Fórum - Téma


N15 - Zhasínání motoru


Fórum Almera N15 N15 - Zhasínání motoru

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2007-06-11 10:00:08

Kolegové,poslední dobou mě trápí jedna věc. Jsem majitelem Almerky N15 (najeto 110 000 km) a v poslední době se mi stává, že v nepravidelných intervalech, ale vždy v nejméně vhodný okamžik a bez vyzvání, zhasne motor. Stane se to při náhlém snížení počtu otáček při sešlápnutí spojky a současném brzdění...například při náhlém dobrzdění za vpředu jednoucím autem nebo nečekaně rychlým dobrzděním na křižovatce a podobně. Když dojíždím normálně, nebo vyřadím a dojíždím v klidu na neutrál, tak nic. Je to nepravidelné, stane se to třeba jednou za dva dny, někdy jednou za týden...ale hlavně je to nepříjemné, když naprosto nečekaně cuk...rozsvítí se kontrolky a konec. Hned jde zase nastartovat a jako by nic pokračuju... Znepokojuje mě to a prý tyto starší vozy ještě nemají jednotku, do které by se to zapisovalio do paměti, tak to prý ani po "napíchnutí" nikdo zpětně nepozná.

Může mi někdo poradit, kde se co začíná dít? Chystám se s tím v létě do Chorvatska, tak aby to nevygradovalo zrovna tam. Díky za info.

2007-06-11 18:01:11

Pokial motor bezi sprave je najcastejsie zaneseny AAC ventil,ktory udrziava volnobeh..Musis odmontovat filter a vybrat skrtiacu klapku.Vymontujes AAC ventil ,vycistis.

2007-06-11 18:19:37

tento problem sa prejavoval aj na mojom sunny N14,motor 1,6 zo vstrekovanim,casom to prestalo robit ale obcas sa stava ze otacky volnobezne otacky motora kllesnu az na taku hodnotu ze sa rozsvieti dobijanie a kolisu,niekedy sa naozaj stane ze motor zhasne,problem som eliminoval tym ze jazdim z rozsvietenimy svetlami vtedy motor nezhasne a udrzuje ake take otacky i ked obcas predsa zhasne.Podotykam ze motor inac slape ako hodinky ma dobry vykon a celkom dobru spotrebu palia,olej nezerie

2007-06-11 19:13:40

No pokud ten AAC ventil najdu, tak vyčistit bych to mohl dokázat, uvidím. Pokud napadne ještě někoho něco, jen pište. Zatím díky

2007-06-11 21:31:29

tak veru aac aneb skrtiaca klapka mne to tiez robilo spolu s niecim inym.takze od serzina viem ze by to malo byt ono

2007-06-11 21:48:45

tak sa doto pustim aj ja a uvidim co to spravi

2007-06-11 21:50:44

Mně se něco podobného stávalo napříkal, když jsem měl mizerní altík a baterku na odpis, prostě v určité chvíli hlavně jak píšeš při dobrždování, otáčky klesli velmi nízko, někdy se motor i zhasnul ... Jak starou máš baterku, a měřil jsi altík? měl by dávat stále kolem 14v, a přivyšších otáčkách i malinko víc, ale neměl by příliš kolísat

2007-06-11 21:58:33

jooo scundall mas pravdu,to bolo to co to cele nastartovalo odisla mi baterka tak som vymienal aj altik

inak skuste si pozriet vlakno bojianie alemra n16 tusim

2007-06-29 12:02:30

Vyčištěná škrtící klapka včetně vyčištěného AAC ventilu a je po problému. Otáčky nepadají, po zhasínání motoru ani vidu ani slechu...

2007-11-07 22:10:59

Jak najdu ten AAC ventil? Je to ten vedle klapky? Když se dívám na klapku směrem od vzduchového filtru, je na levo od klapky nějaký ventil. Nemáte někdo fotku toho breberku?

2007-11-07 22:31:37

a co když AAC valve je vyčištěný, klapka taky, alternátor i při 500 točkách dobíjí stále 14,5 voltu, baterka je nová, a A/R regulátor funguje

2007-11-07 23:40:37

kentoya : odpověď na tvou otázku zní "tak je to vše OK " Kdyby jsi ale dodal za svou otázku ještě "a přesto to chcípá " tak už bych ti odpovědět nedokázal

2008-01-27 18:36:22

Ahojte, aj ja som mal tento istý problém. Mám Primeru P11, r.v. 2000, 2,0L benzín, SR20DE ak sa nemýlim. Za studena mi nezhasol, ale akonáhle sa trochu zohrial tak otáčky sem tam klesli a niekedy zhasol. Pomerne dosť často. A spotreba 15l mimo mesta. Dnes som vyčistil klapku a vypadá to v poriadku. Som ešte zvedavý ako sa to odzrkadlí na spotrebe. A pozeral som aj váhu vzduchu, ale tá vyzerá byť čistá. Dám ešte info ako to dopadlo s tou spotrebou.

2008-01-27 21:52:45

este by som rad dodal to co mi bolo povedane (ak je to blud dajte mi vediet)

ale je dobre po tom ukone skontrolovat -nastavit volnobezne otacky

2016-02-12 12:21:35

Zdraví všechny. Řeším problém na Almeře 1,6i rv.96 .

Jezdím každý den do práce cca 15km. jakmile je auto studené , není problém. Ale jakmile se auto ohřeje - začne škubat (s problémy dojedu do práce) až chcípne. Ani boha ho nastartovat. Když jedu z práce tak opět bez problémů nastartuji a než dojedu domů opět stejné problémy. Chová se to stejně každý den. Žádnou chybu to nevykazuje . Měl jsem to v servisu , ale na nic nepřišli. Měnili svíčky , váhu , lambdu a pořád stejné. Už jsem z toho na prášky.

Prosím o každou radu. Předem děkuji

djmj  
Michal
2016-02-12 13:14:13

p.benne: Snímač otáčok kľukového alebo vačkového hriadeľa. Reťaz. Prípadne si pozri tému v N16, rieši sa tam niečo podobné.

http://www.nissanclub.cz/...ezistitelna-zavada-302124

2016-02-21 21:54:52

Mám podobný problém...Po ohriatí motoru začnú otačky motora kolísť od cca 950 - do cca 200 potom znovu 950, 200 a to sa opakuje. Niekedy až motor "zdochne".

Čistil som škrtiacu klapku, menil som sviečky. Kde je AAC ventil? Dáte tu foto?

Príp. inú radu na odstránenie problému.

Ďakujem

djmj  
Michal
2016-02-24 01:17:55

marekmarek604: aké máš auto? Akú motorizáciu?

2016-02-24 16:42:26

djmj: Ospravedlňujem sa. Nejak automaticky mi prišlo, že reagujem na Fore na Almeru N15, nemusím stotožňovať model. Ospravedlňujem sa. Rok výr. 1998.

djmj  
Michal
2016-02-24 17:46:55

marekmarek604: GA14DE? GA16DE? CA20? SR20DE?


Odpovědět

1  2