Fórum - Téma


N15 - zhasnutí kontrolky oleje


Fórum Almera N15 N15 - zhasnutí kontrolky oleje

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2010-03-08 17:44:32

Zdravim všechny,

mám N15 2.0 D, poslední dobou se mi stává, že mi kontrolka oleje po startu zhasne až po nějakých 5-10 sekundách. Což se mi nezdá. Olej a filtr jsem měnil před 1000km, a je ho tam dost, tak 0.3cm od horní rysky. Stávalo se to už před výměnou, ale myslel jsem, že to přestane a nic. Při teplém startu zhasne víceméně okamžitě. Ale při studeném se mi to zdá dost dlouho. Nemáte někdo podobné zkušenosti nebo radu, co by mohlo být za problém. Nerad bych si zadřel motor apod.

2010-03-08 19:39:39

Mně to dělá taky, ale né tak dlouho, maximálně tak 3 vteřiny .Nikdy jsem si toho nějak nevšiml, až teď v zimě, když startuju za studena, tak kontrolka na mazání mi svítí pár vteřin.Olej měním po 10 000km a kolik ho tam naliju, tolik ho jde taky ven.Občas radši mrknu na olej, ale pořád je ho tam po vrchní rysku, takže je to asi normální.Já mám sice 1.4 benzín, ale mělo by to bejt podobný a u nafty bych se nedivil, kdyby to trvalo o trochu dýl.Ono chvilku trvá, než čerpadlo nažene z vany studenej olej do motoru.A dělá ti to jen ve velkejch mrazech, nebo pořád?

2010-03-08 19:59:36

Normalne to nieje,10 sekúnd je dosť dlhý čas.Ja by som dal dole olejovú vanu a vyčistil sací koš oleja a maglajs na spodku vane.Opravoval som vela dieselov,ale po naštartovani to začlo mazať-kontrolka zhasla max.po 3.sekundach aj pri -25.

2010-03-08 20:00:37

Tak třeba dnes, kdy jsem sedal do auta a bylo v něm celkem dost teplo, mi kontrolka vysela asi 4s. Nejhorší je, že jsem někde čet, že to do budoucna může znamenat i zadření na klice, což bych velmi nerad, protože ten motor šlape jak hodiny. Má necelých 250000km, ale dá se na něj spolehnout. A olej nežere...

2010-03-09 10:42:34

Dělají to všechny motory 2.0 D,pokud použiješ olejový filtr bez zpětné klapy(jsou levnější).Na trhu je dosti filtru s klapou,máš to pak bez problému

2010-03-09 12:20:57

Jak píše Miroslav, nejdříve zkus koupit lepší olejovej filtr. Mě to u bývalýho auta začalo dělat taky, vyměnil jsem filtr AQ za Mann a byl pokoj. Od té doby kupuju pouze mann, nebo niparts.

2010-03-09 12:29:39

Díky za radu, filtr jsem teď měnil, a že bych chtěl kupovat zase novej a celou tu proceduru absolvovat znova se říct nedá. Tak zkusim dojezdit tenhle a při další výměně koupit s klapkou. Pokud je to jen filtrem, tak by se mu nic stát nemělo ne?

2010-03-09 12:36:10

co jsi koupil za značku filtru? 10vteřin je skoro dost, klidně bych koupil jen filtr a vyměnil ho bez oleje, pak ty 3dcl oleje z filtru doleješ.

2010-03-09 12:47:39

No původně jsem měl Championa, ale při výměně jsem zjistil, že je jiný než původní (větší a jinak díry), tak jsem koupil myslim Niparts, ale jestli je to nějakej bez klapky nebo s ní to nevim.

2010-03-09 12:55:51

Tak to je divný, jedině že by byl vadnej. Já tam teď mám taky Niparts a kontrolka zhasíná hned. Špatnou skušenost mám s AQ a Pride, to motor u faťana vydával po startu hrozný zvuky než zhasla kontrolka.

2010-03-09 13:37:32

Neznám jiné motory než SR20DE, ale 10s je podle mě hodně moc, také bych chtěl říct že problém může být i jinde, např. u SR20 se často mluví o rozdílu mezi olejovým filtrem s ventilem a bez zpětného ventilu, jenomže ani v originálním filtru žádný takový ventil není, ten je až o kus dál v té části do které se filtr šroubuje, je tam pružinka a taková kulička, která se může opotřebovat a potom volně propouští olej zpátky do motoru, potom trvá dlouho než se celý filtr zase naplní olejem a motor dostává při takových startech šíleně zabrat. Oprava spočívá ve výměně tohoto mechanismu který stojí originál od nissanu asi 500 Kč. Nechci to generalizovat i na jiné motory, třeba tam je ten ventil skutečně ve filtru, ale zkusil bych zapátrat tímto směrem

2010-03-13 09:42:16

Jojo četl jsem že to může být i názkým tlakem v olej. soustavě . Takže že by třeba i čerpadlo ? Nebo to je někde ucpané

2010-04-17 20:45:04

Taky jsem teď po zimě měnil olej s filtrama a koupil jsem Nipparts jak vzduchový, tak olejový filtr. Olej kupuji pořád stejný ELF. Po výměně se mi stává, že trvá tak do dvou vteřin, než zhasne kontrolka a lehce chrastí motor. Tohle mi u předešlého no name filtru nedělalo a jsem trošku zklamaný z Nippartsu. Vanu mám vyčištěnou i koš, takže změnu v rychlosti natlakování vidím ve filtru. Takže ještě počkám a pokud se to nezlepší, o čemž pochybuji, tak jdu do jiného filtru a rozhodně ne Nipparts.

2012-12-28 19:43:00

Ja mam tiež N 15 diesel dal som tam nippars a tiež nič moc, takže pojde von a vyskušam mann.

2012-12-28 20:24:57

rozřízni filtr a uvidíš,ventily jsou tam dokonce dva-jeden jako gumová membrána a druhý pružinový.(SR20DE)

2012-12-28 22:38:13

Tak ked ma ten nipparts zpetný ventil,môže to robit obtokovy ventil pod filtrom?Kontrolka mazania zhasína asi po 3 s ked stojim 1 deň.Vytiahol som filter nipparts a podla mna nemá zpetny ventil a obtokovy ventil pod filtrom je v poriadku,ale objednal som MANN tak potom budem informovat.

2012-12-30 09:09:30

cidlo tlaku oleja, na ktore je napojena kontrolka, je pred filtrom. filter samotny nema vpliv na cas, za ktory sa dostane olej po cidlo, len na cas, za ktory sa dostane olje za filter. dlha doba svietenia kontrolky mazania po starte je spolahlivy signal na problem s mazanim hlavne ojnicnych lozisk. Tieto sa mazu ako prve a pokial su zle, nedrzia tlak oleja a cerpadlu dlhsie trva nez to natlakuje. Kedze kontrolka zhasina pri velmi nizkom tlaku (bezne je to cca 5psi), jej dlhe svietenie po starte znamena vazny problem. Pokial je samotny tlak oleja OK, tak sa moze vylucit olej. pumpa a treba hladat pricinu. Jedna z moznosti je aj obtokovy ventil oleja, ktory je pred filtrom, ak je zaseknuty v otvorenej polohe, moze sposobovat podobne priznaky, co vsak nic nemeni na situacii ze po starte nie je motor a hlavne loziska mazane....

NO_HITS  
Laďa
2012-12-30 09:37:47

mě po výměně čidla (původní teklo) ta kontrolka dviti taky trochu dyl cca 1.5s. Někdy zhasne hned. Olej používám LM s MoS2

2012-12-31 10:46:02

ak sa hovori o prilis dlhom svieteni, tak je to vyssie spomenutych cca 10s a podobne, zas netreba chytat paniku...ale vseobecne sa da povedat, ze by kontroka mala zhasnut v pdstate hned po starte, ci je to 1 alebo 2s je nepodstatne...ale ak to trva dajme tomu 10s, nieco je urcite zle...

2013-09-25 14:01:08

Oživím tohle téma,pořídil jsem si Almeru 1,6 s tím že vypadá celkem udržovaná od předchozího (1.majitele z DE),nicméně jsem nenašel na autě žádnou nálepku s výměnou oleje,či jeho specifikací,kontrolka mazání zhasínala jakmile motor naskočil,někdy i hned po otočení startéru,olej byl černý jak bota a poměrně dost řídký,netuším co byl zač,ani jak dlouho byl ježděný. Vypustili jsme ho ven,byl to docela humusák,filtr byl CLEAN Filters.

V dobré víře jsem tam dal filtr Nipparts,a nalil Total Rubia 10W40(mám ho za hubičku,a předchozí osobáky i dodávky co jsem měl a mám na něj chodily bez problémů) Hned druhý den ráno na mě při studeném startu cvrčely ventily,trvá cca 2-2,5 vteřiny,než zhasne kontrolka a krátce nato i ztichne chod motoru,to mě trošku vyděsilo,protože žádné jiné auto mi to nikdy nedělalo,to jsem měl i auta s půl milionem najeto,a Almera má najeto dle tacho 81 000km.

Najel jsem na oleji 1000km,každé ráno to cvrčelo,i třeba po cca 4hodinovém stání na mě svítí ty 2 vteřiny kontrolka,ale motor je tichý(nahoře v motoru ještě neodtekl všechen olej),a tohle mi dralo nervy,takže jsem koupil filtr MANN se zpětným ventilem,vypustil starý Total,který byl totálně černý po 1000km,nalil nový a dal MANN.Dnes ráno to samé,dvě sekundy svítí mazání a 2,5 sekundy cvrčí motor,přes den když s autem jezdím,tak je to v pořádku a zhasíná hned,ale stačí třeba odstavit na 4 hodinky a už zase svítí kontrolka Nemám z toho dobrý pocit,hlavně mi není jasné proč na předchozí hnusolej to nikdy a nijak neudělalo,motor se jinak zdá být v kondici,tahá dobře,startuje na drcnutí,olej nebere a docela bych mu i těch 81 000km věřil,ale tohle mě znervozňuje.

Že bych používal špatný olej,nebo že by se tam zadřel nějaký zpětný ventilek proti padání oleje? Hladinu mám cca v půlce toho šrafovaného pole na měrce.

Přikládám specifikaci oleje co tam dávám v odkazu : http://www.oleje-total.cz...bia-polytrafic-10w-40-20l


Odpovědět

1  2  3