Fórum - Téma


N15 - výkon a spotřeba


Fórum Almera N15 N15 - výkon a spotřeba

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2011-04-20 23:55:56

Zdravím,

pokud se téma opakuje, omlouvám se, hledal jsem, nenašel jsem.

Sice jsem technik (bohužel ne technik mechanik ), ale nehrabu se ve věcech kterým nerozumím (hlavně mechanika) a rád bych aby fungovali. Skončila zima a tak jsem si řek, že by nebylo špatné dát dohromady pár neduhů na naší Almárce.

Už je to dávno, co Almera jezdila svižně. Aktuálně sice jezdí spolehlivě a bez problémů, ale zvedá se spotřeba a je línější a línější. S autem se jen jezdí, dolévá co je potřeba a mění se filtry. Četl jsem zde, že by se možná dalo něco udělat i s palivovým systémem (zanesení atd.). Zajímalo by mě zda lze něco udělat, aby vůz byl o něco živější (případně měl menší spotřebu) nebo při naježděných 210 000km již nelze nic dělat. Je to spolehlivé a bezproblémové autíčko, vždy nastartuje a vždy nás dostane tam kam potřebujeme a nechce se nám ho měnit za jiné.

Pokud pujde něco udělat, tak by nebylo špatné popsat jak, nerad bych něco poškodil.

Děkuji za případné odpovědi.

2011-04-21 08:20:29

Zdravím,skúsil by som vyčistiť váhu vzduchu.Ako ju vyčistiť je napísané v sekcii návody.Autor Janis.Ak by to nepomohlo tak potom bude po smrti lambda sonda.Možno vymeniť palivový filter.

2011-04-21 14:52:08

Díky za odpověď,

zkusím vyčistit tu vzd. váhu a i vyměnim palivový filtr, je tam pořád původní z výroby. Snad to trochu oživý. Jinak doufám že lambda sonda je ok, a pokud by nebyla, tak je to asi problém, že? (jinak ten výkon neklesl najednou z ničeho nic, pokles pozoruji již několik týdnů, spíše měsíců)

NO_HITS  
Laďa
2011-04-24 08:45:52

pokud máš EGR ventil tak ho zaslep, návod tady najdeš, pak ti nepude bordel z výfuku do sání, to autu moc nesvědčí, tu váhu vzduchu vyčisti akorát si dej bacha na šrouby, radši si to prošplíchni nějákym povolovákem šroubů, já sem ten spodní šroub naproti hadici neprostříkal a díky blbýmu přístupu sem ho zničil

2011-04-24 12:55:36

V první příspěvku jsem nepoznamenal, že máme Almeru s motorem 1.4, tušim označení GA14DE. Takže hádám, že EGR ventil nemáme (pokud jsou moje znalosti dostatečně, EGR najdu jen u vznětových motorů?). Díky za upozornění se šrouby, už se na vyčištění chystám (zároveň výměna filtrů atd.).

 Janis
2011-04-25 10:59:07

EGR ventil je ventil recirkulace výfukových plynů zpět do sání (v určitém režimu se část spalin právě tímhle ventilem vrací do sání a opětovně spaluje - pokud teda má co, systém byl navržený kvůli emisním limitům a jeho přínos vzhledem k výkonu motoru i ekonomice je diskutabilní, ale to už odbočuju) a najdeš ho i na své GA14DE. Vzhledem k tomu, že jím proudí spaliny, může být zanesený sazemi, zrezivělý a díky omezené nebo nulové pohyblivosti může působit problémy právě s výkonem motoru: při správné funkci totiž není otevřený trvale, ale pouze v určitých pracovních režimech motoru.

2011-04-25 19:12:37

Oh, člověk se pořád učí .

Takže pokud tam tedy je, kouknul bych na něj taky. Možná jsem i vystopoval kde by mohl být, ale raději se zeptám zkušenějších. Případně jak se k němu nebo do něj dostat a na co si dát pozor?

 Janis
2011-04-26 13:37:41

Omlouvám se, že neposkytnu lepší obrázek, tenhle je z výměny palivového filtru a nebyl určen k předvedení EGR - ale velice jednoduše: postavíš se před auto, čelem k motoru a podíváš se na výfukový svod - vpravo, hned u hlavy motoru, je z něj přes šroubení vyvedená asi jako prst tlustá mosazná/měděná? trubka. Vede doprava a stáčí se kolem motoru ke kabině řidiče a pod air box. Tam, kde končí (litinový odlitek, napojený na sání), najdeš EGR ventil. Přes další hadičky je spojený s EPT ventilem, který právě řídí stav otevřeno/zavřeno EGR ventilu. Na fotce sleduj šipku, to je konec trubky a šroubení přípojky k EGR.

Já mám ventil zapojený a funkční, ale tipuju, že kluci, co ho zaslepují, prostě vloží do šroubení zátku (plech, klingerit, atd.) a tím zabrání průchodu spalin do sání, ať už je ventil otevřený, nebo zavřený. Ale přesněji by ti poradil někdo, kdo to zablindované má.

Jinak ventil rozebereš, vyčistíš a zase složíš, nic na tom není.

2011-04-26 15:12:29

já jsem to kamarádovi jednoduš odřezal, a vyšrouboval, je tam závit tuším szejnej jako na lambdě (ten na výfuku) a oba podlakové regulátory jsem vyhodil a podtlakové hadičky k nim odstranil, auto se na jeví jako svižnější, lépe reagující plyn, ale je možné že je to subjektivní pocit, v každém případě pocit je to dobrý a navíc jsem po týdnu ještě zvýšil předstih, odhadem tak o tři až pět stupnů a opět se změna projevila jako příjemná

2011-04-30 10:23:33

Díky za rady.

Obrázek stačí a popis super, myslím že už nebude problém, jen sebrat dost odvahy to udělat a udělat to :D.

Jak bylo řečeno, zaslepit. Zajímalo by mě zda se to vyplatí, nebo co se změní (třeba jestli nebudou problémy na technické atd.)?

Asi mě budete muset znova poučit. Předstih se na motoru dá měnit "mechanicky", tohle nedělá řídící jednotka? (jen ze zvědavosti, určitě si sním hrát nebudu)

2011-04-30 11:58:31

každé auto má bud rozdělovač nebo snímač polohy klikové hřídele, až na výjimky jsou vždy polohovatelné, stačí pootočit rozdělovač či ten snímač a máš jiný výchozí bod od kterého případně řídící jednotka počítá

 Janis
2011-04-30 19:03:29

Trochu zeširoka: jednotlivé státy si určují emisní limity pro vozy, prodávané na svém trhu. Ty se stále zpřísňují a automobilky jsou nuceny na ně reagovat. Systém řízení emisí u GA motorů na N15 byl právě reakcí na EURO 2 normu pro vozy, prodávané v Evropě. Recirkulace výfukových plynů měla omezit množství oxidu dusíku (NOx), který by jinak unikl výfukem do ovzduší (katalyzátor všechno neodbourá). Systém ovšem pracuje jen při zvýšených otáčkách a určitém zatížení motoru - tehdy se právě přes EPT ventil otevírá i EGR a pouští část spalin zpět do sacího potrubí. Tím se sníží podíl kyslíku v nasávaném vzduchu, což sníží následně spalovací teplotu ve válci a zároveň i tvorbu NOx, která je tím vyšší, čím vyšší je spalovací teplota ve válci. Zároveň se spálí i případné zbytky HC v přivedených spalinách. U států, které podobné parametry pro NOx ve spalinách, jako má EURO 2, nevyžadovaly, žádný EGR ventil ani recirkulaci plynů u GA motorů nenajdeš.

Nevýhodou tohoto řešení je částečné snížení výkonu motoru.

Takže: jediný problém na STK by mohl nastat při měření emisí, kdy by ti mohli při zvýšených otáčkách naměřit zvýšený obsah HC a NOx, ovšem do limitu by ses měl vejít i tak. Abys ho přešvihl, musel by být motor dost zbědovaný (špatné svíčky, velké vůle, atd.) a pak by ti asi ani EGR nebyl co platný.

2011-05-02 19:39:17

Diky za vyčerpávající odpovědi

(vypadá divně když už se nějakou dobu jen ptám, a ještě jsem na autě nic neudělal, bohužel auto je denně v provozu a čekám na den, kdo ho nebude nikdo potřebovat)

2011-05-14 15:11:55

Tak jsem vyměnil všechny filtry (vzduchový, palivový), vyčistil váhu vzduchu, podle fotek co jsou v návodu jsem myslel že bude větší. Odpůrky byli trochu špinavé. Bohužel na EGR nemám vhodné nářadí, abych odšrouboval tu matku na té mosazné/měděné trubce. Po aktuálních úpravách mám pocit, že se nic nezměnilo. Doufám že aspoň spotřeba šla dolů, ale to poznám až po delší době. Jediné mnou zaznamenané zlepšení je při otočení klíčku do polohy, kdy se rozsvítí palubka, že už není slyšel bzučení, pravděpodobně nějaké čerpadlo v palivovém systému, ale že by to bylo tím novým filtrem?

 Janis
2011-05-15 12:44:37

Když je palivový filtr zanesený, klade průtoku paliva větší odpor a čerpadlo se víc namáhá, to může být příčinou zvýšené hlučnosti (bzučení) - ztišení už pozorovalo po výměně palivového filtru víc lidí, našel bys to na fóru.

2011-05-18 09:30:37

Hezké téma. Přesně tohle u mojí Almerky N15 jsem vypozoroval taky. Spotřeba i když jezdím klidně se mi nehne pod 8 litrů (8 až 8,6) jízda jen po Praze. Vím ale že se s tím dá jezdit za mín. Mám podezření na lamda sondu. Ale to nevím jistě to mi musí někdo změřit. Sám nevím :). Když po jízdě zastavím zhasnu motor cítím z pod auta benzín. (pravděpodobně ne uplně spálený z motoru - domněnka) Když auto stojí déle, tak benzín není cítit vůbec.

A přesně to co popisuje Netractio, tak auto mi připadá línější a línější. Teď to taky řeším jak auto oživit a snížit spotřebu. Nevím co to způsobuje. Zvažuju že zajedu do znač. Nissan servisu, kde s tím asi budou mít zkušenosti a pohrají si s nastavením ve kterém se já nevyznám. Co vy na to? Sám si dokážu vyměnit filtry, vyčistit váhu vzduchu a podobné, ale nastavovat předstih a podobné o tom nic nevím.

Dá se na tom autě udělat ještě něco jednoduchého co by to mohlo spravit?

2011-05-18 10:54:52

ve značkovém servise hledej jen běžnou údržbu, pokud chceš s autem něco provést, musí to jinam

NO_HITS  
Laďa
2011-05-25 12:58:57

http://www.spotreby.cz/ni...a16de-73-kw-100-hp-a7024/ tady máte spotřebu GA16DE, je to všechno jízda po brně - všimněte si jak se změnila spotřeba po tankování vervy - upozotrňuju že sem jezdil schválně živější jízdou abych vyloučil možnost lehčí nohy

 Janis
2011-05-25 21:40:30

No saje ti hezky - já se nejníž se stejnou motorizací dostal k 6,66 (cca 6 km město, 17 km dálnice a držel jsem to do 3000/min, což je na pětku okolo stovky, předjíždějících traktorů jsem si nevšímal) a benzín obyč. N95 u LUKOILu. Jinak to dává okolo 7,5 na stovku při dodržování limitů (50/90/130).

2011-06-02 09:38:34

Zdravim, najde se někdo komu tato Almerka žere méně jak 8,0L a táhne jak má? A pokud by to šlo poslal mi fotku polohy natočení rozdělovače. Zajímá mě jestli mám výchozí pozici a nebo už do toho někdo hrábnul. Netušim jak vypadá originální poloha. Dííííky ! :)


Odpovědět

1  2  3