Fórum - Téma


N15 - zhasnutí kontrolky oleje


Fórum Almera N15 N15 - zhasnutí kontrolky oleje

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2013-09-25 18:06:13

Možná se to spraví samo,asi se tam tím starým špinavým olejem mohlo něco přiucpat ale nevím pochybuju.Dal bych nový čidlo na olej a při vypouštění oleje nezapomeň vyheverovat auto u předního kola spolujezdce aspoň 20-30cm,jinak nevyteče celá náplň a olej je hned zkažený a černý!Možná někdo poradí víc,jestli to třebas nechce nový olej. čerpadlo.

Olej drž u maxima,olejová náplň je malá.

Naše 1.6 ten zvuk nedělá,ale můj 2.0gti taky zachrčí než dostane olej ale to je tím,že se na moment moc zvedá volnoběh na sytič po startu až 2300ot. Kolik tobě?? Mělo by to být tak max 1500ot co si pamatuju víc né.

2013-09-25 18:54:06

Po nastartování pomalu vylezou otáčky na cca 1500,a po rozjetí a ujetí pár set metrů klesnou na nějakých 1200 a pak s ohříváním na normál 900 . Novej olej tam mám tak 100km,a zatím je čistý,auto jsem nikdy u výměny neheveroval,protože jsem tohle forum neznal

Teď jsem šel po cca 4.hodinách do auta a zase,dvě vteřiny cvrkotu a svícení mazání... Olejové čidlo měnit nemusím,podle cvrčení ventilů jasně slyším,že motor není prvních pár vteřin mazaný

Dolil jsem olej na rysku u písmene H,tak uvidíme zda to pomůže

Volal jsem ještě známému,co se opravami motorů živí a ten mi řekl 3 možnosti Doslovně : Zpětný ventil v mazacím kanálu může být zaseklý,pokud tam nějaký je (nepravděpodobné),olejové čerpadlo dává malý tlak(nepravděpodobné),a nebo klikovka má v šálách vůli,a tudy se ztrácí tlak oleje a vykape zpět do vany(pravděpodobné) Na otázku proč po 81 000km, mi řekl že pokud někdo neměnil včas olej a hodně motor podtáčel,tak to klidně možné je... Ideální by bylo změřit tlak mazání

Mě napadlo snad jedině zkusit buď nějakou 15W40,co bude za studena viskoznější a nebo nějaký "oil booster",co by olej zahustil

2013-09-25 19:08:27

Hustější olej se ti bude dýl dostávat nahoru hlavně v zimě.To by ti asi nepomohlo.Jestli motoru jinak nic není,tak zatím jezdi a časem se to třeba usadí,nebo se s tím naučíš žít,N15 je jinak dobrý spolehlivý sluha

Eventuelně zkus 5w40,řidší olej by se mohl dřív dostat nahoru.Když jsem ho lil v +37st,tak byl jako čaj

2013-09-25 19:34:23

Je možné že pred tým bolo auto jazdené na riedší plnesyntetický olej 5W40 , 0W30....

2013-09-25 19:45:53

jiray: 2,5 sekundy neřeš to je ještě v normě. důležité je že to maže.

Jinak žádný venitly necvakaj! To by byl motor před smrtí. To rachtá nenapnutý řetěz je tam hydraulický napínák řetezu tudíš trvá než se napne. Myslím že ten napínák by měl mít náký zoubky na aretaci. třeba je to vymletý.

2013-09-25 19:48:53

Nevím,ale řekl bych že spíš ten hustý olej tak snadno nesteče dolů do vany a zůstane na těch vahadlech,kdežto řídký olej odteče skoro bezezbytku.Naopak myslím že ten hustý olej udělá větší tlak a v zimě by to nemuselo být o tolik horší Nemá tady někdo z Prahy,či okolí manometr na tlak oleje,kterým by se dalo zjistit kolik maže studený a teplý? Koukal jsem,že to pár lidí tady na foru řešilo,ale nevím,zda to někdo vyřešil nějak uspokojivě,jestli to dělá čerpadlo a nebo nějaký ventil,popřípadě ty vůle?

Nějak moc se mi nezdá že by to tomu motoru dělalo dobře,ty kovové pazvuky nemazaného motoru po ránu

A největší záhada je,proč to se starým olejem a filtrem mazalo ihned

2013-09-25 20:05:00

jiray: Každý olej steče dolů bezezbytku a zanechá jen ochranný film.Ano hustější olej zvětší tlak.Řídký se rychleji dostane všude,ale zase když je moc řídkej (0w...) a čerpadlo na to hlavně u starých motorů není stavěný,tak bude malý tlak.Do almery se hodí 10w,5w a 15w před smrtí.

Z vlastní zkušenosti vím,že se může stát,že bývalý majitel jezdil málo a často jen kousky se studeným motorem (což nasvědčuje nízký počet km) a neměnil olej po dvou letech max,ale až po 15 tis km.Tím mohl motor zakarbonovat a nová náplň ti rozpustila větší kus a je přiucpaný nějaký mazací kanálek,nebo horší funkce čerpadla.

Přikláněl bych se ale k tomu řetězu

2013-09-26 13:55:00

Dneska jsem něco pojezdil a zdá se mi,že se to zhoršuje,asi jsem tím novým olejem z toho něco definitivně vypláchl,co vytěsňovalo vůle Ráno 2 vteřiny cvrčení než zhasla kontrolka,pak jsem auto odstavil na hodinu a po hodině zase svítila vteřinu kontrolka mazání,ale bylo to zticha,to ten olej nestihl vytéct všechen Byl jsem na poradě na jednom Nissanvrakáči v Praze na Kutnohorské,a tam mi bylo řečeno : vyběhaný olejový čerpadlo,vyběhaný uložení vačky,oprava se nevyplatí,protože jen kvůli čerpadlu se musí rozebrat půl motoru a výsledek nejistej,prej mám buď používat nějakou 15W40 a nebo tu desítku zahustit boosterem a jezdit,neřešit. No a že až mi zaklepe,tak si mám dojít k nim koupit za 4000 jinej motor,kterej mi problém vyřeší

2013-09-26 19:07:56

jiray: 1-2 vteřiny není podle mě problém, lej tam normálně 10w40, včas měň olej a filtr a mělo by to sloužit

2013-09-27 12:04:38

To bude tak ako to tu uz bolo spomenute - retaz! napnuta po 2sek. a aj oleju trochu trva kym sa na tu retaz dostane. Aj mne to roby. Svokor mi povedal ze to bude retazou. Kontrolka zhasne tak neskoro preto lebo az vtedy sa natlakuje motor olejom. To chvilu trva. Ja mam nabehane ces 216000 km takze neviem ci to budes mat real km! Vytahana retaz by mala mat viac km na konte. ale nemusi to tak byt. kazdopadne neries, ked tak pridaj nejake prisady do oleja na zlepsenie mazania. mozno pomooze.

2013-09-27 12:23:38

Lepší než utrácet peníze za pochybný přísady, tak raději měnit častěji olej s filtrem, rozhodně to udělá motoru líp.

2013-09-27 13:29:13

juro: prisady do oleja urcite nie moze to byt aj skodlive. Je tam toho viac to treba pozret (pravidlene vymeny oleja, kvalitny olej filter, spatna klapka, zmerat tlak oleja za studena aj za tepla, skontrolovat vytiahnutie retaze, olejove cerpadlo ale kazdopadne to netreba podcenovat, Ten motor realne tu dobu co svieti kontrolka nemaze dostatocne a dlhodobo urcite dojde k nadmernemu opotrebeniu (cim su castejsie starty a tento stav dlhsie trva)

2013-10-04 00:25:22

Zatím jezdím a je to celkem beze změn,jen jak se teď ochladilo,tak kontrolka svítí o maličko kratší dobu a motor nerachtá tolik nahlas po nastartování,pak to ustane,ale zase první rozjezd a tedy vytočení motoru,se na jedničku při 2000 ot/min ozve takový lehce cvakavý zvuk,jakmile vyšlápnu spojku,a dám dvojku,tak už je klid a ticho,jen to první vytočení do 2000 to zarachtá...

Pánové,jsem z toho auta jelen,tohle mi nedělaly ani Xantie s 500 000km najeto,ani Transit co měl 480 tkm.,a tahle mrcha s 80 000 mě takhle leká kontrolkou a kovovými zvuky Jo a v mezičase mi zemřel otáčkoměr,proletování nepomohlo,takže jsem si musel sehnat jiné budíky,zatím mě nějak Nissan nepřesvědšuje o kvalitě a spolehlivosti,spíš to je tisíc malých závad,co by umořilo osla

2013-10-04 01:21:11

jiray: hmm máš asi blbej kus Přístrojovku jsem taky měnil kvůli otáčkoměru u 1.6tky s jedním čidlem na vodu to byly dvě poruchy jako takový za posledních 90.000 km.Teď má 175tis km.

Vsadím se,že máš blbě ježděný kus a momentálně se ti ozývají homokyneťáky.Spotřební věc.

Tak trpělivost,nebo jí vyměň za jinou.I kdyby měla 200-250tis km tak motoricky jí nic nebude,když nebudeš mít smůlu jako teď.Příště kupuj denně ježděnou než domrskanou projížďkou na dušičky Ber mě z humorem

2013-10-04 07:36:33

suhlasim, je to asi len horsi kus. Ale o kazde auto sa treba starat a sem tam povymienat nejake diely nasledkom opotrebovania. Aj ja mam auto po trhanovy ktory v zivote neotvoril kapotu a nedolial ani len destilku. Treba to brat tak ze sa o to musis postarat teraz ty. Ja viem niekedy almera zamota hlavu aj mne. ale vacsinou sa tu vyriesi vsetko. od toho su tu hosi co s tym robia uz roky a niektory co tu riesia podobne veci. nevzdavaj to! almera je nesmrtelna!

2013-11-24 00:55:10

Tak zatím jezdím,jezdím,motor ráno cvaká,kontrolka svítí,všechno při starým Ale nevydržel jsem a mrsknul jsem tam nějaký kekelus od Liqui Moly,tuším toto : http://www.liqui-moly.cz/...abilizaci-viskozity-oleje

Rozdíl je kupodivu znatelný,kontrolka po startu svítí úplně stejně dlouho (kolem 2 vteřin),ale už to není ostré cvakání a klepání,ale jen motor krátce tlumeně zaťuká a je klid Další překvápko,co jsem zjistil,že auto už tak výrazně nebrzdí motorem a když ho "pustím na kvaltu" z kopce,tak nezpomaluje,ale jede dál,a na dálnici je motor tišší,předtím řval poměrně citelně,teď se ztišil...

Vypadá to asi jak kdybych dělal reklamu na tenhle olejovej blemt,ale autu to zachutnalo a výsledky jsou znát,hlavně to,že mi vyhnal kováře z motoru při ranním startu Obstarám si ještě jedno balení do zásoby a dopřeju to i Transitovi,ten sice naštěstí takovýhle problémy nemá,ale myslím že mu to neuškodí a zdá se že to pomáhá domazat motor,když je olej odteklý z kluzných ploch

2013-11-24 12:47:16

JÁ bych řekl, že ten přípravek jen zvýšil viskozitu oleje. Zkus příští výměnu nějakej 5w50 olej

2013-11-24 13:02:19

Mělo by to vlastně zahustit olej a bude v tom nějaký aditivum.FerdikF nechtěl jsi říct 15w... ,když už teď tam má 10w...? A to w50 vůbec nepotřebuje

2013-11-24 20:01:44

Celkem vážně uvažuju o tom,že bych po zimě vyměnil olej a mrsknul tam LM MOS2 Leichtlauf 20W50 Samozřejmě jen na léto,když bude teplo,ale řekl bych že by tomu rozhodně neměl vadit a rozdíl v ceně není nijak dramatický oproti stejnému oleji v 10W40... přinejmenším bych tam na léto dal 15W40

2013-11-24 20:21:27

bmarcellus: mě se ta 5w50 zdá právě celkem ideální. 5w ti zaručuje dobrou čerpatelnost za studena, hlavně v zimě by to mělo mazat dřív a 50ka ti líp dotěsní vůle motoru za provozní teploty.

JiRaY: rozdíl mezi 15w40 a 10w40 bude v létě úplně minimální.


Odpovědět

1  2  3