Fórum - Téma


N15 - Podvozok- búchanie


Fórum Almera N15 N15 - Podvozok- búchanie

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2016-07-26 14:08:34

Ahojte Nissanáci, mal by som na Vás pár otázok, ak by ste mi vedeli pomôcť alebo dať typ, bol by som naozaj rád.

Mám Nissan Almera N15 1,4 1997 , najazdených mám skutočných 140 000 km

Na náprave nebolo doteraz okrem kotúčov a platničiek, ktoré som menil minulý rok robené nič.

Problém sa začal jemním ozývaním , akoby cinknutia železa o železo, no na pravej prednej strane to prešlo až do silného klepnutia, pri najazdení do jamy,výtlku alebo pri sekavom pridaním plynu, teda keď sa celá kasňa auta zaťaží v rýchlom momente na prednú nápravu, prípadne na zadnú. Žiaľ lepšie to opísať neviem, mám prasknúté obe manžety, ktoré sa chystám meniť, akurát potrebujem zohnať kľúš číslo 32, ktorým sa dostanem na matku náboja, golou sa tam nedá dostať, pretože skrutka vytŕča.

A tak by som sa chcel spýtať, čo si myslíte, čo by mohlo spôsobovať to klepotanie, a ak náhodou niekto viete poradiť, jednoduchý návod na výmenu manžiet.

Ďakujem !

 djmj  
Michal
2016-07-26 14:56:36

Klepnutie budú pravdepodobne tyčky stabilizátora. Najlepšie vymeniť aj gumy, stoja pár korún. Seknutie bude zadný silentblok ramena. Ale najlepšie je to vymeniť všetko. Robil si už podobnú výmenu? Prečo sa chceš do toho sám púšťať?

2016-07-26 15:05:21

úplne rovnakú výmenu som nerobil, ale mám k dispozícií vlastnú garáž, plno náradia, som aj kutil, takže sa do toho rád pustím sám, keď som vopchal prst do prasknutej manžety, je tam plno akoby kamienkov a podobne, kde mám istotu, že v servise vyčistia tak dôkladne homokineták ako si to spravím ja, možno tam buchnu novu manžetu, natlačia ju vazelínou a vybavené :) to pre mňa nie je riešením.

 djmj  
Michal
2016-07-26 15:10:13

dušky: no presne to som čakal ;) ja som sa len opýtal keď sa pýtaš na postup. Poriadne to pozri. Lebo najlepšie bude to vymeniť aj s tými silentblokmi a tyčkami ak to je treba. Nebudeš to rozoberať 2 krát.

 Janis
2016-07-26 15:18:21

dušky: Manžetu vyměnit co nejdřív, jinak budeš měnit i kloub - kamínky a prach ti vymelou lože pro kuličky a po prcině. Nejsem si jistý, jestli 1.4 měla stabilizátor - možná silnější verze nebo lepší výbava, v základní čtrnáctce nebyl. Tím by odpadly tyčky. Klepnutí může působit - spodní čep ramene (zapáčíš montpákou nebo šroubovákem velkým mezi těhlicí a ramenem, nesmí se to hýbat a být vůle), vytlučené silentbloky vzadu nebo vpředu na rameni (zadní je jen nasunutý, povolíš šrouby krytu a zkontroluješ, přední nalisovaný v rameni, oba nesmí mít velkou vůli, ale obvykle vydrží fest) a třeba i horní ložisko tlumiče (plastový kroužek horního uložení, musí se vyndat tlumič povolením 3 matic nahoře a 2 dole u těhlice, ložisko je pod plechovým trojúhelníkem se štefty, musí se stáhnout pružina a povolit matice pístnice, aby ses k němu dostal - to ale klepe spíš nahoře pod čelním sklem).

 djmj  
Michal
2016-07-26 15:30:48

janis: 64 kW mal určite stabilizátor. Aspoň moja z Nemecka dovezená. Nemá vyplnený profil tak ťažko povedať.

 Janis
2016-07-26 19:37:56

djmj: Jasně, já usuzoval jen podle jednoho bagu a chybějící klimy, že půjde spíš o 55 kW, ale samozřejmě ho tam mít může. Torzní tyč pod poloosama s tyčkama do spodních ramen nepřehlídne - pokud ho tam teda má, povolit matice pod ramenama a vyzkoušet vůli kloubů tyček, popřípadě vyměnit i s gumama a podložkama, eventuálně i gumovýma pouzdrama uchycení torzní tyče.

 djmj  
Michal
2016-07-26 20:40:27

janis: Presne to som mal ja. Jeden bag a bez klímy. A mal som 64 kW, teda podľa papierov. Ja si myslím, že pri cene tých dielov by nebolo na škodu to všetko vymeniť a bol by pokoj. Tých 100-120 € nie je tak veľa.

2016-07-26 21:22:01

podľa techničáku mám 64kW :) ale na aute na kufri som mal nálepku GX, takže neviem :D

2016-07-27 03:11:03

dušky: Myslim že to auto bolo predane nove na SK takže 64kw a nema to airbagy ani jeden.

NO_HITS  
Laďa
2016-07-27 09:35:27

Stabilizátor samozřejmě 1.4 má i v nejnižší výbavě stejně jako ho měl už sunny.

Mám taky GX a kromě oken a zrcatek tam nic není je to druhá nejnižší výbava s drobnýma odchylkama dle trhů a aktuálních akcí. 55kW je verze pouze pro Německo jinak všude byla 64kW.

To kovový bouchani bude zřejmě krycí plech za kotoučem stačí ho sroubovakem ttochu odehnout. Může to dělat i tlumič pokud jsou ještě původní, tak bych je rozhodně vyměnil, taky jsem měl ještě původní a auto bylo sice měkký a pohodlný ale strašně to plavalojak citroën 2-CV. Ještě jsem neviděl na N15 špatný ložisko nad tlumičem, buď odejde tlumič, uložení pružiny případně rupne pružina. Já dělal před rokem a půl komplet podvozek. Vyšlo to cca na 9 ale auto je nesrovnatelně jistější jak v zatáčkách tak při brzdění.

Pokud s těma ruplyma manzetama jezdíš dyl a nahmatals tam bordel, tak rovnou udělej s manžetama i ty klouby ať to neděláš 2x

2016-07-27 18:07:49

dušky: když to srovnám se svými poznatky s N15ctkami po 14ti letech provozu,kdy jsem zažil to samý,tak první bych šel po tzv. svislých čepech a silentblocích.Vše na spodních ramenech. Nemá cenu a význam všechno měnit zvlášť,ale kup 2x za 1300-1500Kč celý rameno,kde už je všechno kompletní a jen je vyměň. Horní uložení se projeví nejčasteji tuhým chodem a zatáčením auta,místo aby jelo rovně,nebo cvakne/bouchne při velkým rejdu,např. když se parkuje. No a ty stab. tyčky vyměň tak jako tak.

Pokud už je v roztržených manžetách bordelhnus,tak nekupuj nejen prachovky,ale rovnou nový kyneťáky- 1200+- ks. Nejen z důvodu toho,že už to nikdy nevyčistíš a stejně klouby odejdou,ale taky z důvodu toho,abys všechno udělal najednou a pak finálně udělal je jednou geometrii nápravy.

PS:případnou vůli v ložiskách si musí zkontrolovat ten,kdo to bude servisovat a kdybys měl pocit,že auto jezdí měkce a v zatáčce se mu nechce držet,tak je na místě se zamyslet,jak starý a unavený jsou tlumičě.Původní po 100-120 tis už končí s životností.

V součtu je to víc peněz,ale vyplatí se na spoustu dalších desítek tisíc kilometrů.Tak ať se dílo daří

 Janis
2016-07-27 18:32:08

no_hits: Ne, že bych nebyl debil, ale takovej zas ne - o tom, že ne všechny Almery mají mít montovaný stabík, jsem se dočetl v téhle knížce, takže pokud je to kec, ne z mé hlavy. Já je samozřejmě neprohlížel a je možné, že se upsal autor. Každopádně stabilizátor nejde přehlédnout, takže zjistit, zda tam je nebo ne je otázka pružných zad a pohledu na ramena.

Jinak Láďo, já už špatný tlumičový ložisko viděl - to vlastní, co jsem vyndaval po nájezdu na obrubník, dokonce jsem ho nafotil a je v sekci Almer N15. Z jedné strany zdeformovaný, úplně nepatrně, ale stačilo to k tomu, aby jakýkoliv přejezd nerovnosti zaklepalo a lze to poznat jednoduše: otevřít kapotu, rukou chytit tlumič pod pružinou a zakývat k sobě a od sebe. Dobrá strana se ani nehnula, ta vadná měla vůli a bylo to vidět v hrnku u pístnice - lítala.

2016-07-27 18:40:14

Ano je to jen upsanost autora.

2016-07-27 18:44:26

všetko dnes vyšlo akurát pojdem nakúpiť diely a zajtra skladať, ale chcem nastriekať aj kotuč, barany a rameno, nech to vyzerá poriadne takže to bude kus dlhšia robota, ramená mali loker 1 centimeter v smere jazdy auta, keď som ich pajsroval, takže tie silenbloky su fest vybité, preto som ho dal dole a teda budem meniť oba silenbloky + manžetu, ešte musím vyčistiť až do suchoty homokineták , nech to je tak ako to má byť :) rameno , ten silenblok tam nalisujem vo zveráku :)

Prevodový olej som nevypúštal. Tak idem teda na diely, dúfam to bude tak lahko aj pokračovať :D

PS: stabilizačnú tyčku na aute nemám, čap riadenia bol zjavne menený , je krásne pevný a čap na ramene je tiež bez chyby, takže by to malo byť okej potom , struna tlmiča nie je nikde prasknutá ani nič podobne :)

 Janis
2016-07-27 18:54:04

dušky: Dušky, ten kloub pořádně vymej benzínem nebo jiným odmašťovadlem a vysuš, ať ti v něm nezůstanou nečistoty, jinak ho odrovnáš. U manžet v krabici bývá mimo spon i pytlík s vazelínou, naper ji tam.

Na ten silentblok nevím, jestli nebyla lepší závitová tyč a dvě podložky, ale ten svěrák asi taky půjde (myslím ten přední v oku ramene).

2016-07-27 19:10:31

dušky: To prečo som mal almeru rad bola trvavlivosť podvozku 270 000 a iba spodne čapy,škoda že sa to neda povedat o karoseri.


Odpovědět