Fórum - Téma


N15 - oranžová kontrolka CHECK


Fórum Almera N15 N15 - oranžová kontrolka CHECK

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2010-01-06 10:40:23

jj, může to dělat některý z kontaktů na lukasu. Relé myslím N15 tak jako N16 v okruhu světel nemá žádné.

2010-01-06 10:41:27

co to je lucas? že se tak blbě ptám

To se jako spíná jenom páčkou?

2010-01-06 10:50:30

Lukas - združený multifunkční přepínač pod volantem.

Ano, silová část se spíná ( bohužel ) jen kontakty lucasu. Tak blbě to má i Primera a hafo jiných aut. Ale pro levé a pravé světlo má zvlášť kontakt, tak jako zvlášť kontakt pro dálkové a tlumené. Ale i tak jsou kontakty zbytečně proudově namáhané.

Je to divné, ale na Formanu - Felici tato cesta byla odlehčena relé. Lucas spínal pouze cívku relé, což je nula nula nic. A to je jen obyč, škodovka.

2010-01-06 11:00:33

přes relé je to mnohem lepší, tak koupím novou páčku a uvidím. Jak jsem kupoval rozbité zadní světlo od pana Fejka tady z inzerce tak mi to říkal, že to bude asi ona.

Dík Martine

2010-01-06 11:12:27

To si piš, že je to lepší proto jsem tu někde uvedl ( a teď znovu uvedu ) jednoduché schema, jak "přemostit" jednu vadnou, již nefunkční stranu lucase. Podobně by šli ( preventivně ) udělat obě světla, jako to mají Feldy - Favoriti a byl by pokoj forever Pokud by měl někdo zájem, rád poradím. Musel bych ale uplně jinak namalovat schema a přidat ještě jednu pojistku. No problemo.

Tady přikládám moje schema na úpravu, když "odejde" jedna polovina lukase. .

2010-01-06 14:24:15

pozor když jsem to takto udělali u P10 (kde obvykle odejde pravá strana, tak přestaně svítit zadní mlhovka, je tam ještě potřeba dodat jeden drát. Ale nevěřím tomu že ta závada je v přepínači když to svítí slabě.

2010-01-06 14:30:57

originál konektor H4 se teplem (špatným kontaktem) rozpadl tak leda, že by se nějak dráty poškodily

2010-01-06 14:59:23

Konektor se dá koupit sada keramických maj je v autokely za 80,- , pačka se dá jednoduše opravit a to tak že se rozebere a na tom posuvnem mostníku ze zarovná jedna strana kontaktů tak aby měli všechny stejnou výšku , jeden bude viditelně menší a bude klid , jestli ji světelná houkačka chodí , takhle jsem to já opravil .

Alme: Nevím teda u těch formanů ale co jsem měl zkušenost tak u formana se světla pouštěly na levé straně tam jak byly ty 3 vypínače nad sebou a ten na světla jsme za 5let menili asi 3x a u feldy to je zase na levé straně 2 vypínače ale vřadě a tam jsem ten vypínač viděl taky vyhřátej , tak nevím no , a co vím co má děda rapida tak světla pustí takovým otočným vypínačem co je silovej a dalkový mu už jdou ne přes lucas ale v kufru vepředu má relé , tak asi bylo vice verzí

2010-01-06 15:41:07

tak jak říká Alexxx - keramické patice jsou good a forever. Někde najdu odkaz, už jsem ho tu dával několikrát.

Jinak k tomu Formanu a Feldě - jj, je to tak, jak říkáš, není tam klasický združený lucas, ale jen spínače na palubovce. Jeden na obrýsová a druhý na hlavní světla. Nic to ale nemění na věci, že kontakty nejsou namáhany proudem přímo z žárovek. Popíšu Ti cestu dle schema co mám k oběma autům. Takže z vyp. obrýsových šlo napětí přímo BEZ relé na vše, co svítí na polohu "obrýsové sv". (je to asi 6 A ) tzn. osv. přístrojů, obrýs. vzadu a vpředu a osv. SPZ.. Ty hlavní sv. šli zapnout jedině po zapnutí obrýsových. A u Feldůůů ty hlavní šli zapnout taky až po obrýsových, ale navíc až po nastartování motoru.

Tlumené - dálkové se potom přepínali pod volantem.

Ze spínače ( "hlavní sv". na palubce ) šlo napětí +12V na přepínač pod volantem ( tl. - dálk. ) a z tohoto přepínače na šlo +12V na cívky relé Tl. a relé Dálk. Takže !! Jestli jste dělali výměnu těchto přepínačů, tak to bylo jen pro závadu mechanického rázu, že odešel. Jedině ten obrýsový, ale tam teklo jen asi těch 6A. Kontakty nemohli být spe(i)čené protože, jak dálkové tak tlumené JDE u Forman - Favorit a Felda PŘES odlehčovací relé.

Tyto odlehčóvací relé měli dokonce i Š - 120 ( myslím označené GLX nevím to přesně) ale jen ty typy, co měli vpředu čtyři světla, jinak NE !!

A u ostatních Š - 105,102 odlehčovací relé na světla nebyly a právě tam taky hořel často ten otočný př. hlavních světel co byl na palubovce nalevo od volantu.

Honza BK - tak je to jen schema pro všeobecné použití a jak říkáš nějaký ten kablík na mlhy a pod. se přizpůsobí dle potřeby.

P.s. tady jsou ty keramické patice, ale musí se rolovat až dolů, nevím proč to mají tam blbý :

http://www.tuningautodopl...log/keramicke-patice-1344

2010-01-06 16:03:46

ty keramické konektory vypadají dobře, já tam teď mám ze škodovky za 25 Kč. V nissanu mi řekli, že prodávají konektory jen s celou kabeláží myslím, že to bylo za cca 4000Kč

2010-01-06 16:17:20

Taky jsem obě patice už měnil, ale jelikož jsem na to spěchal, nemám keramické, ale koupil jsem ve škodaservisu ( to je potupa) Jsou prý ale s lepším přítlakem konektorů ( jsou tam přidané pružinky ) a zatím druhý rok bez problémů. Ty původní - origo - byli spi(e)čené.

2010-01-06 16:40:06

Alme: Jo tak u formana to bylo kuli tomu ze tam nejaký perko odcházelo a u ta feldy tam na to asi nekdo povesil jeste neco tak to pak jo no a ty patice mám taky

2010-01-06 16:45:42

jj Hans, ty jsou dobré. Forever a za ty prachy .... no nekup to a je pokoj. Mě to totiž zarazilo, když jsem koupil Almušu, že jedna se mi roztekla a druhé k tomu moc nechybělo nešlo to ani sundat a tak jsem to musel zahodit i se žárovkou. a jak jsem psal výše musel jsem tam dát škodovkový, nebyl čas objednávat keramické a světlo nesvítilo.

2010-01-06 16:48:30

ja je měl v poho , ale tyhle jsou hezčí a 80kč je fakt pakatel na to aby se mi to pak někde vymstilo v noci .....

Opravdu je maj v každém autokelly obchoďě za 80kč

2010-01-06 16:48:39

já si je objednám místo škodováckého a jedno nechám náhradní na druhé světlo

cena je asi za pár, takže cena super

mám to objednané super až na to poštovné

2010-01-06 16:50:18

jj, stejně ty keramické prodávají jako pár. Ty škodácký byli ale po jednom v sáčku

2011-02-07 17:21:45

mam nissan almeru 1.5 r.v. 2001 66kw, chcel by som vas poprosit o radu aj ked som sa uz co to docital ale aj tak. asi pred pol rokom sa mi rozsietila kontrolka check oranzova a az na male prestavky svieti furt, kolisu otacky a auto nema taky vykon ako bxy malo mat a pri akceleracii trha s celym autom a to dost az mi je to trapne ak nekoho veziem. bol som uz dvakrat na diagnostiku a nikto mi nevie povedat co s tym je a ani to odstranit. neviete mi niekto poradit? a este by som chcel vediet ci tie otacky suvisia nejako s tou kontrolkou alebo je to uplne ina zavada? DAKUJEM

2011-02-08 11:42:50

ja sice patrim skor k uzivatelom, co sa pytaju a nie radia, ale mozno ti pomoze moja skusenost. pokles vykonu som mal aj ja spolu s kolisanim otacok, leniva akceleracia atd. mne pomohlo vycistenie vahy vzduchu - je tu v niektorej diskusii podrobny navod ako na to. po vycisteni vahy a resetnuti riadiacej jednotky uz motor bezal pekne pravidelne. Aj ked je fakt, ze mne nesvietila kontrolka check, tak neviem ci je to ten isty pripad. ale skusit to mozes - stoji to len par minut casu...

2011-02-09 18:54:00

nazdar mam taky problem ze ked mam 2,2di a ked idem v 4 a a taham cez 3000 ot.atk sa rosviety kontrolka diagnostyky ale prejdem 500m a zhasne ale v inych kvaltoch to nerobi poradi mi niekto


Odpovědět

1  2  3