Fórum - Téma


N15 - výkon a spotřeba


Fórum Almera N15 N15 - výkon a spotřeba

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2011-06-02 10:31:35

Teď jsem změřil po dlouhé době spotřebu od nádrže k nádrži a jsem na 7,2l/100km.

Když jsem auto před skoro 4 roky kupoval tak jsem jezdíval běžně pod 7l (6,8 apod.)

Auto mi připadá taky línější (mám N15 1,4 hatch 64kW).

Včera jsem projel kamarádovu N15 1,4 hatch 55kW a subjektivně mi připadala živější......

NO_HITS  
Laďa
2011-06-02 17:17:31

filtry - včetně palivovýho, ten co říká že není potřeba měnit tak kecá já když sem měnil ten filtr tak sem se divil co je v něm za bordel

spotřeba: když sem jel mimo brno do znojma a zpátky a pak ještě ejzdil po brně tak sem měl průměrnou 6,2 a to sem se v tom městě zas tolik nehlídal ... já su se spotřebou spokojen

2011-06-03 10:02:39

Co to koštuje, výměna palivového filtru? Zvládnu to svépomocí? Jsem poučený laik

2011-06-03 11:02:59

http://www.nissanclub.cz/...lect=156963#message156963

NO_HITS  
Laďa
2011-06-03 11:23:12

já sem to svedl během chvíle a ten filtr stojí okolo 140 kč od nipparts a to včetně dph

třeba tady http://katalog.mjauto.cz/...4403c4i4a4i5r5&windowid=1&

2011-06-03 12:53:17

nevím jak u almery ale u primery byla výměna palivového filtru docela porod. byl tam takovej menší a od jagyho jsem měl větší, který nepasoval do toho krytu tak jsem ho jen nacpal do držáků. ale starý filtr mi šel dost blbě sundat. aby to šlo pohodlně musel bych sundat sání ono to samé olejový filtr, ten tam je taky docela nešikovně naonděnej. ty japonci jestli jsou taokvý tintítka, nebo nevím proč to vymysleli takhle:D

2011-06-03 12:54:28

Vymena je tak maximalne na pul hodinky. Lepsi jak auta, kde je v nadrzi...

NO_HITS  
Laďa
2011-06-03 15:35:54

filtr je u N15 krásně přístupnej v motorovým prostoru , nejhůř přístupnej na výměnu se mě zdá termostat a sací potrubí

2011-06-05 14:37:46

O víkendu jsem se do hrabání v motoru dal. (předchozí problém stejný jak v nadpisu :) ) (n15 ga14de 64kW) - Spotřeba doposud 8L-8,5L. Jsem zvědavej jestli to pomůže. Všechna práce na Almeře byla jednoduchá a každý šikovný človek, když si o tom něco zjistí, tak to dokáže.

Zaslepení ERG ventilu pomocí jednoduchého plíšku co jsem našel doma. Pouze jsem povolil ty šrouby na přírubě a vložil mezi sání a ventil plíšek.a dotahnul. (Filtry vduchu a paliva jsem měnil před měsícem)

Pak vyčištění sání a klapky čističem na klapku - dle návodu na čističi. Vyčištění váhy vzduchu.

A podstatná záležitost. Přenastavení předstihu a doladění volnoběžných otáček dle servisního manualu.

A završil jsem to resetem ECU.

Ted auto tahne lépe od spodu a připadá mi kapánek živější (myslim, že je to změnou předstihu). Ale co je nejdůležitější, jsem zvědavej jestli to něco udělá se spotřebou. Zatím jsem natankoval plnou. Budu jezdit normálně ne na spotřebu takovej ten střed furt po městě jako doposud. A změřim ji od plný k plny. Pak dám vědět. Vše pod osm sláva :D

2011-06-15 11:21:40

Tak po delší době, kdy jsme s autem jezdili opravdu dost, máme spotřebu stále hodně nad 8l, a to nemáme těžkou nohu. Jinak jsem zpozoroval podobný jev jako FilipK, a to když zastavím a vylezu, cítím benzín. Kontrola od nádrže k motoru, nikde nic neteče a vše těsní. Po delší době když přijdu k auto nic necítím, po jízdě vždy kolem auta cítím opět benzín. Řešil tohle třeba FilipK při své údržbě?

2011-06-15 12:32:17

Tak včera jsem natankoval auto je sice živější a jezdí o poznání líp po té "údržbě", ale žere i s lehkou nohou stále 8,6L. Tak teď soudim, že bude nějaký čidlo v háji. Stále myslim na Lamdu nebo váhu. Jen otázka pro řidiče jak jezdíte na spotřebu. Dáváte z kopce neutrál nebo máte zařazenou rychlost. Třeba moderní motory žerou méně když tu rychlost mají zařazenou protože se uplně odřízne přívod paliva. Ale staré motory tam furt plácaj benzín, tak je lepší jet na neutrál. Jak to má Almara? :)

2011-06-15 12:55:57

Ja vzdy rychlost, jezdim za 6,2. Podrazuju az ke krizovatce na 3, pak neutral a zastavim

2011-06-15 12:58:03

To by mě taky zajímalo, odjakživa žiji v domnění že auto s ŘJ při brzdění motorem jede takřka zadarmo. Proto také jezdím pořád z rychlostí, vyřazuji jen na červené a při parkování. S nad to tu někdo potvrdí (pokud ne, zkazí mi dobrý pocit z 3.leté snahy za ekonomickou jízdu ).

Jinak mám oprávněný strach, pokud se opravdu dostává palivo do výfuku, že je ohrožen katalyzátor nebo je to nějaký mýtus, katalyzátor zničený dohořívajícím palivem?

2011-06-15 13:32:33

Všechna auta s přímým vstřikováním benzínu při jízdě z kopce a dostatečných otáčkách (pokud budeš na pětku z mírného kopečka drbat motor pod 500 otáček tak motor se sám přikrmuje trochou benzínu aby se pokusil zabránit chcípnutí) odpojí přívod benzínu do motoru, ten šlape kinetickou enegií auta od kol a brzdí tě kompresní tlaky motoru. a samozřejmě i tvoje almera je stříkačka:D jinak nepleťte si ekonomické ježdění a drbání motoru. jezdit na spotřebu znamená, že je třeba na nejvyšší převodový stupeň při dané rychlosti udržovat optimální otáčky motoru, při kterých má největší účinnost, standartně jsou zobrazeny zeleným polem, u spousty aut to prostě musí být pocitové. tím že budu na 1500 otáček lehkou nohou drbat na pětku ve městě motor palivo neušetřím, naopak bude možná ještě vyšší než když budete udržovat 4000 otáček

2011-06-15 17:06:53

chmelda:

nejnižší spotřeba je na minimální otáčky - samozřejmě pokud to ten motor pobírá a netrápím ho se sešlápnutým plynem na podlahu... pokud auto jede lehce, tak žere míň na 4ku při 1500 než na 2 při 3500 (?)

teda aspoň můj názor, za kterým si stojím

teoreticky je nejúčinnější jet s nohou na podlaze s co nejnižším převodovým stupněm (otevřená klapka = minimální ztráty) - ale to je zase trápení motoru

2011-06-15 22:50:01

Ahoj, tohle jsem zatím neřešil.

Shrnu co jsem zatím provedl s autem a teď jezdí opravdu lépe. Táhne lépe přes 4 000 ot. To dřív nedělalo. (pro lidi co to chtějí mít na jednom místě a né v deseti příspěvcích různě po foru)

Výměna svíček - Já měl propálené. Kdo ví kdy je tam předchozí majitel dal. Já s tim za rok a něco od koupi nalítal 31 000 a pak jsem je měnil. Po výměně: Auto lépe zapalovalo na zvuku motoru to bylo poznat. (typ svíček NGK BKR5)

Filtry a olej jsem za tu dobu měnil 2x (olej, vzduch, palivo) (Mogul extreme - 10w40)

Zvýšil předstih a doladil, aby motor neklepal. Bohužel nemám stroboskop, aby to bylo tip top. A následně snížil otáčky na volnoběh dle servisního manuálu. (tohle mi hodně pomohlo)

Vyčistil váhu vzduchu. (odšroubovat 3 šrouby, opatrně vyndat jemně opucovat jemným štětečkem v technickém benzínu a opatrně vrátit)

Vyčistil jsem sací potrubí a klapu pomocí nějakého spreje na čištění škrtící klapky. (odmontuješ airbox - kde je filtr vzduchu napšoukáš to přímo na klapku dle návodu na sprayi) - Nevím jestli to pomohlo nějak pozorovatelně

A když už jsem měl rozdělané auto, tak jsem zaslepil erg ventil, který je při odmontovaném air boxu uplně krásně dostupný a zaslepil plíškem mezi sací potrubí a ventil. - To tu lidi dělaj, aby jim nešel bordel z výfuku zpátky do sání.

Verdikt. Auto sice táhne o poznání líp, ale stále mám spotřebu 8,6L při volné noze. Takže jestli tohle všecho před tim nepomohlo poradíte mi co dál? :D Nebo kdo mi půjčí na měsíc lamda sondu jestli jí mám v háji? :D

UPDATE: ECU si sedla a zvykla si a auto bere 7,5L Takže úspěch :) PS: Bacha na podtáčení a vytáčení motoru.

NO_HITS  
Laďa
2011-06-16 15:33:42

olej tam patří 10W40 15W40 bych tam nedával je myslím tužší bude se to hůř mazat

2011-06-19 12:30:26

Mam tam 10w40. Sek jsem se :)

NO_HITS  
Laďa
2011-06-19 12:44:10

tak to potom jo :D

2011-06-25 09:11:51

Tak spotřeba klesla na 7,1l z 8,6l, takže úspěch! :). ECU si pravděpodobně zvykla na nové chování spalování: :) takže úspěch.

A při sportovní jízdě brzda plyn. Závody na semaforech, tak do 8,4l

Spotřebu níž nedostanu, auto jezdí jen po Praze.


Odpovědět

1  2  3