Fórum - Téma


N15 - omezovač rychlosti


Fórum Almera N15 N15 - omezovač rychlosti

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Almera N15  |  Naše vozidla


1  2

2010-02-15 13:59:16

Nechci provokovat. Mám N15, 1998, 64 kw, teď 180 k km. Při cestách na hory a zpět (přes Německo) se občas dostanu na tachometrových 200 km/h (když je to maličko z kopce). Jakmile se tak stane, "vypne" se motor a znovu "naskočí" při poklesu pod 200 km/h. Otáčkami to není, při OBČASNÉM vytočení na 1 či 2 či 3 jsou otáčky vyšší. Nevíte někdo, vo co go?

2010-02-15 14:05:14

Některé nissany mají omezovač na maximální rychlost 112 mph - tzn. asi 180km/h, což je omezení které platí v Japonsku.

2010-02-15 14:20:29

To by tedy znamenalo, že můj kus je Made in Japan? Kvalita by tomu nasvědčovala ...

2010-02-15 14:22:13

Tohle je otázka ECU, já mám taky třeba made in japan a tohle tam nemám. Jestli tě zajímá jak to zrušit tak buď v nissanu to asi budou umět přes diagnostiku, nebo jinou ECU z vrakoviště, řekl bych že většina v ČR bude bez tohohle omezení

2010-02-15 14:46:11

tak přes 200(tachometrových) jsem jel jen párkrát, ale jsem si jistý že omezení nenastalo(krom toho že už to víc netáhlo ).. nicméně si nechci představit tu aktuální spotřebu.. při 200 z mírnějšího kopce už je cítit že odpor vzduchu to auto dost tlačí dozadu (n15, 1997, 56tkm) Kolik máš na takové cestě spotřebu, nebo to tak sviští samo z kopce?

2010-02-15 14:47:44

N15 je samozrejme made in japan. Ale pokud vim, tak zadne evropske Nissany nemely omezovac rychlosti, takze to nezni moc realne...

Btw. spotreba je dana otackama, ne rychlosti...

2010-02-15 15:01:13

jagy jenže otáčky jsou v konstantním poměru k rychlosti teda pokud tam máš kvalt

2010-02-15 15:19:54

Aktuálně dálnice Německo, tachometrových 160 - 200 kde to šlo, zdaleka ne pořád (byl krapet provoz), spotřeba byla přesně 8,65 (měřeno vždy do plné tak, že v hrdle nádrže vidím hladinku). Měření okamžité spotřeby nemám, odhaduji že při max. rychlosti to bude určitě přes 10. Jinač normálně jezdím dlouhodobě i relativně svižně pod 7, leckdy výrazně.

2010-02-15 17:35:29

určite niečo nieje v poriadku s RJ pretože ak aj by tam bol obmedzovač rýchlosti tak určite to nebude fungovať takým spôsobom že sa ti pri 200km/hod vypne motor (ak som to správne pochopil s tým vypnutím motoru) .

Počul som,že ked dlhodobo držíš a nadrapuješ ju v okolí obmedzovača otáčok tak sa ecu prehodí do save režimu,proste nejako tým zblbne,stačí vypnúť a zapnúť a je hotovo jednemu sa to stalo.

Inak za pol.miliona kčo máme s N15 odjazdených sa nikdy nič podobného nestalo a to takisto sa dlhodobo chodilo cca 180 no neviem,ale zdravé to nebude

2010-02-15 18:05:49

Já jsem to teda nepochopil že se vypne motor, ale právě že je to jako v omezovači - vypne se přívod paliva dokud otáčky zase neklesnou (v tomto případě rychlost)

2010-02-15 18:54:17

niečo podobného sa stalo aj mne na P11 ked som išiel cca 230,že mi prestal tahat motor a začal ísť až ked klesla rýchlosť na cca 130km/h.nutno dodať že bolo v nádrži minimum paliva,ale aj tak po výmene palivového filtra všetko v poriadku

2010-02-19 09:52:44

Pato, to nezblbne, ale ECU tohle kontroluje, alespon pri nasich SR20 ... kdyz ji bez loadu (tzn stojis a na neutral) drzis po nejakou dobu (cas presne nevim) pres 4000rpm (ma ten limit nastaveny na 3950rpm) tak ECU udela fuel cut, dokud otacky nespadnou na 1500 ... proste ochrana pred debilkama, kteri turuji motor na miste. Tehle fuel cutu ma daleko vic. Ale behem provozniho rezimu je akorat otackovy cut a pak save mod.

EDIT: to muze byt sranda pri sprintech na startu, kdyz si clovek neohlida tu dobu ja teda vzdy pulsuju az do okamziku startu.

tady sem to i nasel, abych nekecal:

2010-02-19 10:58:23

To je pěkná blbost motor se v žádným případě nemůže vypnout!! a na 100% to nekontroluje rychlost. Je tam omezovač otáček, to je úplně normální věca mají to i vozy formule 1. Ten omezobvač ti př přetočení reguluje vstřikování i zapalování tak aby otáčkypoklesly a pak ihned zase vetříkuje dle nastaveného progarmu. Jsou to tak rychlé regulace, že to udělá cca 8-10 tisíckrát za vteřinu. Takže se to možná může zdát jako vypnutí motoru.

2010-02-19 19:13:55

mno, neříkám že to je zrovna tenhle případ, ale některé nissany rozhodně na 100% rychlost kontrolují, především ty japonské, ale občas se taková ECU která to má objeví i jinde. Například některé japonské sunny/pulsar GTI-R tohle omezení zaručeně měly.

2010-02-20 12:53:51

Ale jo, ne-evropske nissany mely omezovace rychlosti, klasicky pripad je primera s SR20VE ta ma omezovac na 160km/hod. Vzdy jde o nepsana ci psana pravidla daneho trhu. pro Evropu se nejak drzi to omezeni na 250km/hod.

2010-02-20 17:00:47

Dovolím si jen dvě poznámky:

1) moje Sentra blahé paměti zjevně rychlost kontrolovala. Při rychlosti cca 195~200 kmph (tachometrových - GPS tenkrát ještě nebyly) mi pozastavila vstřikování a tím mne mimochodem uchránila před pořádně mastným flastrem. (Ten nešťastník, co mi to chtěl ukázat v evropském voze, zatímco já se vrátil na svých 130, to tehdy po párstech metrech schytal za oba.)

2) 8-10tisíckrát za vteřinu? Na to, že - pokud si správně pamatuju funkci spalovacího motoru - ten můj těsně před omezovačem vstřikuje jen (4x60=) 240krát za vteřinu... hmm, tak nevím, co mezitím reguluje...

m.

2010-02-20 17:32:53

ECU samozrejme pocita otacky i rychlost. Ale motor nevypne nikdy... japonske modely maji omezovac na 180kmh, stejne jako omezeny vykon na 280ps podle jejich dohody.

2010-02-22 15:24:43

K Honzovi BK: Omezovač otáček to určitě nebude, ledaže by byl svázán se snímačem rychlosti či zařazeným rychlostním stupněm, což mi už přijde jako úplná blbost. Při té vysoké rychlosti jedu na 5ku a motor točí nějakých 5.500 nebo kolik, na 2ku či 3ku ale není problém v ytočit 7.000 či více a žádné "vypnutí" se nekoná. "Vypnutím" motoru jsem samozřejmě myslel zastavení přívodu paliva - omlouvám se za laickou formulaci.

2010-02-22 15:44:41

Určitě ti nemůže vypnout motor, zastavit přívod paliva - možná snížit to snad. Omezovač je na otáčkách proti přetočení, jde to krásně vyzkoušet na každým Nissanu. A ohledně vstřikování, pokud to točí 6-t tis. otáček před omezovačem, taks e jedná o 200 vstřiků za sekundu 6000:60:2x4. (6000 ot za min, 60sekund, kažou druhou otáčku zapaluje, 4 válce). Nevím já ještě nezažil auto které by mělo omezovač zapojenej na rychlost.

2010-02-22 21:16:43

HonzaBK: presne tak, s QQ jsem omezovac otacek otestoval na dvojku do pisareckeho tunelu, vytahl to na asi 7200/min (tj. tech 240 vstriku/s) pri ~100km - i tak je tam povolena osmdesatka - pak trochu cuknul a asi omezil privod benzinu, nez otacky zase poklesly.

Ale tem ~195km/h u americkych nebo japonskych aut ver - vychazi to na pekne okrouhlych 120mph a


Odpovědět

1  2