Fórum - Téma


N15 - výkon a spotřeba


Fórum Almera N15 N15 - výkon a spotřeba

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2011-09-15 11:45:10

Mam Almeru N15 1.4 64kw a jezdim kolem 6l/100km. Prumernou jsem ted mel 5,83. Jezdim teda ted malokdy po meste ale i tak myslim ze dobry protoze tomu casto rad slapnu :) vykon je v pohode, nic od toho motoru ani necekam, do ted sem mel 200kw turbo-benzin takze 64kw mi spis privoduje soucitny usmev nez neco jinyho . Mam vymeneny uplne vsechny filtry, svicky a olej ( Castrol Magnatec 10w40 ) a sem spokojenej . ERG jsem dneska zaslepil ale jestli to ma neakej citelnej efekt to fakt zatim nemuzu posoudit. Kazdopadne neni to nic tezkyho a asi se tady objevi brzo fotonavod

2011-09-15 18:13:19

DartBlood a co že takový downgrade jestli se můžu zeptat?

NO_HITS  
Laďa
2011-09-16 16:30:06

spotřeba benzínu ... studenti sou na tom trochu hůř s živením takových aut

2011-09-16 17:28:04

myslis jako ze by predtim jezdil malo? no myslim ze u 200kW auta je benzin tou nejmensi polozkou kterou nikdo neresi kdo to s takovym autem mysli vazne....

NO_HITS  
Laďa
2011-09-16 18:36:40

nejlepší bude když se fifa vyjádří osobně

2011-09-16 21:58:26

No proste byla moznost bud byt porad v praci a makat na ziveni te bestie..a nebo se venovat snoubence a byt co nejvic s ni a ne v praci a tim padem nemit love na benal... takze volba byla jasna a moje cerna bestie sla pryc...no a jelikoz sem uz predtim almerku mel , tak sem dal na jistotu a zase se k ni vratil :) je to spolehlivej sluzebnik s minimalne 2x nizsi spotrebou....a rozdil cca 200-250kc na 100km je v penezence docela hodne poznat. Lidi co si kupujou rychly auta za 2 mega asi pak uz tu spotrebu vazne neresi....ja ale jako student proste na ziveni takovyho auta nemam prachy pokud se chcu venovat i necemu/nekomu jinymu nez jen praci a skole. To je celej pribeh

2011-09-16 22:03:15

To ze volba byla jasna se mi ted lehko rika , ale kdyz sem se mel zbavit opravdu milovanyho auta s kterym sem zazil naprosto nejvic zabavy a adrenalinu , tak to rozhodne lehky rozhodovani nebylo. Navic i moje milovana snoubenka to auto mela strasne rada protoze se ji suprove ridilo. No ale proste bylo to o ujasneni si priorit....takze to dopadlo prodejem a jako malou naplast na velkou bolistku prisla almerka.

2011-09-26 20:52:26

Zdravím všetkých Nissaňákov. Vaše rady mi v minulosti veľmi pomohli, ale teraz sa obraciam na vás so žiadosťou o pomoc pri probléme, s ktorým si neviem poradiť. Musím to vysvetliť po poriadku. Asi dva týždne po kúpe Almery - N16, 1.5, 66kW sa mi rozsvietila kontrolka motora. V servise pri diagnostike zistili chybu P0400 - chybný EGR ventil (bol zaslepený) a vadná lambda sonda. Nemám s autom žiadne klasické problémy s týmito diagn. chybami - štartuje vždy, voľnobeh nekolíše, je celkom živé, iba nad cca 3.500 otáčok ako keby dusilo motor a po dlhšej jazde cítiť benzín. Keď skúsili EGR odslepiť, auto vraj zhasínalo, trhalo, nechcelo vôbec ísť (ja som tam nebol, nemohol som vyskúšať). Tak som im dal vyčistiť EGR, potrubie a znovu ho zaslepiť. Odvtedy auto šlape, vytočil som ho až do 5.000 ot., žiadne problémy, benzín už necítiť, priem. spotreba 6,5-6,7 l, len stale svieti kontrolka. Po vynulovaní ECU sa po cca 30-40 km znovu rozsvieti. EGR mi v tomto servise nevedeli zohnať, iba cez orig. Nissan, kde zaň pýtajú 660€ - to je veľmi veľa. Chcem sa na záver spýtať a požiadať o radu na dve otázky. Kde by som zohnal lacnejší EGR ventil? Dá sa prípadne nejako vypnúť signalizácia tohto problému, aby nebol problém na EK?

NO_HITS  
Laďa
2011-09-26 23:26:40

Tohle téma se týká výhradně N15 a jejich spotřeby, na tvůj problém si založ vlastní nový téma který časem může pomoct někomu dalšímu, když se různý věci budou řešit v jednom tématu tak vznikne akorát chaos

NO_HITS  
Laďa
2011-11-30 12:24:28

Má nějakej smysl vymlatit ten první kat aby byl plně průchozi a nechat funkční jenom ten druhej? Projde auto bez problemu technickou?

2011-11-30 14:30:05

N15 má dva katy?

NO_HITS  
Laďa
2011-11-30 15:30:52

Jo první na svodech za lambdou a druhej pod autem viz schema v manuálu

Pro představu vkládám obrázek z jinýho svýho příspěvku ohledně odstranění EGR na N15

2011-11-30 17:53:54

Ty jo, jsem myslel, že jen pod autem.... zas o něco chytřejší

NO_HITS  
Laďa
2012-03-31 14:38:58

tak moje almera má už oba katy dutý :P akorát mám problém s těsněním na výfuk, má tam přijít taková drátěnka, kupoval sem to přesně typově na mou almerku a když sem to tam chtěl dat tak to bylo malý problém je že sem to těsnění našel akorát v autokelly a měl ho tam jenom 1 dodavatel když sem ho koupil a dal na vyfuk tak sem zjistil že vleze do trubky směrem ven , místo na ten konus, takže ten konus nejde nasadit tak jak ma a srouby nejdou dotahnout ( musel sem na nich ty pružiny uplně stahnout paskama a pak to tam asi za 5 mm přišroubovat a stejně to tama hučí jak když někdo prdí do plechovýho kýblu, ale zas když vytočím motor a přeředím tak se mě líbí jak liška švihne ocasem do toho spoje :D budu to muset teda asi zakytovat i když tento zpusob se mě vubec nelibi.

2016-07-28 07:51:20

Zdravým všetkých

Ako tu tak čítam, mám rovnaké problémy ako ostatný:

  • syčanie v nádrži, zápach nespáleného benzínu,
  • spotreba 8-9L
  • je lenivšie.

Ja som už vymenil filtre (vzduchový,palivový,olejový) motorový aj prevodový olej, sviečky, termostat, lambda sondu (aj keď dal som náhradu za originál), palivový filter(nový hučí ešte viac ako starý, ale prečo...???), vyčistil som škrtiacu klapku. Aj po tomto všetkom sa auto chová rovnako, hlavne čo sa spotreby týka.

Ešte by som skúsil vyčistiť váhu vzduchu. Tiež by som rád vedel, či sa dá aj nastaviť, prípadne svojpomocne,alebo musím ísť do servisu.

Len nebola tu odpoveď na otázku s polohou natočenia rozdeľovača.

K tomu syčaniu a benzínovému zápachu, občas keď idem tankovať a otvorím nádrž tak ju odtlakujem a niekedy nie. Má to byť natlakované? Nemôže byť, že mám zlé tesnenia? Nepretesňoval už niekto nádrž a všetko okolo nej?

NO_HITS  
Laďa

matus24, 2016-07-28 07:51:20 napsal:

Zdravým všetkých

Ako tu tak čítam, mám rovnaké problémy ako ostatný:

  • syčanie v nádrži, zápach nespáleného benzínu,
  • spotreba 8-9L
  • je lenivšie.

Ja som už vymenil filtre (vzduchový,palivový,olejový) motorový aj prevodový olej, sviečky, termostat, lambda sondu (aj keď dal som náhradu za originál), palivový filter(nový hučí ešte viac ako starý, ale prečo...???), vyčistil som škrtiacu klapku. Aj po tomto všetkom sa auto chová rovnako, hlavne čo sa spotreby týka.

Ešte by som skúsil vyčistiť váhu vzduchu. Tiež by som rád vedel, či sa dá aj nastaviť, prípadne svojpomocne,alebo musím ísť do servisu.

Len nebola tu odpoveď na otázku s polohou natočenia rozdeľovača.

K tomu syčaniu a benzínovému zápachu, občas keď idem tankovať a otvorím nádrž tak ju odtlakujem a niekedy nie. Má to byť natlakované? Nemôže byť, že mám zlé tesnenia? Nepretesňoval už niekto nádrž a všetko okolo nej?

2016-07-28 09:26:28

matus24: Syceni / bzučení dělá starý čerpadlo v nádrži, pokud po výměně filtru syčí vic, je to způsobeno větším průtokem paliva.

Nemáš v profilu vyplněno co máš za motor. Pokud máš 1.4 tak ji musíš pro sviznejsi jízdu vic točit protože má delší kvalty, když chceš jet svizneji a moc ji netočíš tak je líná a žere tech 8-9 litrů cca 80% město

V nádrži přetlak bývá, benzín se mění na páry hlavne v létě a ty pary jsou trochu natlakovany. Pokud je to natlakovaný moc tak je kouslej asi ventil na nádrži od vedení EVAP kanistru.

U rozdelovače není stupnice, hýbe se s ním + - 1mm pro dosažení správné polohy, takže z fotky nic nepoznáš

2016-07-28 22:35:32

no_hits: né přetlak,ale podtlak,který drží výpary uvnitř.

NO_HITS  
Laďa
2016-07-29 07:34:58

bmarcellus: na tohle téma tady byla kdysi dost velká diskuze. Nekomu to po otevření salo, nekomu fucelo a tak se nešlo shodnout. Každopádně víčko mav sobě ventil kterej se otvírá při velkým podtlaku, nicméně po těch letech už nemusí byt funkční, jakho otestovat lze zjistit v servisním manuálu

2016-08-06 00:54:51

NO HITS - Na ten kroužek s drátěnkou mezi prvním a druhým KATem se vykašli docela,mě se ho taky nikdy nepodařilo utěsnit,až jsem se nakonec nakrknul a vyřešil to uříznutím flexou a nahrazením obou přírub s drátěnkou,a to novým krátkým opleteným vlnovcem.

Funkci plní stejnou,při přidání/ubrání plynu to nedělá hluk a hlavně to absolutně těsní

Jinak KATy mám oba původní,na staré Almaře byl ten druhý vykopaný,a první zůstal,tak přemýšlím zda ho nechat žít a nebo řešit... Byl u Tebe po vyndání nějaký rozdíl?

NO_HITS  
Laďa
2016-08-06 08:40:23

jiray: ono je potřeba starou dratenku rozriznout tak aby se neposkodila trubka pod ní a dat tam novou, já to tak mám na 1.6 a tesni to parádně . Já jsem kromě vykuchani obou kazu nadadil i nerez svody, s větším průměrem vedení, ziskalo to trochu silu v oblasti do 4000 otáček


Odpovědět

1  2  3