Fórum - Téma


N15 záhadná závada


Fórum Almera N15 N15 záhadná závada

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2012-02-05 16:39:22

Zdravím, mám N16 1,8l benzin r.v.2000, najeto 120tis km a naprosto stejné chování. Dlouhodobě líná, vyšší spotřeba, měl jsem prasklý vlnovec, tak jsem to opravil, svitíla kontrolka motoru, vyměnil jsem obě lambda sondy a teď po čase začalo to co píšete. Nastartuju i v současných -15°C v pohodě, volnoběh OK, stabilní otáčky, ale ve snaze se rozjet to není možné, motor se dusí, auto kucká a nejede. Pokud přidávam plyn pozvolna, rozjedu se. Když se motor zahřeje je to lepší, ale ani na volnoběh se motor nevytočí, když přidám plný plyn dusí se a vytočí se mezi 3-4000ot.min-1. Zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu, motor se chová stejně. Benzínem to není, zkoušel jsem tankovat i všude možně, lil jsem tam 100 oktanový benzín, stále stejné chování. Auto nedokáže po rovině jet víc jak 80km/h. Pokud se z křižovatky rozjíždím velmi opatrně a dost pomalu přidávám plyn, je vše jakš takš OK. Pokud se ale chci rozjet rychlejš, (motor je již zahřatý delší dobu), motor se dusí, auto skáče, musím ubrat plyn a pomalu se rozjíždět. Další zajímavost je, že jedu do kopce na 3 a z ničeho nic, auto přestane táhnout Pokud v tuto chvíli přidám plyn, auto začne skákat, musím vyřadit počkat a klidně zařadím opět 3 a auto jede dál (musím ale přidávat pomalu nebo přeřadit na 4)

Změřil jsem pomocí osciloskopu naprosto všechny signály na pinech řídicí jednotky a všechny signály se mi zdají zkorektní, tak jak uvádí výrobce, pouze signál od EVAP nedává žádné pulzy, což nevím jestli při zahřátem motoru je OK, nebo ne. Udělal jsem si přípravek, změřil jsem tlak paliva (dnes v -9°C ), po nastartování mám 2,8bar, při přidání plynu mám 3,2bar. Lambda 1 i 2 je nová od Bosche. Vyměněné svíčky NGK (dle výrobce) za nové. Změřil jsem pulsy do vstřiků a zapalovacích cívek, vše se chová tak jak má, všude stejné průběhy jak při volnoběhu tak při zvýšených otáčkách. Při pročítání zdejšího fóra jsem se dočetl nesčetněkrát o vadném čidle klikovky a vytahaném řetězu, při přidání plynu a vytočení na 2, 3 nebo 4000min-1 drží otáčky motoru dle sluchu i dle otáčkoměru naprosto klidně, takže se mi nezdá, že by byl problém s rozvodovým řetězem nebo čidlem na klice. Pomocí klasického ručkového voltmetru jsem měřil i senzor polohy klapky vzduchu, není tam žádný propad nebo přerušení, hodnoty v limitech dle výrobce. Váha vzduchu dle diagnostiky i měřeného napětí se chová také korektně a jak jsem uvedl výše, při odpojení se chová motor úplně stejně, takže v tom problém nebude. (si myslím...). Mám diagnostiku s na způsob ELM327, je v tom pic, umí to komunikovat s aplikací ScanMaster-ELM_2.1. Všechny naměřené hodnoty jsou normálu, čidlo teploty v sání i motoru funguje jak má. Kontrolka motoru nesvítí a nerozsvítí ani když motor kucká a dusí se, jinak kontrolka má žárovku v pořádku...

Hodlám zkontrolovat časování zapalování pomocí stroboskopu, ale už mě docházejí opravdu možnosti co zkontrolovat nebo změřit.... Máte nějaké tipy?

Prosím o Váše názory a rady pište sem ať to také ostatním pomůže Dokážete mi někdo poradit? Opravdu už nevím a jak to tak čtu, nemám tento problém zcela sám... Pokud přijdu na to v čem byl problém sepíšu to a dám to sem!

Přikládám obrázky z měření, měl jsem špatnou kostru, signály mírně plavou.

2012-03-07 10:58:05

ahoj,mám stejný problém,i když už méně,auto cukalo hodně,teď jen občas,vyjedu cuká,zastavím vypnu znova nastartuju,je to mnohém lepší,vyměnil jsem zapalovací kabely,svíčky,palivový a vzduchový filtr,a občas to cuká,můžete prosím napsat jak to vypadá u vás,jestli to máte vyřešené,díky Milan

2012-03-07 12:43:31

Na N16 je to ale nejčastější závada cukání po přidání plynu , nedostatečný výkon a podobně . Mám na mysli ten řetěz rozvodu nechá se snadno překontrolovat po zvednutí víka ventilů .

2012-03-07 19:07:48

Jaká je spotřeba oleje? Jestli ho to trochu žere muže být KO katík (ucpanej) a tu váhu bych pro jistotu vyzkoušel vyměnit(od někoho si ji na chvíly půjčit) jestli je tedy ten řetěz a potenciometr klapky v pořádku.

2012-03-13 22:00:09

Děkuji všem za reakce, zatím jsem bohužel nepřišel na nic nového.

To janspi: Sundat víko ventilů a mrknout na řetěz, nevím kolik zabere času a zda to zvládnu bez nějaký zvláštní servisní techniky ... ale vrtá mi to hlavou

To fi.lip: Olej to nežere téměř vůbec, a nikdy nežralo, takže na problém s katalyzátorem bych to neviděl.

2012-03-18 15:26:40

Jak si vyměnil rozdělovač, který si tam dal.?

Mám Almeru GA14DE 64kW r.v 1998. Ale když mi poslali nové víčko tak bylo menší než to puvodni.. .. mam ty kulate světla na zadku.

2012-03-19 19:30:19

Děkuji všem za rady, byla to skutečně vadná váha vzduchu Vyměnil jsem ji, dal jsem tam opět od BOSCHE, žádnou náhradu a Almera lítá jako nikdy, krásně tahá, jsem velmi spokojený


Odpovědět

1  2