Fórum - Téma


N15 - řadící páka


Fórum Almera N15 N15 - řadící páka

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3  4

2010-01-19 15:33:55

To bych rekl, ze je normalni, ze te to do jednicky nepusti...

2010-01-19 15:57:36

jedničku za chodu zaradiť nejde. Je to blokované, tak ako spiatočka. Aj ja to mám tak, ale keď ju tam predsa len chcem dať (a to už musím byť velmi nasra.... ) tak: neutrál, pustím spojku, zmačknem spojku a pomááááličky ju tam vsunem ....

2010-01-19 17:06:50

DObre dik , to ma aspon potesilo ja si dam medziplyn a vbehne jedna radost,, ,tak vymenim spojku a budem dufat ze to radenie z 4 na 3 a 3 na 2 sa zlepsi citim odpor chvilu .

2010-01-19 18:09:36

Ivan, to k tomu odporu, pozri či nemáš náhodou pokrivenú radiacu tyč.

2010-01-19 19:28:25

Preco pokryvenu ,, nechapem , ked mam ale otacky po preradeni pod 1800 tak to ide lahko,, a hore to radi super ,, bude tam asi nejaky skriatok .

2010-01-19 20:06:27

2010-01-19 21:12:11

Pokud radis pod urcityma otackama, tak to nejde hladce.. je to i v manualu. Radit se ma okolo 2600+ rpm. Ted z hlavy to nevim presne, ale jde to lehce vyzkouset.. pod tou hranici to nejde pekne a nahore hladce. Pokud chces setrit prevodovku, tak urcite rad jak se ma.

2010-02-01 17:47:28

sevas, ja mam pekne skratenu riadiacu paku ako to len islo , kukni foto a radi sa trosku tvrdise kedze ta paka je uplne kratucka, ale staci si na to len zvyknut.

Ohladom toho podradovania, moja almerka ma 256000km a podraduje bez problemov, jediny problem je pri studenom aute v zime ked sa podraduje do dvojky ale to sa vzdy spravi ked sa zohreje auto a oleh v prevodovke. a to tti poviem ze moja sportova jazda je podradovanie pri 90- 100km/h do trojky a ide to uplne paradne .

2010-02-01 17:59:15

Nevadi ti, ze je s takovou radicku razeni horsi?

2010-02-01 18:31:16

moc pěkně to nevypadá a ubírá to autu na ceně při případném prodeji. Délka origo tam k něčemu je

2010-02-01 18:51:16

Ja mam z radicky tiez trosku "utate" - cisto z estetickeho hladiska. Ale co je moc - to je moc - ondrikhyllko prepac

2010-03-17 09:48:25

Naposledy som niečo také riešil na Favorite, ale tam bola šaltpáka snáď z Karosy, taká bola dlhá... Aj to som ju skrátil iba o pár cm... Možno to podľa Teba teraz vyzerá dobre, máš pocit, že to rádí "rýchlejšie" a tvrdšie, tým pádom aj športovejšie, ale realita je niekde inde...

2010-03-17 11:27:18

Hoši zase tu někteří píšete bludy, v převodovce není žádná zpátečjka ani jednička blokována ! To že tam nejde zařadit je konstrukcí převodovky. Na jedničce a zpátečce není namontovanej synchron - to je zařízení, který ti vyrovnává otáčivý pohyb soukolí, které právě řazeníém přesouváš do sebe. Takže je jasný, že ani 1 ani zpátečku tam normálně nezařadíš. Meziplynem nahradíš synchron a vyrovnáš otáčky jednotlivých kol a tím do sebe lehčeji zapadnou. Takže z pětky tam absolutně bez problémů zařadíš jedničku, ale určitzě to nezkoušejte, to ej to poslední co by jste s tou převodovkou asi udělali. Samozřejmě teopreticky by tym měla jít i zpátečka, Zpátečka se řadí u každé převodovky tak, že se tam vsouvá samosattné ozubené kolo, které mění systém otáčení výstupní hřídele převodovky. Takže i zpátečka by měla jít bez problému zařadit při 160 km /hod.

Samozřejmě systém zpátečky je blokovám mechynicky vně převodovky - např packama u řadicí páky apod.

2013-01-13 11:03:13

páni moji to bolo pripomienok!! kazdy inak. neviem preco si niektori myslia ze skratenie je blbost ved princip paky nepusti cim dlhsia paka tym vacsia vzdialenost, cim kratsia tym mensia. je ale svata pravda ze to pojde horsie to zalezi kto ako skrati. ale zalezi a to som tu nikde nepostrehol aky prevod.olej tam mate chlapci podla toho je tiez tuhost radenia. osobne som tak isto skracoval a neviem jagy sorry nemam nic proti ale preco by to mal byt placebo efekt?? cital som viac tvojich komentov a casto spominas placebo efekt.clovece ved predsa mame nejaky cit v rukach a ked denno denne sedis v tom aute s dlhou pakou a potom skratis tak si to vsimnes nie? hned po zrezani a namontovanmi hlavice som isiel skusat ostrejsiu aj pohodovu jazdu a pre mna to bol velky rozdiel!! ja viem nie je to short shift ale o nico to drahu radenia skrati!! skus si zobrat metrovu palicu a 30 cm a pri rovnakom uhle prejdes tu drahu rozlicnou dlzkou.logicke nie?to ze to pojde tazsie je druha vec ktorej neoponujem!! potom mozno len treba dat iny vyhovujucvi prevod olej ktory nebude taky tuhy.v manualy su urcene ake druhy oleja mozu ist do prevodky.a este jedna zaujimavost co som skusil ak som dal tazsiu hlavicu z kovu zdalo sa mi lahsie zaradovanie. nikomu nemam za zle ale kto neskusil tak .... len som isiel okolo tak som prihodil koment.-ale musel som nedalo mi to a este jedna vec ten synchron -odkial si zobral ze na 1 a spiat nie je synchron? ja som v manualy cital o plne synchronizovanej prev. tu ide len o to blokovanie co si pisal. a ty si z 5ky zaradoval do 1ky?? a auto ti este jazdi??? na co by som moje nervy toto robyl???

2013-01-14 07:31:23

I u plně synchronizované převodovky nemáš synchron na 1 a na zpátečce. Najdi si někde řezpřevodovkou nebo si ju rozeber. Už jsem jich měl z Nisanů rozebranejch plno. A klidně ti předvedu za jizdy třeba ve 100km /h zařazení jedničky a možná i spátečky. Dokud nepustíš spojku tak se nic neděje!!

2014-01-09 15:21:31

Ahoj, uvazuju take o zkraceni. Jen decentne o cca 2-3cm,z ciste estetikeho hlediska. Zhorsilo se nekomu kdo si zkracoval radicku razeni? Po tech par letech?myslim napr tuzsi razeni, pres zuby atd?Resp jestli to ma po tech letech vliv na opotrebovani prevodovky?

díky

2014-01-09 15:29:53

Mám (stále ještě) zkrácenou původním majitelem a oproti kamarádovu GTi, kde je origo, necítím při řazení rozdíl.

2014-01-09 17:41:42

Rozdil tam je... ale maximalne horsi. Tim, ze se zkrati delka se v realu prodlouzi delka pohybu pro razeni. Nehlede na to, ze z estestickeho hlediska to vypada porad hrozne.

Kdyz uz takto upravovat, tak shortshift a pokud jde o ten vzhled tak radicku... jinak je to tuzingova, nefungujici vec.

2014-01-09 17:56:44

To není dobře vysvětlený.To by jinak měla dvoumetrová páka kratší dráhu

U škodárny zkrácení pomohlo a to hodně.Byla totiž až na podlaze.U všech jsem to o třetinu ufikl.

Blbost je jen to zkracovat až doleDůležitý je jenom to,jestli má řidič postavu a ruce dlouhý dost na to,aby pak na ní došáhl bez vyhnutí ramene,když řadí pětku.

Já třeba sedím úplně vzádu a mám to daleko k volantu i řadičce.Kdybych jí zkrátil a byla tím pádem níž,asi by mi to vadilo.

NO_HITS  
Laďa
2014-01-09 18:20:21

já souhlasím s jagym, jen to zkusím vysvětlit po svým, u delší páky je vyšší citlivost při řazení (pocitová) protože s tou pákou můžete přesněji hnout , než když je zkrácená třeba o polovinu, kde takovou citlivost nemáte a podle mě dostávají i synchrony zabrat při takovým řazení. Takže když to shrneme tak:

.

  • krátká páka - kratší dráha řazení (pohyb ruky), snížená citlivost pro zařazení, větší namáhání synchronů, menší přehlednost kvaltů
  • dlouhá páka - delší dráha řazení(pohyb ruky), líp se hledají kvalty (vyšší citlivost), synchrony namáhány méně (výrobce předpokládá takové namáhání a proto jsou na to dimenzovány)

.

Mě osobně vyhovuje ten dlouhej fofrklacek, řadí se mě pohodlně, pamatuju si , když tata ve favoritu zkrátil páku o polovinu, tak to řazení bylo horší, otcovi to přišlo ale sportovnější což mě ne


Odpovědět

1  2  3  4