Fórum - Téma


N15 vs N16


Fórum Technický koutek N15 vs N16



1  2  3  4

2016-01-16 13:46:25

Iste skúsenosť je jedna vec ale čo taká Wikipedia .. kto aspoň trocha vie po anglicky tak potom nech sa vyjadrí..( dole som je ako tak preložené) Práve totiž riešime podvozky ( ja osobne sa rozhodujem medzi štelovákom a pevným) no a ruka v ruke s tým idú porovnávania podvozkov N15 a N16 v rámci takého toho chlapčenského súťaženia ale hlavne pre správnu voľbu podvozkových komponentov, zvlášť keď sa debatíte s niekým kto má N15.. a len dodám, že kým bol podvozok naozaj dobrý tak nebolo pochýb, že 5-6 rokov vývoja urobilo svoje.. tu to je:

The N16 Almera offered great improvements over the previous generation Almera in terms of handling, tyre grip and drive dynamics. The N16 Almera felt much more sure-footed on the road and was exceptionally nimble for a plain family car.

A tiež:

First, the Almera's MacPherson strut front suspension and multi-link rear suspension (Nissan's name for its double lateral link twist beam suspension) had been retuned. This resulted in a quieter ride and a reduction in the amount of rear bump-through experienced when heavily laden, improving high-speed stability, driving dynamics and making the car more controllable after an emergency maneuver. The new suspension tuning also proved to produce almost no body roll on tight turns. Overall, Nissan said, the Almera had slightly firmer damper settings and marginally stiffer spring ratings; though there had been no loss of ride comfort or increase in noise levels in normal motoring. The suspension revisions had been executed in such a way as to only come into play at the upper edge of the dynamic envelope

V krátkosti podvozok N16 bol vylepšený oproti N15 a facelift N16 bol ešte vylepšený od klasickej N16..alebo seru kocky..

2016-01-16 13:56:54

Ako tak preklad..

N16 Almera ponúkla veľké zlepšenie oproti predchádzajúcej generácii Almery, pokiaľ ide o manipuláciu, priľnavosť pneumatík a dynamiky pohonu. N16 Almera sa cítila oveľa istejšie "nohami na ceste" a bola mimoriadne vrtká na obyčajné rodinné auto. Prvý krát má Almera vzpery MacPherson vpredu a zavesenie multi-link zadných kolies. To malo za následok pokojnejšie jazdu a zníženie množstva zadného "naskakovania" , zlepšenie stability vo vysokých rýchlostiach, jazdnej dynamiky a auto bolo kontrolovanejšie po núdzovom manévri. Nový tuning zavesenia tiež dokázal produkovať takmer žiadny "telesný úlohu na ostrých zákrutách" Asi myslia náklony..Celkovo Nissan sa vyjadril že Almera N16 mala čosi pevnejšie nastavenie tlmičov a trochu tuhšie pružiny hoci tam nebola žiadna strata jazdného komfortu alebo zvýšenie hladiny hluku . Revízia suspenzie bola vykonaný takým spôsobom, "až do hrany dynamiky"

Tak neviem.. každopadne neporovnavame benzín vs diesel ale n15 a n16.. N16 bola dost hojdacka.. naopak ja som mal pocit ze ta po facelifte drzí neskutocne a nenaklana sa. Tak olej do ohna je, ja sa pakujem:D

2016-01-16 14:33:34

To je tvoj preklad či Google translator?

2016-01-16 14:59:41

cico: Oboje.. dal som to do translatoru a poupravil časy a rody:D Rozumel som viac menej v pohode ale môj preklad by bol zdľhavý a ešte možno ťažkopádnejší

Nevlad  
Vladimír
2016-01-16 15:29:06

brianbbalm: Tak nevím, možná už nejsem tak bystrý (a lepší už to nebude ), ale "vo co gou??? Umíš hledat na Wiki, umíš používat Google translator, ale nějak jsem nepochopil Tvůj dotaz či problém.

2016-01-16 15:34:40

nevlad: je doopravdy podvozkově N16ctka lepší,jak se oficiálně tvrdívá,nebo né,případně díky čemu? Tazateli jde o fakta v nastavení komponent a výsledek v poskytnutý trakci oproti N15ctce.

2016-01-16 16:07:13

brianbbalm: Suspenzia?! A prvýkrát McPherson?

2016-01-16 16:19:14

Bože ten kluk má vážně trauma z toho, že jsme mu tady řekli, že N16 v ropě nemá sportovní charakter oproti P11GT, SPORT, N15 GTi .. reklamním kecům se nedá věřit, jezdil jsem N16 a jo sedí, ale na Primeru to nemá a nedej bože na GTi Almeru, oproti ní je to jak autobus

Nevlad  
Vladimír
2016-01-16 17:03:46

bmarcellus:To fakt nevím, N15ku jsem nejezdil, tak nemám srovnání, a nechci plácat nějaké teorie. Já mám N16 třídveřový hatchback, provedení sport, podvozek je trošku tvrdší, a v zatáčce sedí docela slušně. Bylo pár situací, kdy jsem se už viděl v příkopu, ale kupodivu jsem tam neskončil

2016-01-16 17:55:51

djmicho: Sjaro: 2013-03-13 21:22:35 (2 let, 10 měsíců) to cripo: S touto Almerou som vyprašil do vrchu A8 4,2 benzin

teraz jeden citát: " Surfovací prkno a diesel. Že to nejde dohromady? Podívejte se na Nissan Almeru a změníte názor. Tento kompakt má střechu ve tvaru surfu a pod kapotou nový výkonný turbodiesel, který vůz opět vynesl na vlnu zájmu."

  • autorecenzia..

A len jednu vec: vidím ti v profile 66kw almku pred FL..

Autor článku a Sjaro na tom jazdili osobne. Ty si jazdil na 2.2 dci 100kw?? vyskusal si ju ked mala podvozok bez ujmy??

Boze no 110kw primera alebo 105kw Gti almera.. to sú teda rozdiely vo výkone.. Ja vieeem.. veci okolo otačok a podobne.. neriešim:D dat dole almku N16, trocha postelovat výfuk, dat tam disky ktore mam v profile a btw tam aj idú+ H&R a KyB SR no a potom mozme íst skusat

A vlastne to je vsetko co som chcel dodať, viac nic nenapisem, nechcem sa hadat, mate pravdu vy a v niečom zas iní

2016-01-16 18:34:28

brianbbalm: bohužel jsem jezdil už v moc autech.. s GTi almerou spráskáč i moje ex Mazda 6 mps, N16 má svý kouzlo, ale do dějinami zapomínaných hot-hatchů má daleko... a mluvím o SÉRIÍCH, poladěná N15 by Tě zahanbila, můžeš být vklidu, v Mostě N14 a N15 davají na prcinu i RS ochcávkám, audinám, baworákům.. A A8 je limuzína ne auto na vrchy...

Neberem Ti, že N16 sedí dobře, má dokonce ostřejší brzdy, ale na limitu je málo čitelná..

2016-01-16 18:40:45

na seznamovačku okruhu to stačí

Liam Nissan Almera N16 DCi Nurburgring Lap

NO_HITS  
Laďa
2016-01-16 19:21:43

Obě mají stejnej typ napravy vpredu i vzadu. Možná v originale trochu měkčí podvozek pro vetsi konfort u N16 na ukor jistoty v zatáčkách , ale hlavně N16 má podle vybavy až o 200kg navic diky kterým 1.8 jede stejně ne-li hůř jak předchozí 1.6 . první série 1.8 měly špatný kruhy diky kterym to po chvíli zralo olej. Už se to tu resilo několikrát.

 tofoj
Tomáš Fojtík
2016-01-16 20:10:07

Z vikipédie se toho člověk o autech hodně naučí.

2016-01-16 20:54:47

nejlepší je stejně N14

Nevlad  
Vladimír
2016-01-16 21:26:13

no_hits: Těch 200 kilo u N16 je tam přidaných hlavně proto, že N15 měla hodně špatné crash testy, srovnání viz:

http://euroncap.blob.core...an_almera_2001_4stars.pdf

http://euroncap.blob.core..._2stars_strikethrough.pdf

2016-01-16 22:24:27

nevlad: dovolím si poznamenat pod čarou,že n15 neměla zas tak špatný.Měla klasický průměr. Jeden z mercedesů tý doby dostal taky dvě hvězdičky a dodatečně mu ještě jednu sebrali.

2016-01-16 22:43:10

O tom n15 vs. n16

Tak hlavně je potřeba srovnávat auta které jsou v dobrém podvozkovém stavu.

Napravy ve předu a vzádu jsou stejný typ, tak nevím jakej tady je vývoj. Zadní náprava pochází z maximy.

N15 má nížší těžiště a menší hmotnost než n16

NO_HITS  
Laďa
2016-01-16 22:56:28

nevlad: ja jednu N15 zrušil ve vyšší rychlosti. Diky tomu jak auto dopadlo a jak jsem dopadl ja jsem se dostatečně ujistil, že to zas tak zlý není a dopadlo stejně slušně jako většina jinych aut. Ona je jedna vec umelejcrash v laboratoři a crash v realu. Samozřejmě kdybych boural v některým kousku co se v čr prodává pod 20 tis tak by to bylo horší. Chce to objektivní srovnání a ne jen koukat do ,,papiru,, a wikipedie

Nevlad  
Vladimír
2016-01-16 23:14:46

no_hits: Objektivní srovnání...to je co? Když rozflákáš jedno auto, pak druhý, tak to přece nelze srovnávat. Přece nechceš říct, že jsi měl dvě naprosto stejný bouračky? Řekl bych, že právě crash test bude plus minus objektivní, protože srovnává za stejných podmínek. Samozřejmě, že v laboratoři se nedá nasimulovat každá situace, která může na silnici nastat, ale srovnání je více méně objektivní. Mnohem víc, než srovnání dvou skutečných bouraček., protože ty nebudou nikdy stejné.


Odpovědět

1  2  3  4