Fórum - Téma


N15 r.v.96 - problem otacky


Fórum Almera N15 N15 r.v.96 - problem otacky

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2013-10-25 09:56:18

Ahoj vsem mame N15 z 96 r. A problem je ze motor drzi otacky i po zahrati motoru zhruba kolem 1200-1300.

Jinak motor necuka , nedusise, jde hezky od spodu.

Nekdy kdyz se stoji delsi dobu na neutral otacky spadnou na 800 ale to se deje nahodne.

Rada kde hledat chybu ?

diky

NO_HITS  
Laďa
2013-10-25 09:59:48

jukl: cidlo teploty vody nebo vaha vzduchu

2013-10-25 10:02:29

diky za odpoved,

tedy i kdyz rucicka teploty ukazuje dobre i prestu muze byt problem s cidlem rozumim tomu dobre ?

a vaha vzduchu da se to nejak vycistit nebo se musi koupit nova ?

NO_HITS  
Laďa
2013-10-25 10:07:57

jukl: tim cidlem si nejsu jistej, vahu vycistis technickym lihem pomoci jemnyho stetecku ale opatrne je to citliva soucast!

2013-10-25 21:14:34

jukl: Zkus sundat vzducháč a pod ním je takový termostat, který ovládá sytič podle teploty se pohybuje nahoru a dolů. Koukni jak maká. Hned vedle je ovládání klapky.

2013-10-30 13:43:34

Koupil jsem sperj prostrikal jsem vahu vzduchu stav se bohuzel nezmenil . Postupne jsem i odpojoval 3 kabely co vedou k tomu a opet se nic nezmenilo. Krom toho kdyz sem odpojil vahu vzduchu tak pres 3500 otacek motor uz nesel vice vytocit neb se pridusoval . Jeste jeden poznatek . Kdyz jsem pridusil na vterinku rukou privod vzduchu tak otacky spadl na 800. Snazil jsem se zjistit co je ten automaticky sitic ale nejak sem to nevymyslel :).

Prikladam foto jestli mi nahodou nekdo bude moci poradit kde co hledat ?

diky vsem

2013-10-30 15:18:07

jukl: Já měl taky problém s otáčkama, když byl motor studený tak 1700-1800 otáček byl normal. Po zahrátí klesly na cca 950. Tak jsem pošteloval ten aut. sytič a vše je ok. Studený 1100 ot a teplý 700 ot. Na tý fotce ( v pravo) je to vidět u tý zelený pružiny. Ta je součástí sytiče. Desítkou klíčkem povolíš matici a šroubováčkem šteluješ. Pracuj na studeným motoru! Než ale začneš cokoliv dělat, tak si vyzkoušej rukou přidávat plyn a tak růčně - prostě zjisti si jak to maká než něco rozteluješ.

NO_HITS  
Laďa
2013-10-31 13:22:08

dakarák: teplej motor má mít cca 750 bez světel a cca 850 ot s rožlýma světlama, studenej v zimě a se světlama lehce pře 1500, ten sytič je nastavenej dobře, problém byl jinde, teď sis to akorát víc rozladil, z výroby je to nastavený a seřízený jak má být, většinou sou špatný otáčky způsobený čidlem, usazeninama a vyjímečně u tohoto motoru snímačem klapky ale určitě ne sytičem

2013-10-31 13:36:17

no rozladil a trochu posteloval zpet sice je to horsi uz nemam 1200 otáček ale nicmene problém pretrvava. Takze další moznost tedy cidlo otáček ? a to je která komponenta na uvedenych foto?

diky

NO_HITS  
Laďa
2013-10-31 13:39:06

ta váha se musí vytáhnout a malým štětečkem s technickým lihem opatrně očistit a ne prošplíchnout sprejem do sání a taky to může dělat ruplej podtlak

2013-10-31 13:51:22

no_hits: no jak jsem psal i když mam odpojenou vahu vzduchu delato naprosto to same :(

2013-11-01 20:57:25

no_hits: Já taky netvrdím, že můj problém bude stejný, ale mě to takhle pomohlo a spotřeba lehce klesla. Jenom jsem mu chtěl dát další možnost nad kterou se zamyslet. Ono z výroby to sice mají seštelovaný, ale z tý výroby to je už 15 let.

2013-11-01 21:01:24

kazda rada je dobra , bohužel jsem se zatím nikam nehnul a vrakac co unas je tak bohužel mi neumi poct a kupovat věci jen tak to není ucelne :(

2013-11-19 17:45:43

Zdravím. Mám nissana almeru 1.8 /2005.

Po nastartování studeného motoru na N jsou otáčky na 2000 (v garáži).

Při startování venku dokonce kolem 2500, bez rozvícených světel. (samozřejme neříkám když bude venku mínus patnáct )

Otáčky se nějak do 2-3 minut srovnaji na normalní hodnoty.

Jde mi o to, abych měl na studeném motoru 1300 - 1500 ot.

Měl by někdo nákej nápad než to povezu do servisu? OMLUVA PŘEPÍŠU DO N16

2013-11-24 23:54:57

zanesená klapka, krokový motorek

kid
Ondra
2013-11-27 17:33:17

jukl:

mě podobnou věc dělala špatná pružina v AAC ventilu. Stačí rozebrat a opatrně pružinu natáhnout, byla vymačkaná a špatně už vracela ventil.

Nevím, co ostatní mysleli pod pojmem automatický sytič, ale přidávání otáček za studena má na starosti právě tento ventil.

Ve tvé fotce jsem označil, kde AAC ventil najdeš.

2013-11-30 12:56:09

kid: PANE ! DIKY MOC ! Je to tak dela to ten ventil ! Bohuzel valec je pertlovany tak nevim zdali lze rozebrat a vymenit pruzinu ? Kazdopadne pruzina byla zmackla zkruba o 2 mm a vodici tycka litala pri zatrepani v ruce sem a tam a tak jsem tu pruzinu roztahl vně valce pomoci dvou rysovacich jehel a je to super - 800 otacek po zahrati motoru

Otazka je jak dlouho to vydrzi a kolik ten valec stoji v nissanu.

Jeste jednou diky moc !

NO_HITS  
Laďa
2013-11-30 13:14:19

jak ste se na ten ventil dostali? museli ste shodit klapku? já co sem se díval tak se na ty šrouby šroubovákem nedostanu

2013-11-30 13:39:43

no_hits:

udelala jsem to tak ze jsem

1. sundal box vzduch. filtru

  • 1x sroub - drzi airbox
  • 1x sroubovaci pasku - drzi airbox
  • 1x vytazeni hadicky z air boxu

cele jsem to odklopil stranou

2. odpojil veskere konektory co jdou do celeho telesa v mem pripade 4 konektory

3. od srouboval jsem cele teleso (kde jsou vsechny ventily, vaha vzduchu atd.) ktere drzi na 4 imbusech

  • odklopil cele teleso stranou a povolil,vyndal 4x sroubky, ktere drzi jak elektronicky valec ktery je soucasti AAC ventilu a je prisroubovany 2x sroubky. Elektronickou soucast mechanickeho ventilu AAC , ktery je upevne dvema sroubky jsem jemne sroubovakem odpacil od zbytku ventilu - bacha je tam O krouzek at si ho nestratite a ted pozor ! Pod mechanickou casti AAC ventileu je papirove tesneni ktere samozdrejme nevydrzelo! Opet je potreba pouzit sroubovak protoze je to za ty leta opravdu tak specene dohromady ze je potreba pouzit velkou silu na sundani. Misto papiroveho tesneni sem dal pri z petne montazi silikon!

4. Bohuzel valec je pertlovany tak nevim zdali lze rozebrat a vymenit pruzinu.Kazdopadne pruzina byla zmackla zkruba o 2 mm a vodici tycka litala pri zatrepani v ruce sem a tam.Pruzinu jsem roztahl vně valce pomoci dvou rysovacich jehel.

5. Jak sem rozebral tak sem stejnou cestou slozil zpet.

Otazka je jak dlouho ta natazena pruzina vydrzi a kolik stoji ventil v nissanu.

Kazdopadnne uz mam 800 otacek pri zahratem motoru a jeste jednou dekuji za tip to KID

NO_HITS  
Laďa
2013-11-30 23:11:05

zajímavý, všichni co pohli s klapkou tak museli na diagnostiku pro znovunastavení polohy klapky, protože se jim po zahřátí držely otáčky cca na 1100 , alespoň tak si to pamatuju


Odpovědět

1  2