Fórum - Téma


N15 - nový člen-Dojmy z auta


Fórum Almera N15 N15 - nový člen-Dojmy z auta

Informace o modelu: Nissan Almera N15



mia
2010-04-01 10:26:48

Zdravím všechny,tak máte ve vašich řadách nového člena Koupil jsem v sobotu Almeru N15-55kw.rv.1998.sedan.Dovolte mi,abych se s vámi podělil o své dojmy:

Na první pohled krásné auto,stříbrné barvy,na ten detailnější chycené lemy a prahy,což jak se tady píše je dost častá věc.Můj dojem z motoru a prvních 500Km jízdy je:Motor-kultivovaný,tichý a na svůj obsah má dobrý zátah,kupodivu se snaží táhnout odspoda a výkonově mi dostačuje.Spotřeba na prvních 500km-60:40 město-mimo město-lehká noha cca 6.5L.Podvozek:Naladěný opravdu sportovně,na rovné cestě perfektně sedí,ale na okrskách rozbitých po zimě je o dost horší-auto dost poskakuje-oproti mé bývalé lodi(Citroen Xantia)což je logické a navíc se ozývá nějaké klepání,nejspíš od přední nápravy-podle mě jsou chycené nějaké čepy,nebo tyče stabilizátoru.Vnitřní prostor je ok,výbava výborná,řazení přesné,Jediné,co mi dost vadí,je velmi lehký chod plyn.pedálu,který má tendenci se houpat pod nohou,když přejedu nerovnost.Velikost kufru je pro mě a mou rodinu dostatečná.Když budu srovnávat s mým předchozím citroenem,tak Almera se mi zdá dost vychytaná i v motoru je ke všemu lepší přístup,jinak se budu muset odnaučit to,co mi nedělalo v citroenu žádný problém a to,že jsem prakticky jakýkoliv přejezd kolejí,nebo nerovnost přejížděl bez zpomalení,nebyl problém prosvištět bez újmy přejezd v 90km/h-auto se jen zhouplo a jel jsem dál,na nerovnostech proplouvalo,jako loď na vodě.Kromě toho na něm nebyla jediná známka rzi(rok1994),jinak u Nissana převažují výhody.

Tak snad bude sloužit

2010-04-01 10:37:05

Tak teda vitaj medzi nami a nech autíčko poslúcha. Prajem Vám veľa šťastných, spoločne nabehaných kilometrov

Ako sám píšeš, je logické, že Xantia sa na ceste chovala úplne ináč, kamarát má tiež jednu a má vzduchový podvozok a to je ako v obývačke, ale to auto je loď a je to úplne iná trieda. Ja keby som z toho presadol do mojej Primery, tak si asi cvaknem zubami do jazyka

mia
2010-04-01 11:27:20

To máš pravdu,má to hydro-pneumatické odpružení a je to asi ta nejlepší a nejspolehlivější věc na Xantii.Jsou to opravdu letadla a já jsem s ní byl spokojený do té doby,než mi odešel motor,k čemuž jsem se přičinil tím,že jsem jezdil jen na LPG.Zatoužil jsem po něčem minimálně stejně spolehlivém,tak jsem brouzdal a narazil na Almeru jako pověstný DRŽÁK a shodou okolností jsem na internetu narazil na borca ze Šumperka,který jednu prodával.Myslím,že to byl fajn kup za 47tis jsem k ní dostal sadu zánovních zimních gum s ráfkama navíc.Navíc prý auto bylo dovezeno ze SRN a u nás kontrolováno v Nissanu,že nebyl stočený tachometr,teď má cca 135000km,což je sice podezřele málo,ale snad to bude fajn,navíc mám původní servisku z Německa.

2010-04-01 11:52:18

Kilometre kľudne môžu byť reálne. Ja som z Reichu dotiahol Primeru a mala 156.000 km aj dáke drobné, keď sa pozrieš na GT u nás, skoro každá má okolo 190.000 km, ak nie vysoko nad 200.000 km Tam je iná situácia, kľudne to mohlo byť tretie auto v rodine a nejazdilo sa ním v takej miere. U mňa tiež nič nenasvedčuje tomu, že by to auto bolo dáko pajcované či malo stočené kilometre Podľa VIN by sa možno dala v servise zistiť história, ak bolo servisované v značkovom servise, čo v Nemecku predpokladám bola, tam na tom až tak nešetria.

2010-04-01 13:27:11

No vidíš já už bych ničím jiným než xantii (nebo jinou hydraulikou) nejezdil. V xantii jezdím od roku 1995 a mám najeto přes 200 tis. km. první jsem měl 1,9 TD max výbava koupena půl roku stará s 30 tis. km a te´d mám HDi a najeto 160 tis. km. Jsem nadmíru spokojen a jak píši moje dalšíš auto bude C5 HDI

2010-04-01 14:16:03

Na C5 HDi som jazdil dlhšiu dobu a keď som presadol späť do môjho auta, divil som sa, prečo mi svetlá nenatáča do zákrut Ale to je iná kategória áut, rozdiel 13 rokov je vidieť a aj cítiť.

Almera ale nesklame, ak sa uskromníš a nebudeš od nej očakávať nemožné. Prečo si vlastne neriešil na Xantii výmenu motora, keď kľakol?

W10
W10
2010-04-01 16:45:48

Tak uz konecne vieme na com jazdi Honza,... hehehe

mia
2010-04-01 22:49:07

Kluci,to jsem rád,že tady tak frčí diskuze,sotva jsem přišel z práce a už tu mám 3 odpovědi-super

Ale k tomu motoru u Xantie:Byl to rok výroby1994 v základní výbavě a loni mi začala chcípat po nastartování na volnoběh,prostě jsem ji musel držet pod plynem,než se zahřála na provoz.teplotu.Bylo to utrpení s tím v zimě jezdit,než se motor prohřál.Na diagnostice to nic neukázalo,ale byl naměřen tlak ve válcích 8-9-8-8,což je typické u propálených ventilů,nebo vyšlehaných pístech,navíc LPG tomu dalo dost naprdel Kdyby bylo jen u motoru,tak by se možná o opravě dalo uvažovat,ale auto bylo před technickou,gumy byly sjeté,byla chycená přední náprava-tyče stabilizátoru a kdoví co ještě,elektrika mi blbla delší dobu,když jsem zapl blinkr,tak se přístrojovka rozblikala jako vánoční stromeček,otáčkoměr se probidil tak jednou za měsíc a palivoměr taky ukazoval,jen když se mu chtělo,no prostě shrnuto,nechtělo se mi už do toho tolik investovat a radši jsem to prodal na náhradní díly za 5000kč,borec si ji odvezl,odhlásil to za mě a už jem se nemusel o nic starat.Jinak jsou to dobré auta,dlouho jsem jen jezdil a za celou dobu(5let),co jsem ji měl jsem jen repasoval altík,1xvýměna tyčí stabilizátoru,dofouknutí koulí a to je všechno.Almera mi sedla už po ujetí pár desítek kilometrů,je to skvělé auto,to že je trochu menší než xantia mi nevadí,výbava je už někde jinde(4xairbag ABS,man.klima,imob,skla a zrcátka v el).Co jsem se díval tady v odkaze na náhradní díly,tak jsou více méně ještě levnější a ceny mě u japonce dost překvapily.

2010-04-02 07:36:02

Výbava ve kyntii je samozřejmě většinou lepší , al vždy záleží na tom co koupíš. Viděl jsem xantiu bez ABS bez klimy apod. a totéž můžr být u Nissana. Ale velikost a pohodlí se opravdu nedá srovnat! ale svítí líp ta N15. Samozřejmě každé auto má své mouchy! a to v čem jezdím jsem tu už psal dávno. Normální auto mám Xantii, a jinak jezdím ve velorexu a ve stré felicii kabrioletu.

2010-04-02 13:44:03

sorry za offtopic ale kdyz uz tady padla ta C5 ,tak kterou myslite ? ty od r 2001 nebo az ty po faceliftu od 2004 ?

a motory 2.0 HDI jsou spolehlive ? nekdo tady psal nejspolehivejsi na xantii je to perovani ... co u C5 pokud to ma najeto neco kolem 150 t km je tam potreba nejaka naklada vymena neceho ?

ptam se jelikoz v Uk vychazi C5 cenove vyhodne ty prvni s HDI neco kolem v prepoctu 50 000 Kc sice primera jeste jezdi dobre ale jeji soucasna cena je asi 20 000 kc a to pri nejake vetsi oprave napr. spojky a poloosy by nemelo cenu cpat do ni penize...

kdyz by se mi pomalu vyplacel diesel na to jezdeni

2010-04-02 18:01:07

to mas tak, aj xantie su v td a tdi z rokov 1998/99 drahsie ako prve s hdi, tak isto v c5 prve hdi este neboli tak vychytane ako po facelifte od 2004 a dizajnovo aj 2005, hdi ma vstreky, co znamena ze je kultivovanejsie, ale aj nachylnejsie na naftu, niekto hovori, ze po cca 200000km su tiez zrele na repas, ale ja mam dojem, ze to skor zalezi od toho, ako si sa on staral, ako si jazdil a aku naftu bral, takze nakoniec aj hdi so 400000 moze byt v pohode

s hydraulikov je to pravda, uz v xantii je pouzita vychytana verzia a rurky ti tiez uz nebudu korodovat, pri prvych verziach este nebola protipadacia gula (1994-1995), niektore 95 ju uz maju, takze auto zvykne stracat vzadu tlak a sada, taktiez je tu riziko s brzdami - su v tom istom okruhu hydrauliky, ked je system zanedbany, tak sa moze stat, ze ti odidu za jazdy, co som ja zazil a nebolo pekne, ale na druhu stranu, ked sa o system staras, nie je problem

pri c5 je uz brzdovy system samostatny - chvala bohu a hydraulika pruzenia je tiez dalej - v podstate je to to iste ako pri poslednych verziach xantie, plus viac elektroniky, ak by si teda xcel c5, rozhodne odporucam hdi ale po roku 2005, co je ale cenovo uz niekde inde ako prve c5ky, v tomto pripade si radsej kup xantiu po facelifte (novy interier, vystuhy, pevnejsia karoseria, 4 airbagy) 1998-99 v td/tdi v zachovalejsom stave a urcite lacnejsie ako rozhrkotanu c5 2001

2010-04-05 13:38:09

prave jsem koukal po xantii a vubec se mi nelibi

C5 po facelifte bych bral ...jenze to uz je vyssi cena ...no pockam, ojetiny pujdou vzdy dolu tak snad nekdy bude C5 u me doma ...uvidi se je tolik aut co bych chtel ale zatim primera bude muset vydrzet

2010-04-06 07:21:51

"vlastne" to s těma brzdama píšeš pěknou blbost. je to přesně jak u každýho jinýho auta. I když ti vyteče veškerá kapalina, takl ti auto zabrzdí asi 3x až 4x než ztratí tlak v brzdovém okruhu. a i když vyteče přes některou z brzd, tak opět zabrzdíš, má to více okruhů a to i když je spojený okruh pérování, řízení i brzd na čerpadle. (PS už se mě to stalo). Samozřejmě že pak to ale nemůžeš odtáhnout na laně, protože to opravdu nebrzdí a to ani ručka - má malou účinostna tak velkou váhu.

2010-04-08 22:58:47

no neviem, nam sa to stalo na dialnici, sice som bol len spolujazdec, ale auto jednoducho neslo brzdit, nastastie sme len tak dosli, az zastalo, u nas to nebol taky problem, dialnica bola rovna, aut malo, ale aj tak to nebolo pekne, ked si predstavim, ze by sa to stalo inde, ja som to pripisal na tu hydrauliku, mozno to bolo v inom - ako pises, odbornik nie som, tak neviem, ale kazdopadne po tejto skusenosti som si xantiu nekupil, aj ked som ju povodne xcel, dost som sa z toho vylakal, pravdou aj je, ze to bol stary carach

2010-04-09 07:17:34

ale to je úplně jedno a takto vznikají fámy o autech! prostě to co popisuješ se ti nemůže nikdy stát!! samozřejmě pokud ighnoroval všechny výstražný kontrolky atd. (pokud vím tak v xantii jsou 3 červený kontrolka na hydrauliku se stopkoua vykřičníkem. tak to se pak nemůžeme divit ničemu že byl takovej hazardér. prostě xantia normálně zabrzdí i po vytečení veškeré kapaliny!! Jo a jinak právě ty brzdy jsou an tom to nejlepší - vysokotlaké absolutně bez údržby (kromě destiček a případně kotoučů po XXX tis. km). Ve XA mám najeto přes čtvrt mil. km.

2010-04-09 13:24:34

ako jasne, toboz, ked mas tolko najazdeneho na xantie, to bola len moja negativna skusenost spolujazdca (nesoferoval som, neviem co robil, reagoval som len na hlasku, ze mu nejde brzdit, vtom momente sme stichli a cakali co bude, nastasie to dopadlo dobre), po ktorej som si povedal, ze ked si budem na buduce kupovat citroena, tak radsej priplatim a kupim c5 po facelifte, ked sme uz pri tom, s c5kou mas ake skusenosti?


Odpovědět