Fórum - Téma


N15-Při řazení pohasínají světla


Fórum Almera N15 N15-Při řazení pohasínají světla

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2012-02-13 20:08:28

Ahoj, poslední mrazivý rána pozoruju, že při řazení pohasínají světlomety a větrák slyšitelně zpomalí. Motor nechcípá, ale razantně sníží otáčky. Baterii mám 44Ah, motor 1,4/16V. Mám si dělat starosti nebo je to běžný jev?

Díky

2012-02-13 20:14:51

Máš slabou baterku.Dobít a překontrolovat dobíjení.Altík zřejmě nedává to,co má a polovybitá baterka to nestíhá.Změř napětí na kontaktech baterky při nastartovaném motoru.Mělo by to být něco kolem 14.4 voltů.Jestli je to méně,máš v háji altík.

2012-02-13 21:57:54

Mne to robilo na Astre, ale po zohriati motora prestalo, dajako som to neriešil.. :)

2012-02-13 22:05:37

To nebylo po ohřátí motoru ale po částečném dobití baterie jízdou.Když máš v pořádku elektriku a dobíjení tak když svítíš při nastartovaném motoru a motor vypneš,neměly ba světla nějak výrazně pohasnout.Když pohasnou,je slabá baterie.Když ale pohasnou při poklesu otáček,je buď vadné relé a nebo nedává altík to co má dávat a batrka se nestíhá jízdou dobíjet.

2012-02-13 22:09:34

Tak robilo mi to iba v zime a vtedy baterka dostáva zabrať...

2012-02-13 22:11:35

Právě.Tahle zima dala zabrat hodně autům.

2012-02-13 22:31:37

Preto predávam nafťák a kupujem benzín...

2012-02-13 22:33:27

Tak,tak.Správná volba.

2012-02-13 22:48:09

Tak to sa ešte uvidí, nerád by som predbiehal, ale tiež v to verím.

2012-02-13 23:00:11

Můj názor.Ropák má hodně věcí v motoru navíc,bez kterých benzín jezdí v pohodě.Sice jezdí ropák za menší spotřebu,ale náklady s opravou(a ta je častější než u benzínu) se vlastně vyrovnají průměru na spotřebě.Benzin vlastně potřebuje jen vzduchový filtr a svíčky.Ropák potřebuje častěji měnit palivový filltr,žhavící svíčky,sere se turbo a jeho ovládací ventily a podobná hejblátka,měníš rozvody což u benzinu vlastně neděláš nikdy.Sečteno,pdtrženo.Všechny úspory na spotřebě u ropáka se díky těmto věcem vyšplhají na větší peníze na provozu.Jako další a podstatné mínus je zimní provoz a startování u ropáků.Z toho všeho je jasné,že benzin je ve všem lepší.Nejsem zarputilec protu naftě,kdo ji chce ať ji má.Já jí nechci.

2012-02-14 13:30:00

Súhlasím s tebou, ja to o chvíľu budem môcť porovnať, potom napíšem ako som dopadol.. A ďalšia vec je, že keď som kupoval nafťák, jazdil som každý deň vyše 60 km, čo teraz ani nie 20 km, aj preto tá zmena, veď sa mi kolegovci smejú, že si musím nadchádzať, aby sa mi nafťák zohrial...

NO_HITS  
Laďa
2012-02-15 22:38:41

Tak sem si toho dneska všiml taky , když při vyřazení padnou otáčky na těch 700-850ot tak pohasnou světla když zařadím a pomalu se zvednou otáčky tak okolo 1200otáček se to zas zesílí a svítí jak má,baterku mám novou varta silver dynamic 63Ah/610A ale když sem ju koupil tak sem ju nenabil

2012-02-16 01:42:43

Za chodu motora dodáva autu šťavu alternátor, baterku môžeš po naštartovaní odpojiť...

2012-02-16 07:47:56

ake fakt dobra rada! Alternatoru sa ulavi od zataze a od radosti do obvodu vysle nejaku napatovu spicku a co zhori-nezhnije

2012-02-16 15:09:00

To bolo len na vysvetlenie toho, že hento mu nespôsobuje baterka. Ale keby sa mi chcelo tak ti nájdem kamarátove video ako na svojom aute baterku odpojil a vieš čo sa stalo? Nič!

2012-02-16 16:03:59

No nevhody priklad! A vybita bateria moze natolko zatazovat alt. ze na volnobeh neudrzi napatie. A na margo stupidnich kamaratov tiez nejakeho najdem,co hra rusku ruletu

2013-11-18 19:49:12

Mě světla svítila nějak silněji, pak jsem si všimla, že je to současně s blikáním dobíjení. Takže to krásně přebíjelo. Podle svítivosti kontrolky odhaduji, že altík dával tak 2krát tolik. Pak jsem se opravdu vyděsila, když sem si uvědomila, že je tam někde řj, která ty šoky schytává. Rozborka alternátoru a přepájení studeňáku pomohlo. I pohasínání ustalo.

NO_HITS  
Laďa
2013-11-18 21:27:55

xenawarrior: Kontrolka dobíjení se rožně ve chvíli, když přes ní teče vyšší budící proud než budící proud, co si sám altík vytváří , takže pokud svítila kontrolka dobíjení a altík dával vyšší napětí, tak bych to viděl spíš na proraženou zenerku v altíku

.

V případě že alták má v sobě zenerky místo klasických diod , sou atypicky zapojený v propustným směru a to proto, když v obvodu vznikne napěťová špička, tak ju srazí zenerka svojí funkcí v závěrným směru, resp zenerka nepustí vyšší než stanovený napětí a špička se musí srazit na zátěžovým odporu , kterej nevím kde přesně v altíku je, možná je místo odporu použito budící vinutí altííku, kde to neudělá škodu, případně jako srážecí odpor nebo jako ,,zachytávač,, energie zapůsobí baterka - musel bych se přesně podívat na schéma jak je to zapojjený, nevybavuju si to do detailu)

Takže asi tak :D

2013-11-18 22:45:59

Nějak to nechápu, přesně to popisuji. Přebíjelo to a proto mi blikala kontrolka dobíjení i světla. A opravdu už to nebliká po přepájení regulátoru. Žádnou zenerku ani jinou diodu jsem neměnila, jenom se mi olámalo trochu izolace, taxem to honem poskládala, protože jeden pán vydřiduch chtěl po mě za starý nový alternátor 2kkč. Asi fakt vypadám jak duševně hendikepovaná.

NO_HITS  
Laďa
2013-11-18 23:30:46

xenawarrior: mě do altiku tekla pul roku voda a olej a po pul roce to nedal a odešel asi regulator, naštěstí sem sehnal v okolí poslední na 73kw verzi a jen za 2k Kč , byl jsem docela rád

Kolik myslíš že stojí novej v druhovýrbě , natož pak v originálu ?

Ten regulátor jsi přepájela ty nebo nějákej opravář, potřeboval bych totiž vědět jestli bylo potřeba po rozdělání altíku vyměnit i ložisko co je udajně zalisovaný a nebo ne , pokud by to bylo ok, tak bych mohl rozdělat svuj altík a spravit si ho ... pokud teda nemám od oleje rozežranej smalt na vinutí :D

Hlavněže ti to jede Ještě si v profilu auta vyplň alespoň co máš v autě za motor, při dalších radách se to bude hodit rádcům


Odpovědět

1  2