Fórum - Téma


N15 - optimální otáčky při řazení?


Fórum Almera N15 N15 - optimální otáčky při řazení?

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2010-01-02 15:52:20

Chtěl bych se zeptat jaké jsou optimální otáčky při řazení u Almery N15 1.6 když řadím v nějakej 2500 otáčkách tak už se mě to zdá dost hlučné ale zase řadit v nižší to by asi nebylo dobré. díky za odpověd.

2010-01-02 16:36:32

takovéto otázky mi přijdiu trošku směšné ono to chce skušenost a cit a hlavně jak kdy a jak to momentálně potřebuješ takže univerzálni rada není ale je to muj názor

2010-01-02 17:01:33

osobne preradujem pri 3000 ale ked je rovina alebo tak. v kopcoch to mas podla potreby idem aj do 4t. ked to mas hlucne tak si to vytlm zvnutra lebo tu trocha japonci posetrili ale na druhej strane nevlacis zbytocny balast

2010-01-02 17:25:48

U Almery při zrychlování řadim při 4tis, když je plný auto tak na 5tis. To samý předjíždění z pětky na trojku. Výkon prostě přichází až daleko a krouťák je minimální. Zase taková šikana to neni, žere to kolem 7mi litrů a příde mi že se motor míň trápí

2010-01-02 18:03:17

Něco podobného se už tady řešilo, bylo tam dost příspěvků, které nakonec končily doporučením, že pokud to sám nepoznáš, tak si zaplať kondiční jízdy v autoškole-tam jsou školení profíci, co se tím živí a určitě dobře poradí. Hledět za jízdy stále na otáčkoměr je nebezpečné a některá auta ho dokonce ani nemají. Takže je to o citu. Pokud cit chybí, tak otáčkoměr nepomůže.

2010-01-02 18:13:57

Já mám za to že i 2500 je hrozně málo, podle mě tyhle motory maj daleko radši když je člověk drží mezi 3-4000 než podtáčet pod 2000 při snaze o co nejnižší spotřebu. A kromě toho myslím že člověk by měl umět vytočit svoje auto až do omezovače a řadit i v takto vysokém pásmu otáčtek, je to lepší než to poprvé zkoušet když se před vámi vynoří auto zpoza horizontu při předjíždění. (jinak samozřejmě kdo řadí dříve než v 6tis s tím nemluvím )

2010-01-02 19:17:42

Přesně tak 2500ot je na benzín hrozně málo při normální jízdě klidně 3500-4000,a při ostré jízdě vychytat moment před omezovačem U GT šlo bez problémů při cca90km/h z pětky dát trojku a auto se cítilo nejlépe vyrazilo a předjíždění bylo o něčem jiném

2010-01-02 19:34:14

No jelikož tenhle motor má nejvyšší točivý moment ve 4000 ot/min, tak by se mělo řadit určitě výš než ve 2500

Obecně platí, že při svižné jízdě by po přeřazení měly otáčky padnout právě tam, kde je nejvyšší točivý moment.

2010-01-02 19:43:23

Já na svým benzínu 1.3ce řadím 3000 a výš , pod 3 jen když vidím že je silnice nesjízná tak to je opatrnější ale když vidím že to jde tak to rozhodně nedudám ...... a ono to taky lépe jede , a do 6800 kde to ma omezovač je to ještě daleko

2010-01-02 20:05:21

Jiřino to není tak úplně pravda. Pro maximální akceleraci je potřeba držet motor v oblasti maximálního výkonu to znamená u jeho motoru kolem 6000ot. Protože při 4000ot má ten motor 55kW takže auto bude zrychlovat míň i když má větší krouťák.

2010-01-06 22:37:44

Nekonečné debaty autobusáků a závodníků. :)

2010-01-08 13:52:52

Nedělají tak náhodou japonci vysokootáčkové motory?

Osobně jsem na doporučení lidí z klubu začal řadit v 3000 stupeň nahoru , 2000 stupeň dolu....motor se mi zdá v tomhle rozmezí spokojeně vrní ..když předjíždím tak ani u 1,4 není problém z 5 na 3 ve 110


Odpovědět