Fórum - Téma


N15 - z 55Kw na 64Kw


Fórum Almera N15 N15 - z 55Kw na 64Kw

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3  4

2009-11-09 12:10:45

Mám řídící jednotku z vozu, který byl koupen bouraný bez dokladů a nevím jak zjistit, zda je ŘJ 55 nebo 64kw. Z ní nic nevyčtu, podle VIN mi to nic nehodí a štítky na sloupku u řidiče jen v originál jazyce, jinak žádné třeba v němčině.

2009-11-14 17:17:04

vykon v kW sa da zistit po pripojeni riadiacej jednotky na PC

2010-04-05 23:06:21

Měnil jsem jednotku u své N15 1,6 66kW 1999 sedan, takže sem přihodím svoji zkušenost. Pořídil jsem si ř.j. i jednotku imobilizéru z Almery 1,6 73kW 1995 HB. Nejdřív jsem prošel všechny káblíky konektoru co vedou do mé i do pořízené jednotky. Našel jsem nějaké drobné rozdíly v barvách (a taky asi 2 drátky u některé z jednotek chyběly-už nevím které). Taky jsem zjistil, že jednotka imobilizéru je u mé a u pořízené verze rozdílná a navíc do mé vede 5 vodičů a do pořízené z roku 1995 vedou jen 4. I přez nalezené rozdíly jsem připojil pořízenou silnější jednotku. Když jsem zkusil nastarovat, tak motor chytnul a normálně jel. Prostě jsem ani neměnil jednotku imobilizéru a všechno jede. Asi stará silnější jednotka z roku 1995 nebyla nějak na tvrdo spárovaná s imobilizérem a stačí jí jenom signál z imobilizéru, že je ve spínačce klíček s čipem souhlasným k jednotce. Nechal jsem tedy vyměněnou silnější jednotku a vyzkoušel jestli funguje správně imobilizér. Vyloupl jsem čip z klíčku a nastartovat nešlo (blikala nebo svítila-už nevím, oranžová kontrolka check). Když jsem čip vrátil, tak jsem nastartoval a všechno běželo v pohodě. Takže imobilizér mě funguje jak má včetně signalizační LEDky.

Pak jsem také zkusil vrátit moji původní slabší jednotku. Všechno s ní fungovalo jak má. Rozhodl jsem se ještě zkusit jak se zachová původní slabší jednotka z 1999 když vytáhnu z klíčku čip. Zasunul jsem klíček, otočil jsem ale blikající kontrolka check mě opět nedovolila nastartovat. Pak jsem čip vrátil ale novější jednotka z 1999 si asi zapamatovala chybu imobilizéru a od té chvíle mě nefunguje. Asi by bylo nutné ji odblokovat v servisu. Vyblikání chyb autodiagnostikou mě dá chyby 141 a 142 a tyto chyby se po ukončení diagnostiky nevymažou. Takže původní slabší jednotka mě přestala fungovat. Dál jsem ji ale neřešil. Nyní jezdím se silnější jednotkou z 1995. Jednotku imobilizéru která byla z almery 1995 jsem tedy vůbec nepoužil. Najezdil jsem sice jenom pár set km ale i po odmyšlení placeboefektu uznávám, že malý nárůst výkonu tam bude. Žádný zázrak jsem samozřejmě nečekal ale změna z 90HP na 99HP cítit maličko je.

obr 1- jednotka imo z 1999

obr 2- jednotka imo z 1995

obr 3- řj z 1995

obr 4- řj z 1999

2010-04-06 07:18:20

pokud měníte říddcí jednotky, tak musíte měnit za stejnej typ - před nebo fo faceliftu, protože jsou tam jiné imobilizéry, jiné klíčky (čipy). Čipy jsou vzájemně nezkombinovatelné i když klíče a vše vypadá úplně stejně. Pokud dáte zpět to co tam bylo, tak to vždy funguje. Nidky se to nevymaže i když zkoušíte navzájem různé kombinace.

2010-04-06 15:48:29

No tak jak je vidět na mém případě, tak vždy za stejný typ měnit nemusíme. Možná jsem výjimka ale prostě mě auto bezchybně jezdí. Asi jsem kápl na řj která ještě není natvrdo spárovaná s imobilizérem-asi jedna z prvních N15.

A pokud "dám zpět to co tam bylo" tak to vždy fungovat nemusí-viz můj případ. Když jsem prostě měl vše origo beze změn, tak jsem na zkoušku vatáhl z klíčku čip, otočil klíčkem a to si řj zapamatovala a zřejmě potřebuje napíchnout na PC a vymazat nějakou chybu 141 a 142. Takže z toho jenom plyne rada, rači čip nevytahovat a nezkoušet startovat s prázdným klíčkem. Původní jednotku z 1999 už ale neřeším a vesele jezdím s tou silnější z 1995 přičemž jednotka imo včetně čipů mě zůstala origo z 1999.

2010-04-07 07:52:05

určitě to není tím že jsi startoval s prázdným klíčem. Normálně už jsem to udělal mnohokrát i jiní lidi a nikdy imobiliozér neznefunkčnil.

2010-04-07 08:43:49

Aha, já byl přesvědčenej, že to je tím prázdným klíčem. Každopádně když dám vše původní tak mě blikající kontrolka check ke startování nepustí. Takže nevím kde vznikla chyba a s čím má původní jednotka problém. Proč to nejde by asi šlo zijstit podle těch dvou chyb 141 a 142 co mně to vybliká. Význam jsem nenašel. Ale řešit to nijak nepotřebuju

2010-04-07 09:46:05

ved chod na diagnostiku a uvidis nie tu budeme tyzden o tom polemizovat

2010-04-07 10:03:26

Nepujdu-já tu jednotku nepotřebuju a ani ten problém tady nechci nijak řešit. Chtěl jsem jenom napsat svoje zkušenosti s výměnou jednotky a to, že se mně ta origo z nějakýho důvodu blokla, je jenom nepodstatnej vedlejší defekt.

Tímto končím diskusi na téma moje bloklá původní jednotka ať o tom tady tyzden nepolemizujem

mia
2010-04-07 17:58:46

Já jsem toho názoru,že zvyšovat výkon o pár Kw nemá moc cenu,kdo vytáčí motor skoro do maximálních otáček,kde má agregát nejvyšší výkon?Pro mě hraje daleko větší roli točivý moment,který je v běžném provozu daleko důležitější(pružnost,kopce, atd).Ten,kdo bere auto jako sportovní náčiní pár koní navíc možná využije,ale ten taky nesáhne po Almeře,ale po nějakém větším dravci.

2010-04-08 08:47:41

jj mas pravdu predsedo, moment a obsah nenahradis par konema schovanejma az nekde u 6000ot...

ja jednotku sehnal zadarmo takze proc bych si ji neprecvaknul

2010-05-24 16:08:53

No sice nenahradíš, ale když chceš předjet s 1,4kou, tak ti je pružnost na dvě věci.... musíš roztočit, to se pak i těch 9 kw hodí

2010-05-29 16:03:47

to by ma prave zaujimalo, o kolko sa to prejavi aj v nizsich otackach (2, 3, 4, 5 tis.) lebo 6 tis. mam len malokedy na otackomeri... ci to cele ma vyznam robit (samozrejme by som chcel vykonovu rezervu pre predbiehanie). A aky to ma vplyv na spotrebu, ked sa zvysi vykon z 55 na 64 kw?

2010-06-08 17:34:02

Je to sice už mrtvé téma, jen jsem dnes zjistil, že se 55 a 64 kw liší kromě řj i sáním (pořád se to tu řešilo, jestli ano nebo ne), stejně jako GA 16 DE 66 a 75 kw v P 10


Odpovědět

1  2  3  4