Fórum - Téma


N15 zadní kotoučové brzdy


Fórum Almera N15 N15 zadní kotoučové brzdy

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2010-05-12 10:13:13

Zdravím, a měnil jsi i kotouče nebo si je nechal stočit?

Pokud ne tak je možné že más zvlněné kotouče a potom ti to bude dělat problémy jak píšeš.

2010-05-12 22:16:23

zadní kotouče i desky komplet nové . Nasazeno , rozhýbáno . Teď jsem se dopracoval ale k jinému problému . Nastartoval jsem , nalil brzdovku a voala . systém je na 99% zavzdušněn . Když prošlápnu pedál , jakobych šlápnul do hovna a noha se propadne - auto nebrzdí vůbec . Kde a jak se odvzdušňuje? Myslel jsem že už si to umí upustit vzduch samo .

Prblém s deskama a dřením asi vyřešen - stačilo zatáhnout ruční brzdu aby si desky dosedly přesně tam, kam mají . Už jen to odvzdušnění . Dnes jsem to vezl cca 1 km a bylo to hodně veselé 10x zmáčknout brzdu aby to vůbec něco dělalo .

2010-05-13 06:47:21

Brzdy se samy rozhodně neodvzdušněj, to si asi pleteš s chladícím okruhem. Když už jsi oddělal brzdu od hadice, měl si hadici něčím ucpat. Já tam dávám 10ku šroub a dvě těsnění. Jinak přímo na brzdě je odvzduňovací šroub, takovej dutej, měl by mít čepičku. Odvzdušňuje se tak, že ti někdo sedí v kabině, našlape ti brzdu a drží jí pod tlakem. Ty potom povolíš odvzdušňovák a necháš vytékat kapalinu se vzduchem, než se propadne pedál v kabině. To děláš dokud neteče jen čirá kapalina. Pozor aby ti ten v tý kabině nepustil pedál, než uzavřeš odvzdušňovák. Taky by se mělo přitom postupovat nejvzdálenějšího kola od posilovače. Klidně bych to udělal 2x, já to taky odvzdušnil a brzda byla pořád taková gumová, tak jsme tu brzdu odvzdušnili ještě jednou a ještě se tam našla bublinka.

2010-05-13 08:02:10

Taky bych měl dotaz jestli je uveden někde nějakej postup na to, jak správně postupovat při odvzdušnění auta s ABS. Už hodněkrát jsem odvzdušňoval brzdy, ale většinou bez ABS. Nemusí při tomto odvzdušňování běžet motor? Jak postupovat, u jakého kola začít nejdříve? Prosím jen kvalifikované odpověďi, ne domněnky či dohady, kterých je tu v diskuzích docela spousty. Někdo totiž tvrdí, že začít se má od nejbližšího kola brzdovému válci, jiný zase že se začíná od nejvzdálenějšího, další člověk (v tomto případě servisák s cca 10lety praxí v servisu) zase tvrdí, že je to úplně jedno, kde začne a prej s vyplým motorem, tak mě to připadá dost divný. Každej má asi ten svůj vyhraněnej způsob a nechce slyšet o jiných možnostech, ale musí přece existovat nějakej opravdu "oficiální" návod. Jedná se mi o N16, kde jsem řešil zatuhlé a zarezlé zadní pístky v třmenech. Díky za rady.

2010-05-14 09:59:17

Já u ABS pokud mám brzdy úplně prázdný, tak napřed odvzdušňuju tu nejkratší, což je pravá přední, pak levou přední a pak zadek ty jsou stejně dlouhý. U K11 pokud má ABs tak je nejkratší LP.

2010-05-14 22:28:12

Díky Honzo za kvalifikovanou odpověď, tak nějak jsem to měl v úmyslu. Jen jsem si myslel, že nejblíž brzdovému válci je levé přední kolo, ne pravé, už jen z toho hlediska, že když stojíš před autem s otevřenou kapotou, tak brzdovej válec je právě blíž levému předku, ale je pravda, že jsem ještě nestudoval, jak jsou trubky rozvedené, tak to udělám dle tvé rady. Díky.

2010-05-17 08:07:08

Bez ABS máš pravdu, ale když máš ABS tak na levý přední kolo ti vede trubka od hlavního válce doprava na pravý podběh do jednotky ABS a dále zpět na levou stranu do kola. Pravý kolo je kratší, protože to vede jen od hlavního válce na pravý podběh do jednotky ABS a od jednotky ABS hned k pravýmu kolu. U K11 je jednotka ABS na levým podběhu, takže tam je nejkratší levé přední kolo. Prostě záleží kde je umístěna jednotka ABS. Bez ABS samozřejmě je nejkratší LP.

2010-05-17 08:39:35

ÁÁhaa, no zase jsem o něco chytřejší A stím běžícím motorem během odvzdušňování to asi nebude pravda že? Respektive je to jedno, jestli to dělám bez motoru nebo s motorem - asi že?

2010-05-17 13:01:41

podle mě to ejdno není, když si necháš puštnej motor, taks e akorát nadýcháš spoldina bude ti špatně. jinej vliv to nemá, ani an funkci rostlináře, ani na odvzdušňování!

2010-05-17 19:50:12

2010-06-19 19:53:47

to Patricius135: tak prachovka se mi podařila nasadit nová, ale opravdu pístek musel ven. Ten tvůj způsob u mojí brzdy nefungoval. Já měl tu starou prachovku úplně přirostlou k brzdiči, vůbec nešla odtrhnout.

2010-06-20 09:36:41

Pro zájemce obrázky s návodem

http://www.nissanclub.cz/...c_id=149589#message149589

 Janis
2012-09-26 18:41:48

Kamarádi, tak se trochu fackuju s brzdama, ať si na STK netrhnu ostudu - koupil jsem opravné sady gumiček, povyměňoval, co se dalo a bylo špatné, přední už jsou zpátky na autě, ale u zadních mám problém - byly vyrezlé pístky pod manžetou, takže čekám ještě na nové pístky. Zatím jsem rozebral třmeny a mám takovou otázku - máte někdo nějaký jednoduchý fígl na to, jak u zadních třmenů nasadit zpět na hřídelku samostavu tu pružinu s miskou a segerovku? Třmeny jsou LUCAS systém, průměr 34 mm, místa je tam tak na dvě věci a představa, že jednou rukou tlačím na trubku (nebo jiný vhodný předmět, kterým stlačím tu plechovou misku s pružinou) a druhou v tom omezeném prostoru, kam navíc vůbec nevidím, nasazuju segerovku do drážky, to mě fakt dojímá. Vidím to na home-made přípraveček na bázi šroubu, který opřu o třmen a šroubováním budu stlačovat tu misku s pružinou, ale než ten bazmeg začnu bastlit, zkusím se zeptat: jak jste to dělali vy?


Odpovědět

1  2