Fórum - Téma


N15 - zhasnutí kontrolky oleje


Fórum Almera N15 N15 - zhasnutí kontrolky oleje

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

NO_HITS  
Laďa
2013-11-24 20:24:18

jiray: dej tam 10w40

2013-11-24 21:12:16

No hits: teraz tam ma 10W40.

2013-11-24 23:43:05

jiray: Přednosti syntetických motorových olejů

Lepší tekutost za nízkých teplot

bezproblémový start

markantní úspora pohonných hmot ve fázi studeného startu a provozu na krátké vzdálenosti

rychlejší přívod oleje, a tudíž výrazně nižší opotřebení motoru

měkčí chod motoru

Vývoj aditiv je velmi drahý, vyžaduje nejmodernější výrobní a testovací technologie. Představa, že nějakou přísadou, zakoupenou v satelitním nebo internetovém obchodě za pár set korun, lze výkonové vlastnosti automobilového oleje zlepšit, je absurdní a platí o ní stejné, jako o "posilovačích jisker", šetřičích spotřeby benzínu, přípravcích zabraňujících vzniku pleši, zajišťujících zvětšení prsů apod. Kdyby nějakě takové zázračné přípravky existovaly, tak by je výrobci motorů, maziv nebo léků, kteří investují miliardy do vývoje, od "vynálezce" koupili a vytvořili by si výhodné postavení oproti konkurenci (a nebyli by plešatí miliardáři, všechny holky by měly vlastní krásná prsa atd.).Pokud by takové zázračné aditivum někdo vyvinul, pak by pro něj bylo ekonomicky daleko výhodnější prodávat ho výrobci, který vyrábí miliony litrů oleje ročně, než ho prodávat po lahvičkách přes televizní shopy na dobírku. Žádnou přísadou, kterou nedoporučí sám výrobce oleje, natož nějakou univerzální nelze vlastnosti oleje zlepšit, protože nelze odhadnout, jak se změní parametry jednotlivých automobilových olejů při smísení s takovou sloučeninou a k jakým chemickým reakcím v oleji dojde.

Články převzaty ze stránek filtry-oleje.cz

2013-11-24 23:57:10

xenawarrior: takovýhle článek tu ani nemusí být.I ten není přesný a olej tu nerozebíráme podle přísad!

2013-11-24 23:58:42

Nechci tady rozpoutávat nějakou Flamewar,vím že řidší olej znamená rychlejší domazání motoru v chladném počasí,že hustší olej se má používat jen na teplé klima...a že aditiva jsou voloviny

Nicméně mám vyzkoušeno v praxi,že u vyběhanýho motoru řidší olej rychleji vyteče vůlemi které v motoru jsou,olejové čerpadlo nedodává takový tlak jaký má mít a proto u řidšího oleje to naopak po ránu cvaká a nemaže jak u mě,bohužel,a paradoxně po naliti hustšího oleje to maže lépe a rychleji i v zimním období,a duba než si olej natáhne z vany je asi stejná,ať je olej řídký nebo hustý,spíš mám pocit že s tím hustším se to domaže rychleji.

Ŕešil jsem podobnou věc u Transita TDDi,ten se choval dobře,mazání zhasínalo hned,ale u teplého motoru při startu rachtaly hydroštěly a napínák rozvodů,když bylo chladno tak se to neprojevilo,v teple to bylo strašný.

Auto bylo předtím ježděné na předepsaný olej 5W30 a intervaly snad 30 000km po městě,nalil jsem do motoru odkalovač,a přísadu na lepší mazání,olej jsem dal 10W40,předpis nepředpis a je ticho,rachot žádný ať je teplo nebo zima,domazané je to hned a o napínáku i hydroštelech už nevím a to mě v servisu strašili nutností výměny

V Almeře mám teď 10W40,"zahuštěný" tou přísadou a je to lepší,a to je teď celkem chladno,myslím že zimní starty budou v pohodě,ale jak příjde léto a bude +30,tak to bude zajímavý,proto si říkám že bych tam na léto mrsknul 15W40 nebo bych zkusil tu 20W50,jen se ptám na názor,jestli jste to už někdo nezkoušeli ,takhle mi příjde že je pro můj motor žádoucí vyšší hustota oleje zastudena

2013-11-25 00:41:59

Já proti tomu souhlasím Aspoň víme,že zabral ten hustější.Už nemáš co zkazit,tak ho pak klidně zkus.Co jsem našel,tak výrobně starým motorům svědčí a je jenom čistě minerální,tak bude chtít častý výměny.

2013-11-25 08:32:13

jiray: samozrejme ze hustejsi lepsie maze. daj si ho na prsty a uvidis ako dlho sa ti udrzi hustejsi a redsi. na tento motor je dany olej ktory sa ma pouzit! prisadou nic nepokazis!! kto nechce nech nepouziva olejove aditiva, ja ich mam tiez vyskusane a som spokojny. motor sa stisil. ide hladsie. 10w40 je standard na tento motor aj v lete. skus tuhsi na leto a uvidis. ale 20w50 je uz moc podla mna! asi by som to riesil timy prisadami aj v lete-osvedcili sa aj tebe!

2013-11-25 11:36:09

juro: k tomu co pises "hustejsi ôlepsie maze" - akurat ked mas vyssiu hodnotu dolneho indexu (prve cislo) tak v zime moze nastat stav ze je uz prilis vysoka a olej sa ti dostane na vacky neskor. Cize nie je viac lepsie, ale nejaka optimalna hodnota podla opotrebenia motora.

2013-11-25 16:09:00

blesk666: pozri, samozrejme som tym nemyslel olej ako med. ale vzhladom na opotrbenie je treba rozumne vyberat hustotu oleja. nemoze byt po zahriati ako voda. ako sa potom bude viazat na pohyblive sucasti motora? nieco premaze a stecie. ale ako vravim netreba to prehanat. ja by som doporucil klasiku 10w40 a pridat nejake aditiva. ale je to na kazdom ako sa rozhodne. v manuali je zrozumitelna tabulka aky olej na ake prostredie pouzit.

NO_HITS  
Laďa
2013-11-25 18:33:15

Ať nedělám chytrýho, tak vás odkážu sem http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku rolujte dolů nja mazivářské mýty. myslím že pan Ing. Jaroslav Černý, CSc. / Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha to tam stručně a jasně vysvětluje pro nás smrtelníky/ mudly.

Pokud je na danej teplotní rozsah potřeba hustší olej např 20w50 tak to není řešení problému ale jen dočasná kompenzace, samozřejmě ten rok to auto vydrží, ale na dlouhodobý ježdění to není a s takovým olejem už bych se bál v zimě startovat, bude to tuhý jak tureckej med :D

2013-11-27 19:15:03

K tomu 20w50, to už není ani cenově vhodný k aplikaci do N15ctky před smrtí

Je pro race a velkou tepelnou námahu starých veteránských motorů ,ale ve vynikajícím stavu s vůlemi dřívějších tolerancí,atd.

http://www.millersoils.cz...lassic-perform-20w50.html


Odpovědět

1  2  3