Fórum - Téma


N15 - stěrače


Fórum Almera N15 N15 - stěrače

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2007-06-03 20:17:33

Dostal šílenou sprchu vody na čelní sklo od protijedoucího auta. Stěrače v tu dobu byly zapnuty na pomalou rychlost. Přepnul jsem je na vysokou rychlot a přestali stírat. Motorek se točí, ale stěrače nestírají. Pravděpodobně je něco prasklé nebo vypadlé táhlo.

Prosím o radu, jak se k táhlům dostat. Co a jak musím demontovat.

Děkuji za rady.

========================================

** Edit NO_HITS ** - sloučena 3 témata, další 2 stejná smazána

2007-06-03 20:21:12

jo to ti vypadlo tahlo od motoru jsou tam 2 to druhe je od prvniho sterace na druhej.sundas sterace a plast pod nima .pak na to uvidis je lepsi dat nova tahla jsou nacvakla a plast se vymackal casem ti to znova vypadne stavalo to origo jedno kolem 800kč

2007-06-03 20:54:45

To je typicka vada starsich NISSANu, delali mi to obe N15ky Almery. To je jenom vyskocene tahlo... Nejlepsi je to rozdelat, navrtat do kloubu diru, prichytit do srobem s LOCTITEM proti uvolnovani srobu a je to vybavene. S touhle opravou jsem s tim najel 150tis. km a furt to drzelo.

2007-06-04 17:58:33

Díky. Bylo vyskočený táhlo. Zatím jsem ho nasadil a uvidíme co to bude dělat. Kdyby to vypadávalo, budu postupovat podle semtexe.

2007-06-06 10:12:14

ano je to častá závady, táhlo býává vychozený. buď nové táhlo, nebo nahřát a zmáčknout to plastový pouzdro, nebo provrtat a dát šroubeks podložkou.

2009-07-07 20:51:17

cavte sorry ze otvaram toto tema znova. stala sa mi taka vec ze mi prasklo to biele puzdro na tiahle stieraca na almere N15. ako by bolo najlepsie dat to do poriadku? ako tu citam poriesili ste to aj navrtanim srobu.neni ten cap z prilis tvrdeho kovu?alebo da sa to tiahlo zohnat niekde ako nahradny diel? keby ste niekto vedeli nejaky link? myslim ze v servise praskli aj ten biely trojuholnik co to drzi a dost znicena je aj ta diera a okolie v karoserii. mal by som to zastriekat niecim nech to nehrdzavie? dikes za rady

2009-07-08 07:05:45

jedině vrakoviště nebo noivý v nissanu- ale to se ti protočí panenky z ceny. Jinak velká pochvala, že pokračuješ v tématu a nezakládáš nové!!

2009-07-08 07:51:45

dik

2009-10-27 10:56:37

Presuvam teda otazku sem, kedze bola ako nova tema zmazana... mam ten isty pripad, vcera vecer pocas jazdy so zapnutymi prednymi stieracmi mi zrazu zastali v polovici drahy. Pocujem motorcek, ze ide, takze bude to asi mechanicka zavada. Vie mi niekto dat pomerne polopatisticky navod - nemam s tym ziadne skusenosti - (alebo link, ak som to tu prehliadol), ako vymontovat predne stierace a opravit tiahlo/tiahla? Resp. ak by sa tu nasiel aj obrazok, bol by som velmi vdacny. Je to almera n15 r.v. 1998 Dik

2009-10-27 14:22:59

Já myslím že to tu je popsáno, pokud potřebuješ přesnou rozborku, tak si najdi téma zatékání do almery, atam jak se to rozdělá,a le nevím co víc by ti kdo řekl než co je v tomto foru. No vidíš že to umíš najít, když to smažu!!

2009-10-28 10:02:21

Ale az ked som tomu venoval hodinku, prvy krat ked som tu temu pisal, nebolo casu tak podrobne hladat. Hladal som zatekanie, zatial som nenasiel uplne konkretny navod.

2010-09-08 21:05:53

presne jak pise semtex a honzaBK, ted sem to taky provrtal 3vrtakem , nebo 3,3 ted nevim presne dal sroub M3 a 2matky proti sobe a uvidime jak dlouho to vydrzi zatim sem to zkosel jenom asi 10min ale i na nejvyssi rychlost a v vpoho, jakoby tam nic nebylo,samozrejme sem tem matkam nechal tak 1-2mm vuli aby se to v pohode mohlo pohybovat. prace i s vyndanim na hodku a to sem to nidky nedelal, ted me jeste ceska procistit AAC ventil

2010-10-28 11:21:09

Zdravím i přidávám moje zkušenosti, měl jsem vychozené pouzdro táhla na stěrači u spolujezdce podařilo se mi sehnat starší dobré za 300kč , ale jak to tak bývá tak nic se nestane jenom tak. všem co se něco takového stane doporučuji rozdělat všechny součásti stěračů řádně očistit a promazat mi po sundání táhel nešlo rukou pohnout stěračem u spolujezdce uplně zatuhlé Tak se nedivím že to kleklo. Jak jsem to rozdělal a namazal jde vše hladce jak se říká kdo maže ten jede:).

jiří

2010-12-04 22:12:47

Zdravim Nissanaci, potreboval by som radu. Vyskocilo mi tiahlo stieracov - v tom bode uprostred tunela. Dnes som to mal ciastocne rozobrane (len plastovy kryt pred spolujazdcom), lebo sa mi nepodarilo stiahnut stierace... Da sa tiahlo nacvaknut naspat na gulovy cap alebo to uz je vydrate tak, ze to vyskakuje? Cital som tu o prevrtani capu a nasadeni srobu - to ale treba zhodit aj cap pri motorceku - ako? silou ho vytrhnut? poradte prosim, v servisnych manualoch taketo opravy na kolene nepopisuju :)

PS: daju sa kupit plastove uchytky tych krytov? pri rozoberani sa mi 3 ulomili (vonku -4 stupne)...

2010-12-05 21:27:23

lacoz neumíš číst, je to tu jasně napsáno.Kdyby to nebylo opotřebováno tak to nevypadne.

2010-12-20 10:05:57

Zdravím Laco, nedávno jsem několikrát řešil obdobný problém v obdobných podmínkách (po práci na sídlišti ve tmě venku před barákem, mínus deset). Při rozborce jsem nechal zapnutý motor a větrák na čelní sklo naplno, aby se mi vnitřek pořádně ohřál a pokud možno co nejvíc odmrazil tu část, kde se bylo třeba pohybovat. Dvakrát jsem to jen provizorně nasadil, ale vždycky to zase sklouzlo. Pak jsem zajel k tchánovi, který sice nemá garáž, ale zato dobře vybavenou dílnu a celé jsme to rozdělali. Je tam problém v těch plastových pouzdrech, které mají na okrajích takové na můj vkus dost subtilní "háčky", které se při nasazení na ten kovový čep zacvaknou (nikde v náhradních dílech jsem náhradní plastové pouzdra nenašel, pouze celé táhlo, cca 850 Kč/kus). Dvě z cca 8 těchhle pacek se mi opotřebením vylomily (na táhle z motorku ke stěrači u spolujezdce) a při zpětné fázi stíracího cyklu (nebo jak to říct) táhlo vždycky vyskočilo a stěrač zůstal viset na skle.

Demontáž myslím netřeba nijak popisovat, vyndáš všechny ty plastové kryty pod stěrači, které drží jenom na těch plastových "špuntech" (tyhle patenty mě taky pěkně rozčilujou, prd to drží, špatně se to vyndává a když to zlomíš, tak nové stojí až nečekaný peníz, šroub je prostě šroub). Na sundání pravé části toho plastu je potřeba sundat stěrač u řidiče. Ty jdou celkem snadno, jakmile člověk pochopí, jak na to. Sundáš ty gumové krytky, odšroubuješ pojistný šrouby a pak....to nejde dolů ani za prase. Můžeš tahat jak chceš a nic se neděje. Je na to nějaký spešl stahovák a nebo (co mě pomohlo) nechat stěrač na skle a na tu část, kde je pružina a tlačí stěrač směrem ke sklu, zatlačit dlaní směrem ke sklu, až překonáš odpor pružiny a "cvakne" to (prohyb stěrače cca. 2 cm, je třeba se toho nebát) a stěrač se "vyloupne" sám, stačí ho pak lehounce sundat. Pokud budeš chtít postupovat podle mě či podle rad kolegů výše (oprava "na fest" doma na koleně), budeš muset sundat i druhý stěrač. (osobně jsem měl ještě odšroubovanou kapotu, dělá se to tak mnohem líp, ale sám ji nesundáš, ideální jsou na to 3 lidi - 2 drží, jeden odšroubuje)

Pak už se dá celkem v pohodě dostat ke všem táhlům. Co bylo nacvaknuté jsem vycvaknul, na motorku jsem to měl přišroubované (nevím zda je to tak originál, původní majitel říkal, že s tím měl taky problém a že to nějak provizorně vyřešil), tak jsem to odšrouboval a vytáhnul ven (bylo to tam na nějakém tisícihranu, tak to šlo taky trochu ztuha). Pak je potřeba dostat ven ten šroub, na kterým je přichycený stěrač spolujezdce a zespodu jsou pak dva čepy, na kterých jsou nacvaknuté ty táhla. Dá se to jednoduše zatlačit dolů, drží to 4 plastové zarážky, které jsem šroubovákem postupně zatlačil a protlačil to celé do té šachty, kde běhaly táhla. Další postup již podle Semtexe výše. 3,3 vrták, stojanová vrtačka, navrtat kloub i pouzdro (plast je vcelku tvrdý, měl by o s tou dírou něco vydržet), udělat závit, dát k sobě a zašroubovat šroub s podložkou (nevrtal jsem skrz) tak, aby to mělo vůli (osobně jsem šroub nezalepoval, ale kdybych to dělal znova, asi zalepím....na jaře to radši zkontroluju a bude-li to uvolněné, zalepím).

Nasadit (není jedno v jaké fázi se nachází motorek (po vypnutí elektriky s ním jde pohybovat), proto před montáží táhel doporučuji zapnout klíč, párkrát protočit a nechat zastavit ve výchozí poloze (tuším že ve výchozí poloze vahadlo od motorku směřuje horizontálně směrem k řidičo), smontovat, nasadit stěrače a zakrytovat. Práce tak na hodinku - 2, podle zázemí. Good luck.

2011-01-24 16:16:45

Cau Delight,

dik za podrobny opis, ja som to ale nakoniec zveril servisakom. Potreboval som to rychlo spojazdnit a nechcelo sa mi pri tom mrznut pol dna. K teme sa ale vraciam, tentokrat kvoli zadnemu stieracu - nejak ma to prenasleduje. Ten asi bude zahrdzaveny - po pusteni prejde tak 3-5 cm a zastavi sa. Ked bude trochu teplejsie, skusim ho rozobrat. Ak mas nejaku radu, coho sa vyvarovat alebo na co si dat pozor, sem s nou :)

2011-01-25 08:09:47

Hrozně složitej popis, opřečti si můj popis. V žádném případě neodšroubovávat od motorku, je to pak hrozně složitý to přesně nastavit. Pokud jen vycvakneš táhla po vyndání celýho mechani¨smu ven, je úplně jedno v jaké poloze to nasadíš, pokud neodšroubuješ tu matici z motorku. Motorek ani nevyndávej, jen zapáč za táhlo a to se z koule na motorku vycvakne. Po nasazení na auto před nasazením stěračů zapnout stěrače a nechat doběhnout do výchozí polohy.

To je vše

2011-02-02 10:40:53

mam dalsiu otazku: teraz v tuhych zimach, ked rano zapnem stierace, tak motorcek vydava taky tenky skripavy zvuk, ako by prekonaval velky odpor, ked chce pohnut stieracmi (stierace funguju). Nema to ziadnu suvislost so sklom ani primrznutymi stieracmi na sklo, lebo sa to deje, aj ked som stierace vyklopil a tak skusil zapnut (na najpomalsej rychlosti). Neviete, v com moze byt problem?

Uz 2x za rok a pol mi odisli stierace pocas jazdy (opravene) a taketo veci urcite sposobuju namahanie materialu.

2011-02-02 11:20:55

Ses si jisty ze je to motor? Me se stalo, ze pri stirani sterace hrozne skripaly a vrzaly. Myslel jsem ze je to gumickou, pri zvednuti steracu se to neprojevovalo. Ale po vymene gumicek bez zmeny. Byl sem zoufaly az pak nahodou sterace jemne skriply i kdyz byly zvednute. Cely problem byl v tahlech, ktere zajistuji pohyb steracu pri zapnuti motoru. Nakonec stacilo tu mechaniku poradne namazat a bylo po problemu.


Odpovědět

1  2  3