Fórum - Téma


N15 - Vypnutí ABS


Fórum Almera N15 N15 - Vypnutí ABS

Informace o modelu: Nissan Almera N15



NO_HITS  
Laďa
2012-01-03 19:40:35

Zdravím, dá se nějak na N15 udělat vypnutí ABS např na vypínač. Štve mě že na suchu je ABS dost citlivý a místo aby auto zastavilo při prudším brždění tak jede dál (dál než většina aut s ABS který sem řídil ze stejnýho období)

Moje myšlenka je že bych ho zapínal když bude mokro a nebo např. teplota okolí pod 7°C

2012-01-04 07:59:05

no asi by to šlo, ale nevím když vyhodnotí počítač že je ABS špatné, zda po opravě se sám nastaví zpět jako OK (tak je to u nových aut (N16 apod), nebo zůstane rzsvícená kontrolka a musí se na počítač. Pokud by sama zhasla, tak bych podle shématu našel pojistku (nebo přívodní drát) a tam bych to cvakl a přivedl do kabiny a dal pojistku. Samozřejmě je tato úprava zakázána. Po této úpravě by auto správně nemělo projít na STK.

NO_HITS  
Laďa
2012-01-04 11:07:41

Vim že u kamosa na pólu 6n1 blbě jedno čidlo na kole (kontakt) takže většinou mu svítí kontrolka abs, když se do čidla klepne a znovu se otočí klíčkem tak po abs testu kontrolka zhasne (rok 1998) tak mě právě napadlo jestli by to tak nemohlo fungovat i u almusi, ale nápad s odpojením napájení se mě líbí víc

2012-01-05 20:52:25

U Primery P11 mi taky blblo čidlo,a když se srovnalo,tak si to znova načetlo a zhasla kontrolka ABS.Rozhodně to nemuselo se dávat napíchnout na PC.

NO_HITS  
Laďa
2012-01-06 12:00:56

Radši bych to vypinal cidlem protože se rozne cervene kontrolka abs

2012-01-21 07:50:30

mne sa ABS sem tam rozsvieti- vtedy sa automaticky vypne pri brzdeni(iba svieti kontrolka) ak je to ok tak kontrolka zhasne a ABS ide dalej ako ma. teda ked sa na to pozriem z ineho uhla myslim si ze ABS ma fungovat sviznejsie (zial nemam ine skusenosti) zatial co mne to kope do pedalu ale tiez idem dalej a neako extra nebrzdim.. takto som nabral BMW na krizovatke aj ked som ho uvidel vcas zabrzdit. stupil som na brzdu a dlho dlho pozeral ako donho narazim(bola mokra cesta a ja som sa rozbiehal za nim do krizovatky)

NO_HITS  
Laďa
2012-01-21 09:26:50

Právě proto to Chcu vypnout protože to je až moč citlivý a nerad bych někoho nabral. Chcu to zapínat jenom když bude sníh nebo namraza

2012-01-21 15:48:50

tiež som si jeden čas myslel ihned po kúpe auta že je niečo z abs za podobných podmienok ako popisuješ ty , po výmene pneu aj ked tie staré boli ešte OK všetko fungovalo tak ako má čiže máš dobré pneumatiky hlavne rok výroby pokliaľ máš zimné staršie ako 4 roky tak sa vôbec nečuduj tomu.

S tým vypínaním abs cez vypínač by som veľmi nelaboroval pretože potom sa ti môže začať testovať ABS v tej navnehodnejšej chvíli a nezabrzdíš vôbec takže radščej vybrať pojistku a hotovo ideš bez abs.

dalšia vec daj si poriadne pokontrolovať aj čidlá a ozubené vence na nábojoch či nieje náhodou prasknutý a tým pádim sníma rozdielne otáčky kolies

NO_HITS  
Laďa
2012-01-22 09:24:28

Pneumatiky mám continental winter contact ts800 vyrobeny v červnu 2011. Včera když tady konečně napadlo aspon 10cm sněhu tak sem si říkal jak se to asi bude chovat a když sem ve 20km/h přibrzdil tak abs kopali jak blbý a auto jelo furt dal a kola se furt točily. Řídil sem na sněhu už víc aut s abs i bez a i s blbým pneumatikama brzdily líp jak Almera. Ta předchozí Almera se chovala na jaře úplně stejně (v zimě nemůžu posoudit) tak bych to viděl jako výrobní vadu v programu abs - příliš citlivej nástup.

Ještě mě napadlo, nemůže to být tím že pri výměně brzdovky a odvzdusnovani sem nemel zaplej klíček v zapalovani, prej to musí být kvůli otevření ventilu v abs.

2012-01-22 11:56:32

Urcite bude chyba v ABS?

Totiz, s ABS sa ma brzdit naplno, teda v kritickej situacii, a to mnoho ludi nerobi, teda vacsina.

Prave koli tomu sa vymyslel system BAS - brzdovy asistent, ktory pri rychlom stlaceni pedalu brzdy zisti panicke brzdenie a udrzi maximalny tlak v brzdovom systeme na co najlepsiu ucinnost brzdenia s ABS.

Dalsia vec je ta, ze ABS zacina odblokovavat brzdy az potom, co snimace zaznamenaju smyk (zablokovanie) kolies.

Teda, v Tvojom pripade, pri vypnutom ABS by si v situacii, ked ABS bucha do pedalu uz isiel bez neho smykom.

Takze sa analyzou faktov dostavame k otazke, preco sa kolesa zablokuju?

1. Prilis silny a necitlivy posilnovac. Ano, auta KONSTRUOVANE bez ABS maju zvycajne citlivejsie a lepsie davkovatelne brzdy. Vyradenim ABS sa vsak tento stav nedosiahne.

2. Uzke, a/alebo slabe, pripadne nespravne nafukane pneumatiky.

3. Vadne tlmice. Tuto by som sa pri starsom aute vyrazne zamyslel.

4. Nerovnosti na ceste.

5. Povrch vozovky, teda sucinitel trenia. Sucho, mokro, sneh, lad. Na snehu je 3x dlhsia brzdna draha v porovnani so suchom. Takze v meste namiesto 15m to moze byt aj 45m.

Dalsia vec je to, ze nemozem na rovnakom useku mat rovnaku brzdnu drahu v lete na teplom asfalte na sirokych letnych gumach a v zime na uzsich zimnych gumach. Co je aj moj pripad, skoro som nedobrzdil na sluzobnej Fabii, letne mam toztiz 195/55 R15 Bridgestone a zimne 165/70 R14 Matador. Takze na zimnych treba davat vacsi odstup a defenzivnejsiu jazdu.

Dobry odkaz s analyzou brzdenia:

http://www.autorubik.sk/technika/brzdna-draha/

NO_HITS  
Laďa
2012-01-22 13:01:10

Vím co od brždění na sněhu a jiných vlivech čekat, právě proto se mě to zdá třeba s porovnáním s polem 6N1 moc citlivý tam na suchým asfaltu abs nastoupí vyloženě až se kola opravdu kousnou a ne když jenom rádněji dupnu na brzdu , u almery stačí trochu silněji dat brzdu a ABS kope jak blbý a auto jede dál. To polo sem řidil na suchým asfaltu, mokru , sněhu i ledu a pokaždý se to ABS chovalo tak jak by podle mě mělo ale u almery to podle mě uvolňuje brzdy na všech kolech a hned po silnějším sešlápnutí brzdy tak cca 40% na asfaltu a 8-10% na sněhu, to polo bych tipoval tak na 80% a 30% (jenom pro představu, abys věděl jak velkej rozdíl mám na mysli).

Pneu mám ty co mají být, tlak mám ten co má být , na měření tlumičů sem byl 2 týdny zpátky, přední mají 90% a 85% zadní mají 65 a 53 procent ty sou na výměnu ale stejně by to nezpůsobovalo spuštění ABS na všechny kola místo toho aby to povolilo jenom ty co se bloknou , nerovnost na cestě na rovným asfaltu nepřipadá v uvahu, stejně tak na sněhu.

2012-01-22 13:45:22

ABS zacne ucinkovat, ked cidlo oznami RJ, ze sa koleso netoci. Aj jeden vytrepany tlmic moze sposobit to, ze sa koleso odlepi od vozovky a zablokuje, teda ABS zacne ucinkovat a obmedzovat tlak v systeme.

Edit: pamatam sa, ako som siel po dazdi na rovnej ceste za nejakou feliciou, jedno zadne koleso doslova skakalo po ceste. Bolo to v meste pri 50km/h a to koleso skakalo jak okruhliak (oblazek) po hladine. Nemoze to byt aj Tvoj pripad? Skus sa s niekym vymenit a ist za svojim autom a kukat na kolesa.

NO_HITS  
Laďa
2012-01-22 14:17:14

ale proč by to omezovao tlak na všech kolech a ne jenom na tom zablokovaným, uplně stejně se mě chovala i předchozi almera

2012-01-22 15:07:51

Hmm, neviem ktora generacia ABS je v N15.

Moderne viackanalove ABS by prave taketo pripady mohlo riesit, ale teraz iba teoretizujem, toto presne neviem.

2012-01-22 19:26:32

Mam podobny problem. Na snehu je pri prudkom brzdeni dost tazke zastavit auto. ABS neustale kope a auto ide dalej. Ale u mna je problem v krivom prednom pravom kotuci. Ked dupnem na brzdu tak hned ide blokovat to predne prave koleso v momente ked sa dostane ta kriva cast kotuca k doskam - a hned kope ABS.

NO_HITS  
Laďa
2012-01-22 22:14:57

Tak sem ráno vytáhl pojistku ABS a celej den sem jezdil s rožlou kontrolkou. Řekl bych že na sněhu je zlepšení brzdnýho učinku tak 40% na mokru tak 30% a na suchým asfaltu to auto zastaví hned protože to ani jednou nekopne. Tak přemýšlím že to tak nechám, cítím se tak bezpečněji


Odpovědět