Fórum - Téma


N15 - Oprava prevodovky (plus spojka, alebo pr


Fórum Almera N15 N15 - Oprava prevodovky (plus spojka, alebo pr

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2010-03-05 23:04:00

po diskusii v tejto teme: http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=139323 som sa rozhodol zalozit tuto, za pomoc vopred dakujem ventilovi1984 :) http://www.nissanclub.cz/member_detail.php?id=7429

* vsetci co ste menili, opravovali prevodovku, tiez su vitane vase postrehy :)

na uvod v skratke: mal som problem, totizto hucalo lozisko a nevedel som ktore, nakoniec vysvitlo, ze aj v prevodovke a aj v spojke, staci len pocuvat, po vytlaceni spojky je v zabere lozisko v nej, tak ak je chybne, huci, lozisko v prevodovke bude hucat, ked bude v zabere, aj na neutral, ale moze sa stat, ze obdobne bude hucat aj lozisko v spojke, ked je zle nasadene a v zabere je stale, takze znova - staci pocuvat, chytit (alebo si aj zobrat kovovy kluc a postupne prikladat jednu stranu na mechaniku a druhu k uchu, budete citit)

rozobratie prevodovky: rozobrat prevodovku neje problem, myslim ze to zvladne kazdy, kto uz povoloval v zivote vecsiu matku ako M10 Rozmyslal som aj to ze tu dam postup, ale nepofotil som to a bez toho to je zbytocne vysvetlovat, aj ked to nieje zlozite... Tak za

1.) vyberies z prevodovky vsetky cikosiny co tam su (spinac spatecky, nahon tachometra....) (Predpokladam ze olej uz je vonku cez poloosi)

2.) povolis vsetky skrutky co su dookola prevodovky, myslym ze ich je 10, alebo 12. Pozor, jedna je dlhsia, treba si to odsledovat

3.) das dole veko a vidis dva hriadele s ozubenymi koleckami a diferak, vedla hriadeli je mechanizmus na zaradovanie rychlosti s vidlickami na synchrony, ten povolis (3xM8) a vyberies. Pozor, su tam take pindate male 3 vymedzovacie kocecky, bacha nech ti nespadnu, bez nich nezaradis kvalt.

4.) povolis drziak spateckoveho kolieska, ma to 3uholnikovy tvar a je to okolo obidvoch osiek, ked nebudes mat zavrete oci, iste budes vidiet co teraz myslim ;) drzia to dve M8 a jedna taka sprosta hviezdicova skrutka presne pod koleckom spatecky.. (kokotsky pristup, ale da sa vybrat)

5.) ked mas toto vsetko vonku, mozes vybrat obidve osky a diferak a riesit loziska.

Uz som zahodil ten papierik kde som mal napisane ake loziska tam su, ale az na jednu vynimku ich dostanes kupit v hociktorom obchode na loziska. Viem ze na vstupnom hriadeli bolo lozisko 6305-6 (ja som prave toto menil a dal som obycaj 6305, nieje na nom zabrusema hrana vnutorneho kolecka, ale to nevadi) , na opacnej strane specialne lozisko, ktore kupis napriklad v nissan servise v kosiciach a stoji 60€ :) Na druhej oske su sikme loziska s puzdrom 2x, tiez klasika a na diferaku sikme bez puzdra 2x Pre istotu este vymen gufera pri diferaku, su dve klasicke obojsmerne za 1,50€

Na zaver este: bacha ked budes skladat ten mechanizmus na zasuvanie synchronov, ked sa bojis ze to spackas, radsej si to pred rozobratim odfot. je to asi najkomplikovanejsi system na celej prevodovke, ked ju zlozis, preskusaj rukou ci ti idu zaradit vsetky rychlosti a bacha na tie tri kocecky, ja som ich tam daval na vazelinu, radi sa zosmykuju... ked som to skladal, nic som na nicom nenastavoval a vsetko bavi ako ma, uz pocujem v kabine aj motor :) (musim poklopat)

od viazdu do garaze po vyjazd z garaze mi to trvalo 12 hodin (s obedom a kupovanim lozisk, cca hodina) Na zaver uz len vela stastia :)

servisny manual je tu: http://www.nissanclub.cz/...&ddlb_category=&cb_ok=+OK+

este dodatok k nasej komunikacii: skoda, ze to posledne lozisko na veku nie je od vonka, ze by som odskrutkoval a skusil vymenit (lebo niekde tam to huci), ale je vo vnutri, neviem ci mas manual sk v pdf - str 553 (MT-29) - vsak sa to lozisko neda vymenit bez rozobrania, alebo aspon namazat? ......................................... teraz rozmyslam ze jeden deklik som daval dole, pod ktorym bolo lozisko, ale ktore to bolo a ci sa k nemu dostanes tak, aby si ho riadne namazal, to ti neviem... skus uvidis, aj ked si myslem ze mazanim nic nevyriesis, ked das na lozisko vazelinu, olej ju splachne a nic z nej... ale vymenit sa isto neda z vonka. Temu mozes kludne zalozit novu, snad si ludia nebudu zhanat prevodovky do aut, ked staci vymenit suciastku za 10€ :) .........................................to mas pravdu, ale aj ked kupia, tak to bude macka vo vreci, ved ked dobre radi, lepsie je ju poopravovat a mat klud ...

este dodatok k lozisku: http://www.nissanclub.cz/...posts.php?topic_id=138156

Wałek sprzęgłowy - 6305

Na wałek napędowy - 30304 - 2 sztuki

Na mechanizm różnicowy - 30208 - 2 sztuki

Uszczelniacze półosi, warto się zaopatrzyć - 40x56x8

Oczywiście dotyczy to N15 z GA14

dav
2010-06-07 07:18:53

To je docela jednoduchý postup. Já mám na almeře problém s vypadávající pětkou a to mám už drohou převodovku. A to je rok od toho co jsem převodovku měnil, protože se úplně rozpadla. Otec měl primeru a taky pětka vyskakovala. Je to něaká tradice u nissan převodovek? Díky D

2010-06-07 18:21:09

Zatial som riešil len jeden prípad vyskakovania 5.Problémom bolo koliesko 5.prevod. stupňa.Naruke držím 2 kolieska,to vlavo je OK,to vpravo je zlé.

2010-06-07 18:46:32

cav, nepoznas inac niekoho z okolia zvolena, bystrice, co sa venuje aj takymto veciam? (lebo ja som tie loziska stale nemenil, kedze nemam kde a vsade menia len kus za kus a babrat sa s tym vonkoncom nexcu)

2010-06-07 20:03:28

Zdravím,nie nepoznám nikoho z okolia BB,ZV.Ja som od PP.

2010-06-07 20:08:34

jj, uz som si pozrel, mame to 150km, tie km by neboli problem, ale robit na dialku nieco take asi problem je, ono tie loziska uz viem kde, 2 uz mam, ale nenasiel som nikoho, kto by tu bol ochotny sa s tym babrat, ako keby som mal prostriedky, tak sa s tym hram aj sam (aj ked som daco take este nerobil) - ved taky vikend to je casu dost :)

dav
2010-06-08 10:00:19

Ja jsem si to zvetsil a nevidim tam zadny rozdil. To napravo ma neco s tema malyma zoubkama? Mohl bych totiz vytahnout z te rozpadle prevodovky nejake veci. Tam odesly jehlova loziska jednicky a dvojky, fuj.

2010-06-08 10:53:42

No píšeš že tamenvidíš žádný rozdíl, a hned následně píšeš přesně o tom rozdílu kterej tam je - opotřebení při zasouvaní rychlosti. Takže jsi opotřebení popsal dobře, jen jsi si ho špatně interpretoval.

2010-06-08 15:09:10

To koliesko napravo bolo dosť opotrebované.Na fotke to až tak nevidno.Fotil som to len mobilom N82 zo zaprašenou optikou,ta druha fotka ja fotena tým istým mobilom po vyčisteni optiky.Sorry za kvalitu tej fotky.To koliesko bol jediný problém prečo tá päťka vyskakovala.

2010-06-08 16:52:54

je to tam dobre vidieť. tie zúbky sa zasúvajú do synchronizácie (clonená synchronizáčná spojka v tomto prípade ak sa nemýlim) a preto vyskakoval rýchlostný stupeň.

dav
2010-06-09 08:25:14

To jsem jen tak hadal, ani jedny mi nepřijdou opotřebene. Představoval bych si, že budou ohulene na kost, nebo aspoň polovični. Tady možna maj trochu něco, ale nevim co (vysoke jsou steně, široke taky). Budu vychazet z toho, že to moje je opotřebene, když pětka vyskakuje. Jestli jsem to pochopil, z ostatnich přispěvku (zoubky jsou k sinchronizaci), tak ta pětka nevyskakuje, ale je zařazena jen napul a vylet?!?

jinak díky, už se těším, jak se na to kouknu. Ještě, že máme druhé auto.


Odpovědět