoho zdaru a cekam na tvoji reakci.

jestli tvoje draha polovicka jezdi couraky, muze to klidne byt tim termostatem. Nastartuj motor a velky obeh by se ti mel zacit ohrivat az po dosazeni pracovni teploty , coz jse circa 90 stupnu. Jestli se ovsem zacne ohrivat hned od zacatku, je vadny. to poznas. Dal cidlo teploty vody si promer, s rostouci teplotou si myslim ze ma odpor klesat az na nakejch 189ohmu.

2013-04-17 09:21:47

cidlo teploty vody mi ukazuje pri zahratem motoru 219 ohmu jenze kdyz sem odpojol cidlo tak se mi roztocili oba vetraky na chladici a odpor sel smerem nahoru - nevim jak to mam jinak merit bez odpojeni konektoru a tak sem na vrakovisti koupil cidlo primo z motoru a ukazuje tu samou honotu pravda je ze sem ho vatril v kastrolu naplote .)

Ale male cidlo na teplomer co je v bloku motoru mi ukazuje 170 omu a vyrobce uvadi ze pri teplote 100 stupnu ma mit 70 ohmu. Ale male cidlo siu myslim ze nejde pres pocitac v aute protoze kdyz ho vypojim tak raficka teloty spadne na nulu.

2013-04-17 10:37:11

jukl: kdyz odpojis konektor od cidla teploty vody, nasimulujes nekonecnej odpor a ono se to hodi do nouzovyho rezimu. U sahar - ventilatory chladice, mas privedeny dva konektory, ty staci odpojit a sahary se prestanou tocit.

myslim ze 219 je akorad. Pri 100 stupnu ma byt 189stupnu, vzhledem k tomu ze si mel necelych 90 - dle usudku pracovni teploty motoru, ti to ukazuje dobre, takze cidlo by si mel mit OK.

To bocni cidlo si take myslim ze je pouze na raficku v palubovce.

Zkus zkontrolovat termostat, nastartuj motor a priloz ruku na chladic. Mel by byt studeny az do doby kdy se motor dostane do pracovni teploty. v opacnem pripade mas termostat cudny.

2013-04-18 07:02:21

ja bohuzel nevim jak se udela nekonecny odpor poradis mi ?

(zatim sem vymenil paliovej filt auto jakoby stichlo ale je to asi subektivni pocit protoze ja tim autem skoro vubec nejezdim)

Mam koupeny termostat ale tu vymenu si na parkovisti pred panelakem nejak netroufam neb uz se v tom nekdo hrabal a priruba u termostatu je oplacana silikonem a nera dbych skoncil natom ze mi bude neco schazet jako ja nevim nejake tesneni nebo nevim co .

U termostatu kupoval sem niparts zadne tesneni neni.

Mam na tebe dalsi otaku vcera sem mluvil s klukem ten ma toyotu a mel taky takovej problem a rekl mi ze to byl vstrik ze vyslovene tekl misto toho aby rozprasoval ale rikal ze z vyfuku byl citit nespaleny benzin. Vymenil vstrik a bylo po problemu - nevim moc se mi tomu nechce verit - jaky mas na to nazor ?

Popripade jak udelat domaci zkousku vstriku - cisteni asi ani ne ale proste zkousku jestli vstriky tecou nebo rozprasujou - jde to vubec ?

2013-04-18 08:34:55

jukl: s tema strikama se mi to nejak nezda, kdyby byl vadnej, poznas.... nepravidelnej chod, sptany starty ... inak mas tam 4

Kdybys je mel zapraseny, prodavaj se sajrajty ve spreji ktery striknes do sani nebo naky koncentraty ktery prilejes do nadrze. ale s tim zkusenosti nemam.

ten nekonecnej odpor vypust z hlavy, pri odpojeni konekteru tam vznikl nekonecny odpor, proto se roztocily sahary :-D

snimac teploty vody by si mel mit ok, ted zkus ten termostat. Jak jsem psal, nastartuj motor, priloz ruku na chladic a vnimej jestli zustane studenej nebo jestli se hned od nastartovani motoru zacne zahrivat.

2013-04-18 10:40:55

trilli:

1.vymeneny palivovy filtr - byl tam original nissan a tak sem ho vymenil za niparts a puvodni filtr rozriznul k memu prevapeni tam nebylo nic jen papirova (cekal sem vic sice nevim co ale cekal :D ) vlozka takze je to vlastne jen prutokove - papirova vlozka nebyla nijak zvlast zaspinene tedy ze by tam bylo treba blato nebo tak neco to nebylo ale cerne mastne mi zustalo na prste to to je pravda .Nevim jestli to neni subjektivni poznatek ale pripadami ze ten motor se jakoby oneco malinko stisil nebo jak to rict.

2.vymeneny termostat opet niparts - puvodni termostat nevykazoval opticky zadnou vadu (coz nic neznamena ale i novy termostat se chova stejne podle raficky jako puvodni v aute)

3. cidlo vody sem zatim nechal puvodni a ted vyjedu benzi dokud auto nezacne skubat a pak doliju a zkusim spotrebu pac mi nejde dobre plovak ani nesviti rezerva ( ten plovak to ma asi za sebou) ale odpocitam to na kilometrovniku.


Odpovědět

1  2