Fórum - Téma


N15 - rozvody ?


Fórum Almera N15 N15 - rozvody ?

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2010-03-15 14:10:22

Nazdar!

Mam N 15 1.4 55Kw.

Mam otazku ohladom "nesmrtelnej rozvodovej retaze". Je vobec mozne pocut zvuk rozv. retaze pri beziacom motore v optimalnej prevadzkovej teplote? U mna totiz ked motor bezi uz ZAHRIATY, su vypnute vsetky spotrebice (cim mam co najnizsie volnobezne otacky okolo 750 RPM) je pocut divny zvuk od rozvodeovej retaze. Neide pritom o zvuk nenapnutej retaze,ktory je pocut bezprostredne po nastartovani studeneho motoru asi sekundu po starte (take to rachotanie). Toto mi pride skor ako keby ta retaz drhla o nieco. Motor ma inak pri zahriatom motore velmi tichy chod a jedine co pocujem na volnobehu je take to chrapcanie od rozv. retaze. Nepoznam nikoho v blizkom okoli,kto ma rovnake auto a mohol by som si "vypocut" jeho motor a porovnat to a preto sa pytam vas ci ma niekto podobnu skusenost, alebo ci je to normalne alebo s tym mam bezat rychlo do servisu.

Pridavam link na youtube,ale neni to tam zretelne pocut,nakolko je to tocene z mobilu,ale predsa za pokus to stoji...

Pre upresnenie este dodavam, ze je ten zvuk pocut aj pri vyssich otackach (zapnute spotrebice cca 850-900RPM) ale aj s pridanym plynom,len tam uz sa pridava zvuk motora,cize je to chrapcanie znacne prekryte tym samotnym zvukom motora.

Olej (Valvoline durablend 10w-40) som menil zrovna cez vikend a ziadna zmena...

Kazdopadne sa s tym chystam za znamym mechanikom,ale momentalne si na to neviem najst cas a navyse otec mi tvrdi ze je to normalne a ze sa tomu ajtak nic nemoze stat.

Vdaka za kazdy postreh.

Almera N15 engine

MOV00962 ...

2010-03-15 14:34:58

ee toto neni normálne, podla zvuku to bude asi fakt retaz .. ja už bych to mal rozobraté a pozrel rozvody (napínaky a to okolo toho)

2010-03-15 16:07:22

nedá sa to takto identifikovať,ale kolko máš KM ?

2010-03-15 16:10:36

Nahrávka je sice šílé kvality ale, ten zvuk rozhodně zdravej neni řetěz se tam klepe o blok motoru. Odhaduji to na uvolněný či jinak poškozený vodící napínák řetězu a nebo je v háji pružna co ho napíná,každopádně bych to nepokoušel a raději to k tomu známému dotlačil

2010-03-15 16:35:41

Najazdenych 165 000 Km.

Pokial sa chcem pozriet na rozvody, dá sa iba demontovaním toho cierneho krytu na boku bloku motora daco zistit, alebo je to treba cele rozobrat podla servisneho manualu (vypustit chladiacu kvap., dat dole veko ventilov, termostat+vodna pumpa...)?

2010-03-15 16:46:47

Pokud něco chceš rozebírat tak měj při ruce aspon novou rozvodovou sadu,je tam totiž tesnení řetez je mazán olejem tak že sundat kryt a vrátit zpět na porušené těsnění znamená že ti bude prosakovat olej a budeš dolejvat a dolejvat....... Krom toho musíš sundat i kryt víka ventilů a to znamená zase další tesnění , žádná sranda Jinak totální rozborce zborce se nevyhneš abys ses na to dostal.

2010-03-15 17:04:45

Zkontroluj napinak retezu ten by mel jit vytahnout i tak¨le je na tom krytu retezu a myslim na dvou sroubech . A koukni jestli na nem neni neco ucpanyho . Brachovi se na S12 tam dostal pucek a proto to nenapinalo a nahore volnej retez urval kryt a sup snim mezi ozubeny kolo a retez a slo to do haje no.

Tek koukam ze tvoje ma asi dva jeden tlakove a druhej asi jen nejaka pruzina.

2010-03-15 17:26:24

Ak ty si si nie istý tým že je to reťaz resp.že to nevychádza od zvnútra z retaze ,skontroluj aj iné veci ako napr.kompresor klimatizácie pretože ten takisto vie narobiť hluk.Najskor treba pátrať po banalitách pretože pri 165 t km.je ga14 je nový motor takže tá reta ź sa mi zdá nepravdepodobná.Mám s tým motorom ,0,5 milionovú skusenosť a furt rovnako OK.

2010-03-16 13:52:40

Klimu nemam a ani altik nevydava pazvuky. Vychazda to urcite od rozv.retaze. Da sa nejak dostat a skontrolovat ten napinak bez rozsiahlych operacii suvisiacich s demonazou okolo rozv. retaze? Mam na mysli nejaky nedestruktivny sposob, po ktorom nemusim menit tesnenia. Do komplet novej rozvodovej sady sa mi ist nechce, to radsej cely pouzity motor. Ale zatial to ide...

2010-03-16 20:30:39

huci ti to fakt divne, ja mam 308000km a po zohriati je motor to najtichsie, no k tomu rozobratiu ta chapem, skus vyhladat daku ucnovku, alebo priemyslovku pre mechanikov, kde robia aj servis - v ramci praxe, tam by ta to vyslo najlacnejsie (napr. mne menili brzdove trubky, robili brzdy, menili olej, aj prevodovy, filtre, nove tlmice, geometriu, vyvarali vyfuk a vyslo ma to 50€) a ak by si ich ukecal, tak by sa do toho aj pustili a chlapci by sa pozabavali

2010-03-21 21:06:43

Chlapi, asi takovej blbej dotaz, ale dočetl jsem se zde na fóru, že Almery mají rozvodový řetěz. Dnes jsem koupil Almeru sedana 1,4 16V (r.v.98) a když jsem koukal do motoru, viděl jsem tam nalevo kladky a řemeny. Tak teď jsem z toho jelen, rozvodový řetěz je teda někde schovaný? Já (jako elektrikář, ale motorový lajk) jsem se domníval, že ony "pověstné rozvody", co nesmí prasknout znamenají řemeny a kladky, viditelné zboku motoru A ještě jeden dotaz - tyto "viditelné řemeny" se taky musí někdy měnit??? Pokud by jeden řemen praskl, potká se motor nebo to není "smrtelné"? (Zkušení motoráci mi tyto stupidní a lajcké otázky snad odpustí)

2010-03-21 21:20:55

To co vidis jsou remeny na pohon Alternatoru,pumpy pro posilovac rizeni,pripadne vodni pumpy a dalsi blbosti . Pri jejich prasknuti kdyz hned zastavis nehrozi poskozeni motoru . PRoste klinovej remen a ty se meni kdyz na nich vidis praskliny nebo je vytahany a piska.

2010-03-24 10:32:52

iba pre doplnenie, ta rozvodova retaz je schovana v bloku motora pod krytom, spaja ti klukovy hriadel s vackovymi hriadelmi, ktore maju na starosti casovanie ventilov. Je schovana, pretoze sa musi mazat. ak by sa mazala otvorena, mal by si vacsiu spotrebu oleja ako benzinu

2010-04-12 16:26:01

Zdravim vo spolok!

Takze vazeni pani, cez vikend som sa trocha pohral s autom doma a rad by som pocul vase nazory.

Auto som este davnejsie zobral ukazat znamemu chalanovi co robi auta v servise, nech si to vypocuje a vyjadri svoj nazor. Povedal, ze pokial ten zvuk nevydava vonkajsi remen a komponenty ktore su nim pohanane, moze to byt uz len rozv. retaz s prislusenstvom (napinaky...atd). Konkretne to odhadoval na vytahanu retaz, kedze este nebola mnena. Na to som mu ovsem pripomenul ze sa pozera na Nissan GA 14DE, nie na Feldu, kde sa ta retaz bezne meni v relativne kratkych intervaloch. Povedal, ze sice konkretne tento motor nepozna, ale stretol sa uz s takym, ze vraj "bezudrzbova" retaz potrebovala vymenu koli tomu ze bola vytahana (pravdepodobny dovod: vraj cassta jazda v prilis nizkych alebo vysokych otackach)

Tak som si minuly vikend povedal, ze sa na to pozriem doma.

Zhodenim vonkajsich remenov som dosiahol vyradenie z cinnosti vodneho cerpadla, alternatora a servo cerpadla. Po nastartovani rovnaky zvuk. Cize som aspon vylucil tieto komponenty.

Povedal som si, ze sa aspon pozriem na rozvody bez toho, aby som demontoval dekel ventilov, iba demontovanim toho bocneho krytu (ktory aspon docasne (v pripade potreby) zatesnim silikonom, co nakoniec nebolo treba). Bol som zvedavy najma na napinak hornej retaze, pretoze pri hlbsom patrani po zdroji analyzovanych akustickych prejavov som dosiel k zaveru, ze pravdepodobne vychadza spod toho krytu, kde je prave horny napinak. Vybral som sviecky a otacal motor.

Zistil som ze mazanie retaze je v poriadku. S cim mam ale pochybnosti je napnutie hornej retaze. Horny napinak funguje, co som skusil asi tak, ze som motor potocil opacnym smerom, co malo za nasledok podtlak a nasledne "stiahnutie sa" napinaku. Nasledny pohyb motora smerom, ktorym bezi normalne sposobilo jeho vysunutie. Takisto bolo vidno, ako pracuje napinak spodnej retaze, i ked obmedzene, pretoze je schovany ponizej, ale tiez sa vysuval. Co ma ale znepokojilo je, ze ten napinak bol pravdepodobne vysunuty do maxima svojho chodu. Opravte ma pokial sa mylim, preto prikladam nejake foto (niektore su fotene cez zrkadlo, tak sa nedivte opacnemu rozlozeniu). Z bocnej strany vidno ten rozsah pohybu na tom "trni", ktory vycnieva z toho "jazdca", a zda sa mi ze k hrane je to asi 1, najivac 2mm. A pritom sa mi tiez zda, ze ta retaz je aj v takomto napnuti dost volna. Nemam ale skusenost s rozv. rezami v autach...

Pozrite sa prosim aj na tie obrazky a okomentujte skutkovy stav.

Vsetkym vdaka!

2010-04-14 17:41:23

byt na tvojom mieste vymenim hornu retaz a potom uvidis. ja som menil retaz na primere P11-144 SR20DE a problem sa vyriesil a zvuk bol tiez akoby o nieco suchala, nielen strkotala. vymenil som najprv napinak a nepomohlo, tak som ho vratil a potom vymenil retaz a to stacilo a vsetko je ok zatial asi 30000km.

2010-04-16 19:59:34

Prave som na tom, ze hladam rozvodovu retaz (hornu aj dolnu) po internete, len neviem ci mi treba aj ozubené kolesa menit. Napinaky som sa rozhodol nemenit, lebo si myslim, ze funguju jak maju a mimochodom inym vydrzia pocas celej zivotnosti motora. Treba menit podla vas aj tie ozubene kolecka?

2010-04-16 20:31:53

Retaz sa neroztahuje a ozubene kolesa som este poskodene nevidel. Jedine co je potrebne vymenit su tie napinaky, ich klzna draha sa zosucha (retaz vyreze drazku do nich) a potom to hrkoce, ak ti to prekaza tak ich treba vymenit. Vies ich zohnat bud z Nissanu, alebo nahrady z USA...o inych neviem, no a vymena je zlozita a v servisu urcite aj dost draha. Ak mas este nejake otazky kludne mi napis SZ.

2010-04-18 12:45:00

To Johnykefa: tady máš k objednání napínáky řetězů - jak dlouhého tak i krátkého:

http://www.automatejcek.c...F8et%ECz%F9&akce=Zobrazit

2010-04-18 12:50:48

To Johnykefa: jo ještě ty řetězy kamošu:

http://www.automatejcek.c...+%F8et%ECzy&akce=Zobrazit

Nechci tě ale zklamat, ty řetězy bych nekupoval v náhradě, ale pro ty bych si zašel do Nissanu, cenově to žádnej psychickej kolaps nebude, jak tu mnozí tvrdí, ovšem výjimka potvrzuje pravidlo. Už se tu někde na klubu psalo, že prej někdo měnil řetězy za nové a nepoužil originály dílya řětězy se mu rozškubly a motor na vyhození, ovšem netvrdím, že to byly právě výrobky od výše uvedeného dodavatele, koneckonců to ani nemuselo být materiálem, ale klidně neodbornou mnotáží - není to prdel hlavně proto, že to není řemen - ale řetěz Osobně jsem zastáncem toho (u tohoto typu auta ), že raději vyměnit motor s málo km, než rozvody, je hrozně málo lidí, kteří rozvody musí (chtějí) měnit. Tento motor najede bez problémů půl milionu km, pokud se mu mění olej po 10-15tis.km. To ale Almera dávno zhnije.

2010-05-19 22:15:28

nazdar kamarat z klubu. cim zacat. kupil som auto pred 1 rokom nabehane malo asi 150 teraz 165 asi ako ty. teraz k meritu veci! mam ten isty problem ako ty menil som vsetko co sa dalo oleje benziny zo vsetkych cerpaciek a problem pretvaval a k tomu vsetkemu slaby tah motora po zahriati. az jedneho krasneho jarneho dna nadisiel den "D". mam olej shel helix plus 10w-40 asi to naj co sa da kupit. v polsku som ho kupil na shelke za neuveritelnych 330sk alebo 33 zlotych co je 11€. inak ide kolo 1300sk. ale nie o tom som chcel tankujem shel V_POWER a teraz bola akcia na shel racing 100 oktan. tak som tankol a na moje prekvapenie MOTOR IDE POTICHU AKO SVAJCIARSKE HODINY RETAZ NEMEN TA VYDRZI 500 000 KM KLEPANIE PO NASTARTOVANI JE NORMAL 1 AZ 3-5 SEKUND KYM SI NATIAHNE OLEJ PODLA TEPLOTY OKOLIA CIM VYSIA TYM DLKSI CAS VYRIESIS TO OLEJOVIM FILTROM ZO SPETNYM VENTILOM OLEJ NESTEKA SPET DO VANE. CHOJ NA KONTROLU PREDSTIHU A UVIDIS KDE JE PES ZAKOPANY. PEDZAPAL 10+- 2 STUPNE. JANO


Odpovědět

1  2