Fórum - Téma


N15 - problem s motorem


Fórum Almera N15 N15 - problem s motorem

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-10-02 20:44:06

Zdravim, mám Almeru 2000 (N15) 1.4 55Kw...před 3 měsícema mi bylo opravováno těsnění pod hlavou protože mi moturek "žral" vodu a přehřejval se. bylo mi řečeno, že u benzínových motorů se to tímto postupem vyřeší v 90% případů, ale nestalo se tak...motor žere vodu vesele dál a 8000,- za opravu jde tedy do pr....

Bylo mi řečeno, že je to prý prasklá hlava a nebo blok Prý mi nikdo nemohl zaručit, že se to výměnou těsnění pod hlavou vyřeší, i když je na opravy ze zákona půl roku záruka...Jen blbá diagnostika, jestli je hlava opravdu prasklá nebo ne stojí tisíce (klidně mohli podělat tu opravu)...Tak nevim co dělat...už se pomalu připravuju na koupi nový hlavy...nevíte někdo o nějaký levný druhovýrobě? Auto se mi nechce prodávat, protože by to stejně nikdo nekoupi a navíc je ta má "krasavice" srdeční záležitost A to jsem chtěl ještě před zimou čipovat řídící jednotku, takhle budu rád, když mi do zimy vůbec vydrží jezdit!

tom
2008-10-02 20:59:39

Myslím,že druhovýroba určitě neexistuje. Při výmněně těsnění je potřeba hlavu zabrousit. Tak je otázkou,zda to udělali. Prasklý blok? To máš tu vodu v oleji,či co? Jinak jsou i firmy co dokáží prasklé hlavy opravit. Tedy pokud je to v přístupném místě.

2008-10-02 21:33:16

Hlava by se zabrousit měla,ale někdy pomůže už samotná výměna těsnění - záleží na tom,co bylo příčinou,jestli podfouknutí a propálené těsnění nebo zkřivená hlava.Osobně bych se vykašlal na hlavu nebo blok a koupil celý motor z vrakoviště nebo bouračky a vyměnil to.Pokud je vlasová trhlina ve válci v bloku,je to ošemetná a drahá oprava a ještě ne stoprocentní.U hlavy totéž,ale tu je snazší vyměnit za jinou - jen mít jistotu,že je ta stávající prasklá.A to zjistíš jen natlakováním.

Fakt bych šel pro motor.

2008-10-02 21:57:15

Hlava druhovýroba NE tak jak říká Tom osobně se přikláním k názoru Janise, protože sehnat nějakej motor Tě příjde levněji. Může to hlavou být ale nemusí a budeš do toho srát jen prachy. Je to fakt na nic. 8.000,- v háji, ale jsou i horší věci.

A co se týče čipování, no tak to je bez komentáře jestli Ti výkon nepostačuje, kup si raději 1,8L nebo dvoulitra a uděláš lépe než čipování

2008-10-02 23:22:32

Tom: Mám nejspíš olej ve vodě - naopak to není...Hlavu rozebírali a brousili, takže v tom to nebylo - prý nebyla ani prohlá. jako koupit motor z vrakace je taky slusna loterie! A co se tyce ty opravy, tak to je poslední co mě může zachránit, ale pokud to bude v nepřístupnym místě, tak jsem v řiti!

Ps: na koli kmůže vyjít jinej motor?odhadem staci!

na kolik vyjde natlakování + výměna hlavy - vím že v obou případech to budou desetitisíce

Kdyby jste vedeli o nejakym motoru (1.4 64kw) V okli Prahy tak muzete napsat!

2008-10-03 06:31:53

duffon - zeptej se tady : http://www.autokutnohorska.cz

2008-10-03 08:44:22

Znám motor sice 1,6 stojí v dukovanech maj tam 2 almuše na ND bral jsem si od nich dveře podle fotek by motory mely byt v poho jedna byla buchla spíš na zadek

2008-10-03 12:36:41

přidal bych se k ostatním,raději nový motor.

kolega s práce měl podobný problém s autem a řešil to opravou motoru, vždy to chvili vydrželo a potom zase sipal peníze nejlepsi a levnějsí je koupit motor s nějaké almuše tuklé na zadek.

Uživatel 2098 tady psal že ma snad nějakého známého co vozí nissany ze světa tak ho skus třeba ti pomůže

2008-10-03 14:42:04

Duffon: Tady se zkus poohlídnout po kontaktech na vrakoviště (příp. zkus i inzerci na Seznamu a podobně):

http://www.nissanclub.cz/...dedd05bc2a5a4f9d9be390b02

A k motoru - tu výkonovou verzi můžeš vzít i 55 kW,protože jak jsme se shodli s ostatními při diskusi,spočívá rozdíl ve výkonu v odlišných mapách v řídící jednotce,nikoliv ve zvýšené kompresi vlivem jiných pístů nebo hlav,odlišnému časování rozvodů vlivem jiných úhlů vačky a podobně.Řídící jednotku použiješ svoji,takže motor bude mít 64 kW.A k "loterii": ano,loterie to je,ale měla by být možná dohoda na možnost vrácení v případě problému,někde dokonce dávají 1/2 roku záruku na prodané ND.

2008-10-03 15:37:34

Cus natlakování hlavy do 1000kč.Jinak to dělam skoro vždycky když si nejsem jistej vyfouklim těsněnim,Jestli chceš jenom hlavu tak ji mam a nebude draha.napiš SZ

2008-10-03 18:09:39

Děkuju vám všem za názory a rady...docela jste mi pomohli. Nakonec asi stejne pujdu do ty hlavy. Samozrejme ji pred tim necham natlakovat a odzkouset (ale nechci zase nejakou moc jetou ) Spravovat je taky blbost - mysli mze je tam litina a ta pry po oprave docela rychle praska, takze to bude asi to neustaly rvani penez ! myslim si ze pokud sezenu nejakou levnejsi, tak bych se se vsema testama a s montazi mohl vejit do 5- 8tis. Snad!

Rada: odpoved mas na e-mailu z tvyho profilu.

2008-10-05 10:47:33

Ahoj,

jestli chceš hlavu, nebo celej motor, není problém. Mám dvě Almery, jedna 1.6, druhá 1.4. Za celej motor bych vzal 3tis.Kč, má 142tis.km, stav OK. Když tak se ozvi, tel. 606 268 287. Franta.

2008-10-06 08:02:34

Já bych vyměnil celej motor aje klid, stojí pár koruna jde sehnat i s málo kilometrama. Na vrakovištích jich je dost. Najdi si tu diskuzi co jsem diskutovalicca před půl rokem, nakonec vyměnil hlavu a dopadl stejně a stejně ve finále vyměnil motor, akorát z ěnj zbytečně sundával hlavu a kupoval nový těsnění - a dvojitá práce.

2008-10-07 13:25:14

presně tak jak píše honza, vyměn celý motor. takové opravy jsou na dve vec.

2008-10-20 23:48:24

Tak už je vše vyřešený! Nebyla to hlava pouze blbý těsnění u víčka chladiče! oprava za 500,- Když jsem po padesáti kilometrech otevřel víčko chladiče, tak by mi to mělo urazit ruce, ale ani to "nepšouklo" - žádnej tlak V jednuduchosti je síla voda už nemizí a nic už se nepřehřejvá, ale to už nedělalo po tý opravě za "osmičku". zřejmě to teda bylo, jak těsnění pod hlavou i to víčko!

2008-10-21 16:34:10

Nejdřív se motor přehříval a mizela voda - vyměnili těsnění hlavy,je to tak? Pak se už nepřehříval,ale dál mizela voda - taky souhlasí? A nakonec to bylo nefunkční zátkou chladiče - jestli rozumím,tak propouštěla kapalinu do nádržky a z ní vytékala ven na zem (je otevřená).A to sis fakt nevšimnul louže pod autem a potečené nádržky a okolí?

No nic,hlavně,že už je po problému - tak ať jezdí!

2008-10-21 19:18:32

Žádná louže pod autem nebyla! Kontroloval jsem to nejmin 100x...muselo to vytykat za jizdy kdyz tam byl ten tlak!

2008-11-22 19:25:26

Když sem byl na vrakovišti v Praze myslím že Autokutnohorská tak tam měli motory...Dokonce sem tam sehnal střechu kterou sem nikde nemohl sehnat....Ale nevim cenu ale dá se s nima smlouvat,.


Odpovědět