Fórum - Téma


N15 - pravý lukas (sdružený přepínač)


Fórum Almera N15 N15 - pravý lukas (sdružený přepínač)

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-08-13 10:39:41

Má někdo zkušenost s výměnou tohoto přepínače u N15 Sedan (vypadá jako z Trabanta) za přepínač z N15 Hatchback (zejména s funkcí cyklovače stěračů předního okna).

2008-08-13 11:11:56

Rozdílné spínací páčky vpravo a vlevo jsou jen u některých sedanů,já mám pravou i levou stejnou a cyklovač tam mám.Jestli u všech HB je už cyklovač,to nevím - spíš to bude podle výbavového modelu.Přepínače jdou demontovat samostatně pravý i levý.

2008-08-13 15:25:33

Každá páčka je zcela jiná, levá musí být jiná od pravé levá je na světla a rpavá na stěrače tak nemůžou být stejné Zda jde pravá bez cyklovače vyměnit za pravou s cyklovačem nevím, ale asi by jít měla. U K11 to jde (tam jsem to dělal), u almery snad taky /to jsem ještě nezkoušel). Rozdíl by měl být snad jen vevniotř v páčce.

2008-08-13 16:12:48

Honzo,jsi moc rychlej: myslím,že v dotazu nešlo o rozdílné funkce páček,ale o vzhled a provedení (cituju "jako z Trabantu").Páčka bez cyklovače stěračů (zkrátka bez otočného spínače) vypadá jinak,než ta levá,kde je otočný spínač na světla vždycky.Estetický dojem je podobný,jako normální a zmenšené venkovní zrcátko u některých aut.Zmiňovali to i v jedné z recenzí na N15.

2008-08-13 16:44:10

jasný ale někdo by to mohl pochopit tak že jsou stejné, mě je jasný že tím byl asi myšlenej disajn, ale někteří lidi - neznalí jsou schpni se pokoušet tam nacpat spínač světele apak se budou dibit že jim to tam nepasuje. Nezapomeň že jsou klidi, které technika vůbec neoslovila. vím o majiteli almery, (N15) který přijel po více než 2 letech že se mu rozsvítila kontrolka oleje co s tím a my se ho zeptali kdfy naposledy měnil olej a on se divil na co se ho ptáme že nic takového nedělal. Najeto 40 tis. Km na oleji, bez výměny a bez výměny filtrů a td.

2008-08-13 17:02:22

Děkuji HonzoviBK a Janisovi za příspěvky. Samozřejmě myslím výměnu pravé jednoduché páčky za páčku s otočným cyklovačem - předpokládám, že cyklovač je právě součástí páčky. U předchozího Nissan Sunny Wagon to tak bylo (samozřejmě kvůli zadnímu stěrači) a fungovalo to super. U N15 jsem si nemohl vybírat - byla to příležitostná koupě ve 20 k km za dobré peníze - no neber to.

2008-08-13 23:50:40

Zdarec,

právě si čtu tento příspěvek a nemůžu na něj neodpovědět. V r.2006 jsem měl Almeru N15 r.v.1997 zelená metla, ještě se straší maskou, dovezenou z Rakouska po 1. majiteli s orig. 77tis.km. Byla to verze SLX a měla vše, vč. pravé páčky stěračů s variabilním cyklovačem předních stěračů, možností výběru cyklů bylo velmi mnoho a bylo to musím říct velmi příjemné. No, ale jak šel čas, Almeru jsem po roce prodal, protože se mi naskytnul "nevídaný" kup a sice ta stejná Almera, jen v modré perleti, taky sedan, rok 1999/12, koupeno v lednu 2000, najeto orig. 60tis.km a HLAVNĚ má výkon 64KW a NIKOLI 55KW jako ta "uškrcená" z Rakouska. No, ale k věci. Ta SLX z "Reichu" měla tu prvou páčku "multifunkční" a nynější modrá to nemá. Tak jsem zajel ke známýmu co má doma na dvoře asi 40 aut, samí japonci, hlavně Mitsubishi ale i nějakej ten Nissan a tak jsem si tam u něho "vyloupnul" pravou multifunkční páčku z jedný Almery SLX, přemontoval jsem ji za tu moji a ejhle, ono to funguje, ALE STEJNĚ JAKO PŘED VÝMĚNOU, čili to přerušování cyklů se nedá nastavit tím poťákem co tam na té multifunkční páčce je, zkrátka to nefunguje, protože to prej není v páčce, ale někde v elektroinstalaci, na desce nebo nevim kde (v elektrice se moc nevyznám), snad prej by k tomu mělo patřit i nějaký relátko nebo něco, co způsobí to, že mi ta multifunkční páčka na stěrače bude fungovat jak má. TAkže teď řeším jiný auto co mám jen a jen na denní ježdění a jakmile se dostanu časově na Almerku, tak to zkusím ZNOVU A LÉPE, tzn. že se pokusím najít rozdíl mezi autem co to má a mým které to nemá, bude tam "nějaká krabička" určitě navíc, kterou já nemám, ale uvidíme, nebudeme předbíhat událostem.....

Franta

2008-08-14 07:09:23

OK. Při té již realizované výměně šel bez problémů použít stávající konektor (t.j. konektor od té "staré" páčky ?

2008-08-14 07:24:08

2098 asi máš pravdu, te´d si uvědomuju, že když jsem to dělal na K11, tak jsem tam musel dát i tu krabičku celou zapojit do kabeláže což byl asi ten cyklovač (na K11) je přišroubována na pravým hrnci tlumiče v motoru. Ted přemýšlím, kde je cyklovač u n15, schválně se na to podívám, protože zrovna mám jednu rozebranou, kde mám venku palubku. Určitě to bude nějaká krabička pod palubkou, asi tuším která, jestli si odpoledne v dílně vzpomenu, podívám se a napíšu.

2008-08-14 13:12:40

Podle schémat z manuálu je zapojení takovéhle:

2009-04-22 15:37:11

Takže poslední poznatky. Na SDN páčka z HB nefunguje a to ani když se vymění relé. Na SDN je potřeba originalni ze SDN verze SLX.


Odpovědět