Fórum - Téma


N15 - svíčky


Fórum Almera N15 N15 - svíčky

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-11-24 10:13:29

Ahoj mam sviecky stare tak pol roka a okolo necelych 10tis najazdenych km od vymeny, nove filtre vsetky a vcera som sa len-tak so zvedavosti kukol na ne a bioli dost zasrane, som ich musel cistit..Cim to je? Almusa 64kw n15 ma 240tis najazdenych, ale olej vobec nezere, na emisnej vraj motor ako novy :O tak neviem, tankujem na OMV, myslite si ze mi nedobre spaluje benzin? ako dosiahnem lepsie spalovanie..dik

2008-11-25 01:03:11

Ja by Som na OMV netankoval. Známy majú dosť zlé skúsenosti na nich. našťastie ja nie.

2008-11-25 08:45:48

aha, pocul som aj na Slovnaftku zlu recenziu..este som tusim v zivote neskusil SHELL-ku..vsetci pisu o V-Power..to je 95ka? to by som mohol skusit

2008-11-25 09:58:46

Občas beru tak 2x za sebou 2 plne Shell V Power (95). Někde jsem o tom už psal. Podle mé zkušenosti po této kůře motor ožije (zřejmě se částečně odstraní usazeniny). Jde rychleji do otáček, má méně "zastřený" zvuk, jede rychleji.

2008-11-25 10:25:46

Mozem Vam dat informaciu ze klasicky N95 predavaju vsetci zo Slovnaftu (aj OMV,Shell,Esso,Jurki, Jet ...) problem je v tom ako casto odkaluju svoje nadrze a menia filtre na stojanoch. Ine benziny ako OMV-100 Shell V-power ... su dovezene, alebo minimalne upravene aditivami. V Slovnafte sa vyraba iba N95, Evo benzin, Nafta a Bio-nafta dokonca ani N91 sa uz nevyraba aj ked na pumpach to maju robi sa to miesanim. Takze treba si napriklad odtestovat ze naberies do bandasky 2 litre vlejes to do cistej flase napr od mineralky a potom za 1-2 dni uvidis ci su tam usadeniny alebo spina, ja som to takto skusal viac krat a cudovali by ste sa co vsetko som videl, niededy to vyzeralo uz ako miesany napoj.

Spinu by mal zachytit palivovy filter ale ine tekutiny sa dostanu cez filter lahko. Treba skusit este vycistit palivovy system niektorym z pripravkou na to urcenych (Velvana, Liqui-moly,Castrol)

2008-11-25 10:58:52

Mondrejka to máš pravdu,ale každá benzinka, ktorá berie so Slovnaftu benzin berú čistý a pridávajú tam svoje aditíva.Pred rokom som robil taký testík, že do bandasky som vždy natankoval presne 5l-ov benzínu a keď mi došiel tak som to nalial do nádrže. Vždy som za sebou 3 až 5x opakoval tankovanie na tej istej pumpe. Skoro všetky benzinky mali rovnaký výsledok s malými rozdielmi, len na slovnaft mi vyšlo v priemere o 10km-ov menej jak na ostatné.

2008-11-25 11:00:07

Co jsem cetl ja tak vsichni si to berou z toho slovnaftu a davaj si tam svoje aditiva . Ale OMV to ma prej z Nemecka

2008-11-25 21:09:50

Když jsem dovezl Almeru, tak jsem tankoval jen Shell 95 a v pohodě. Pak jsem začal tankovat od Benziny a Slovnaftu a po chvilce začalo být hlučné čerpadlo před startem. Tak jsem se vrátil k Shellu a zase klid. Teď beru OMV a myslím, že není špatnej, čerpadlo v klidu, ale na Shell to lépe jelo, myslím. Taky mám víc začouzenou nerezovou koncovku výfuku než ze Shellky. Víceoktanový do toho neberu, nepoznal bych rozdíl bez seřízení, aspoň u N15-ky. Takže já hlasuju pro Shell

2008-11-25 22:30:29

Do vsetkych aut (Nissan, Mazda, Toyota) tankujem len Shell V Power, auto lepsie/lahsie taha a odhadom ma aj nizsiu spotrebu -- toto neviem 100% posudit, lebo mavam rozne trasy a roznym stylom. Co sa tyka V Power racing 99/100+ ci kolko oktanov, chvilu som to skusal ale kedze to mam malo nastudovane, radsej som od toho upustil (kym si to nenastudujem). Kedze som off topic, zakladam o benzine novu temu http://www.nissanclub.cz/..._posts.php?topic_id=87662

2008-11-28 12:53:23

Ja mam kamaratov na predaji v Slovnafte a oni mi povedali ze na Slovensku je to tak ako som pisal a ze len OMV zo Schvechatu vozi tie ine paliva a Shell vozi vlastnebenziny (okrem N95 ako je to napisane vyssie).

Problem bude v predajcoch a rozvoze paliva cisternami, ludia su vynalezavi a nezaujima ich ako auto ide ale ako si lepsie naplnit penazenku. Neviem ci si pamatate ale na jednej pumpe pri BA dokonca zakaznici vyhrali spor ked im v autach odisli katalyzatory ze bol nekvalitny vysokovodny benzin na stojanoch a pumpa musela vsetkym zaplatit opravu.

Od vtedy sa drzia, no reputacia sa tazko ziskava spat. Ja si myslim ze palivo z fabriky to je jedno uz akej ci Slovnaft, OMV, Shell je kontrolovane vzorkami a dokonca to kontroluje zariadenie ktore zazamenava kvalitu a oktanove cislo a je to kvalitne, vsetky problemy s palivom sposobuje distribucia a predajcovia.

Interny zdoj mi povedal ze sa benziny blenduju na vacsie okt. cislo ako je napisane, napr N95 sa vyraba blenduje na 97 oktanov, ale kedze benzin casom starne tak sa oktanove cislo zmensuje (nakolko sa zvysuje pridavanim toulenu a xylenu, ktory sa odparuje).

2008-12-21 14:47:10

...ja osobne nemám so Shell dobré skúsenosti... prešiel som na OMV - carrera 95 a je pokoj

2008-12-21 19:15:58

Bartose, tak nám to trošku upřesni ať se poučíme Co je na Shell špatné a na OMV dobré?

2008-12-21 20:54:45

Název příspěvku zní: " Sviecky" Dozvěděl jsem se v něm,že

1) Shell je vynikající,OMV nestojí za nic

2)OMV je vynikající,Shell nestojí za nic

Opravdu vyčerpávající odpovědi na otázku marioca, proč má zasrané svíčky.Co kdybyste se třeba zeptali,jestli používá předepsané svíčky,jakou tepelnou hodnotu zvolil.Včera jsem preventivně měnil na své N16(r2000) svíčky a taky se mi zdály černější,než bych si představoval. Určitě na to má

vliv i to,že jezdím krátké trasy po městě.Používám předepsané NGK BKR5E 11a najel jsem na ně 33 000km.Předchozí majitel tam měl BKR6E 11. Ty vypadaly o něco lépe.

Na předešlém autě jsem měl svíčky na zimu a na léto. Ale to bylo i proto, že tam byl řízený karburátor a to už nikdo seřídit neumí.

Na závěr ještě jednou: Držte se tématu daného názvem příspěvku. Dík.

2008-12-21 20:55:08

Sviečky??????????????? nikde ani pomenuťie o tom SPAM SPAM SPAM celý ohladom tých svíečok:Princíp činnosti sviečky je teoreticky úplne jednoduchý. Napätie (rozdiel potenciálov) medzi jej elektródami musí nadobudnúť hodnotu, ktorá dosiahne výšku prierazného napätia v danom prostredí. Za týchto podmienok sa medzi elektródami sviečky rozhorí oblúk, zabezpečujúci zapálenie pár paliva a vzduchu nachádzajúcich sa v tomto priestore. V reálnej prevádzke je však sviečka vystavená množstvu krajne nepriaznivých vplyvov, počas každého jedného cyklu (jednej polotáčky KH) musí odolávať extrémnemu kolísaniu teplôt (cca 100 až 2 800 °C), tlakov (cca 0,1 až 7 a viac MPa), časti zasahujúce do spaľovacieho priestoru sú mimoriadne korozívne namáhané a na izolátor pôsobia napäťové špičky viac než 30 kV mozno to bude zasralí tým a ked už sviečky tak tu si vyber http://www.svetsviecok.sk/sk/sviecky.aspx

2008-12-21 21:09:33

Princip činnosti čehokoliv si můžu v encyklopedii najít taky. Tady jde přece o výměnu zkušeností ,poznatků z praxe a o dobré vůli poradit.

Tvůj odkaz je v tomto předvánočním čase opravdu aktuální


Odpovědět